register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Abi 4WD automarkide osas  
Poster Message
Garfield
  
Abi 4WD automarkide osas
Millised autod kasutavad analoogseid 4WD skeeme, nagu BMW (E30) 325ix ja Ford Sierra XR4x4. Miks need just? Point on eelpoolmainitud autode osas see, et esidifri saab eraldi "välja" võtta. Fordil on ta mootorikorpuse küljes ja üks veotelg jookseb läbi karteri. Põhimõtteliselt on võimalik esidiffer ka ettepoole mootorit paigutada, karteriaugud kinni ja esikardaan pikemaks. BMW-d ma ise vaadanud nii lähedalt ei ole, kuid põhimõtteline skeem peaks sama olema. Samasugust põhimõtet leiab Mersul veel ehk sama ajajärgu mudelitel?
Taustaks niipalju, et kodanik Valter Teppan võib mind küll "persona non grataks" tunnistada aga idee Estfieldi peale 4WD tehnika istutada ei ole mitte maha maetud. Subaru ja Audi tehnikat ei saa kasutada, kuna neil käigukast ja esidiffer koos ja mootor esisillast eespool.
Probeem võib tekkida ka sellega, et Eestist ei leia varsti enam ülalmainitud kahte (elusate organitega BMW&Ford) isendit.
4WD Sierrat tehti lõpupoole 2 liitrise DOHC mootoriga, mis on teatud kohani tuunitav. Samuti on olemas Cosworth 4WD, kuid seda ei raatsiks lammutada. XR4x4 on jälle 2.8 V6 mootoriga, mis on raske ja võimsust juurde eriti ei saa.
BMW R6-ga võib tekkida jälle pikisuunas äramahutamise probleeme või kui sinna Chevy BB ära mahtus...mine tea.

____________________________
Focus RS
30.04.2004 at 14:59
JustMe
Abi 4WD automarkide osas
Ma nüüd ei tea mismoodi küll neil on aga vanad Mazda 323ed , nii 1.6 kui ka 1.8 turbo versioonid?

____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS
30.04.2004 at 17:49
peep
 
Moderator
Abi 4WD automarkide osas
http://www.daxcars.co.uk/rush/index.htm

See kasutab Cosworthi ülekannet. Üldiselt on need Sinu mainitud neliveod kõik ühed poolevinnaga takkajärgi aretised võrreldes juba algselt neliveolisteks planeeritud autodega.

Persona non Grata või mitte aga ütle vähemalt üks hea põhjus, miks on vaja aretada neliveolist Estfieldi. Ma võin Sulle öelda mitu põhjust miks see ei ole eriti geniaalne idee aga Sa tead neid ilmselt ise ka.
30.04.2004 at 18:47 Last edited 30.04.2004 at 18:49 by peep (Moderator)
vvt
  
Abi 4WD automarkide osas
Taoline asi on ka W124 kerele valmistatud 4 matic. Sellel on hea omadus - kapoti alt saab suveks selle välja võtta ning kütust säästa. Samal ajal on see nelivedu abiks vaid kohaltvõtul, üle 60 kmh see enam ei tööta. Miinuseks on see, et minuteada komplekteeriti nendega mudeleid 300E ja 300D, mis on performance perspektiivis ainult väike samm edasi Fordi 2.8 V6-st (loe juppe pole), kuna nendega võidu pole kunagi sõidetud.

See 4wd Estfieldi idee pole üldsegi paha - racetechi kodulehe andmeid vaadates tundub, et sinna pole eriti sügavat mõtet võimsat mootorit toppida, kuna asja mahapanemine ei päde. Kodulehel 0-400 13,2, 375 hj (seega kuskil 300 hj ratastel) ning 820 kg - kui tqhq
kalkulaatori järgi peaks olema nii 10,6 kandis. Niiet asjal perspektiivi maa ja ilm.

See on ka vastus peebule, miks on vaja aretada.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.05.2004 at 10:49 Last edited 07.05.2004 at 10:50 by vvt
devilc
Moderator
Abi 4WD automarkide osas
quote:
vvt:See 4wd Estfieldi idee pole üldsegi paha - racetechi kodulehe andmeid vaadates tundub, et sinna pole eriti sügavat mõtet võimsat mootorit toppida, kuna asja mahapanemine ei päde. Kodulehel 0-400 13,2, 375 hj (seega kuskil 300 hj ratastel) ning 820 kg - kui tqhq
kalkulaatori järgi peaks olema nii 10,6 kandis. Niiet asjal perspektiivi maa ja ilm.
Vaevalt Garfield sellega kiirendusvõistlustel osaleda plaanib. Pealegi, eelmisel nädalal teemaks olnud 250 hj (kerge) tagaveoline Caterham saavutab paigalt 100 mph 6.92 sekundiga, nii et probleem ikka selles konkreetses Estfieldis on.
07.05.2004 at 11:10
Garfield
  
Abi 4WD automarkide osas
quote:
vvt: Taoline asi on ka W124 kerele valmistatud 4 matic. Sellel on hea omadus - kapoti alt saab suveks selle välja võtta ning kütust säästa. Samal ajal on see nelivedu abiks vaid kohaltvõtul, üle 60 kmh see enam ei tööta.
Oled kindel, et üle 60km/h ei tööta? Minu mäletamist mööda oli see "pidev nelikvedu" (keskdiffer nn. topelt-planetaarne). Keskdiffer jagas veojõudu konstantselt 35% ette / 65% taha.

____________________________
Focus RS
07.05.2004 at 12:47
Astro SS
Abi 4WD automarkide osas
Miks mitte esidiffrina kasutada tagurpidi pööratud tagadiffrit (sõltumatu vedrustusega autolt).
See kõik muidugi eeldusel, et on olemas vahekast ,mis toob jõu esisilda.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
07.05.2004 at 12:54
diesel
Abi 4WD automarkide osas
imho on asi nii, et sellise massiga liikuril on nelivedu õigustet ainult jääl ja lumel sõites. proovida estfieldist teha 4wd rinkamasinat on ideena jabur, kuna esiteks on lisataval raual massi üksjagu ja teiseks on jõukaod ka sugugi mitte väiksed ja seda kõike peaks siis kompenseerima võimasama (loe: raskema) mootoriga, mis omakorda jälle muudab asja mõttetumaks. estfieldil tuleks parem tegeleda tõsiselt olemasoleva veermiku häälestamise/ümberehitamisega, et saavutada võime hetkel saada olev jõud asfaldini viia ja mistahes kuiva asfaldiga rajal on tulemuse paranemine palju rohkem näha/tunda kui mingi 4wd leiutamisega eales saada võiks.
07.05.2004 at 13:06 Last edited 07.05.2004 at 13:07 by diesel
Astro SS
Abi 4WD automarkide osas
Estfildile sobiks super bike mootor , näiteks Hayabusa kone, hobeseid üle 200 ja pöördeid üle 15'000 rpm
(by the way , selliseid on Inglismaal tehtud ja on ülikiired)

Summit Racing tegi umbes 10 aastat tagasi (Troy Trepander ehitas 2002 ümber) Fjordi roadsteri aastast 1932 ja sellel oli 590 Hp ja pidev nelivedu .
Kiirendus 0-100 oli vist mingi 3,2 sekundit :eek

lisa infot leiad :siit



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
07.05.2004 at 13:25
devilc
Moderator
Abi 4WD automarkide osas
quote:
Astro SS: Estfildile sobiks super bike mootor , näiteks Hayabusa kone, hobeseid üle 200 ja pöördeid üle 15'000 rpm
(by the way , selliseid on Inglismaal tehtud ja on ülikiired)

Sellisega oleks tõesti kihvt mööda ringrada lasta, aga tänavasõit (eelkõige kohaltvõtt) on üsna-üsna ebameeldiv.

PS. Busal stockis vist tiba vähem pöördeid ja jõudu?
07.05.2004 at 13:41
Lembit
Abi 4WD automarkide osas
Garfield, ära kuula külamehi!
4WD Estfield on väga hea mõte. :D

Asjast - ilmselt on kõige lihtsam kasutada Ford Sierra Cosworth'i tehnikat. Pidades silmas just siis sildasid ja käigukaste - lihtsalt sel põhjusel, et selle tehnikaga on kõige rohkem tehtud sarnaseid asju.

MB 4-matic rakendub minuteada ka kõrgematel kiirustel, kui 60 km/h aga on seejuures miskitpidi elektrooniliselt juhitav.

Ahjaa, alati on ka võimalik mingeid huvitavaid aretusi välja mõelda (2 tagadifrit jne). Samuti ei maksa unustada, et Niva on seda tüüpi neliveoga (esidiffer eraldatav) ja difrilukkudega Lada difrile on sul ka vist kogemusi....
07.05.2004 at 13:42
ats
 
Abi 4WD automarkide osas
quote:
Astro SS: Estfildile sobiks super bike mootor , näiteks Hayabusa kone, hobeseid üle 200 ja pöördeid üle 15'000 rpm
Just, lausa 2 tükki, üks ühe ja teine teise silla jaoks :)
Westfieldi puhul on nad Hayabusale twin turbo ka selga istutanud
07.05.2004 at 14:54
Garfield
  
Abi 4WD automarkide osas
Tänud kõigile kaasamõtlejatele.
Kokuvõtteks, parim lahendus 4WD süsteemiga Estfieldi jaoks oleks Sierra Cosworthi agregaadid. Miks Estfieldile 4WD (Diesel, Peep jt.)? Et igamehe 4WD klassis poleks kobinat - et see ei ole ju 4WD, miks ta meie klassis sõidab. Talvel jäärajal ka abiks, kui kasutuspiire natuke laiendada. Lisaks isiklik sportlik huvi.
Kui aga RWD Estfieldiga edasi minna, siis pole suurt midagi rohkemat vaja, kui tuunitud VW 1.8 mootor (vormel F4 järgi miinus mõningad mõttetud piirangud) Lada dogring käigukast, lukuga sild ja mingid kobedad pidurid (pedalbox + regull jne.) Ja väikesed elektrimikromootorid esiratastele, et Evo-kamba kummisoojendajad rahul oleks ;)
NB! Mis sellese V8 Esfieldi ja 1/4 miili aegadesse puutub, siis ei saadud seda jõudu asfladile - plokiga silda polnud alguses ja siis rehvem siis oli taga raskust vähe - ühesõnaga, kord kärss kärnas ...

____________________________
Focus RS
07.05.2004 at 15:09
spark
 
Abi 4WD automarkide osas
tiger teeb kah karme asju Z100WR
07.05.2004 at 15:46
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Abi 4WD automarkide osas  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.