quote:sven59: Enne suve tahaks mootoril õli ära vahetada - kas keegi oskab öelda, et mis õli kõige mõistlikum panna oleks. Päris mineraal õli ei paneks - mis originaalis neil oli, et kas siis poolsünteetiline või ei tee paha ka päris sünt. Kas peaks ka midagi õlile lisama?
Ja roolivõimu ning käigukasti õlid - kas neil peaks ka midagi jälgima.
Vaheta veel piduri- ja jahutusvedelik ära. Mina paneks seda, mis tehas soovitab. Eks tänapäeva mineraalõli on ikka parem kui 40a tagasi.
____________________________
Pontiac Firebird Esprit 5,7 -78
Pontiac Firebird Trans Am GTA -89
quote:sven59: Enne suve tahaks mootoril õli ära vahetada - kas keegi oskab öelda, et mis õli kõige mõistlikum panna oleks. Päris mineraal õli ei paneks - mis originaalis neil oli, et kas siis poolsünteetiline või ei tee paha ka päris sünt. Kas peaks ka midagi õlile lisama?
Ei-ei-ei. See EI ole hea mõte.
Iga mootor on ette nähtud töötama temale ette nähtud õliga ja "kallima ja parema" õli panemine ei ole kuidagi kasulik ega ka parem. Lisaks kulutad ka rohkem.
Mootorisse (ja ka mujale!) vala sisse just selline õli selle indeksiga, mis ette nähtud ja unusta lisandid ära.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
69 Mustang Mach1 390Gulfi mineraal 20w50 on igati sobilik (ja õiglase hinnaga) produkt hobiauto südamesse kallamiseks. Niiehknaa on mõistlik vähemalt iga kevad vahetada ja reeglina need suised läbisõidud sinna paari tuhande kilu ja meetri suunda kisuvad.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Netist uurides leidsin muidu sellise loo, et kas see paika peab?
Eastwood 4 Ounce Bottle of ZDDP Oil Additive.
If your project vehicle is pre-1989, ZDDP Oil Additive is a must for keeping that engine running smoothly. Today's motor oils won't provide the ZDDP your older engine needs, unless you add this ZDDP Oil Additive!
After 70+ years, the EPA mandated that all domestic motor oil producers remove ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate) from all conventional and synthetic motor oils. If your engine was designed before 1989, the non-roller lifters still require ZDDP to avoid premature deterioration.
ZDDP alters bearing and journal surface characteristics to prevent metal-on-metal contact. ZDDP also reduces the tendency of parts to scuff or gall under heavy loads.
*Add a 4 ounce bottle of ZDDP to every 4 or 5 quart oil change.
69 Mustang Mach1 390Olen juba mitu aastat kasutanud Liqui Moly 15W40 MoS2 mineraalõli: http://www.autoladu.ee/main/product/cid/110/id/8532
seda müüakse ka suuremates kui liitristes kankudes (5L vist)
Quart on veerand gallonit e. 0,95L
69 Mustang Mach1 3901 veebruaril sai tellitud mõned asjad cjponypartsilt ja nüüd 15 mai jõudsid nad kohale - neil ei olnud kõiki asju kohe letis. Kuna auto ujus ja oli ära vajunud - sai tellitud uus vedrustus, amordid ning kõiksugu puksid ja tihendid, mis sinna vahele käivad. Lisaks veel natukene uuendust süütesüsteemile ja kamaluga iluvidinaid, liistukesi ning nupukesi, mille puudumine häiris.
Nüüdseks olen alustanud istmete uuendamisega, kus suure hurraaga alustatu leidis pika ja piinarikka pusimise 3 tundi seljatugi - nii, et sõrme nahk luu küljest lahti - järgmine päev sai mindud nahataja juurde, kes siis koos minuga 1,5 tunniga pani ülejäänud nahad peale ja sai veel korrigeeritud minu tehtu. (pildil minu kortsuliselt tehtud iste - mis nüüd ka sile ja ilus). Puudusid õiged töövahendid - panin nahka sidumistraadiga jne.
Panin siis custom retro sound makis sisse, mille paigaldamine tundus video peal maru lihtne, aga tegelikult selle paika ajamine on päris jama.
Alustasin vedrude ja amortide vahetamisega, aga jäi pooleli, kuna vedru sadula pukse vahetades murdus viimase polt sisse.
Tagaklaasi kate on ka nagu paigas aga oleks veel vaja augud hingede ja kinnitite jaoks puurida - mul väga meeldib see kate - teeb auto veelgi vihasemaks.[/img]vana ja uuendatud iste, mis vajab veel asjatundja kätt
69 Mustang Mach1 390No sai selle vedrustusega ühele poole ja natuke kõrge sai. Tuleb välja, et originaalis peabki ta nii kõrge olema. Ei tea kas siis esimestel vedrudel üks tiir maha lõigata - kas see oleks arukas? Kas tagumisi lehti kuidagi painutada - on kellelgi kogemusi. Või pean hakkama mõtlema uutele, kui madalamaks tahan saada.
Teine häda istmetega. Krutisin istmed hoolega põhja külge ja oh häda - ei mahu enam ise autosse. Olen pea 2m ja ligi 100kg. Siis sai küll hing täis. Selline tunne oli nagu istuks rooli peale naise autokasutust - täiesti ahistatud. Võtsin siinid alt ära ja sain mingi 4 cm allapoole, sai küll parem, aga ikkagi on pea laes. Nüüd ei jää vist muud üle kui pean topeltpõhja ära võtma ja istmed otse põhja külge kruvima. Või siis paksud kokku kutsuma ja neil aasta laskma autos istuda, et istmik ära vajuks.
Ma siin veel teen lihtsaid asju, ei kujuta ette mis häda need näevad, kes autot täiesti ümber ehitavad.
69 Mustang Mach1 390Kõrgus on väga hea saanud. Sobib hästi. Iseasi oleks Pro Touring suund, kus ka suured veljed madala rehviga ja suured pidrunid jne. Neile sobib väiksem kliirens.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
69 Mustang Mach1 390Vedrude kõrguse pärast ma Sinu asemel esimese hooga ei muretseks, ta peaks mingi aja jooksul vajuma natuke.
Aga muidu ilus ja huvitav auto
69 Mustang Mach1 390Tagasillaga mure, et teeb natuke häält. Sai nüüd lahti võetud ja tundus, et eelmised tegijad on taldriku (ei tea kuidas seda nimetama peaks) ja teo vahe liiga suureks jätnud - nagu oleks liialt kulutanud. Sai lähemale reguleeritud nii, et väike lõtk sisse jääb, aga ikka on natuke selline vene autoga sõitmise hääl, et kas see ongi normaalne või pean teo ja taldriku ikkagi ära vahetama. Sai veel laagrid ära vahetatud - need olid täitsa kohalikus laagripoes olemas. Üldse ei tea kui palju sinna õli peaks panema - praegu panin 2 liitrit (75W90) ja vist valan igaks juhuks kolmanda ka - ühtegi punni pole taseme vaatamiseks.
Ja siis veel, et kas kusagilt oleks Eestis saada jagajale vaakumklappi - avastasin, et see ei tööta. (äkki kellelgi on üle - peaksid suht ühesugused olema fordidel)
Lõtku suurusest palju olulisem on teo ja taldriku hammasrataste kokkupuutepinna kuju ja selle õigeks reguleerimine nii teo kui ka taldriku vastava liigutamisega. Otsi netist nt. 'crownwheel and pinion meshing' pilte ja DIY õpetusi, kus on selgitused milliste puutepindade korral mida ja kuhupoole on vaja liigutada.
Kui ka uue teo ja taldriku paned, tuleb see regullimisprotsess ikkagi läbi teha.
Õli koguse kohta ütleb mul FORD Mustang V8 1964 1/2 thru 1973 Haynesi Repair Manual: 4,0 US pints (2 liters). Aga sildu leidub erinevaid ja ma ei saa aru, kuidas kõigil sama kogus õli. Alustama peaksid uurimisest, mis sild all on, netis leidub palju identifitseerimist aitavaid pilte korpuse kuju ja poltide asetusega. Reeglina peaks kaane peal olema punn, kust sisse valada ja kallatakse selle alumise servani.
Tagasilla õli on üldjuhul GL-5 omadustega, see tavaliselt 75W-90 või 80W-90 viskoossusega, see vahe pole oluline. Aga kui sul tagasilda on õnnistatud Limited Slip lukuga, on oluline kasutada vastavat õli GL-5 LS või lisada tavaõlile LS lisandit.
69 Mustang Mach1 390Tänan väga! - palju head ja kasulikku informatsiooni. Jagaja on nüüd kontaktivaba vist (ei tea, mis see tähendab) - panin selle pretronix III sisse ja siis avastasingi, et vaakum ei tööta.
Kuidas muidu sellised vanad V8d üldsegi kiirendamisel on? No ikka jõuab kenasti minna, aga nüüd mingi eriline püss ka ei ole. Või peab kindlasti midagi mootori juures tegema. Kusagil 2000 pöörde juures on selline metsikum, aga kiirendamise alustamisel nagu uimaks - ratta ringi tõmbamisel pole probleemi ka vaiksema hoo pealt gaasi korralikult lisades. Aga kuna automaat, siis 2000 pööret tuleb alles 60 miili juures ja tunne on, et enam vähem 3nda käiguni klõpsib kiirelt, ega lase teistel käikudel tööd teha. Samas linnas on hea 500 - 1000nde pöördega podiseda.
31.05.2013 at 22:53
3 edits. Last edited 01.06.2013 at 07:44 by sven59
69 Mustang Mach1 390Ja siis ikkagi kõrgus - tundub kuidagi kõrge. Kui ma esimestel vedrudel tiiru maha lõikan, saaks vähemalt nina madalamale - kas see oleks mõeldav. Ega see kuidagi auto käitumist mõjuta. Sai nüüd paremad pildid tehtud.
69 Mustang Mach1 390Lõika pool keerdu või isegi veerand, üks keerd on võib-olla palju. Maha saad ju alati lõigata. Esiosa peaks küll veidi madalamale saama, oleks selline hea california rake!
Silla ülekanne pole ka kõige parem, selline highway oma on. Kui paremat kiirendust tahad, siis vaja madalam ülekanne panna.
69 Mustang Mach1 390Kontaktivaba jagaja tähendab seda, et sa võtsid jagajast kontaktid välja ja tõstsid riiulisse. Nüüd on sul elektrooniline süüde, mis loeb impulssi kontaktide avamiseks mõeldud nukkvõlli pealt, koos tehasest seadistatud mootori max. pöörete piirajaga 5.500 rpm. Seda pöörete piirangut saab ise ka muuta(kui selleks peaks mingi vajadus tekkima). Tegelikult oleks mõistlik lasta süüte ajastus, nüüd peale elektroonilise süütesüsteemi paigaldamist, vähe hilisemaks panna, või lihtsalt üle kontrollida kus see süüde üldse on(kiirenduse uimasus võib olla jälle tingitud sellest, et süüde on üldse hiline, või on käigukasti käikude allavahetamise hoovastik valesti reguleeritud, või on hoopis käigukasti vaakummodulaator katki, või karburaator valesti reguleeritud/reguleerimata/hooldamata). Auto kõrguse kohalt- otsi näiteks ´69 aasta Mustangi reklaame ja võrdle auto kõrgust visuaalselt, reklaami autod sellel ajal olid sama uute sillapukside ja vedrudega ja amortidega.
Jõudu ja sihikindluse jätku!
69 Mustang Mach1 390Pea nüüd hoogu nende vedrude lõikumisega.
Sõida rahulikult paar-kolm kuud, nad vajuvad üsna tublisti.
Mina sinu asemel sõidks selle hooaja ära ja kui järgmisel kevadel autole otsa vaadates ikka kõrge on, alles siis läheks lõikajaga kallale.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
69 Mustang Mach1 390Vaatasin vanu reklaame jne. Ja tõesti - ninad natukene upitasid üles. Ootan aasta - eks siis paistab.
Ja võibolla peaks ja kellelgi asjalikumal laskma üle vaadata karburaatori, süüte jne. Ise reguleerin nii hääle järgi, et sumpsi ei peksaks, tühikäigul pöörded normaalsed (ilma puperdusteta) või siis pauk juba sisselaskesse ei tuleks. Aga ega ma enne seda paika ei saa, kui uus vaakumklapp jagajal - praegu voolikul lihtsalt pime ees, et lisaõhku ei saaks.
Ülekannet enam madalamaks panna ei tahaks, kuna juba praegu spidokas valetab 10% kiiruse suuremaks - gps-ga sai mõõdetud.
quote:sven59: Vaatasin vanu reklaame jne. Ja tõesti - ninad natukene upitasid üles. Ootan aasta - eks siis paistab.
Ja võibolla peaks ja kellelgi asjalikumal laskma üle vaadata karburaatori, süüte jne. Ise reguleerin nii hääle järgi, et sumpsi ei peksaks, tühikäigul pöörded normaalsed (ilma puperdusteta) või siis pauk juba sisselaskesse ei tuleks. Aga ega ma enne seda paika ei saa, kui uus vaakumklapp jagajal - praegu voolikul lihtsalt pime ees, et lisaõhku ei saaks.
Ülekannet enam madalamaks panna ei tahaks, kuna juba praegu spidokas valetab 10% kiiruse suuremaks - gps-ga sai mõõdetud.
See vaakumklapp, mis pildi pealt paistab, on lahtivõetav, sisendtoru saab välja keerata, et vedru sättida/vahetada, vaatsin, et mul on selline
tutikas kodus riiulis, panin oma autole komplektse Pertronics II, sellel on mitmeid variante vaakumi ajastamiseks ja max eelsüütenurga piiramiseks.
Milline on auto remondi/taastamise lõppeesmärk:
- võimalikult originaali lähedane? - siis on mõtet jagaja, karpa, jne. näppimisel
- mild performance - karpa, jagaja, sisselase, nukk, kaaned, väljalase vahetusse.
Võin oma kogemustest rohkem pajatada, helista 5034815.
quote:Stang-R: esiosa jaoks soovitan soojalt "shelby drop'i" , ehk siis õõtsa allapoole laskmist: http://dazed.home.bresnan.net/drop
http://forums.vintage-mustang.com/vintage-mustang-forum/648107-yay-nay-shelby-1-inch-drop-1969-mustang-road-car.html
Kas sa ise tegid shelby dropi? lugesin hoolega kõik läbi, et peaks maru lihtsalt mitu kärbest tapma. Ja siis veel, et kui sa ise oled teinud - oskad sa mulle äkki öelda kuhu need augud tuleb ikkagi puurida või on sul sabloonid. Veel jäi segaseks pärast see rihtimine.
quote:Stang-R: esiosa jaoks soovitan soojalt "shelby drop'i" , ehk siis õõtsa allapoole laskmist: http://dazed.home.bresnan.net/drop
http://forums.vintage-mustang.com/vintage-mustang-forum/648107-yay-nay-shelby-1-inch-drop-1969-mustang-road-car.html
Kas sa ise tegid shelby dropi? lugesin hoolega kõik läbi, et peaks maru lihtsalt mitu kärbest tapma. Ja siis veel, et kui sa ise oled teinud - oskad sa mulle äkki öelda kuhu need augud tuleb ikkagi puurida või on sul sabloonid. Veel jäi segaseks pärast see rihtimine.
endal jäi kahjuks tegemata, kui auto alles laiali oli, kui kunagi nokitsemise isu peale tuleb, siis võtan ette, paigaldasin oma autole "high performance handling kit'i",
ostsin Virgiania Classic Mustangist, millel on jäigemad-madalamad vedrud kui ka jämedam stabikas PU puksidega jne.
69 Mustang Mach1 390Kas sul see vaakumklapp riiulil on tagavaraks või saaks kuidagi kokkuleppele?
Ma arvan, et teen selle dropi ära talvel või siis peab küll väga vihmased nädalavahetused olema. Annan kohe teada, mis suunas muutused toimusid.
Varasemast on küsitud veel lõppeesmärgi kohta. Ma ütleks, et üritan originaali lähedaselt taastada, aga tegelikult ikkagi mõtted liiguvad mild performance poole. Väljalaske vahetus on plaanis, sellest tulenevalt tuleb vist sisselase ka vahetada jne. No raha peab plaanidele järgi jõudma.