register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : 84` Firebird 5.7L   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
max
84` Firebird 5.7L
Lisaks veel, et kui sa olemas oleva karpa ja jagaja häälde saad (mis pole keeruline, vaid vajab veidi pühendumist), siis saab suure tõenäosusega piisavalt hea setupi ja rahulolu. Düüside seti saad ka laenata ning vajalikud paarikaupa juurde osta. Mulle tundub, et reeglina ollakse juppe ostma ja külge keerama mihklid, aga seadistamine (mis on tüütu) jääb tegemata. Peamiselt seadistamisest lisa tulebki.
11.10.2016 at 11:56
savi
84` Firebird 5.7L
Jah, mulle tundub ka, et juppe on cool külge kruttida, aga saada näiteks karpa korralikult häälde ja süüde paika, see on teine teema. Eile kruttusin pikalt karpa kallal... google abiks.. aga seda tunnet küll ei tekkinud, et nüüd sai hea. Süüte jaoks pean strobo sebima veel.
11.10.2016 at 12:54
anryo
84` Firebird 5.7L
Tallinnas Tondil on Raimond, kes jagab seda karpanduse värki päris hästi. Julgen soovitada.
Tel 56 51 033. Ehk kannatab ka niisama nõu küsida, kui siiakanti ei satu.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
11.10.2016 at 13:14 1 edit. Last edited 11.10.2016 at 13:14 by anryo
max
84` Firebird 5.7L
Täisgaasi süütenurk saab dünos paika. Osagaasil on sul vaja timmida vedrusid jagaja sees ja vaakumi osa. Üldiselt on jagajad standardis liiga uimased süüdet varasemaks keerama ja pehmem vedru võiks paremaks teha. Eesmärk on sul saada igas režiimis süüde nii varaseks kui võimalik, detonatsiooni tekitamata.

Karpa seadistamiseks on head juhendid olemas netis. Tahab palju katsetamist ja dünomist/tagumikutunnet. Muutujaid on palju.

Mul on mälu järgi üks karpa (Holley 3310 või 650cfm DP) riiulis. Võid ka seda külge proovida, et mis juhtub. Nagu ma kirjutasin, dünos tuli karpa vahetusega 15 jõudu juurde, mis andis märku, et olemasolev tahab sättimist saada.
12.10.2016 at 09:05
vvt
  
84` Firebird 5.7L
quote:
Mulle tundub, et reeglina ollakse juppe ostma ja külge keerama mihklid, aga seadistamine (mis on tüütu) jääb tegemata. Peamiselt seadistamisest lisa tulebki.

Ma ei taha siin nüüd lubjaka targutamist etendada, aga palju korduma kippuvaid küsimusi jääb ära, kui inimesed lööks lahti mõne rublaaegse eestikeelse auto ehitust puudutava raamatu ja teeksid endale selgeks karburaatori tööpõhimõtte:). Netist kalkulaatori ja netitarkuse abil karpa valimine on suhteliselt lihtne üritus. Hea seadistamine nõuab asjade tööpõhimõtte teadmist. Vale segu probleemi lahendamine vaid peabensiisidüüse vahetades ostutub arvatust keerukamaks, sest üldiselt on peadoseersüsteemid õhkpidurdusega ja segukoonusest ei tule mitte bensiini, vaid emulsiooni. Noh, kui paljud nüüd ütlevad nipsust, misasi on "õhkpidurdusega peadoseersüsteem" ja oskavad seletada, kuidas see töötab? :)

quote:
Täisgaasi süütenurk saab dünos paika. Osagaasil on sul vaja timmida vedrusid jagaja sees ja vaakumi osa. Üldiselt on jagajad standardis liiga uimased süüdet varasemaks keerama ja pehmem vedru võiks paremaks teha. Eesmärk on sul saada igas režiimis süüde nii varaseks kui võimalik, detonatsiooni tekitamata.


Süüte "varasus" nüüd mehhaanilise jagajaga (ametlikult öeldes katkestijaoturiga) küll vedrude pingsusest ei sõltu. Süüte varasus sõltub seal ühtede pilude pikkusest. Vedrude jäikusest sõltub pöörete arv, mil algab peale süüte varajaseks muutumine. Süütekõver on selline astmekujuline, alguses on üks eelsüütenurk, siis algab kuskilt maalt selle suuremaks muutumine pöörete mõjul (see vahemik määrataksegi vedrude jäikusega, mida pehmemad, seda varem see algab) ja kui vastavad tihvtid oma piludes on liikunud lõpuni, siis lõpeb ka süüte varasemaks muutumine, olgu vedrud millised tahes. Üldiselt taoliste asjade kruttimise huvi korral võiks ikka olla juba progetav süüteboks, sest süüde on täpne värk ja tunde järgi vedrude valimine ja pilude viilimine suht huupi panemine, väga töömahukas ja nadi tulemusega. Sama nadi tulemusega on tunde järgi karpa kruttimine, kole töömahukas, arvan, et arvutist pritsetabelis arvude muutmine on hulka kiirem ja mugavam.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.10.2016 at 13:04 2 edits. Last edited 12.10.2016 at 13:14 by vvt
max
84` Firebird 5.7L
quote:
Osagaasil on sul vaja timmida vedrusid jagaja sees...


quote:
vvt: Süüte "varasus" nüüd mehhaanilise jagajaga (ametlikult öeldes katkestijaoturiga) küll vedrude pingsusest ei sõltu. Süüte varasus sõltub seal ühtede pilude pikkusest. Vedrude jäikusest sõltub pöörete arv, mil algab peale süüte varajaseks muutumine.

Palun vasta, kas süütenurk nt 2000 rpm-i juures sõltub vedru jäikusest või mitte? Teisisõnu, nt mõõdad stroboga süütenurga 2000 rpm juures. Nüüd vahetad pehmemate vedrude vastu. Kas süüde 2000 rpm juures läheb varasemaks või jääb samaks? Kui vastus on, et läheb varasemaks, siis loe rohkem enne kui kirjutad.

Mõned lingid süütekõvera seadistamise kohta, aitavad alustada:
http://www.gofastforless.com/ignition/advance.htm
http://www.firstfives.org/faq/timing/timing_for_modified_engines.PDF
12.10.2016 at 16:43
vvt
  
84` Firebird 5.7L
See 2000 pööret on tavaliselt selline üleminekureziim, mis ei määra ei tühikäiguomadusi ega ka performance näitajaid, millest see tähelepanu?
Kui sa tahad performancet saada, siis loeb eelsüütenurk 4000 rpm ja üles ja seal ei määra need vedrud enam midagi. Seal määrab hoopis tsentrifugaalregulaatori plaadi liikumisulatus. Vedrude jäikus määrab kui kiiresti see maksimaalne süütenurk saavutatakse (ja kas saavutatakse, kui panna liiga jäigad). On teemaväline, aga osadel bmw mootoritel on ka süüte seadmine just sellistel pööretel- kus see "aste" juba läbi on.
350sel mootori peaks madala otsa väänet olema piisavalt, et selles üleminekuvahemikus tõmblemine suurt midagi ei anna. Kui tundub, et ei vea, keerake tühikäigu segukruvist rasvasemaks ja küll veab :burnout
Vaata neid jooniseid, mis sa linkisid, 3500+ on süütekõver horisontaalne, st pöörete tõusul eelsüütenurk ei suurene.

quote:
Palun vasta, kas süütenurk nt 2000 rpm-i juures sõltub vedru jäikusest või mitte

Jah sõltub, aga ainult senikaua, kuni eelsüütenurga tõus lõpeb (ja kust nii võimsuse pöörded ja moditud mootoril ka suurima momendi pöörded on veel tükk maad edasi).
Selleks, et seda lamedat või horisontaalset sirget nihutada ülespoole, on sul vaja hoopis suurendada selle tsentrifugaalregulaator käigu ulatust (nt viilides pikemaks need pilud plaadi sees, kus vihtide tihvtid on).
Madalatel pööretel eelsüütenurga suurendamine tekitab lihtsalt illusiooni jube järsust mootorist, kuid tegelikult ei pruugi seal suuremat võitu tullagi.
Osagaasiga on siin seos kaunis umbmäärane, sest süüdet seatakse ju mootori koormuseta oludes, kus mootor saavutab oma max pöörded juba poole seguklapi avamisega.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.10.2016 at 17:49 1 edit. Last edited 12.10.2016 at 17:50 by vvt
max
84` Firebird 5.7L
Nonäed, ongi selgus majas.

Natuke teemasisest juttu kah veel. 2000 rpm oli suvaline näide, aga valitud sellepärast, et karbist võttes on SBC jagajad reeglina sellised, et max mehaaniline advance on saavutatud kuskil 3000-3500 rpm juures. Ma ei leidnud seda artiklit enam, aga üks guru soovitas seda kõvasti lähemale tuua (ca 2500 rpm oli vist), kuna SBC ei vaja reeglina nii palju pööret, et mehaaniline advance maksimaalselt peale tõmmata. Nagu ma juba kirjutasin, et eesmärk on tuua süüde igal pöördel maksimaalselt varajaseks.

Teine põhjus 2000 rpm mainida on asjaolu, et linnakiirustel viibitakse seal üsna tihti ja seega leiab kasutamist oluliselt rohkem kui 6000 rpm. Mida optimaalsem on süütenurk, seda väiksem kütusekulu ja parem tõmme, mistõttu väärib see eriti tähelepanu.

Mina läksin kunagi progetava süüteboksi teed (siiamaani riiulis), mis võimaldas mul sõidu ajal parim süütekõver disainida. Panin korraks võrdluseks sisse "tüüpilise jagaja" kõvera ning vahe oli nii suur (erksus), et kohe kehva tunne tekkis aastaid "tavalise jagajaga" sõidetud aja pärast. Sellepärast jagajatega keegi mässata ei viitsigi, et see on tõesti tüütu võrreldes arvutis klõpsimisega.

Parim mehaanilise adnvance'i süütekõver tuli mul selline, kus süütenurk oli läbi pöörete üsna üleval, v.a 1000-2000+ rpm, kus pidi korraks järele andma. Vaakumi advance'i võtsin ainult täisgaasil maha. Teisisõnu, antud mootoril sai süüdet väga palju varasemaks keeratud võrreldes "tavalise jagaja tüüpilise kõveraga". Kui peaks mehaaniliselt midagi jagajas muutma, siis prooviksin esmalt leida nii pehmed vedrud kui võimalik (ilma detonatsioonita). Seejärel vaataks edasi.

Edit:
Holley reguleerimise manual ütleb, et esimese asjana tuleb tühikäigu segu paika saada ja alles siis edasi liikuda reguleerimisega. Tühikäigu segu kruvi muude režiimide "remontimiseks" mina ei soovita, kuna rikas tühikäik on rõve - auto haiseb, ise haised ja küünlad tahmas.
12.10.2016 at 18:10 1 edit. Last edited 12.10.2016 at 18:16 by max
savi
84` Firebird 5.7L
Karpa sättimisega tühikäigul lähtusin praegu interneti maastikul levivatest juhenditest. Keerasin mõlemad segukruvid sisse ja seejärel poolteist pööret välja (peaks olema stock seade). Edasi Üritasin leida punkti kus kummagiga mootor käiks kiiresti ja ühtlaselt. See viimane osutus aga suhteliselt keeruliseks, sest peale väikse puterdamise kruvide sisse keeramisel ei olnud suurt vahet, kuhu suunas krutin. Düno ilmselt ainus viis "parima" karpa seade määramiseks? Sest ega ma praegu ei tea, kas ta võtab palju kütet või vähe + kuidas edasi käib. Air to Fuel gauge näitab kohapeal soojalt keskmist skaalat. Allapoole langeb, siis külmalt naljalt käima ei saa enam. Ilmselt vist targim lasta ennast kuskil konsulteerida Tartus (Maaülikool?)
13.10.2016 at 09:39
max
84` Firebird 5.7L
quote:
savi: Karpa sättimisega tühikäigul lähtusin praegu interneti maastikul levivatest juhenditest. Keerasin mõlemad segukruvid sisse ja seejärel poolteist pööret välja (peaks olema stock seade). Edasi Üritasin leida punkti kus kummagiga mootor käiks kiiresti ja ühtlaselt. See viimane osutus aga suhteliselt keeruliseks, sest peale väikse puterdamise kruvide sisse keeramisel ei olnud suurt vahet, kuhu suunas krutin. Düno ilmselt ainus viis "parima" karpa seade määramiseks? Sest ega ma praegu ei tea, kas ta võtab palju kütet või vähe + kuidas edasi käib. Air to Fuel gauge näitab kohapeal soojalt keskmist skaalat. Allapoole langeb, siis külmalt naljalt käima ei saa enam. Ilmselt vist targim lasta ennast kuskil konsulteerida Tartus (Maaülikool?)

Karpa enda manual on hea koht alustamiseks, nt http://www.jegs.com/InstallationInstructions/500/510/510-0-3310S.pdf
Segupruvidega pead leidma maksimaalse vaakumi (hädapärast kõlbab ka mootori pöörete vaatamine/kuulamine). Võiks olla nii lahja kui võimalik, ilma et tühikäigu töö oleks häiritud. Mina tegin seda käik sees ja pidur peal, et simuleerida foori taga seismist. "X pööret kruvid välja" on selleks, et mingi enam-vähem lähtepunkt võtta, aga see ei määra "õiget" seadistust. Seejuures peab segusiibri kruvi olema nii palju välja keeratud kui võimalik, tagades samas normaalsed pöörded tühikäigul. See on kõik manualis kirjas, loe sealt.

Pole üldse välistatud, et karpa tahaks uusi tihendeid ja puhastamist, sest sa ei tea ju selle ajalugu. Võib-olla on mõned olulised komponendid üldse puudu/valesti kokku pandud. Õnneks on see odav ja mõnus nokitsemise töö. Bensiini ja carb cleaneri laks kauba peale.

Võid ka läbi tulla, näitan nii palju kui meeles on.

13.10.2016 at 09:57
savi
84` Firebird 5.7L
Karpa iseenesest võiks korras olla. Eelmine omanik käis kevadel Beautys ja sain aru, et Beautys timmiti + tuli kaasa adjustment kit mis tuli edasi ka mulle. Kõik oleneb kui hästi beauty seadistas. Sealt jäi segu aga nii rikkaks, et iga kord käivitades viskas ämbriga kütust tagant. Max, kas peaks karpa maha võtma ja viskab koos pilgu peale millalgi? Endale tundub, et mingi 650CFM Holley laadne toode oleks mõistlikum kui 750CFM üritada kuidagi häälde saada. Samas mulle on veel kõik veidi võõras.
13.10.2016 at 13:34
max
84` Firebird 5.7L
Ära maha võta veel. Töötava mootoriga on parem aru saada, mis seal toimub. Helista, proovime aidata kui oskame.
13.10.2016 at 13:42
vvt
  
84` Firebird 5.7L
Loodan, et taolist lihtsat asja ei peaks siia kirjutama, et enne kui asute seguga mässama, peab süüde olema perfektselt paigas. Vastasel juhul pole erilist võimalust mootorit sujuvalt tööle panna. Mõlemat asja (tunde järgi) kruttides võibki seda häälestama jääda.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.10.2016 at 20:02 1 edit. Last edited 16.10.2016 at 20:03 by vvt
max
84` Firebird 5.7L
quote:
max:Ma ei leidnud seda artiklit enam,...
Nüüd leidsin:
http://www.badasscars.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=76/category_id=13/mode=prod/prd76.htm
12.12.2016 at 12:35
savi
84` Firebird 5.7L
quote:
max:
quote:
max:Ma ei leidnud seda artiklit enam,...
Nüüd leidsin:
http://www.badasscars.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=76/category_id=13/mode=prod/prd76.htm

Ülihea artikkel. Lugesin kindluse mõttes mitu korda. Salvestasin ka bookmarkina ära. Lugemise halb külg muidugi see, et nüüd mul tekkis soov ja vajadus üle vaadata harmonic balancer - kahtlustan, et sealt tuleb mingi vibra.
13.12.2016 at 15:40
savi
84` Firebird 5.7L
Leidsin, et on aeg jälle natuke kirjutada ja kogemusi jagada.

Sügisel läks auto garaaži nii, et kuumalt starter oli vene rulett. Enamasti läks käima (kuuli pold rauas), aga kõige ebasobivamal hetkel võis sind kapoti alt tervitada vaid lustakas plõksumine, mille saatel kõik näidikud pimedusse vajusid.

Vahetuseks sai siis tellitud odavam, aga jõulisem reduktoriga starter (Torqq-"qqq"). Siinkohal tervitused kasutajale max, kes soovitas investeerida kallimasse starterisse.
Ehk siis kokkuhoid 139€ vs 260+~. Kuid oh lõbu... paigaldades selgus, et originaalpoldid ei istu (liiga pikad ja ei istu täpselt pessa), pakendist on puudu distantsliistud ja spetsiaalne tihend-distants horisontaalis starteri reguleerimiseks. Selgus, et on eraldi "Kit", mida on vaja juurde tellida. Liidame siinkohal +~21€ ja võtame arvesse, et polte kitis ikkagi ei old. Sai siis Starter uuesti alla pandud, kuid seiklus jätkub. Starter jookseb kenasti hambasse, veab... ja teinekord jääb kinni. Märgata on läbipaindumist käivituse ajal. Mitte palju, aga piisavalt, et pooma hakata. Targemad mehed naersid muidugi kohe välja, et mis naljakas starter see selline on. Spindli otsast on puudu otsatugi, alumiinium plokk käib 2 punkti kinnitusega, mis mõlemad samal joonel. Ja siit edasi läks plokk alumiiniumkeevitusse ja sai ka kolmanda kinntiuskõrva tahapoole (nagu originaalstarteril). Liidame veel 50€ (poldid sealhulgas). Starteri paigaldus võttis umbes täpselt 3 katset ja on custom as f**k.
Tahtmatult tekib mõte, et oleks pidanud investeerima kohe 260€ ja säästma ennast aja- ja närvikulust.

Mõned mehed ütlevad muidugi, et see ongi pool rõõmu "lahendusi" välja mõelda. Mina näen siin aga mõtlemiskohta. Selle ajakuluga oleks nii mõnegi muu asja veel ära teinud ja lõpuks hoopis säästnud. Samas on huvitav, et enamus aftermarket starteritest ongi kahe punkti kinnitusega.



30.01.2017 at 11:31 1 edit. Last edited 30.01.2017 at 11:33 by savi
vvt
  
84` Firebird 5.7L
Sellist asja nimetatakse Ameerikas "bolt on".
Eesti keeles tähendab see "võib vajada mõningast ringitegemist, eeldab teatud lukksepaoskusi, vajalikke juppe ei pruugi komplektis olla".:)
"Tootja ei võta endale mingit vastutust, et osa ilma ringitegemiseta auto külge sobib".

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.01.2017 at 16:09 1 edit. Last edited 30.01.2017 at 16:10 by vvt
savi
84` Firebird 5.7L
No ma ei tea, mulle hakkab tunduma, et mida soodsam lahendus, seda rohkem pead ise lukksepp ja leiutaja olema. Ehk siis starteri kolmanda punkti kinnitus sai keevitajale pildina viidud Powermasteri starteri pealt. Ühtlasi kui Powermasteri starteri pakkumisi lappasin tundus, et enamusel on distantsid ja poldid kenasti tehasest kaasas. Torqq puhul oli paigaldusmanualis kirjas, et kasuta distantse (esimese asjana). Distantsid on included in kit - mida on võimalik ka tõlkida, et starteriga on kaasas. Vingumise muljet ei tahaks jätta - lõpptulemus on ok. Aga lihtsalt mõtlemise koht.
30.01.2017 at 17:41
Martin460
84` Firebird 5.7L
Tihti olen ka ise mõelnud, et kui oleks ette teadnud...

Samas kui ma tulevikku ette teaks ennustada siis kindlasti ei teeks ma seda tööd mida ma teen vaid istuks mäe otsas ja küsiks oma jutu eest kõva raha :)

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
30.01.2017 at 22:25
kaedoo
 
84` Firebird 5.7L
Et siis alati ei tasu kokkuhoida. Proovitud värk. Vaja oli kohe starterit, Beauty`st sain, sõitmise vaev ja probleem lahendatud. Ehk siis, ei tasu kokkuhoida.
30.01.2017 at 22:56
Ouwie
84` Firebird 5.7L
Sai enda Fire/Am`i starter viidud ennem abcs`d vana-narva maanteele remonti ja töötab ideaalselt, remont u 55eur :)
20.02.2017 at 22:27
savi
84` Firebird 5.7L
Ma ei näinud mõtet taastada. Originaal siiski suur, raske, nõrgem ja töökindlusega on ka probleeme neil. Väiksem ja jõulisem igati parem lahendus ja tasub investeeringut.
21.02.2017 at 10:06
savi
84` Firebird 5.7L
Üleeile saabus päevakorda teema, mida olen pikalt edasi lükanud. Nimelt on lootusetult iganenud tulilinnu rehvid. Edasi olen antud teemat lükanud pikalt, sest mind on ammu häirinud idee panna 15" velgedele veelkord 60 kõrgusega rehvid (235/60 ette ja 255/60 taha). Seda põhjusel, et sõiduomaduste poolest tundub, et auto ujub pööretel rohkem kui võiks "sportautole" kohaselt ja ilmselgelt õhupalli peal sõitmine tekitab sellist efekti. Praegu ei ole jutt nö laia rehvi omadusest "otsida vagusid teel". Nüüd aga dilemma. Antud masinale on raske leida tõsimeelselt ajastutruusid 17" velgi, mis lubaks kasutada madalamat kõrgust. Kohalikult turult leidsin ühed veljed, mis esmavaatlusel meeldivad, kuid nüüd küsimus laiemale ringile - kuidas tundub allpool avalduv pilt antud info konteksti teades? :)



vs originaal





08.04.2017 at 09:36
Maik
  
84` Firebird 5.7L
Leiab ka paremini sobivaid variante ma usun.
Pigem vaadata 5-6 kodaraga velgi.

Näiteks https://www.thirdgen.org/forums/attachments/wheels-tires/262188d1374424470-who-makes-good-tires-rim00059.jpg
Kuigi jah,meie maalt ilmselt ei saa

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
08.04.2017 at 10:06 1 edit. Last edited 08.04.2017 at 15:17 by Maik
DevilDeVille
  
84` Firebird 5.7L
Saladuskatteall võin sosistada, et tegelikult said need vanamehed, kes selle generahhuuni kere vamisjoonistasid suisa tehasest palka. Lisana evisid ka teatavat arusaamist, mäherdune võluvelg selle aparaadi tiivakoopas endale kodu leiab. Ilma okseleajamata.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
08.04.2017 at 10:16 4 edits. Last edited 08.04.2017 at 10:20 by DevilDeVille
tqhq.ee foorum : Minu auto : 84` Firebird 5.7L   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.