register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : LT-1 remont ja modimine   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Poster Message
Peeter82
 
LT-1 remont ja modimine
Ei viind su nägu eile kuidagi kokku :-)))) Et justkui veel mingi uus LT1 ehitaja on tekkinud :D

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
10.05.2006 at 07:23
Maik
  
LT-1 remont ja modimine
see,kui esisillas üks ratas jookseb tagapool,nimetati järeljooksuks ja öeldi,et kergelt seda paika ei saagi, jääb ikka natuke kakkuma või teed otsima :( Võibolla tallinnas on targemad mehed ja teised meetodid. Kummi ehk sööma ei hakkagi,kui paika enamvähem ajada. Räägiti kunagi sellist juttu mulle vil. Pargi autokeskuses . Mõõdikud olid mingi laseriteemalised..mitte nöör ja taskulamp ,mida ma ka näinud olen :)

aga tore,et areneb. Tubli töö. Ma oleks 3x närvihaiglas ära käinud vist samade jamade puhul :p

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
10.05.2006 at 08:07
-fred-
 
LT-1 remont ja modimine
Järeljooksuks nimetatakse ikka seda pildil näidatud parameetrit.

See on mõlemal rattal olemas. Kui see=0, siis rool ei üritaks otseks keerata.
10.05.2006 at 09:39 1 edit. Last edited 10.05.2006 at 09:41 by -fred-
Maik
  
LT-1 remont ja modimine
võibolla oli termin vale või mäletan valesti... igastahes samamoodi laksuga auto oli ja 1cm umbes tagapool. Ja kakkuma jäi ta peale 2-hes kohas sillastendis käimist samuti :(

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
10.05.2006 at 13:30
anryo
LT-1 remont ja modimine
No ega sellisel puhul sillastend ei aita, kui kere ikka kõver.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
10.05.2006 at 13:34
gets
LT-1 remont ja modimine
Mootor peal. Probleemid headeritega. Vasaku poole torude alumise ava flants on sellise nurga all, et sinna kinnituv jätkutoru, mis asendab Y-pipe ühte poolt, puutub vastu auto põhja. Remondimees arvas, et saab seda toru natuke painutada ja peaks hea saama küll.

Parema poolega on natuke keerulisem. Headerite otsa flants, kuhu peaks kinnituma teine pool Y-pipe asendajast, toetub küllaltki tugevalt vastu sillatala. Praegu jäime selle variandi juurde, et lõikab sillatalast nurga välja ja lihvib flantsi natuke. Seal peab jälgima, et flantsile jääks piisav pind tihend jaoks. Sillatala ümar nurk, mis ette jääb ei oma mingit kandvat funktsiooni ja tala metall on enivei nii paks, et vaevalt see lõikamine silla tugevusele oluliselt mõjub.

Teine variant oli flants headeri otsast ära lõigata, keevitada vahele paar cm toru ja sinna otsa alles flants. Aga sellest loobusin, kuna ei tahtnud korralikke headereid ilmaasjata lõhkuma hakata.

Kahju, et fotokas tühjaks sai. Ei tea, kuidas teiste headeritega on, kuid AS&M on oma headerid nii kavalasti konstrueerinud, et roolivarras läheb esimese ja teise toru vahelt läbi. Päris imelik oli vaadata kohe :).

Ja igavene jama on ühe lambda anduriga. Remondimees juba 3. päeva leotab seda aga ikka vana kolle küljest lahti ei saa. Andsin loa vana kollektoriga läbirääkimiseks relakat pruukida.
11.05.2006 at 22:08
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
Lambda ei maksa mega$$$,et peaks vanade juustudega jamama.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
11.05.2006 at 22:15
gets
LT-1 remont ja modimine
Seda küll, kuid ilmaasjata pappi välja käia pole kah mõtet :).

Läks ennem meelest. Uurisin siin erinevaid sissesõiduõpetusi meie foorumist ja mujalt. Osad ütlevad, et lase soojaks, vaheta õli/filter ja siis talla, kuna rõngad niiviisi kõige paremini paika saab. Teised ütlevad, et lase soojaks, vaheta õli/filter ning lase 500 miili rahulikult. Kolmandad vahetavad õli ja filtrit alles 500 miili peal jne. Arvatavasti ise vahetan filtrit peale soojakslaskmist ja 500...1000km ajaks jään rahulikuma linnasõidu juurde, et mootoril oleks erinevaid koormusi. Ja hoidun alguses pikkadest ühtlastest otstest. Siis filter ja õli uus. Remondimees soovitas ~3000km sissesõidumõtetega sõita. Eks vaatab, kaua ma kannatan.

Aga teine asi on õli. Seda ka meil ühes teemas lahatud. Enamik pakub sissesõiduks mineraalõli. Mõni üksik arvab, et täissünt on kah normaalne. Mul mehhaanik käis minu mineraalijutu peale asja uurimas tuttavate juures, kes ehitavad Nissani ralliautosid. Need arvasid, et, kui tahad mootorit ka kestma jätta, siis ainult täissünt on õige tee. Nüüd mul mootoris täissünt sees ja homme on käivitus.

Ise mõtlen seda täissündi asja niiviisi, et sellega on mootori sissetöötamise aeg pikem, sest määrimisomadused on paremad, kui mineraalil. Ja ta on kallim. Et ei ole kasulik seda ainult paarisajaks kilomeetriks mootorisse kallata. Muud negatiivset põhjust ma nagu ei oska mõelda.
11.05.2006 at 22:54
hents99
  
LT-1 remont ja modimine
quote:
homme on käivitus.
Edu ja loodame, et kõik kestma jääks.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
11.05.2006 at 23:17
vr_
  
LT-1 remont ja modimine
Mite et ma oleks mingi spetsialist, aga siiski..

Minu pisikena ajukurrukeste kogumik, mis harjunud natuke loogikalise mõtteviisi ja analüüsivõimelt pisut ehk parem kui keskmine on,..

A) sul ei ole seal vahel nissani ralliauto kone, ehk vaataks siiski lahtiste kõrvadega sinnapoole kes sedasorti motot sisse sõitnud on või mõnda remo manuaali...

B) kindlasti tutvustaks ma oma ideed relakaga sillatala kallale minekust mõnele kasvõi tipi läbinud insenerihakatisele kes vähegi tugevusarvutuste jms pasaga kokku puutunud.
üldjuhul ei panda tänapäeval autosse rauda peoga igaks juhuks, iga kuradima sent on arvel ja iga gramm metalit on ikka asjapärast sisse pandud, alles jäetud..

lihtsalt soovitus et võta veelkors mõtte ja konsultatsioonipaus enen kui oma auto õnnetu saaga hulka veel paar peatükki lisad.


____________________________
Imperialist 71
11.05.2006 at 23:33
ROKIPEER
 
LT-1 remont ja modimine
quote:
gets: ...500...1000km ajaks jään rahulikuma linnasõidu juurde, et mootoril oleks erinevaid koormusi. Ja hoidun alguses pikkadest ühtlastest otstest...

Mul üks remo manual jälle ütleb et sissesõit peaks just toimuma ühtlase
sõiduga ja võiks vältida erinevaid koormusi, võta siis kinni.
Pole raamat käepärast, aga võin täpsema jutu siia kopida kui
huvi.
12.05.2006 at 05:51
gets
LT-1 remont ja modimine
Lükatõmba sisepõlemismootoritel minu meelest nüüd nii suur vahe kah sees ei ole, et igale suurusele ja silindritearvule oleks erinevat sissesõidutehnikat ja õli vaja.

Tugevusarvutused on omalgi koolis kunagi täitsa selgeks õpitud, niiet selle punkti võin vahele jätta :). Aga ega seal silla peal neid arvutusi ei viitsinud teha küll. Ükski silla tugipunkt ei jää peale lõikamist ilma toeta ja lõikekohale ei mõju kuskilt erilist jõudu. Kui võtta 1.5x10x20cm karptala ja lõigata sealt servast välja 2x2x2cm. Oluliselt võib oht olla ainult siis, kui sinnasamasse kohale mõjub mingi jõud ja tala toetuspunkt on piisava õla kaugusel.

Manualisissesõidu kohta öeldakse enamjaolt, et see on tehase poolt valmis kirjutatud ja nende eesmärk ei ole võimsus vaid mootori pikk eluiga. Noh, et kestaks üle garantii ikka ja neil oleks võimalikult vähe jama kaelas, kui mõni klient tuuritades oma tehaases poolikult kinnikeeratud saale ringi laseb või vale sulamiga kepsu pooleks krõpsab.
12.05.2006 at 08:37
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
Ühenda mootorile õlirõhumanomeeter järgi ja käia starteriga küünlad maas senikaua, kui õlisurve üles tuleb. Siis küünlad peale ja keera käima.

Paljud sissesõidutehnikad on ilmselt raha eest raamatute kirjutajate väljamõeldis.

Põhiline see, et esialgu ära täissünt õli pane. Esimene 1000 km mineraaliga, siis pane "päris" õli ja kogu lugu. Esialgu ära väga väänama hakka.

See pole mingi F1 mootor, millele "spetsiaalseid sissesõite" vaja on.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2006 at 08:48
Vanaisa
  
Moderator
LT-1 remont ja modimine
jajah vvt soovita, soovita.
Õlisurve lastakse üles drelliga jagaja august - mille pärast sa pead kulutama kogu liikuvat massi selle pärast???
Enne mõtle, kui midagi välja pakud.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
12.05.2006 at 08:52
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
Pole vahet. Misasi see käiates seal siis kulub ja palju see probleeme tekitab? Olen sedasi küllalt ise teinud, midagi pole katki läinud ja ei teoretiseeri kuskilt haynesi raamatust. Sellel mootori polegi jagajat:D

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2006 at 09:45 1 edit. Last edited 12.05.2006 at 09:46 by vvt
gets
LT-1 remont ja modimine
Mulle vvt lähenemine täitsa meeldib :). Ühtib ka minu arvamusega, et mootor on mootor, mis vahet seal on, kas ta on LT1 või CA18DET vms.

Aga ikkagi, miks ei taheta seda täissünti mootorisse alguses kallata? Ei ole ju põhjus selles, et mootor kohe laiali lendab. Sünt määrib lihtsalt paremini ja mootor kulub tööpiirkonda aeglasemalt. Või on oht, et ta üldse ei kuluta ennast sisse? Ja, kui mul nüüd sünt on mootoris sees, kas siis seda on mõtet enne käivitamist välja lasta ja mineraali või poolsündi vastu vahetada? Poolsündi sellepärast, et erinevate arvamuste kesktee oleks justnimelt poolsünt :).
12.05.2006 at 10:15 2 edits. Last edited 12.05.2006 at 10:18 by gets
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
sissetöötamine on detailide vastastikune kokkukulumine. mineraaliga kulub lihtsalt kiiremini s.t sissetöötamine on kiirem

pealegi rahaline point ka, mootoritäis õli 1000 km ära solkida sõna otseses mõttes ja selle eest 1000 krooni maksta pole ka ju tark tegu

nii või naa pole sündi panek tark ja need põhjendused tunduvad kõige loogilisemad ja on ameerika autoehitusajakirjadest läbi käinud

lihtsalt oluline on, et õlist tühja mootorit käima ei pane, siis saavad saaled tõesti matsu ja võimalik, et rõhk mingil põhjusel ei tulegi üles.

et neid ilma koormuseta (küünlad on ju maas ja surved null) natuke ringi vändata ei ole küll mingi probleem. kui selle käigus tõmbab saaled ringi, siis on valesti kokku pandud ja saale lendab niikuinii - kokkupandud mootor peab kätega olema ringi keeratav

lihtsalt sellise võimsa süütesüsteemiga mootor nagu LT1 läheb sul paugust käima ja kui õli pool minutit ei tule, on hambad

kui piibud maas on, siis küünlad piibu sisse ja küünla keere vastu massi (maandatud), vastasel juhul on võimalus elektronsüüte juures midagi läbi lasta. ei tea täpselt, kas LT1 puhul see ohtlik on, aga üldiselt on sedasi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2006 at 10:26 2 edits. Last edited 12.05.2006 at 10:32 by vvt
max
LT-1 remont ja modimine
Vaatasin ka mina kunagi erinevaid teooriaid ning valdav oli ikkagi järgmine tehnika:
1) Mineraal sisse, lasta 10 min käia, järgmine õli sisse. Peaks mootori remontimise jääkidest (igasugused määrded ja võimalik pisipraht) puhtaks tegema. Antud punkti võib ka järgmisega ühendada.
2) Mineraal sisse, sõita erinevatel koormustel, 500-1000km. Peaks mootori sisse töötama. Koormust on vaja selleks, et rõngaid vastu silindreid suruda. Ega rõngast materjali elastsus suru, ikka gaasid, mis tungivad kolvi ja rõnga vahele. Ja mineraali selleks, et mootor kiiremini sisse töötaks + odav. Täissündiga võid igaviku sõita ja pool gaasidest käib karteri tuulutusest välja.
3. Õige õli sisse ja võib lajatada.

See on vist paljuski mootori ehitamise kvaliteedis kah kinni. Moly-rõngastega mootoritele antakse praktiliselt kohe pähe, kui mootor soojaks aetud ning paar poole-gaasiga kiirendust tehtud.

Otsi netist engine break-in procedure vms, peaks tulema küllalt igasugust infi.
12.05.2006 at 10:29 1 edit. Last edited 12.05.2006 at 10:30 by max
Vanaisa
  
Moderator
LT-1 remont ja modimine
ma ei viitsi vaidlema hakata, aga kordan veel kord: hoolikas omanik EI LASE mootorit ERITI PEALE KAP REMONTI KUIVALT RINGI. See saale ringi keeramise jutt on BS. keerab või ei, aga kõik, alates vändast ja lõpetades nukiga saavad suuremal või väiksemal määral kahjustada.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
12.05.2006 at 10:37
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
kui mootorite pildid silma ette manan hallist minevikust, siis see trelliga õlipumba võlli keeramine toimib vana SBC peal, kus on mehhaaniline jagaja mootori peal. LT-1-l on seal pundar sisselaskeharusid ja ei mingit jagajat. Niiet kardan, et seal polegi muud varianti kui starteriga keerata :)

Et 350 SBC ja LT-1 on ühised põhiliselt töömahu ja valmistajatehase poolest, ei pea vist siin foorumis kordama. Tegemist on täiesti erinevate mootoritega, kuigi neid kiputakse samasse patta panema.

Hoolikas mehhaanik ei pane mootorit kuivalt kokku, vaid õlitab saaled, nuka (assembly lube) ära ning seda 100 tiiru starteriga ringi lasta ei tekita mitte mingisuguseid kahjustusi.

Iga mootori käivitamisega käivad mootori liikuvad jupid 1-3 sekundit kuivalt. Selle loogika järgi ei saaks üldse käivitada ju:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2006 at 10:51 2 edits. Last edited 12.05.2006 at 10:56 by vvt
Vanaisa
  
Moderator
LT-1 remont ja modimine
jah pagan - hea point, seda ma tõesti ei tea, kas LT1 saab ka otse õlipumbast ringi kruttida.
Kuid siiski, ma ei jääks lootma sellele, et mehhaanik hoolikas oli (no kunagi ju ei tea).

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
12.05.2006 at 10:56
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
minumeelest ei saa, SBC-l istub jagaja kohe karpa kõrval, LT-1l polegi sellist asja kuskil:)

Sama koha peal on LT1-l sisselaske "koda" ja kõverad runnerid.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2006 at 10:59
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
LT 1 saab õlipumbast krutida, seni kuni sisselase ei ole peal ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
12.05.2006 at 10:59
ROKIPEER
 
LT-1 remont ja modimine
Sobib siia teemasse vast selline lingike:

http://www.automotiverebuilder.com/ar/ar99928.htm

Äkki abiks kellegile ;)

BTW, kuidas siis käivitamine sujub?
13.05.2006 at 11:43 1 edit. Last edited 13.05.2006 at 11:43 by ROKIPEER
gets
LT-1 remont ja modimine
Noh käivitamine läks täitsa hästi. Ei tahtnud tühikäigul mitte töötada. Alguses oli väike üllatus, sest ventikad ei tahtnud tööle hakata. Kuid ventikad lihtsalt vähe kõrgema tempi pealt taha tulevad, kuhu alguses kohe ei julgenud mootorit lasta.

Täitsa imelik on täis kapotialust vaadata.


Headeritega oli ikka painutamist. Peale vasaku poole toru painutamist ja paremal pool sillatala modimist sai torude lõpud peaaegu kokku. Justnimelt peaaegu, sest ka sealt ei olnud mõõdud paigas ja kolmik, mis kaks toru üheks kokku viib ei läinud oma kohale. Väheke kummihaamriga tööd ajas asja korda.

Siit natuke näeb seda sillanurga lõikekohta.


Selline jäi asi altpoolt. Juurdekeevitatud toru asendab katalüsaatorit.


Kaval aretus, mille AS&M on välja mõelnud headerite äramahutamiseks.


Ja muidugi ega selle autoga ei ole siiamaani libedalt läinud, ega lähe ka praegu. Jaak lahkesti lubas mul aidata ajufaili ajusse saata, kuid armatuuri alla vaadates selgus, et asi ei saa ju ometi nii libedasti minna. Siiamaani mõtlesin sinisilmselt, et aju auto peal on OBDI. Aga võta näpust, hoopis OBDII on. Ei teagi, kas auto on kohe tehasest sellisena välja sõitnud või on teine aju sinna pärastpoole istutatud.

Enne vale aju avastamist jõudis Jaak mul muidugi knock sensori LT4 sensori vastu vahetada. Tegelikult ta hetkel ainult puhub tolmu ära :).


Käisin juba ka Amperracingus Lauri juures ajuprobleemi kurtmas ja tunercat'ist vaatasime, et sellise koodiga ajule ei ole ka dekoodrifaili pakkuda. Nüüd variant on osta OBDI aju, mille saaks http://www.madz28.com kaudu 140$ eest. Teise variandi kohta Lauri võttis natuke mõtlemisaega. Et äkki saab ikka kuidagi sinna OBDII sisse häkkida.

Laurilt küsisin ka selle sissesõiduõli ja värgi kohta. Arvas, et mineraal on vana ja aegunud teema ja täissünt on täpselt see, mis vaja. Ja tema oli selle rahuliku ja ühtlasema sissesõidu poolt :)

Peale Jaagu juures aju resettimist õppis mootor ennast natuke korralikumalt üleval pidama. Tühikäik on selline äge ja lonkav, nagu erikarmi nukaga mootoritel :). Välja ei sure enam ja sõidab ilusti. Käisin masinaga Haapsalus Speedesti kaemas. Pidas ennast väga ilusti üleval. Natuke on vaja veel seda sillalõiget modida, sest mingitel hetkedel käib header vastu keret või silda.
14.05.2006 at 19:01
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : LT-1 remont ja modimine   .. 6 7 8 9 10 11 12 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.