Poster |
Message |
otsiabi |
Fordi 390 mootori rebuilt
quote: Vanaisa: ja tihend läks ikka nöörist? 15min. sissetöötamine võiks juba OK olla. 20w50 pole häda midagi, kõlbab sissetöötamiseks kenasti.
Ei ole Fordi väntadega sina peal, osadel muudel vanematel olen näinud õrna keermeniidistikku mis mootori sisemuse poole pöörleb ja omakorda õli mootoris hoida aitab. Ega keegi usin seda ära pole elimneerinud?
Surve vastu lase 5...8 korda esimese käiguga nii 4500 pöördeni ja käiguga pidurdades alla jälle. Aitab rõngad sisse töötada.
edit: Castroli valikus oli mõni aasta tagasi täitsa olemas tsingilisandiga 10w30 õli btw, tsiba kallis küll aga olemas..
see nn keermeniidistik oli seal täiesti olemas ning ilmselt pöörleb ka selles suunas, et õli tagasi karterisse suunab.
____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW |
22.12.2015 at 12:58 |
|
Stang-R |
Fordi 390 mootori rebuilt
siin on päris asjalik seletus, põhjused ja soovitused:
http://www.hemmings.com/mus/stories/2009/03/01/hmn_tips2.html
____________________________
Mustang 68 HT |
22.12.2015 at 16:23 |
1 edit. Last edited 22.12.2015 at 16:25 by Stang-R
|
vvt |
Fordi 390 mootori rebuilt
Taoline nöörimajandus pole mingi 60ndate igand, kunagi asjaga tegeledes olen 1985 Oldsmobilele tellituna näinud tagumist tihendit, kus oli jupp nööri sees. Nõukogude autoklassi kooliga arvasin enne, et rasvanööri majandus oli rohkem vene veoautode teema.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.12.2015 at 18:28 |
|
Vanaisa Moderator |
Fordi 390 mootori rebuilt
kas seisva mootoriga on ka tilgad all?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
23.12.2015 at 09:12 |
|
otsiabi |
Fordi 390 mootori rebuilt
quote: Vanaisa: kas seisva mootoriga on ka tilgad all?
seisva mootoriga ei tilgu
____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW |
23.12.2015 at 09:47 |
|
Vanaisa Moderator |
Fordi 390 mootori rebuilt
siis palju variante pole, kehv tuulutus, sissetöötamata kolvirõngad või halvasti istuv tihend. Tuulutuse võid atmosfääri lahti jätta testimiseks.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
23.12.2015 at 11:28 |
|
Madlobster |
Fordi 390 mootori rebuilt
quote: Vanaisa: siis palju variante pole, kehv tuulutus, sissetöötamata kolvirõngad või halvasti istuv tihend. Tuulutuse võid atmosfääri lahti jätta testimiseks.
Lahti jätmine aitab vähe kuna sealt august ei tule piisava kiirusega välja. Rõhk tekib ikka.
Kui sealt puhub siis on viga selge, et rõhk on karteris.
Rõhk saab karterisse läbi sissetöötamata rõngaste või saba andnud pea tihendist. Kui sissetöötamine ei aita tuleb pea/pead maha võtta |
23.12.2015 at 13:29 |
|
hents99 |
Fordi 390 mootori rebuilt
Sissetöötamata rõngas põletab õli, mitte ei pressi surve all olevast tihendist läbi.
Kui rõngad on uued, siis järelikult on plokk puuritud või äärmisel juhul vaid hoonitud, eeldusel, et silinder ovaalne enne polnud.
Ilmselt on viga tihendis või selle paigaldamises. Kas mingit normaalset tihendit pole sellele mootorile saada?
Rõhk karteris ei sunni veel õli tihendi vahelt välja pressima, seda enam et tuulutus on lahti.
quote: Rõhk saab karterisse läbi sissetöötamata rõngaste või saba andnud pea tihendist. Kui sissetöötamine ei aita tuleb pea/pead maha võtta
Rõhk tekib karterisse enivei, selleks ei pea kaanetihend läbi olema või kompressioon karterisse jõudma.
Muidu polekski tuulutust vaja kui mootor korras on. Eks kolbide liikumine tekitab ka survet.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
23.12.2015 at 17:34 |
|
Madlobster |
Fordi 390 mootori rebuilt
Nu ei ole see päris nii
Mingi väike rõhk tekib jah, sest lõpuni tihe ei ole ükski rõngas.
Kolbide liikumine on siis, et kui ühele poole liikudes tekib rõhk siis teisele poole liikudes hõrendus.
Karterituulutus on siis nii õhu soojuspiasumise kahanemise kui kolbide liikumise kui ka rõngastest pääseva rõhu kompenseerimiseks.
Surverõnga mitte istumine õli põletama ei hakka. Õli põletamise vähendamiseks on õlirõngad, mis jälle rõhku ei hoia. |
23.12.2015 at 18:06 |
|
v6sa |
Fordi 390 mootori rebuilt
quote: Madlobster:
...
Surverõnga mitte istumine õli põletama ei hakka. Õli põletamise vähendamiseks on õlirõngad, mis jälle rõhku ei hoia.
Teiste kalla vinguja peab olema oma väljendustes täpne!
Tihedalt liibuv surverõngas kraabib alla liikudes kehvast õlirõngast hülsiseinale jäänud õlist mingi osa maha. Ning hästi liibuv õlirõngas kindlasti vähendab põlemisgaaside leket kolvi ja hülsiseina vahelt. Iseasi, et surverõngas paremini rõhku peab ja õlirõngas tõhusamalt õli minema toimetab.
Kui teemaalgataja vaevuks mõõtama karterisurvet, siis oleks pilt kenasti selge, kas pressib rõhk õli välja või ei pea tihendussõlm õli. |
23.12.2015 at 19:20 |
|
margus61 |
Fordi 390 mootori rebuilt
Kaante tihenditega ei või mingi tšombe olla? Et augud ei klapi, luft ei saa alt karterist üles klapikambri kaante alla ja sealt õue. Jahutusvedelik ei käi kaantest läbi ja sellest ülekuumenemine jne. |
23.12.2015 at 20:40 |
|
berg_CSG |
Fordi 390 mootori rebuilt
Mina laseks sellel mootoril väheke sõita, eks siis paistab mis tulemus on. Usun et see tilkumine võib lõppeda. Mootor oli pärast kap remonti ja enne cam brake in tegemist väidetavalt 5 aastat seisnud. Alguses ei käinud see mootor ringigi. Sai leotatud roostesurma ja wd40ga, kuna mootorit lahti ei soovitud võtta uuesti. Kaameraga silindrisse vaadates oli 7 silindris wd40 paari tunni pärast veel sees, kuid 1 silindris alla vajunud, seega selle rõngad võisid kinni olla. Samas oli näha silindri seintel suurt hulka koostemääret, mis oli ysna kõvaks tõmmanud, seega võibolla ka selle pärast ei tahtnud mootor normaalselt ringi käia. Pärast paari päeva leotamist käis mootor ilusti ringi. Enne brake in'i sai õlisurve korralikult yles aetud, kaante all õlitus käis kenasti ja survekell näitas head survet.
Esialgne brake in sai tehtud suure õlilekkega, kokku võis 15 min jooksul välja tilkuda ca 400-500ml.
Pärast seda sai tehtud tagumise tihendi vahetus. Seal ei käi nöör, vaid kummist poolkuud ja kummist vändapaku tihendid, millele lyyakse "naelad" sisse pärast paigaldust. Vana tihendi paigaldusel oli tehtud 2 viga, niiet ma väga lootsin et leke oli sellest tingitud, paraku mitte. Kuigi tilkumine jäi oluliselt vähemaks.
Ma ei ole mootoriproff, tegin brake in protseduuri konsulteerides põhjalikult targematega ning hoolimata check listist jne rahulikust läbimõtlemisest, tegin ka yhe hooletusevea 2. Brake in katsel. Nimelt ma ei kontrollinud käiguvalitsa positsiooni, kuid see oli vahepeal liikumid p pealt d peale. Igaksjuhuks oli auto rattad maast lahti tõstetud, et kõik oleks safe, kuid yks tagumine oli kergelt vastu põrandat, ning Thunderbirdi esimene burnout oligi tehtud vähemalt nyyd jääb meelde teinekord doublecheck teha.
Kui auto muud osad kyljes, siis kyll saab ka selle õlilekke pidama. Jõudu Janek!
____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793 |
23.12.2015 at 22:20 |
|
margus61 |
Fordi 390 mootori rebuilt
Üks vähem sürrealistlik pakkumine ka - leke ei ole õhusurvest karteris vaid õlisurvest tagumise raamsaale ja vända tihendi vahel. See ava tagumise laagrikaane sees tihendi ees oleva ringikujulise õnara põhjas, kust tagumise raamsaale vahelt tulnud õlinatuke peaks karterisse jooksma, võib sellel mootoril olla juba sündides piiripealselt väike ja poole sajandi jooksul veel väiksemaks jäänud.
Netis veidi tuhnisin, on sellega lekkega paljud hädas olnud. Pakkumisi oli igasuguseid, peaasjalikult et õli ei tulegi tihendi vahelt vaid kõrgemalt (õlikanalite punnidest, sisselaskekolle ja ploki vahelt, klapikambri kaantest). Aga üks lühikese jutu mees kostis, et kui tagumise saale kulumine on vähegi liigne, siis sellel mootoril jääbki lekkima. Järelikult on liigse õli äravoolu võimalus ebapiisav ja võtab tihendi ette väikese rõhu üles. Ülalkirjeldatud mootori ajalugu ja lekke vähenemine mootori soojenemisel räägivad selle teooria poolt, samuti kasutatud suht viskoosne õli.
Ma lihtsa lahendusena teeksin esmalt vedelama õliga katse, vbl kaob ülekuumenemine ka ära nagu nõiaväel. Kui karteri põhi ja tagumise raamsaale kaan (kus pool tihendit sees) maha katkuda, siis vaataksin selle õli äravooluava puhtuse üle ja puuriksin pindala 1,5...2x suuremaks. Või teeksin 1...2 sama läbimõõduga ava kõrvale. Stang-R pandud lingi piltidel on need asjad enam-vähem näha. |
24.12.2015 at 08:04 |
|
Erkki |
Fordi 390 mootori rebuilt
Mootoreid ehitades puutun üsna sageli kokku probleemiga, et vända tagumine tihend lekib. Ehituslike iseärasuste poolest on täiesti normaalne kui sealt tuleb mõni üksik tilk, aga mitte rohkem. Sorinal jooksmine, eriti kui tihendit on korduvalt vahetatud viitab tõsisemale probleemile. Võib olla on vända liin paigast ära. Olen kohanud ka sellist asja, et tihendi pesa ei ole väntvõlli suhtes tsentris vaid pisut nihkes või on pesa hoopiski ovaalne. Ühte mootorit sai tehtud kolm korda, enne kui nihkes olevale pesale jälile sain. Kuna algselt on 390 cid Fordi mootorile mõeldud tihendiks rasvanöör, siis polnud vaja tol ajal tihendi pesal erilist täpsust, kuna rasvanöör annab selle ebatäpsuse andeks. Tänapäevased kummitihendid tahavad saada täpset aluspinda, et õli kinni pidada.
Üsna reaalne on Margus61 kirjeldatud variant, et tagumise vändakaela õli ei pääse vabalt tagasivoolama karterisse ja läheb kergema vastupanu teed ning lekib läbi tagumise tihendi välja. Selle sümptomi vastu toodetakse isegi spetsiaalset tagumise vändakaela laagrit, millel on õli äravoolu kanalid sisse freesitud. Pildil näidatu on Mopari mootoritele mõeldud, aga tööpõhimõte on ka Fordi mootoril kasutatav. Liigne õli suunatakse karterisse tagasi ja surve tihendile väheneb.
There is no magic, only hard work - ütleks selle kohta Pärtel...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
25.12.2015 at 01:57 |
|
vvt |
Fordi 390 mootori rebuilt
quote: Üsna reaalne on Margus61 kirjeldatud variant, et tagumise vändakaela õli ei pääse vabalt tagasivoolama karterisse ja läheb kergema vastupanu teed ning lekib läbi tagumise tihendi välja.
Selle juhtumi puhul vaid valab suhteliselt paksu (nii külmalt kui kuumalt) 20W-50 õli kasutamine õli tulle. See värk on külmast peast piisavalt paks, et mitte iga reduktsiooniklapp ei suuda ülearust survet maha lasta. Kui tagumise otsa äravoolul on mingi probleem, siis külmast sealt simmerist ka õli läbi pressitakse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
27.12.2015 at 20:29 |
1 edit. Last edited 27.12.2015 at 20:31 by vvt
|
|