register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Autode kaalud ja reeglid   1 2  
Poster Message
PlyVal64
Autode kaalud ja reeglid
Ometigi tõsteti totaalne OT ära, kuid kahjuks on see uus thread kinni. Seega uus fleim aga mitte fleimi vaid põhimõtte pärast.
Copy-paste BHRA kodulehelt tehnilistest tingimustest:
"A-klass 0 - 2 l.
0-1000 cm3 450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg.
B-klass 2 - 3 l.
2001 cm3 850 kg + iga algav 100 cm3 üle 2001 cm3 lisab 20 kg.
C-klass 3 - 5 l.
3001 cm3 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 kg.
D-klass üle 5 l.
5001 cm3 1250 kg + iga algav 100 cm3 üle 5001 cm3 lisab 5 kg, kuid kokku mitte üle 1400 kg.
Lubatud on lisada ballasti, juhul kui see on korralikult kinnitatud, kuid mitte rohkem kui 50 kg.
Ülelaadimist kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 1,7. Mitut ülelaadimismeetodit kombineeritult kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,9. Ülelaadimine tähendab turbo-, mehaanilist (kompressor) või keemilist (nitro) ülelaadmist. Rootormootoriga sõiduki mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,0. Ülelaadimist kasutava rootormooriga auto mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 3,4.
"

Kõiksepealt, et osaliselt on need siis ajal jalus, sest vana B on kadunud. Kuid kaalud?
2-liitrine turbo on ligi 3400 cm3. Kaal peab siis olema 1050kg+30 kg=1080kg.
1600Turbo 2720 cm3 ehk kaal 850+(7*20)=990 kg. Jne. Küsimus, kas kaalud kehtivad, kas neid kontrollitakse, kas lisakaalu 50 kg nõue kehtib jne. Enne pole ju mõtet üldse hakata FWD vs. RWD ja väike- ning suurmootoritest rääkima. Isegi kiirendusspordist, kui sellisest mitte. Õnneks muidugi kaalud koos juhtidega:lol, kuid pisikeste turboautode juures tekib kindlasti paljudel probleeme kaalu õigeks saamisega. Tühjaks loobitud punnid kaaluvad ise 700-800 kg, seega vabalthingavana pole küsimust. Aga ülelaadimisega juba on.
Lihtsalt näiteks võtsin raamatust 1992 Uno Turbo i.e. 114Hj andmed: 1372cm3, kaal 940 kg. 1372*1.7=2332.4 cm3. 850+(3*20)=910 kg. Kui Unost ikka istmed, polstrid, tööriistad ja varuratas eemaldatud, siis kaalub auto ise 800 kg ja isegi vähem, sest turbota 1,4 kaalub 825 kg.
Ja nagu inside info räägib, siis on oodata autot, mis poest ostetuna kaalub 980 kg, kuid nüüd omab ~3570 cm3 mootorit. Seega min. kaal 1100 kg koos juhiga. 1100 kilo 12 sekundiga edasi viia on midagi muud, kui 900 kilosega sama teha.

Ply@jahutab pisut entusiasmi. Ülelaadimise peale ehitamine ei tähenda mitte ainult suuremat klassi vaid väikesel autol ka tõhusat kaalulisa.

edit: Eestis(ja üldiselt kogu maailmas) tehnilisse passi kantud tühimassi mõiste - tühimass on koormata sõiduki kere, ... , mis sisaldab: jahutusvedelikku, õlisid, kütust 90% kütusepaagi mahust, 100% kõigi teiste vedelike, ... ,tööriistade, varuratta ja juhi (75 kg) massi.
12.05.2004 at 10:12 Last edited 12.05.2004 at 10:31 by PlyVal64
foke
 
Autode kaalud ja reeglid
Ma võibolla ei kardagi niivõrd kaaluületamise probleemi, aga kaalumine on juba põhimõtte küsimus. Kui on reeglid, siis tuleb vaadata, kas auto ka neile vastab.
Teiseks annab see palju infot ka võistlejale endale:)

PS! Mäletan, kuidas Hr. Mõsovski peale Haapsalu 06.sept. 2003 võistlust BHRA asutamisest rääkis ning selge sõnaga lubas juba järgmisel - s.o. Ülenurme Nightracel - kaalumise sisse viia. Seda ei tehtud.
12.05.2004 at 10:22
diesel
Autode kaalud ja reeglid
soomes kunagi nägin politseil kaale, mis olivad kui pisikesed vaibad, transpordiasendis keerati rulli. laotati need rekkale iga ratta ette maha ja siis rekka sõitis niipalju edasi, et rattad vaiba pääl. miskisesse pihuarvutisse siis tuli pilt ette. igale rattale eraldi ja minu arusaamist mööda toimis kogu asi juhtmevabalt. tea kas eestis miskit sarnast on? äkki oleks abiks?
12.05.2004 at 10:53
Fog
 
Autode kaalud ja reeglid
On, olen näinud siniseid mõõtmas selliste uksemattidega. Ise oleksin väga huvitatud testNtune päeval kaalujaotusega tegelemisega.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
12.05.2004 at 10:56
diesel
Autode kaalud ja reeglid
aa, no äkki keegi teab mainitet mattidest rohkem. arvatavasti ostes maksavad liialt $$$ aga äkki kusagil renditakse?
12.05.2004 at 11:01
PlyVal64
Autode kaalud ja reeglid
Diesel, Eesti Politseil on selliseid kaale mitmed komplektid. VAst ei ole küsimus kasvõi kord need võistlustele vedada, tehnilises auto üle kaalu ja kohe on asi selge. Aga selleks peab olema välja hõigatud ka klass Outlaw. Seal võib ju 500 kilose FWD turbo-punniga 10.3 aega ponnistada;) Ja miks mitte ka seda saavutada. Kommentaatoril oleks pagana mõnus vastandada suur vs. väike ja niimoodi rahvas kaasa elama panna. Aga lihtsalt on mure see, et punnidega samas kaalus olevad vabalthingavad BB-dragsterid sõidavad madalaid üheksaid ... mitte kõrgeid kaheteistkümneid:D See on jällegi reaalne Eestiski järgi proovitud elu.
12.05.2004 at 11:04
Jutulind
Autode kaalud ja reeglid
quote:
diesel: aa, no äkki keegi teab mainitet mattidest rohkem. arvatavasti ostes maksavad liialt $$$ aga äkki kusagil renditakse?
Siiani ei ole kohta leidnud mis mõistlikku hinnaga neid rendiks ( alla 20K per üritus .. ) Ja ostes maksavad nad $$$$ kus esimene number ei ole ei 1 ega 2 ... :)


____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
12.05.2004 at 11:06
Madman
 
Autode kaalud ja reeglid
Midagi sellist äkki.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
12.05.2004 at 11:36
rustang
  
Moderator
Autode kaalud ja reeglid
Kuidas rallikaid ja vormeleid kaalutakse - EAL-l midagi äkki olemas?
12.05.2004 at 12:17
smr
Autode kaalud ja reeglid
quote:
rustang: Kuidas rallikaid ja vormeleid kaalutakse - EAL-l midagi äkki olemas?
just tahtsin ütelda, et iga võistluseajal toimub ka kalaumine ning ehk on need kaalud siis EAL olemas. Need muidu paistavad suht asjalikud, näitavad iga ratta kaalu jne.
12.05.2004 at 12:40
Jutulind
Autode kaalud ja reeglid
Jah neil peaks need olemas olema. Päeva rent oli ca 20K. Leidke aga maksja ja tooge kohale. Kasutame heameelega.

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
12.05.2004 at 12:43
Lembit
Autode kaalud ja reeglid
Come on.
Nende kaalude rent, mida eestis ringrajal kasutatakse, oli koos kaalujatega (inimesed) ka suurusjärgu võrra soodsam, kui 20k.
Täpset hinda ei mäleta, aga neid sai rentida ka tunnikaupa.
Rinkavendadelt saad kontakti kindlasti.
12.05.2004 at 12:57
PlyVal64
Autode kaalud ja reeglid
Ja siit küsimus, mis enne pähe ei tulnud. Seda siis lugupeetud BHRA teadjameestele reeglite ja tehn.tingimuste alal. Kuna sellest aastast kehtivad kaalupiirangud, siis kas:
a) kubatuurilt väiksema autoga suuremasse klassi minnes peab selle klassi miinimumkaalu täitma? Max. lisakaal ju 50 kg?
või
b) ei saa mingil juhul suuremas klassis sõita.
12.05.2004 at 13:16
jaanus
 
Autode kaalud ja reeglid
Mis siin selgusetut on?
-----
10. MIINIMUMKAALUD
Võistluskorras auto kaal koos juhiga (ehk võistluskaal) ei tohi olla väiksem kui alljärgnevalt sätestatud:
A-klass 0 - 2 l.
0-1000 cm3 450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg.
B-klass 2 - 3 l.
2001 cm3 850 kg + iga algav 100 cm3 üle 2001 cm3 lisab 20 kg.
C-klass 3 - 5 l.
3001 cm3 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 kg.
D-klass üle 5 l.
5001 cm3 1250 kg + iga algav 100 cm3 üle 5001 cm3 lisab 5 kg, kuid kokku mitte üle 1400 kg.
----------
Miinimumkaalud on klassipõhised.
Kuna hetkel ei ole BHRA'l vastavaid vahendeid ega ka seadmeid miinimumkaalu vastavuse kontrolliks, siis:
1. Kohtunik võib kahtluse korral sõiduki võistluselt kõrvaldada.
2. Tehniline protest - Kui on põhjendatud protest, kannab kõik kulud protesti saaja. Kui aga sõiduk vastab määratud miinimumkaalule, siis kannab kulud protesti esitaja.

Ringrajakomitee kaalude rent on 3000+18%, kuid kahjuks ei ole BHRA'l seda raha võtta hetkel (isegi juhul, kui see 10 senti maksaks)
12.05.2004 at 14:24 Last edited 12.05.2004 at 14:25 by jaanus
PlyVal64
Autode kaalud ja reeglid
Jaanus, siin on väga oluline vahe. Kuna on määratud lisakaalu paigaldamise võimalus, siis peab kaalumine toimuma igal juhul enne võistlust. On auto 10 kg kergem, paigaldab sõitja lisakaalu ja käib uuesti kaalult läbi. Protestida kaalu vastu saab siis, kui näiteks autost on lisakaal eemaldatud. Ja 3000+km ei tohiks olla korraldajale ületamatu kohustus täita ... kui ainult samal ajal rajavõistlust pole. Või LiiklusPolitei eriüksusega pisike diil teha, lisaks kaaludele kutsuks umbjoobes rullnokad kenasti korrale. Ja peale võistluse lõppu saaks pealtvaatajatele totaalpuhumise korraldada.

Aga küsimusele Sa otseselt ikka ei vastanud. Mina loen Sinu vastusest välja, et 1-liitrine auto D-klassis peab kaaluma 1250 kg. On nii?
12.05.2004 at 14:36
Fog
 
Autode kaalud ja reeglid
quote:
PlyVal64: Või LiiklusPolitei eriüksusega pisike diil teha, lisaks kaaludele kutsuks umbjoobes rullnokad kenasti korrale. Ja peale võistluse lõppu saaks pealtvaatajatele totaalpuhumise korraldada.
Ma olen ammu mõelnud, et miks ei võiks AS eesti politseiga koostööd teha, saaks ka "veel" ametlikuma maigu juurde üritusele, ning oleksid ka noored seal rohkem vaoshoitumad.
IMHO ei teeks üleüldse paha, kui politsei kontrolliks nii joovet kui auto/juhi dokumente, oleks ilus žest legaalsete kiirendusvõistluste "striitreissimise" mainest puhtaks pesta.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
12.05.2004 at 14:53
Vanaisa
  
Moderator
Autode kaalud ja reeglid
Ülalpoolne igati hüva mõte - ja vähemalt korraldaja/BHRA võiks teatada poolitsatele, millal mingi üritus on, saaks selle sinna ja tagasi sõitmise 200 km/h ka kontrolli alla.
Näiteks palju kirutud Haapsalus toimunud streetrace ajal oli teel mingi 4..5 patrulli ja tänu sellele oli kiirus ka igati OK (ja poolitsatel ka trahviraha plaan täidetud).
Kaua nad peavad ise siit saidilt infi otsima - ametlik avaldus oleks igati viisakas tegu.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
12.05.2004 at 15:04
diesel
Autode kaalud ja reeglid
vot-vot, kaks viimast posti sisaldavd vägagi mõistlikku ideed. toetan.
12.05.2004 at 15:06
devilc
Moderator
Autode kaalud ja reeglid
quote:
PlyVal64:Kuna on määratud lisakaalu paigaldamise võimalus, siis peab kaalumine toimuma igal juhul enne võistlust. On auto 10 kg kergem, paigaldab sõitja lisakaalu ja käib uuesti kaalult läbi.
Möhh? Korraldaja asi pole aidata võistlejatel oma masinaid tehnilistele tingimustele vastama saada. See ikka võistleja teha. Kui reegleid rikud (ükskõik, kas tahtlikult või teadmatusest) ja protest esitatakse, oled väljas, simple as that.
12.05.2004 at 15:10
jaanus
 
Autode kaalud ja reeglid
Ply, mina saan küll üheselt aru nii, et 1L auto D klassis peab kaaluma 1250 kg. Koostamisel seda küll ei arvestanud, kuid nüüd on nii ja enne järgmist hooaega (vajadusel) miinimumkaalu määratlusi muutma ei hakka.
12.05.2004 at 15:25
tfr
 
Autode kaalud ja reeglid
quote:
Vanaisa: Näiteks palju kirutud Haapsalus toimunud streetrace ajal oli teel mingi 4..5 patrulli ja tänu sellele oli kiirus ka igati OK (ja poolitsatel ka trahviraha plaan täidetud).
Laupäeval oli vähemalt lõunasel ajal Riisipere-Palivere lõik üsna tihedalt politseid täis, sealkandis olid muidugi ka Tallinna ralli katsed. Ja igav ei paistnud neil olema :)
12.05.2004 at 16:12
PlyVal64
Autode kaalud ja reeglid
quote:
devilc: Möhh? Korraldaja asi pole aidata võistlejatel oma masinaid tehnilistele tingimustele vastama saada. See ikka võistleja teha. Kui reegleid rikud (ükskõik, kas tahtlikult või teadmatusest) ja protest esitatakse, oled väljas, simple as that.
Äi sedan't küll, kuid kui on mingi lisakaalude paigaldamise võimalus, siis võib ju seda tõlgendada ka teisiti. On ju palju sarjasid, kus võitjat "premeeritakse" lisakaaluga. Teise asjana ma mõtsi, et paljud siis ikka täpselt oma auto kaalu teavad? Need ülevaatuste ja prügimägede kaalud on suht umbluu ... +-10kg pole seal oluline, autospordis aga on. 10 kilo miinust tuleb juba "rannahooaja" ja õhukeste riiete arvelt ... talvel kaalusid autot koos enda ja talveratastega 850 kg, suvel teise rehvi-velje enda kaaluga näiteks 830 kg. Simpel?
12.05.2004 at 16:22
Astro SS
Autode kaalud ja reeglid
quote:
PlyVal64:
quote:
devilc: Möhh? Korraldaja asi pole aidata võistlejatel oma masinaid tehnilistele tingimustele vastama saada. See ikka võistleja teha. Kui reegleid rikud (ükskõik, kas tahtlikult või teadmatusest) ja protest esitatakse, oled väljas, simple as that.
Äi sedan't küll, kuid kui on mingi lisakaalude paigaldamise võimalus, siis võib ju seda tõlgendada ka teisiti. On ju palju sarjasid, kus võitjat "premeeritakse" lisakaaluga. Teise asjana ma mõtsi, et paljud siis ikka täpselt oma auto kaalu teavad? Need ülevaatuste ja prügimägede kaalud on suht umbluu ... +-10kg pole seal oluline, autospordis aga on. 10 kilo miinust tuleb juba "rannahooaja" ja õhukeste riiete arvelt ... talvel kaalusid autot koos enda ja talveratastega 850 kg, suvel teise rehvi-velje enda kaaluga näiteks 830 kg. Simpel?
Prügimägede kaalude samm ongi täpselt 20 kg.

Astro@asjaga kursis


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
12.05.2004 at 16:36
ollo
Autode kaalud ja reeglid
quote:
PlyVal64:
Äi sedan't küll, kuid kui on mingi lisakaalude paigaldamise võimalus, siis võib ju seda tõlgendada ka teisiti. On ju palju sarjasid, kus võitjat "premeeritakse" lisakaaluga. Teise asjana ma mõtsi, et paljud siis ikka täpselt oma auto kaalu teavad? Need ülevaatuste ja prügimägede kaalud on suht umbluu ... +-10kg pole seal oluline, autospordis aga on. 10 kilo miinust tuleb juba "rannahooaja" ja õhukeste riiete arvelt ... talvel kaalusid autot koos enda ja talveratastega 850 kg, suvel teise rehvi-velje enda kaaluga näiteks 830 kg. Simpel?
Oluliselt väiksemate autode võistlustel lahendatakse see probleem selliselt, et ametlik kaalumine tehakse peale võistlussõitu, aga suvalisel ajal on võimalik oma käru "mitteametlikult" kaaluda sellesama kaaluga. Ehk see, kas sa enne sõitu käid oma kaalu kontrollimas, on su enda teha. Võimalus selleks peab olema. Igati toimiv süsteem.
13.05.2004 at 08:29
rustang
  
Moderator
Autode kaalud ja reeglid
Kui korraldaja rendiks need kaalud 3000.- +km, pakuks miski 250.- eest kaalumisteenust enne võistlusi ja teostaks kohustuslikku (esikuuiku?) kaalumist peale võistlusi, siis võiks ju asi kokkuvõttes rahaliselt nulli jääda?
13.05.2004 at 08:39
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Autode kaalud ja reeglid   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.