register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Rehvivahetuse "tase" Eestis   1 2  
Poster Message
vvt
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Tegu naise autoga.

Kaks nädalat tagasi rehvivahetus (täis) Mustamäe Rehvieksperdis. Muidu kõik OK, välja arvatud see asi, et ventiilide vahetus "läks meelest", kuna ühe auto ümber sagis umbes kuus teismelist "rehvispetsi", kellel loomulikult omavahelist infovahetust ja töö organiseerimist polnud.

Kahe päeva pärast üks kumm tühi. Pumpamine Neste jaamas ning tatikatse - ventiili ja velje vahelt laseb läbi. Seepeale sõidame samasse tagasi, et mis jama tehti, tuleks korda teha. Vastus: sorry, pole meie asi, meil on järjekord nädal aega :(

Loomulikult olid rattapoldid nii kõvasti suruõhuga kinni vägistatud, et isegi mul tekkis probleeme rattavõtmega neid lahti saada.

Suure otsimise peale leidsime natuke maad eemal koha nimega Oscarrehvid, kus siis nõustuti ära tegema. Vahetati ventiil ära, kumm täis ja voilaa.

Kahe päeva pärast jälle kumm tühi. Seekord sai mõõt täis, tagavararatas alla. Kui aega sai, siis sai kummivahetuses käidud. Selgus, et rattale oli pandud mingi nähtavasti vene ajast pärit??? velje serva külge löödav tasakaal, mille vahelt lasi kumm susinal läbi (laia servaga velgedel pannakse kleebitavad). Ka seal polnud poltide kinnikeeramise Nm-tega koonerdatud, käe järgi tundus nii 15 kiloga :kill kinni keeratud, niiet see originaalvõti, kus jalaga peal tallatakse pidi vaat et pooleks minema.

Ise koju sõites mõtlesin, et millal asi sinnamaani jõuab, et ise auto kõrval passima ja kallist aega raiskama ei pea?
Ja mismoodi teele jäänud naine väänab lahti need tohmanite poolt pooleksminemise ääreni väänatud veljepoldid???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.04.2004 at 15:34 Last edited 27.04.2004 at 15:36 by vvt
raix_
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Ilmselt sattusid 2x halval ajal valedesse kohtadesse.

Esimese mainitud töökojaga on paar korda tegemist olnud. Mingeid probleeme pole esinenud. Küll oli see 2a tagasi.

Ise käin üldjuhul Balco's, kuna tööandja on selle valinud. Probleeme pole kordagi olnud. Ning ka neid kleebitavaid tasakaale pole velje välisküljele pandud;)

Veel üks hea soovitus, käige iga kuu või kahe tagant velgesid balansseerimas:), rool ei tudise ning närvid ka korras.
27.04.2004 at 15:41
fire83
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Ise käin www.rehvid.ee ja kunagi ei ole pidanud pettuma. Neil seal väike garaazh ja tasemel suhtumine.

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
27.04.2004 at 16:02
Noobel
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
fire83: Ise käin www.rehvid.ee ja kunagi ei ole pidanud pettuma. Neil seal väike garaazh ja tasemel suhtumine.

Ka mina olen seal juba kolm aastat rehve lasknud vahetada. Tõesti siiani pole pole pidanud pettuma, omanik ise on ka väga vastutulelik ning mõistev.
27.04.2004 at 16:05
Mart ja auto
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Lisaksin veel omapoolse kommentaari, kahjuks negatiivse. Kipuvad jah pingutama pneumoriistaga. Nii võib aga rikkuda valuvelje ja poldid. Vahel ei viitsita velje sisekülge puhastada ,see aga mõjub teadagi tasakaalustamisele. Siis selline asi- auto tõstmisel ei kasutata pehmenduspatju tungraudadel või vahel tõstuki käppadel .Sellega vigastavad kere põhjakatet ja rooste poeb sisse. Tavaline on ka mutrite poltite loopimine mööda maad laiali ja siis keerme saastamine.
27.04.2004 at 16:17
5.0
Rehvivahetuse "tase" Eestis
pean kahjuks nentima, et kõik mida vvt koges on igapäevane. Olen ise ka ühe ratta vahetamata jätnud põhjusel, et poldid olid nii kõvasti kinni, et kaasasolev võti läks kõveraks. Tõsi hiljem võeti poldid tasuta lahti, aga aega läks ka proffidel poolteist tundi, sest poldipead enam sellise jõuga avamist ei sallinud. Veneaegne tinaraskus plekitükist klambriga valuvelje välispinnal on kah tavaline nähtus ja sellist rehvivahetust ilmselt meil ei ole, kes valuvelje serva rehvivahetusega silmnähtavalt ära ei kratsiks.
PS! nurgatagustes kohtades ei käi, kõik ikka firma moodi firmad.
27.04.2004 at 16:20
vvt
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Ise mõtlesin neid polte keerates, et hea poldi ja võtmega keeran ise ka 20 kiloga keeratud poldid lahti, aga kuidas seda teed viigipükstes porisel teeäärel või kuidas seda teeb naine???

Minul on kõige parem nali ühe mainekaks peetud rehvifirmaga 3 a tagasi, kui Hondal jäeti plekkvelgede allakeeramise eel need valuvelje väiksed siserõngad maha võtmata ning väänati suruõhuga plekkvelg sinna otsa :kill Asi tuli välja siis, kui tagasõitjad signaalitama hakkasid, et ratas loperdab all. Ise suurt aru ei saanud ja panin selle väikese ujumise talvekummide arvele. Aga kui oleks see võhikul 120 pealt alt lennanud :uhoh

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.04.2004 at 16:37
rasmus
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Praegusel kiirel ajal tehakse seda asja tunduvalt prostamalt muidugi. Alati tasub ise pealt vaadata mis seal ukerdatakse.
Käige hr Muraka juures (Prorehv oli vist), mulle sealt ainult head meelde jääb. :)
27.04.2004 at 17:12
poiss
Rehvivahetuse "tase" Eestis
ise paigaldan rehve CMF HOLDINGus.seni pole veel negatiivset vastukaja saanud.soovitus kõigile,tulge ja vahetage rehvid meil!
27.04.2004 at 17:45
tambet
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Ledoviinis on vähemalt mul kasutatud pneumo asemel alati
käsivôtit.
27.04.2004 at 17:48
quattromees
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Rehvivahetusega on kogemused valdavalt negatiivse alatooniga:
Tuleb meelde kordi kolm, kus rehv jäänud vahetamata, kuna:

Pole kleebitavaid tasakaale (ok, see andestatav, eriti, kui teavitati ette).
Ei saa tasakaalustada, kuna ilm külm (s.t. velje pinnal külmunud pori, lumi jne - ning puudub võimalus - pigem küll soov - neid puhastada).
Ei saa rattapolti lahti, ehk minge ja keerake lahti ning tulge tagasi, siis vahetame! (Ja keerasingi kodus poldi lahti ning tagasi rehvitöökotta).

Muudest ebameeldivustest on jäetud ühe ratta poldid pingutamata, nii, et ca 2km pärast tahab ratas alt kaduda.
Ühel korral on suunaga rehv esiteljel valepidi alla pandud(jõhkralt ikka rooliga tunda). Samasuguse teoga, kuid "paremate" tagajärgedega, saadi hakkama ühes Pärnu rehvitallis mu äia autoga:
Nimelt töökotta talveks hoiule jäetud naastrehvid paigaldati teiseks talveks diagonaalselt esimese aastaga - tulemuseks peale 2k km 0 naastu rehvides!

Sai hirmuäratavalt pika loetelu!

____________________________
Audi 200 20V TQ
Audi 100 2.3
Audi A4 2.8Q swap 4,2 V8
Audi UrS4 2,2TQ
Peugeot Partner
VW Passat 1,9TDi
27.04.2004 at 18:11
diesel
Rehvivahetuse "tase" Eestis
well, igaüks käib ise kohas ja järelikult ka igaüks kiidab ise kohta. tegelikult on noii, et valdavas enamuses, kui mitte kõigis kohtades osatakse kõiki liigutusi teha nii nagu õige oleks. paraku, hooajal on mitmelpool igasugu lambaid abilisteks palgatud ja muidu ka kole kiire ja siis lastakse üle jala ja kuidagi moodi. on siililegi selge, et õhuga kinni vuristamine käib kiiremini kui momentvõtmega plõksimine. samuti on kiirem lasta poldil/mutril lihtsalt kukkuda ja pärast ta sitasena jälle sisse vägistada. keerme puhastamine ja näiteks määrimine/tõrvamine võtab ju rohkem aega. no nii võib iga eri operatsiooni kohta öelda. ja kui sul siis iga kümne minuti tagant on uus vend uksetaga oma raha sulle vägisi toppimas siis ongi asi klaar ja läheb rabistamiseks. ma ei räägi siin tohmanitest juhutöölistest, ka vana kala või suisa peremees lööb käega ja võtab parem rohkem raha vastu. ja tõde on see, et üheksa kundet kümnest on häppi ja arvab, et nii käibki ja tuleb toob poole aasta pärast jälle oma raha sinnasamasse kohta. no ja see ülejäänud kümnendik, no sellega saab ka hiljem kuidagi klaariks. samas näiteks eelpoolgi mainitet prorehvis on päälikutel küll sageli peamurdmist, kuis ikka asja paremini ja kvaliteetsemalt teha, ehk üldiselt ikka tahetakse töö korralikult ära teha. kui aga keegi soovib pisut rahulikumas tempos teenindust ja võimalik, et ka kvaliteetsemat tööd siis soovitan soojalt, et minge enne hooaja algust. eriti sügisel on sürr vaadata, kuis esimese lumesajuni on täielik vaikus ja siis nigu lülitist on hetkega kõik ajad topelt bronnitud.
27.04.2004 at 18:18
spark
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
ma ei tea, kui õige see on, aga taat kes mul rehve vahetas, keeras "vargapoldid" käsitsi kinni ja ütles, et "püstoliga" ei ole hea.

Edit: siis tasub minna Kleini 34, Tallinn, Kaido 5017272
27.04.2004 at 18:21 Last edited 27.04.2004 at 19:23 by spark
5.0
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
spark: ma ei tea, kui õige see on, aga taat kes mul rehve vahetas, keeras "vargapoldid" käsitsi kinni ja ütles, et "püstoliga" ei ole hea.
mine tema juurde tagasi, ilmselt hoolib oma tööst
27.04.2004 at 18:39
tambet
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
spark: ma ei tea, kui õige see on, aga taat kes mul rehve vahetas, keeras "vargapoldid" käsitsi kinni ja ütles, et "püstoliga" ei ole hea.

Ja ôieti tegi - mul keerati püstoliga üks vargamutter tuksi.
Kuna need on sellise ebakorrapärase kuju ja väikeste
nagadega, on need ka püstoli suhtes tundlikumad.
27.04.2004 at 18:41
wagoneer
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Ma just pirital mereäärses kummivahetuses 17" kummid autole alla lasin panna ja praegu tundub et kõik ok. Kuna valuveljega tegu siis kummipingis kasutati isegi mingeid plastikust kaitsmeid, et vege ära ei kraabiks. Aga esivanem lasi viimsis haaber autos lihtsalt velgedel suvekad alla paigaldada. A kuna autol on ees naca madalamad rehvid kui taga siis palus tähelepanu pöörata, et kummid ikka õieti saaks. Ära sõites aga kiskus auto jubedalt. Kumme vaadates selgus, et ühele teljele oli siis paigaldatud üks madal ja teine kõrgem kumm. Helistades ja muret kurtes teatati haaber autost ,et see ei tohiks küll probleemi põhjustada eriti nii vanal autol(92 fiat tipo). Peale tungivat nõudmist siiski rehvid õieti pandi ja oh üllatust vanale autole mõjus asi nii hästi ,et ei kiskunud enam. Aga jah eks igalpool juhtub, lihtsal mõnes kohas juhtub seda tunduvalt tihedamini kui mujal.
27.04.2004 at 19:14
rollingjack
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
vvt:

Loomulikult olid rattapoldid nii kõvasti suruõhuga kinni vägistatud, et isegi mul tekkis probleeme rattavõtmega neid lahti saada.

Selgus, et rattale oli pandud mingi nähtavasti vene ajast pärit??? velje serva külge löödav tasakaal, mille vahelt lasi kumm susinal läbi (laia servaga velgedel pannakse kleebitavad). Ka seal polnud poltide kinnikeeramise Nm-tega koonerdatud, käe järgi tundus nii 15 kiloga :kill kinni keeratud, niiet see originaalvõti, kus jalaga peal tallatakse pidi vaat et pooleks minema.


vvt-täitsa õigus, suruõhumutrikeerajad, mida rehvivahetajad kasutavad on võimelised arendama 500-600Nm momenti, mutrikeerajal on küll neli reguleeritavat asendit, aga kõik panevad maksimumiga. Maksimum selle pärast, et lahti muidu ei saa. Kinni PEAB tegelikult keerama, või vähemalt lõpp-pingutuse tegema dünamomeetrilise võtmega- väääga harva näeb. Rattapoltide või mutrite kinnitusmoment on tootjate poolt antud tavaliselt suurusjärgus 90-120 Nm.
Aga vene aegset veljetasakaalu sa küll vaevalt enam näed :D , rehvifirmad ei viska ju kasutatud tasakaale minema- peale kleebitavate läheb kõik ringlusse. Nii et paari aasta vanune võib see tasakaal olla küll sest plii oksüdeerub suht kiiresti tumedaks ja vedru võib ka ühe talvega rooste minna. Muuseas- vastavalt EU nõuetele asendatakse edaspidi plii tsingiga- see tähendab, et veljetina mõõt kasvab- tsink lihtsalt kergem.
:) loodan et su naise autol olid ikka valuveljed, et kleebitavat kaale nõuad :)
27.04.2004 at 22:37
kalev35
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
valuveljest ja kaalust... Kummivahetus Harku järve ääres. Esimene kord küsiti kohe, et kas paneme kleebitava (juurde tehti väga vingus nägu) või põrutame tavalise sissepoole. Mul oli täitsa ükskõik. Niipalju mõtlesin, et ega selle kleebitava küljes püsimine vist kindel ei ole, kui sell olemasoleva maha kiskumisega nii maadles... Oleks paha tuju olnud, oleks lasknud ka kleepida.
Isiklikult täiesti ükskõik, kas liimitud või vedrukesega serva küljes. Mul õnneks autot rohkem, kui velge... :smokin
Peamine, et õhku peaks! aastaringselt kasutuses (suvel küll vähem) aga kummionudele enam 2x aastas ei leia põhjust maksta - sai muretsetud talve- ja suvesuside jaoks veljed ja vahetan ise.
Kord olin ratta mutikad kõvasti kinni keeranud ja väänasin rattavõtme (see rist) lausa kõveraks. Tuli soovitus - anna haamriga vastu mutikat (kõiki mutika löömise reegleid järgides) - toimis! Nüüd määrin iga rattavahetuse käigus poldid tavotiga juba 2 aastat - sellest ajast häda tundmatu!


____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
27.04.2004 at 22:54
diesel
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
rollingjack:... on võimelised arendama 500-600Nm momenti...
kas ise ka seda usud?
27.04.2004 at 22:55
rustang
  
Moderator
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
kalev35: määrin iga rattavahetuse käigus poldid tavotiga
"Copper Grease" on vist tõhusamgi asi selleks otstarbeks.
Edit:kvoot
27.04.2004 at 22:56 Last edited 27.04.2004 at 22:56 by rustang (Moderator)
diesel
Rehvivahetuse "tase" Eestis
prorehvis määriti mu sooda poldid miskise tõrvaga. pidi hää olema. et lahti ei tule (iseenese tarkusest) ja kinni ka ei jää ja üldse ... lisaks veel mõnus vanaaegne suusatõrva pahnutt.
27.04.2004 at 22:59
BENBEN
  
Rehvivahetuse "tase" Eestis
Mul kah eile "lahe" kogemus. Sõitsin oma vanakesega kohale, et ostes rehvid- vahetus tasuta-sobis. Vene sepad kohe keskelt kogu auto tõstukiga üles ja toimetama. kõik nagu vinks vonks. Ühel hetkel tüüp küsib, et mis vanadega saab, ma jälle, et nendega veel hea burnauti teha, võtan kaasa, pakiruum igat nodi täis, õtlesin, et panen salongi pärast. Tutvustan siis vanakese tehnikapoolt ja kiidan vähest läbisõitu, kui äkki märkan, autol mõlemad uksed valla ja kutt topib juba rehve tagaistmele, ma kähku kõva häälega, et kuhu sa ronid ja ,et uksed kohe kinn! Üritan siis kõrvalistuja ust kinni lükata - kõigepelt põrkas tagasi kuna ukseraami ülemine serv käis vastu katuse alumist äärt!!! Siis proovisin uuesti , sain kinni! Tormasin teisele poole- seal sai jubeda mürtsuga esimesel korral. Ja siis akkas palav! Vaimusilmas nägin juba kuidas klaasid mõranevad ja esi-tagaots nukralt vastu maad vajuvad... Kui rattad all ja vastu maad, kõik jälle ok! Takkapihta avastasin õhtupoole, et vaatamata lugupeetud ja teada tuntud varaosade maaletoojale ning külgekruvijale, on remondimees esitiiva ära aelend, määrdesed jutid ja kriimud peal, mõtlesin, et kus kohas on küll sellised inimesed, kes oskavad vanu asju hinnata... Mõlemas asutuses ootasin Proffesionaalset lähenemist.

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee
27.04.2004 at 23:00
Volvoman
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
diesel: prorehvis määriti mu sooda poldid miskise tõrvaga. pidi hää olema. et lahti ei tule (iseenese tarkusest) ja kinni ka ei jää ja üldse ... lisaks veel mõnus vanaaegne suusatõrva pahnutt.
Vanasti pandigi need keermed,mille puhul oli kinniroostetamise oht,veneaegse suusatõrvaga kokku.
Tea,kas praegu suusatõrva kusagilt saab osta ka?
27.04.2004 at 23:07
rollingjack
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
diesel:
quote:
rollingjack:... on võimelised arendama 500-600Nm momenti...
kas ise ka seda usud?
Mis sa siis mõtled? Keegi ei osta enam sellist mutrikeerajat, mis 270-350 Nm momenti teeb- see ei keera ju lahti!!!
Mul viimane kogemus- rehvifirma tuli, vaatas - komplekt hea- mutrikeeraja , löökpadrunvõtmed ja kõik plastkohvris ka veel.
Ja seda 1500 eegu eest- peaaegu oli valmis ostma, aga vaatas- maks. moment 350 Nm- äi vähevõitu- kaup katki :(
27.04.2004 at 23:24
rollingjack
 
Rehvivahetuse "tase" Eestis
quote:
Volvoman:
quote:
diesel: prorehvis määriti mu sooda poldid miskise tõrvaga. pidi hää olema. et lahti ei tule (iseenese tarkusest) ja kinni ka ei jää ja üldse ... lisaks veel mõnus vanaaegne suusatõrva pahnutt.
Vanasti pandigi need keermed,mille puhul oli kinniroostetamise oht,veneaegse suusatõrvaga kokku.
Tea,kas praegu suusatõrva kusagilt saab osta ka?

Ja suvel pidurdad- ja tunned ninaga - muudkui suusatad ja suusatad :D
Rattapoltidele sobiks ikka rustangi poolt soovitatud vasemääre- suusatõrv ikka sellistele poltidele, mis ei kuumene
27.04.2004 at 23:27
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Rehvivahetuse "tase" Eestis   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.