register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Kompressor ProCharger P-1SC   1 2 3 4  
Poster Message
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
Panin ühte teadjameeste foorumise küsimused üles. Praktikas keegi pole häda kurtnud, ju siis asi ikka töötab. Lihtsalt hakkas huvitama, et millal vaakum asendub boostiga ja vastupidi. Turboautosid on ju küllaga ja meilgi peaks asjatundjaid olema. Vaakumipuul on ka mitu otsa. FMU ja kompressori by-pass on selle sisselaskepoolses otsas. Aga enne pidurivõimu ja näit. salongi soojaklappide pneumoajamit on Fordil palju-palju tehnikat. Meenub, et vist Chiltonis oli kogu auto pneumoskeem!
06.01.2002 at 19:53
Erkki
  
Kompressor ProCharger P-1SC
Reeglina kasutatakse boost/vaakum süsteemi korral vaakumi salvestamiseks erilist anumat (canister), kust võetakse vaakumit erinevate abiseadmete käitamiseks siis kui kollektoris on surve.
06.01.2002 at 20:18
LaSa
 
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
erkki wrote:
Kuid..., mudi see praegune vaakumvoolik näppudega läbi. Näiteks japsidel on vaakumvooliku sees klapp, mis laseb õhul voolata ainult ühes suunas, pidurist -> sisselaskesse. Äkki on Fordil ka?
IMO on ka näit. Opli vaakumvoolikutel sähendume jubin vahel.. mitte käega kombatav, vaid täiesti silmaga märgatav seejuures :D

[Edited by LaSa on 06.01.2002 at 22:44 GMT]
06.01.2002 at 22:43
jyrki
Kompressor ProCharger P-1SC
If I have understood anyhting about this, you are asking where to mount the brake booster vacuum hose? It goes tight to the intake manifold, just like in a stock set up. You must have a one way valve in the hose so that it can only suck, not blow. In regular traffic you''ll always have vacuum in the intake, just like in a naturally aspirated engine Then when you open the flaps and get some boost, that's an other story, but doesn't differ a lot from naturally aspirated engines; they have no vacuum in the intake either with the throttles open. And you seldom brake at full throttle. If you don't trust the system there are electrical vacuum pumps available that will provide the vacuum needed to the brake booster.
07.01.2002 at 09:49
partel
  
Kompressor ProCharger P-1SC
Nooh, GT 94 ???
06.02.2002 at 09:39
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
Mis noh ?

Hetkel kompressor peal, sellega on ok. Pooleli on veel näidikute install. Paigaldan boosti ja bena rõhu näidikud. Auto tuleb talvekorterist välja ehk aprillis.
06.02.2002 at 09:52
partel
  
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
Mustang GT 94 wrote:
Mis noh ?

Hetkel kompressor peal, sellega on ok. Pooleli on veel näidikute install. Paigaldan boosti ja bena rõhu näidikud. Auto tuleb talvekorterist välja ehk aprillis.
See "noh" oligi! :)
06.02.2002 at 09:55
max
Kompressor ProCharger P-1SC
Noh?! ;)
12.07.2002 at 16:59
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
Õpin mootorit tundma, aga asjaga on sel suvel olnud väga vähe aega tegeleda.

Fordi 5.0L soojuslik reziim on ilmselt äärmiselt kriitiline. Selle tulemusena ei ole kannatanud pikemat aega boosti all sõita, kuna mootor läheb väga äkiliselt keema. Põhjuseid on otsitud kõikjalt ja lõplik järeldus on, et tuleb ikkagi vahejahuti installida. Autol on üsna hea minek. Isegi nii hea, et õnnestus korra lubadest ilma jääda. Mõned mured veel: Edelbrocki RPM intake teeb rikka segu 1. ja 2. silindris ning jätab 3. ja 4. lahjaks, 5-8 on normaalne (põhjust ei tea, tehas soovitab runnerite vaheseinu lõikuda); MAF/TB/pihustid ei ole tasakaalus (töösoe mootor ei hoia stabiilset tühikäiku); FMU teeb rahulikul sõidul liiga rikka segu (check engine süttib-kustub); benapump on boosti all sõites lahja (mootoril võtab veidi hinge kinni; vaja oleks 60-80psi, on 40-45psi).
12.07.2002 at 21:57
peep
 
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
Ja selle nimi on "simple bolt-on" ???

Vahejahuti lisamine mootorit jahedamalt tööle kindlasti ei pane, pigem vastupidi - rohkem õhku silindris=intensiivsem põlemine.
12.07.2002 at 22:01 Last edited 12.07.2002 at 22:03 by peep (Moderator)
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
6psi-ni ehk kannataks ilma vahejahutita ka sõita. Originaalis on sisseimetava õhu temperatuur ca 20C. ProChargeri w/o intercooler versiooni korral on boosti all sisseaetava õhu temperatuur 160-180C (õhuvõtt headerite pealt + ca 130C kokkusurumisest). Tagantjärele tark olles meenub küll, et tehas müüb w/o versiooni "call before" põhimõttel.

USA remokodadele võib kompressori install tõesti "bolt-on" olla, kui seda tööd leiva teenimiseks tehakse.
12.07.2002 at 22:12
peep
 
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
Ega's sisseimetava õhu temperatuur mootorit üle kuumenda, küttesegu põlemisel tekkiva soojusenergia hulgaga võrreldes on see sorts 180C õhku suht. nohu.

Kas siis tõesti Mustangi stock jahutus on nii väikese varuga tehtud, et juba mõõduka ülelaadimise korral meie arktilises kliimas oma tööga toime ei tule ? Ehk on ikkagi mingi kamm asjal sees, näiteks radikas kohati umbes ?
12.07.2002 at 22:22
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
peep: radikas kohati umbes ...
Hea tähelepanek. Vana radikas ei olnud umbes ja välimus oli ka suht ok. Sai siiski ära vahetatud ja asi läks oluliselt paremaks. Katsetuste ajaks sai termostaat välja võetud, siis tuleb vahe eriti ilmekalt esile. Kui sisselase vaakumi poolel töötab, siis on asi ok. Kord või paar 0-100 miilini on ka veel suht normaalne. Mootor ei kannata pidevat tallamist ja tahab rahulikku sõitu enne seisma jätmist.
12.07.2002 at 22:43
peep
 
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
Nii palju kui mina nendest "füüsikaasjatundjate" postitustest, mis käsitlevad ilma termostaadita sõitmise kasulikkust/kahjulikkust, välja olen lugenud mõjub termostaadi eemaldamine pigem mootori töötemperatuuri tõstvalt. Ei viitsi siinkohal kõike ümber seletada - kel huvi kasutagu otsingusõna "thermostat" mõnel suvalisel suurel tahvlil ja üritagu ise selle möla seest iva leida.:)

endal isiklik arvamus ja kogemus kahjuks puudub...
12.07.2002 at 23:25 Last edited 12.07.2002 at 23:27 by peep (Moderator)
Mell
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
Ega's sisseimetava õhu temperatuur mootorit üle kuumenda, küttesegu põlemisel tekkiva soojusenergia hulgaga võrreldes on see sorts 180C õhku suht. nohu.



Ma ei tea,kuidas on lood kõnealuse stangi mootori tugevusvarudega,kindlasti on mootor oluliselt vastupidavam,kui minu Roveri 2L 200hp turbosääsk,aga igatahes kui minu auto sisselaskes oleks õhutemp.180 C,siis oleks kone ammu laiali...niipalju kui inglaste foorumitest olen lugenud,on u.130 C deadline,mis killib mootorit juba päris kenasti,u.70 C peetakse normaalseks ja suuremate vahejahutitega/veega jahutades peetakse 30-40 C ideaalseks.Küttesegu temp.ei ole ikka ainult silindri täituvuse koha pealt oluline,vaid ta peab ikkagi ka silindrit seespoolt jahutama,niipalju kui mina seda asja uurinud olen.Olen ka paari teise turboauto tuunimise variante uurinud,ikkagi tõsisema boosti lisamise puhul tuleb mingist rõhust alates stock vahejahuti suurema/efektiivsema vastu vahetada just selle nimel,et kolvid/hülsid vastu peaks...
Lugedes eelpool,et kulutatud summad on juba $ kilodes,siis mina igal juhul leiaks need paar kilo eeq juurde,et intercooler paigaldada,eriti veel kui alates 6psi seda igal juhul soovitatakse.Egas seda ei pea kuskilt tuuningkontorist tellima ropu raha eest,mine näiteks Laki Autost (Laki tn.7)läbi ja küsi korra "Nissensi" kataloogi ja seal intercoolerite sektsioonis ilusti pildid+täpsed mõõdud saadaolevatest,ja valik on ikka päris suur.Hinnad mäletamist mööda 1,5-2,5 kilo,tellimisaeg nädal,lased mõnel alumiiniumikeevitaja sepal max.kilo eest seda veel vastavalt vajadusele ümber kohandada,kui päris ideaalset ei leia...?Ja kui nii on ikka veel kallis,siis ma võin sulle kuskilt leedu romulast(võid ka ise eesti lammaritest küsda)u.800-1000eeq eest kasutatud asja tuua (ntx.TD jeepidel,Opel Fronteral,on need päris piisavalt suured ja suht õhukesed ehk hea paigaldada) +siis veidi raha ümbertegemise eest,ja alla 2k probleem lahendatud.Aga igatahes edu sulle,tõotab karm asi tulla kui korralikult käima saab...;)
13.07.2002 at 11:08
tfr
 
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
peep: Näit uuematele OBDII autodele on olemas selline toode:

http://www.autotap.com/

See OBD-II k2imasaamine nii lihtne ka pole kui pealt paistab :)

Kqigepealt on seal mingi 3 erinevat protokolli, mida auto poolt r22gitakse (USA "common", siis Fordidel omaette ja siis ISO-xxxx ehk euroopa/jaapani oma). Teiseks, kuna OBD-II ei ole puhas serial port, siis on netis kymnete kaupa kqiksugu erinevaid OBD>serial yleminekuskeeme. ja iga soft too"tab yhe kindlaga neist.

Mul qnnestus tuttava tuttava kaudu yks selline yleminek saada, aga seda softi, mis selle konkreetse yleminekuga k2ima l2heks, ei suutnudki leida. L2bi proovitud sai neid mingi 7-8 erinevat. Vqi tegelikult, 2 tykki isegi l2ks - aga yks oskas ainult seda USA protokolli ja seega softipoolse teadmisega, et auto on pordi kyljes, asi piirduski, teine oskas ainult tekstimoodis mingit raw datat ekraanile pritsida kohutava kiirusega.

Nyyd sai yks konrkeetse asjaliku softi jaoks sobiv skeem ka leitud, pean oma elektroonikust tuttavat vist j2lle tagant torkima, et ta selle lqpuks valmis tinutaks, saaks Subarule juhtmed kylge :)
13.07.2002 at 19:35
peep
 
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
Mnjah, ma võib-olla eksisin selle sisseimetava õhu temperatuuri tähtsuse/vähetähtsuse koha pealt - silmanurgast ikka loen "forced induction" foorumit aga sellist muret pole seal kellegil tähendanud - my bad.
14.07.2002 at 19:45 Last edited 14.07.2002 at 22:15 by peep (Moderator)
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
Füüsika: http://www.procharger.com/intercooled.html

14.07.2002 at 22:51
max
Kompressor ProCharger P-1SC
Kas sõitis kah eelmisel suvel? Aga mida see suvi toob?
25.02.2004 at 09:12
vvt
  
Kompressor ProCharger P-1SC
Selle ülekuumenemisprobleemi kohta tagasihoidlik soovitus enda kogemustest:

1. Lase treida väiksem rihmaratas veepumbale - ringvoolukiirus ei vasta praegusele temp reziimile

2. Proovi sõita ilma termostaadita - kui asi paraneb, siis on probleem termostaadi liiga väikeses läbilaskevõimes. Miks seda väidan on kogemus endal, kui parema puudumisel sai
koolipõlves mossele pandud just 5.0HO termostaat. Sellega
hakkas ka mosse mootor 120 kmh kandis tasapisi kuumaks minema. Kuna enne oli korras, siis probleem on termostaadi peaklapi väheses läbilaskevõimes - so otsi suurem ja pikema klapikäiguga universaaltermostaat.

3. Pane madalama avanemistäpiga termostaat, see väldib "pauke"

4. Kui ehitus autol kanantab, siis tasuks mõelda tagurpiditermostaadi peale - so selline süsteem, kus soe pääseb plokist otse radikasse ja jahutus käib siis isetsirkulatsiooniga. Termostaadi avanemisel lastakse radikast jahtunud vesi plokki tagasi. Sellist süsteemi kasutatakse Audi ja BMW pikkadel (vastavalt 5- ja 6 sil)
mootoritel kuumalöökide ja kõverdumiste vältimiseks. Samuti on neid avanemiskraadid 80.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.02.2004 at 10:34
partel
  
Kompressor ProCharger P-1SC
Termostaadi eemaldamine on vähemalt BBC puhul kahjulik - osa vedelikku surutakse paisupaaki, plokk jääb kuivale ning kuumeneb üle.


____________________________
_
25.02.2004 at 11:55
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
Auto sõitis eelmisel aastal 12km. Ilmselt motivatsiooni puudumise tõttu ei ole teema edasi arenenud. Ma hetkel veel mõtlen, aga on võimalik, et auto ja performance kamad pannakse eraldi müüki, kuna hing ihaldab mingit vanemat cruiserit.

Lahendus annab lubatud 6psi asemel 12-14psi'd ja seda on ilma vahejahutita süsteemi kohta liiga palju. Vingemates lahendustes saab/tuleb kompressori rihmaratast veelgi vähendada. Ratta suurendamisel pole mõtet, kuna alla 10psi on nothing.

Mis siis viga on? Nagu vvt tabavalt märkis, tekib max boosti korral "termopauk". See tuleb nii äkki, et mingid kellad asjale reageerida ei jõua. Põhjuseid mitu: sisse võetav õhk tuleb headerite pealt, max boost lisab ca 180'C, rõhuga reguleeritav bensiinisurve regulaator on pehmelt öeldes lelu, Edelbrocki intake lahendus ei taga endist jahutusvedeliku jagunemist plokis (kaante vaheline kanal on kinni). Ma kujutan ette, mida on vaja teha, kuid siis see auto enam täismugavustes tänava-auto ei ole. Soovi korral on täna võimalik taastada auto esialgne konditsioon. Edasised sammud eeldavad kere lõikumist, konditsioneeri väljaviskamist ja palju muud sellist, mille läbiviimiseks peaks langetama pöördumatu otsuse.

To vvt: p.2 ja p.3 on proovitud. Need meetmed on asja lahendamiseks liiga marginaalsed. p.1 ei proovi, kuna ilma termostaadita käiates on näha, milline metsik vool süsteemis on. Ilma termostaadita on olukord viletsam, kuna temperatuur hakkab suht suvaliselt juba väikestel võimsustel "luksuma". Madalama punktiga termostaat parandab asja. Mustangi 5.0 mootori jahutussüsteem reaalselt toimib ok, kuid kompressori modifikatsioonid toovad esile nõrgad kohad. Termolöökide tulemil on võimalik ilmselt mootor jahutusvedelikust tühjaks sõita. Paisupaak igatahes väljapressitavat vedelikku ära ei mahuta. Termomeeter võib täitsa ok näidata, aga kaante all lööb vedeliku keema.

Tagantjärgi tark olles see lahendus ei ole "bolt-on". Mis aga boosti alla sõitmisse puutub, siis seda tunnet peab oma tagumikuga tundma. Asi on vägev :)

Nõuannetega ei maksa väga pungastada. Asja on uurinud mitmed tunnustatud turborallitajad. Ilmselt jääb usa raua tuunimisel siiski kogemusi väheks.
25.02.2004 at 18:14
vvt
  
Kompressor ProCharger P-1SC
No see asi on aftermarketi bolt-on. See tähendab, et on "bolt-on, but requires some engine building, machining
and and welding skills :D

Jah, tõenäoliselt leevendavad asja nii suurem radikas, külmem termostaat jne. Analoogiline asi muideks toimub minu mootoril siis kui jääd foori taha seisma. 2-3 min on ok, siis läheb pauhti. Lõpuni ma sellest lahti ei saanundki, kuigi radikas on ok, vent ka, jahutus puhas. Nüüd selle vältimiseks hoian foori taga gaasiga 1500 rpm, et vesi kiiremini ringi käiks. Siis ei juhtu midagi.

Edit: nope - pauk saab alguse sellest, et mingis võib-olla ebaolulises jahutussüsteemi nurgas on vesi üle keemispunkti. Kuna 90 kraadi on suht lähedal keemisele, siis läheb see protsess hetkega edasi nagu ahelreaktsioon.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.02.2004 at 18:25 Last edited 25.02.2004 at 18:27 by vvt
devilc
Moderator
Kompressor ProCharger P-1SC
quote:
vvt: No see asi on aftermarketi bolt-on. See tähendab, et on "bolt-on, but requires some engine building, machining and and welding skills :D

OT, aga minu kit oli küll bolt-on. Tõsi, nipet-näpet kohendada tuli sealgi, aga sõitmist ei seganud neist ükski probleem.
25.02.2004 at 19:31
urmas
Kompressor ProCharger P-1SC
vvt kommentaariga 99% päri. See vedeliku kiiruse jutt aga ilmselt ei päde, kuna on võistlusmootoritel on täheldatud kergemat keema minemist suuremate voolude juures. Vool peab olema optimaalne. Mina ei oska asja teisiti seletada, kui nii, et suuremal kiirusel tekib kuskile soppi suletud pööris ja sealt algab ahelreaktsioon. Kes teab...
25.02.2004 at 20:03
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Kompressor ProCharger P-1SC   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.