register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Arutlus taas klasside teemal   1 2  
Poster Message
Jutulind
Arutlus taas klasside teemal
Et mitte turu alla flame tekitada kirjutan asja siia ...
Ehk siis - taas hakkab kätte jõudma sügis ja talv ja nagu eestis kombeks hakatakse klasse lahkama :)

quote:
gets: Müügipõhjus lihtne, hing ihkab stripile, midagi pole teha. Ja kuna rahapada pole leidnud, tuleb enne millestki loobuda.
Kahjuks enam vahetus ei meelita väga :(, üks väike kere ja mootor juba olemas. Nüüd ainult raha läheks.

Kahtlen kas Sul on mõtet hakata sellist asja kiirenduseks ehitama. Nimelt käivad kõlakad et järgmisest aastast taas klassid muutuvad ja A ja B klass liidetakse. St. et jääb klass kuni 3000 cm3. Põhjenduseks see et pealtvaatajatel pole pisikesi huvitav vaadata ja ka korraldajal elu lihtsam - 1 klass vähem, 3 karikat vähem jagada jne. jne. jne.

Ise ma isiklikult sellist muudatust ei poolda kuna kusagilt peaks ju noored ka alustama ja Eesti ei ole Ameerika et iga nurga pealt V8 mootorit kohe võtta oleks. Minu isiklik arvamus on see, et selline muudatus viib noored ja algajad, kes midagi teha tahaks veel rohkem streetrace rüppe tagasi, kuna lihtsalt ei ole seda platvormi, millelt startida. Siin saan kohe kindlasti piki pead V8 ja BB pooldajatelt, kes väidavad et korralikku kiirendusautot on odavam ehitada ikka eht usamuskli selga - kindlasti on neil ka üheltpoolt õigus. Samas mine romulasse ja too kasvõi 1 BB plokk sealt - samas Opeli või mille iganes mootorile võid minna ja valida hunniku hulgast. Ja justnimelt stardikapitali puudumise tõttu ja hirmust juppide saadavuse/hinna ees jätabki nii mõnigi asja tegemata. Totaalselt aus olles lõbustaks mind kiirendusvõistlusel oluliselt enam mõne pisikese ja viimase vindini keeratud (turbo) R4 mootori laialilendamise nägemine kui stock Camaro vms. ühtlane nühkimine. See on taas koht, kus läheb minu maailmavaade vähemalt TqHq üldsuse omast lahku, kuid "I can live with it".

Siit tuleb kindlasti nii mõnegi vastulause - testigu oma masinaid omaette, miks nad võistlema peaks ? Küsimus ainult selles - kus ? Ainuke eestis dragrace või siis maakeeli kiirendusspordi arendamisega tegeleva organisatsiooni poolt tekitatud testimisvõimalus on olnud sel suvel Haapsalus, kuid seegi oli "kinnine üritus" ehk siis kitsa inside ringi võimalus. Osalesid seal peamiselt masinad, mis stripil nii või naa sõidavad ning nende tuttavad, kes asjast kuskilt kuulsid. Üritus iseenesest oli ka tegelikult ajavõtusüsteemi test enne Speedesti mitte tegelik "test and tune" päev.

Siinkohal võtan mütsi maha FTC ees, kes noorele ja algajale street/drag racerile midagi pakkuda on suutnud ja noori vast eos õigele poolele kallutanud.

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
27.07.2004 at 13:23 Last edited 27.07.2004 at 13:24 by Jutulind
Vanaisa
  
Moderator
Arutlus taas klasside teemal
Nojah, aga -3 liitrit ongi ju maksimaalselt miskine V6?
V8-st ei saa kolme liitri juures juttugi olla....

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
27.07.2004 at 13:27
Jutulind
Arutlus taas klasside teemal
quote:
Vanaisa: Nojah, aga -3 liitrit ongi ju maksimaalselt miskine V6?
V8-st ei saa kolme liitri juures juttugi olla....
See ei olnudki minu point - pigem see et kui on ainult 1 väike klass - st. kuni 3l on ikkagi algajal oluliselt kulukam ja ka psühholoogiliselt raskem selle alaga tegelema hakata.

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
27.07.2004 at 13:33
gets
Arutlus taas klasside teemal
Mingisugused klassimuudatused on vajalikud tõesti aga loodan, et seda 2l klassi veel väga ära ei kaotata, justnimelt nendelsamadel põhjustel, mille Jutulind välja tõi juba.

Aga 2l mootor sai valitud ka üsna selle pärast, et minumeelest Soomes täitsa mingi klass on, kus 2l ülelaadimisega masinad sõidavad. Ja eeldusel, et Eestis natukenegi põhjalastelt eeskuju võetakse, oleks sinna 2l vabalthingava klassist võimalik edasi minna, ükskõik, kas klassi kaotamise pärast või lihtsalt, et madal 14/kõrge 13 jääb liiga aeglaseks :).

Ja praegu näiteks kuni 3l klass polegi teab mis paremaid aegu näidanud, kui 2l masinad, niiet 2l püsib vähemalt alguses täitsa hästi konkurentsis.
27.07.2004 at 14:09 Last edited 27.07.2004 at 14:15 by gets
tfr
 
Arutlus taas klasside teemal
Kuulsin ma sõna "ülelaadimine"? Et plaanid pudeli Civicu pealt ringi tõsta?

Sellisel juhul tuleb kindlasti arvestada sellega, et nii praeguste kui ka kõigi välja pakutud uute võimalike klasside järgi läheks 2.0+ülelaadimine C-klassi (või siis praeguse A+B liitmisel A-ks B-klassi). Kus on juba ees tegelased nagu Kaimo ja Maksim (ja mitmete väljapakutud uute klasside korral ka ntx Foke), kelle vastu selle komboga eriti lootust pole.
27.07.2004 at 15:13
max
Arutlus taas klasside teemal
Olgu klassid mis nad on, peaasi et neid iga aasta ei muudetaks. Kui keegi lähtub stripiauto ehitamisel valitsevast süsteemist (teisiti ei saagi tegelikult) ja auto valmides satub ta ootamatult tänu "uuele süsteemile" mõne muu klassi entry levelile, siis võib kulutatud raha korstnasse kirjutada.

Mis noori puudutab, siis neil säilib ju võimalus 2L autosid ehitada ja proovida, ehkki esikolmikusse päsemine on raskem. Ma ei tea küll eelarveid, aga ma usun, et juba praegu on see suhteliselt kulukas. Vaevalt et hetke 2L kunnid tänu klasside muutmisele tänavalasteks muutuvad ja vastupidi.
27.07.2004 at 15:25 Last edited 27.07.2004 at 15:26 by max
gets
Arutlus taas klasside teemal
quote:
tfr:

Pidasin silmas Soome Street B klassi, kuid praegu uurides tuli välja, et see on hoopis kuni 4l + turbo... Ei teagi kuidas aga endal oli silma ees raudselt 2l + turbo.

Ülelaadimiseks vast ikka turbo, kokkuvõttes odavam.

Aga esialgu ikka päevakorras 2l tööle saada, kama kas 3l või 2l klassis, edasised rahakulutused vaatab edaspidi. Lambist arvasin ikka, et niipea 2l klass ära ei kao :)
27.07.2004 at 15:53
IceUul
 
Arutlus taas klasside teemal
Street klasside puhul võiks kah need soomlastelt üle võtta, seal on klassid niimodi:
Street A - alla 2.3L, kuni 2369cm vabalthingavana ja kuni 1.3L ülelaadimisega.
Street B - 2.3-4L, kuni 4120cm vabalthingavad ja kuni 2.4L ülelaadimisega.
Street C - 4-6L, kuni 6180cm vabalthingavad ja kuni 3.6L ülelaadimisega.
Street D - üle 6L

NB! cm3 on arvestatud 3% ületamisega.

See annaks hea võimaluse panna omaette klassi SB ja BB usakad, hetkel ei ole eriti mõttet SB-ga osalema tulla, kuna niigunii sattub võitmatute BB-dega kokku. Samuti osadel võistlustel võiks Street A klassi üldse ära jätta.

Hetkel vist läheks Street D-sse, lauri, erkki, foke, kaido ja avo. Street C-sse läheks SB-d, supra ja 2.0TN nissan 200sx. Street B-s saaksid osaleda civic ja turbo mootoriga 4wd audid. Street A jääks väiksemate jaoks...

Selline lahendus teeks klassid tunduvamalt võrdsemaks ja samas ka huvitavamaks.
27.07.2004 at 16:01 Last edited 27.07.2004 at 16:02 by IceUul
vvt
  
Arutlus taas klasside teemal
Noored alustavadki vastava autoga. Et kaheliitriste oopelkadettide klass oleks räige drägreissi taimelava - selle kasuks pole tuua Eestist paraku ühtki näidet. Nende klasside praktika on see, et läbi ussi sellesamuse punnitakse nina verel edasi, sõidetakse neli mootorit rajale laiali, tulemust ei ole ja raha on ikka samapalju läinud kui 10 sek auto ehitamine maksaks.

Pealegi ei paku need 16 sekundiga veerevad kärud pealtvaatajatele mingit pinget - mäletad sa, kas rahvas üldse vaatas meie tublisid "rebasega autodel" sõitjaid? Isiklikult pidasin paremaks õlle järele minna. Ja RockRace
standardit vaadates on 13 sek Manta igati tubli tükk, aga suhteliselt, ehk omasuguste hulgas, mitte absoluuttasandil.
Ja sigullidega võiks vaheaegu rohkem sisustada.

Mingisse kaheliitrisse alamõõtu mootorisse raha matmise asemel peaks see noor sama vaeva kulutama siis kasvõi mingi odavama outlaw klassi auto ehitamiseks näiteks Fiat 127 näitel. Mõttetu on mingite ralliautodega dragi sõitmas käia, show-d ei ole, no ei ole......

Lõppkokkuvõttes on ikkagi odavam suure mootori ümber nelikanti keevitades 700 kg auto valmis nokkida kui mingitse perspektiivitu pehme 1000 kg tainasplekist kere ja nende viletsate keerukate tänapäeva rahvaautomootorite tjuunimisega vaeva näha.

See teema meenutab neid lõputuid rahvaralli-flame siin, kus siis osa kodanikke, kellel on EM kõlbulik auto ja rahakott, üritab odavate võtetega sõita oma kupatusega amatööride hulgas ja odavaid võite korjata.

Opelkadettide või 320beemveedega tuleb sõita IMS-l või OT-l, mitte käia per-aspera-ad-astra põhimõttel läbi ussi sellesamuse tõestamas, kui hästi üks või teine euroopa pereauto ikka "astub". Mida rohkem paremaid autosid tuleb, seda vähem võiks neid 15+ autosid üldse olla. Võistlus venib pikemaks ning korralikke finaale ei viitsi keegi oodata....


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.07.2004 at 16:02
Jutulind
Arutlus taas klasside teemal
quote:
vvt: Mida rohkem paremaid autosid tuleb, seda vähem võiks neid 15+ autosid üldse olla. Võistlus venib pikemaks ning korralikke finaale ei viitsi keegi oodata....

Just sellise suhtumise vastu ma isiklikult olengi. Igaühel ei ole pappi et ehitada 1 stripiauto ja jätta teine poeskäimiseks. Saan aru et poekäruga stripil käimine on selline ei-liha-ei-kala asi, kuid kui me streetrace'i taunivalt suhtume ja samas on võistlused pea ainsad kohad kus "ametlikult" saab 1/4 miili sõita siis ei maksa neid poeautosid nii teravalt ka eemale trügima hakata.

EDIT: See soomlaste IceUuli klassijaotus tundub loogiline ja mõistlik. Ei mõistagi hästi, miks Eestlased jälle mingi oma versiooniga maha saanud on ...

EDIT2: IceUul - fokel on SB


____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
27.07.2004 at 16:27 Last edited 27.07.2004 at 16:29 by Jutulind
tfr
 
Arutlus taas klasside teemal
quote:
Jutulind: EDIT2: IceUul - fokel on SB
SB küll, aga stroker. 383cid annab minu arvutuste järgi töömahuks 6276 kuubikut, seega soomlaste klasside järgi C-klassi ei mahu.

BHRA versioonides on vist isegi konkreetselt "small-block" ja "big-block" klassidefinitsioonides, töömahtu laskumata.


Indrek, 15,3-sek-ei-liha-ega-kala
27.07.2004 at 17:25 Last edited 27.07.2004 at 17:26 by tfr
Astro SS
Arutlus taas klasside teemal
to vvt: kasva suureks.
Enamus Camarosid/Firesdid /Mustangeid ongi 15+ autod. Kas nendega ei tohigi enam rajale tulla ??? ?
Kas ylovoitka peab oma El Camino Emexsisse vedama ,tal ju 14,8 auto?
Kas kogu kupatuse mõte pole mitte shows?
Ma arvan ,et inimesed on rohkem pöördes nähes 16 sekundi Full SIze Van'i (kindlasti Starcraft) kui 14,0 BMW'd ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.07.2004 at 17:47
max
Arutlus taas klasside teemal
SBC mõiste on väga lai, sinna mahub ka 454 mootor.
27.07.2004 at 17:52
gets
Arutlus taas klasside teemal
Kas mitte Street A polnud kuni 4l ilma ülelaadimiseta?

Aga põhim. on Iceuuli pakutud variant täitsa normaalne. Saavad ka 2.2'sed preluded ja muud nõks üle 2l masinad rajale.
27.07.2004 at 18:01 Last edited 27.07.2004 at 18:02 by gets
tfr
 
Arutlus taas klasside teemal
quote:
gets: Aga põhim. on Iceuuli pakutud variant täitsa normaalne.
Oleneb, kelle mätta otsast vaadata. Mulle jälle meeldib praegune variant palju rohkem, kus ma oma 1.6T mootoriga ei lähe Kaimo ja 11 sek 2.2T Audidega kokku. :)

See kolme-klassi-versioon, mille mina BHRA-le ettepanekuna välja käisin, oli muidu järgmine:

A - kuni 3000 cm3 vabalthingav; kuni 1800 cm3 ühe ülelaadimisega

B - üle 3000 cm3 vabalthingav; 1801-3000 cm3 ühe ülelaadimisega või kuni 1800 cm3 mitme ülelaadimisega; v.a bigblock ja ülelaadimisega smallblock

C - 1801-3000 cm3 mitme ülelaadimisega või üle 3000cm3 ühe või mitme ülelaadimisega; bigblock; ülelaadimisega smallblock
27.07.2004 at 18:06 Last edited 27.07.2004 at 18:09 by tfr
Astro SS
Arutlus taas klasside teemal
quote:
tfr:
quote:
gets: Aga põhim. on Iceuuli pakutud variant täitsa normaalne.
Oleneb, kelle mätta otsast vaadata. Mulle jälle meeldib praegune variant palju rohkem, kus ma oma 1.6T mootoriga ei lähe Kaimo ja 11 sek 2.2T Audidega kokku. :)

See kolme-klassi-versioon, mille mina BHRA-le ettepanekuna välja käisin, oli muidu järgmine:

A - kuni 3000 cm3 vabalthingav; kuni 1800 cm3 ühe ülelaadimisega

B - üle 3000 cm3 vabalthingav; 1801-3000 cm3 ühe ülelaadimisega või kuni 1800 cm3 mitme ülelaadimisega; v.a bigblock ja ülelaadimisega smallblock

C - 1801-3000 cm3 mitme ülelaadimisega või üle 3000cm3 ühe või mitme ülelaadimisega; bigblock; ülelaadimisega smallblock
Kaimol on mootoriks 2,2 turbo !!

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.07.2004 at 18:17
tfr
 
Arutlus taas klasside teemal
quote:
Astro SS: Kaimol on mootoriks 2,2 turbo !!
Ma tean. Ja minu pakutud klassifikatsiooni järgi läheks ta B-klassi, mis IMHO oleks talle täitsa sobiv koht ju - saaks koos Maksimi ja Fokega seal 11-12 piiri peal esikohtade eest võidelda.
27.07.2004 at 18:23
Gsinut
Arutlus taas klasside teemal
Väike tähelepanek , et Rock Race'il A klassis esikolmikusse tulla pidi sõitma alla 14 sekundi. Iceuuli versioon oli päris hea minuarust. Väike klass peab olema ,sest kust muidu inimesed selle "kohutava tõve" nakkuse saavad. Mdx praegusel hetkel minuga koos viis A klassis osalejat räägib suurema või ülelaadimisega mootoriga auto ehitamisest. See ei käi nii ,et täna sõitsin kiirendusel A klassis ja homme trambin poodi BB järele. Asi tahab ikka aega ja arengut saada. Me oleme eestlased ja vähe pikatoimelisemad :D . Mdx Kaimo on ka väljakasvanud A klassist , liikus B klassi ja nüüd C klassis.
Ideaalset klasside lahendust polegi olemas ju. Igaüx vaatab seda klasside jaotust oma autootsast ja autod on väääääga erinevad.
27.07.2004 at 20:30 Last edited 27.07.2004 at 20:32 by Gsinut
Astro SS
Arutlus taas klasside teemal
Tegelikult praegused ega ka tulevased klassid ei soosi USA raua algajatest fanaatikuid.
Ehk teiste sõnadega, kui sul on 5,7 Firebird siis võistlusel peale 2 ajasõidu pole sul teha midagi. Pead vähemalt 100 000.- krooni mootorisse/veermikku investeerima , et saaks vähemalt paar eliminaatori sõitu teha. Sellise 5,7 autoga sõidad sa 15 /16 sek aegasid.

Võrride klassis (alla 2 ) saad juba 20 000/30 000 lisa investeeringuga vähe rohkem sõite teha.

Need kes on jõudnud suurde klassi on tõelised fanaatikud (tõliselt haiged ehk nakkus on arenenud haiguseks :D) kes on alustanud võrride klassist.
Ei ole eriti loogiline ,et keegi kohe Firbirdile BBC superchargeriga vahele aretab ja ´alustuseks 12 sek aegasid tulistab.

Kiirenussporti sisenemiseks tuleb teha suuremaid investeeringui kui rahvarallil kihutamiseks.

Suletud ring ja siseneda saab ainult võrridest! Sellisena aga seda ala arendada ei saa vaid tekib juurde *pedemajakaid* ja *kleepsutuuuningut* kes mitte kunagi rajale ei jõua vaid rikuvad liiklust linnas.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.07.2004 at 21:20
opelmanta
Arutlus taas klasside teemal
Jutus on point.
Alustatakse ikka väikeste jalanõudega..Äkki keegi tõesti teist kandis imikuna 43-45 jalanõusid.....

Hetkel võin öelda,et 2 liitrit on pisiku tekitamiseks-Aga üldiselt 3 liitrit masinad jäävad ikka väga alla 2 liitrilistele.
Tahaks järgmine aasta välja tulla turboveokiga seega 3-5 liitrit.

Muidugi võib ka seal vinguda-et miks maksim on sama3-5 ja mina 2 liitrilise turboga samas klassis-aga see on juba tähe närimine-muuda kolvikäiku-puuri suuremaks ja saad 2,5 või mida iganes
28.07.2004 at 00:41
Gsinut
Arutlus taas klasside teemal
aga äkki teha miskine stock klass
28.07.2004 at 07:02
Vanaisa
  
Moderator
Arutlus taas klasside teemal
quote:
Gsinut: aga äkki teha miskine stock klass
Siis samamoodi, kui offroadidel - originaalkorras masinate klass, mis pisikut toidab? Täitsa hea mõte, aga siis on ikkagi ju klass juures - idee oli klasse vähendada...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
28.07.2004 at 08:18
Gsinut
Arutlus taas klasside teemal
jutt oli ju niikuinii ,et kaob ära kuni 2L klass ehk siis oleks õige selle asemele stock teha??? Tehniline kontroll läheb raskeks ainult. Mismoodi kontrollida ,et auto on stock? Näiteks sa näed küll ,et stock aju on küljes ,aga sa ei tea kas kiip on sees või ei ole (turboautodel võib kiibiga väga palju jõudu juurde saada). Või teha stock klassile mingisugune indeks vms.? Samas kas indeksi sõitmine pole jälle uutele osavõtjatele liiga keeruline? Ma ei tea ja ega ideaalset lahendust pole niikuinii olemas.
28.07.2004 at 08:35
Lembit
Arutlus taas klasside teemal
quote:
Gsinut: Tehniline kontroll läheb raskeks ainult. Mismoodi kontrollida ,et auto on stock?
Kutsuda tehnilist kontrolli tegema ARK tehnoosakond :).

Praegustest autodest vastab, sõrmega seadusest ja kiirendamise tehnilistest tingimustest järge vedades, reeglitele einult see seltskond, kes ennast vabatahtlikult Outlaw klassi regavad.
28.07.2004 at 08:57
gets
Arutlus taas klasside teemal
Klasside muutmisel ei saa tegelikult väga vaadata praeguste tõsiste tegijate järgi. Nemad on autodesse matnud kõvad rahad. Keegi ei keela natuke kukrut paotamast ja 2l või väiksema paugutajaga samuti alla 11...12sek aegasid sõitmast.

Kõigil muidugi pole võimalusi selliseid rahasid autosse panna, kuid see ei tohiks olla reeglite tegemisel aluseks.

Vast tuleb rohkem vaadata, mis masinaid Eesti lõikes rohkem ehitatakse ja selle järgi klassid teha? Samas jälle, kui tahame välissõitjaid siiamaale, siis tuleb sealt kah natuke vaadata.

Üldiselt jube keeruline värk. Hea, et ise ei pea reegleid ja klasse kokku kirjutama, niisama rääkida on palju parem :).
28.07.2004 at 08:58 Last edited 28.07.2004 at 08:59 by gets
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Arutlus taas klasside teemal   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.