register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : alla 10 sekise auto ehitamine   1 2 3  
Poster Message
svenson
alla 10 sekise auto ehitamine
Nonii siin foorumis on igast mehepoegi kõvatamas nähtud. Igaühel on midagi väga tarka öelda. Kahjuks mul eriti ei ole, kõvatada ka ei ürita, aga jutt on järgmine:

mul on selline asi:



rahast me siinkohal ei räägi. (ok mootori ja ülekandele on 150k) TÄHTIS on kvaliteet ja eesmärk: alla 10 seki.

kerel tuleb ära lõigata esiots ja põhi jne.. ühesõnaga kereehitamisel ma ei peatuks, see on enamvähem selge, mis ja kuidas alustada.

loll olen ma aga mootori poolepealt. ise mõtlen, et võimalukult suur (BBC). pordin kaaned, timmin sisse-väljalaset, korralik karpa... aga mis ja mida täpselt? milline karpa valida, samuti mille peale asi ehitada: 2bolt või 4bolt? milline peaks olema see konfiguratsioon ja et ka oleks kuhu areneda? ja käigukastist oleneb vist rohkem kui 50% kogu asja õnnestumisest.

ehk on abi sellest ka teistele.
29.09.2004 at 13:35
vvt
  
alla 10 sekise auto ehitamine
Piisava raha/tahtmise olemasolul on selline asi suvalisest kerest võimalik teha ja see konkreetne roostes utiil pole just kõige parem tooraine. Iseasi kui mark oluline on. Odav ja piisav vihmavari V8 mootorile eeldab ikka raami või vähemalt väga kõva poolraami. Kas seda seal ikka on???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.09.2004 at 14:03
blazerK5
alla 10 sekise auto ehitamine
kindlasti 4bolt kuid kere kohapealt arvan minagi ,et umbes 500-600hp keerab selle kere lihtsalt kaheksaks ,õigem valik oleks midagi täis raamil püsivat.

____________________________
LINCOLN TOWN-CAR 1978 (460cid)
29.09.2004 at 14:08 Last edited 29.09.2004 at 14:12 by blazerK5
anti
 
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
svenson:
mul on selline asi...
Selle "asja" kiirenduskindlaks kereks ehitamine on kallim kui kohe veerev-sõitev kere osta. Kas ainult kere või täiskomplekt.
ok mootori ja ülekandele on 150k
Selle raha eest vajaminevat ca 1 000 hj sa ei saa. Ja ära vaata vaid metallitüki hinnanumbrit vaid liida sellele transport-asjaajamine-hilisem hooldus jms. Mootorid.
loll olen ma aga mootori poolepealt
Siis pead idee maha matma, sest meeskonda vaevalt et hakkad üleval pidama (Corvuse juhtum, kasuta search'i)
ehk on abi sellest ka teistele
Siit vaevalt et tuleb käsiraamatu jagu tarka juttu. Kui oled tõsiselt huvitatud, siis püüa saada Eesti kiiremate autode omanike audientsile.

29.09.2004 at 14:15
max
alla 10 sekise auto ehitamine
Nagu anti ütles, on odavaim viis tõenäoliselt valmis auto või vähemalt osa sellest osta.

Kindlasti pead natuke lugema, mõned raamatud ja internet. Netis on palju artikleid stiilis "kuidas ehitada 9-sek autot". Võib alustada Hot Rod'i lehelt või mõnest foorumist.

Näiteks sellised lehed:
http://drag.race-cars.com/carsales/other/1057588103/1057588103ss.htm
kõik kirjas, mida Sa küsisid.
29.09.2004 at 14:25 Last edited 29.09.2004 at 14:32 by max
Olds
  
alla 10 sekise auto ehitamine
Arvan, et unusta see mõte. Kui soovid osta komplektset masinat, siis anna tead- oskan soovitada

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
29.09.2004 at 14:37
peep
 
Moderator
alla 10 sekise auto ehitamine
Eelpool on kõik ära öeldud, lisaks vaid niipalju, et enne kui midagi teed uuri asja ja hoolikalt. Lisaks suhtle aktiivselt nendega, kellel on juba nii kiire auto (eestis pole ühtegi !) ning ürita aru saada, kuidas need asjad toimima on pandud ?
29.09.2004 at 14:39
vvt
  
alla 10 sekise auto ehitamine
Ma pole nüüd küll mitte 10sek klubi auväärne liige, aga niipalju on selgeks saanud, et performance auto ehitamine algab piisavalt korralikult alusest ehk kerest. Ja läbimädanenud kandeosadega (see on vast pildi vaadates enamikule selge) kerest ei saa jäika asja ka 100 tahvlit plekki sinna tükkhaaval keevitades. Kui sa võtad sealt aknad eest ära ja tõstad tungrauaga nurga üles, siis on aknadiagonaalid vähemasti 2 cm paigast ära. Ehk 700 NM-ga ei seisa enam klaasidki ees rääkimata üldisest kringiefektist, mis slikkidega kohaltvõtul tekkis.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.09.2004 at 14:39
foke
 
alla 10 sekise auto ehitamine
Minu SBC ja kas mitte ka Erkki eelmine BB (mis muide vist isegi veel saadaval) on 2 poldi plokid.
Kui hakkad uut mootorit ehitama vali suurema võimsuspotentsiaaliga isend, sest kunagi ei ole piisav. St. BB ja 4-polt. Teine asi, mida tasub kaaluda on nn. jalgrattaleiutamine vs. valmis jõuallikas.
Kui aga hakkad ikkagi ise mootorit ehitama, siis soe soovitus on põhjalik eeltöö/koolitöö. Kalli raha eest tellitud detailid on kulukirje, kui nad mootorisse ei sobi - maha neid müüa Eestis ilmselt ei õnnestu! Üheksa korda mõõda, üks kord lõika. Keeruline ja ülitähtis mootoriehituse juures ongi just ideaalilähedaselt toimiva koosluse väljamõtlemine.
Võimsa mootori ehitus ei ole mitte sisse-väljalaske timmimine ja korralik karpa, see eeldab põhjalikult läbikaalutud ehitust. Alustada tuleb kaante voolavuse (tootja andmed) ja nukkvõlli sobitamisest - nukk avab klapid. Siis kogu nookurite-tõukurite-klapivedrude sobivus jne. Ühesõnaga alustaks mina uutest aftermarket-kaantest ja püüaks sinna nukkvõlli otsida. See omakorda peab kokku käima kasti hüdroturbiiniga. Mootori sisu peab samuti vastama võimsuspotentsiaalile ja pööretele, ehk kolvigrupp, kepsud, poldid, vänt.. Alles seejärel sisselase, karburaator, väljalase...

Omaltpoolt julgen soovitada ka SBC ehitmist, kerge kere ja hea pidamisega ei tohiks 10-sek mootor midagi ülemõistuse ulmelist olla. Selleks vajad vaid 500-600 hp ja sinna lähedale on võimalik isegi vabalthingavana jõuda. Ülelaadimisega seda enam, nt. naerugaas.
Edit: alla 10 tahad??? hmm.. selle asjaga on nii, et iga järgneva sekundi saamiseks korruta nii hobujõud kui eelarve jämedalt kahega. Lisaks arvest, mida poole suurem võimsus kerelt eeldab? 9-sek auto ehitamine aiaääres mädanevast isendist tundub mulle mõttetu, ohtlik, keeruline, raske jne jne kuigi mitte võimatu:)
Tee ära!


Kui end väga asjatundjaks ei julge lugeda, tasub uurida, mis on seni Eestis ehitatud mootorite hinnaks kujunenud ning soome-rootsi-usa valmisehitatud mootorite hindu nendega võrrelda. Sel moel, et vaatad netist palju nukk, klapivedrud, rollerid, intake jne maksavad, lööd kokku ja korrutad veidi tamboviga... sel moel saad numbri, mis kindlasti reaalsetest kuludest väiksemaks osutub, usu mind.

Kast ei tohiks murelapseks jääda, pigem tasub juba kere ehitamise algfaasis suurt rõhku panna kaalujaotusele ja vedrustusele, pidamine ON probleem, eriti meie libedatel lennuväljadel.
29.09.2004 at 14:44 Last edited 29.09.2004 at 14:51 by foke
svenson
alla 10 sekise auto ehitamine
Foke: vähemalt üks mees foorumis kes ei põe "tqhq sündroomi"! Eks neid materiale ja infot ole kogutud üksjagu, seda peamiselt kereehituse osas, mootoripoolepealt nagu Foke mainis see jalgratta leiutamine ja koosluse saavutamine nõuab kindlasti üksjagu kogemust... sellest ka see teema siin. ehk on ikka kodumaal ka mehipoegi, kes oskavad mingit pädevamat nõu anda.
29.09.2004 at 15:46
rustang
  
Moderator
alla 10 sekise auto ehitamine
Nõu ei oska anda aga ära kohe püssi põõsasse viska!

Variant oleks hankida mõne pädeva soomlase kontaktid, kes reaalselt 9-sek auto on ehitanud, talle nädalavahetuseks külla sõita, ohtralt õlut jms jooke kohalikus kapakkas välja teha samal ajal kohu aeg küsimusi esitades ja märkmeid tehes. Võimalusel ka garaazis ringi vaadata. Tagasi tulles on asi selgem ;)
29.09.2004 at 15:52
Lembit
alla 10 sekise auto ehitamine
Sellise rahanumber - 150 000 mootori käigukasti ja tagasilla peale, eeldab seda, et sa osa töid teed ise. Mis osa sa plaanisid ise teha?
Mina soovitaks: SBC ja turbo.
SBC sellepärast, et perfomance kolvid ja kepsud on normaalse hinnaga saadaval.
Turbo sellepärast, et siis ei pea niipalju raha kaantesse matma.
Aga ikkagi 150 tundub vähe, kui töö pead ka sisse ostma. Kui töö ise teed, siis peaks saama.
29.09.2004 at 15:54
peep
 
Moderator
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
svenson: Foke: vähemalt üks mees foorumis kes ei põe "tqhq sündroomi"! /.../ ehk on ikka kodumaal ka mehipoegi, kes oskavad mingit pädevamat nõu anda.

Minu arust oled Sina see kes põeb. Kui tuled siia infot küsima, siis talu teiste inimeste arvamusi, mitte ära liigita neid koheselt ebapädevateks, juhul kui vastused Sulle ei "sobi". Sellise suhtumisega Sa kaugele ei jõua, mistahes foorumis ja ma ennustan, et see thread siin ei anna Sulle midagi enamat kui juba öeldud - mis puudutab reaalselt auto ehitamist. Kõvasti juttu saab siin veel küll aetud, see on kindel. Neid jututeemasid on siin ennegi nõrkemiseni nähtud.
29.09.2004 at 15:57 Last edited 29.09.2004 at 15:58 by peep (Moderator)
vvt
  
alla 10 sekise auto ehitamine
4sil, 500 kg ja samasuur turbo võtmesõnad:)

Kui minu teha oleks;), siis mõtleksin ma sellistel teemadel nagu soomlaste Starlet, Rockrace Fiat 127 ning lõpuks see 9 sekundi Mosse 2140. Kohe ilma naljata.

Eelarve hoiab sul mõistuse piires juba see, et toorikautosid, mis selleks sobivad saab osta mõne tuhandega ning neid mootoriplokke ja kulumaterjalina minevaid kaste õnnestub ka kilohinnaga saada. Miinus on see, et see auto pole tänaval kuidagipidi sõidetav. Ja autot ehitad üles peale igat võistlust. Aga selle eesmärgi sa saad.

10 sek Camaro on teatud piirini ka tänaval sõidetav, aga seal on ka selle hea pärast eelarve ikkagi suurem. 8 kolbi ei ole 4 ning lõppkokkuvõttes maksab ainuüksi ehituskõlblik vihmavari min 50 000, mootori hindu vms vaata turu alt.

Loomulikult ei tule see kohe. Aga selline budget racer on ka alternatiiv ja mitte vähe tõsine. Hirvonsalo ju siin sedasi sõitis, et sierra jupiladu oli kodus ja kui midagi pooleks läks, siis võeti lihtsalt 500 eek eest riiulist uus ja sõideti kuni see katki läks.

Ja lõppkokkuvõttes tähendab 100kg kaaluvahet sõltuvalt auto tühimassist seda, et kiirenduse vahe on võrdne 20-50 hobujõuga. Seega tonn kergem auto võrdub 200-500 lisajõuga.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.09.2004 at 16:25
anti
 
alla 10 sekise auto ehitamine
vvt, ei ole sinuga nõus selle väite osas, et võta justkui ette lihtsam- odavam teema a'la "too mosse, too Starlet". Ka see väike kere peab koos püsima ning turbode hingeelu õpitakse aastaid enne kui mõistma hakatakse. Kari Sierra ei liigu ilma Kari'ta nii kiiresti. Kui mees ei jaga mootoritest midagi, siis turbo puhul peab ikkagi pöörduma taas teadjameeste poole. Mis sa arvad, mis läheks maksma info, kuidas täpselt ehitatud (ja vaid teooria) see 800 hj mosse mootor on?
29.09.2004 at 16:48
Astro SS
alla 10 sekise auto ehitamine
SBC+ twin tunbo = ca 750 HP = 150 000.-eeki , number on suur aga odavamalt ei saa

EDIT: huvi korral võin täpse kalkulatsiooni saata ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
29.09.2004 at 17:09 Last edited 29.09.2004 at 17:43 by Astro SS
Märt
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
Astro SS: SBC+ twin tunbo = ca 750 HP = 150 000.-eeki , number on suur aga odavamalt ei saa

EDIT: huvi korral võin täpse kalkulatsiooni saata ;)

Huvitaks kindlasti teisigi... Kui suur saladus pole, äkki riputad?

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
29.09.2004 at 17:49
priidik
 
alla 10 sekise auto ehitamine
Puhtalt info mõttes küsin. Äkki õnnestub mõnele sponsorile maha müüa uue drag-racing meeskonna loomine. Kuna teema on praegu kuum siis 9-sekundi auto sünd tekitaks kõva publicityt.

Kui panna kokku näiteks need:

Auto - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80766&item=2491633266&rd=1

Mootor - http://www.shafiroff.com/632_bigduke.asp

Sellisel juhul peaks 9-sekundi aeg käes olema või jääb isegi potentsiaali üle?
29.09.2004 at 17:56 Last edited 29.09.2004 at 17:56 by priidik
blazerK5
alla 10 sekise auto ehitamine
Usun et paljudel selle foorumi kasutajatel on unistuseks alla 10 seci masin, kuid asi seisab nii teadmiste kui ka raha taga.Kui võluda välja see raha et osta üks korralik 700-800hp mootor ja sellel hakkata katsetama oma väheseid teadmisi mis on kogutud teiste juttude põhjal siis vaevalt see mootor kaua elab.Ilmselt ka tulemus sama kui mootor koostada tellitud tükkide paasil. vaevalt et kedagi rõõmustab see kui mootorisse on investeeritud150 tuhat ja siis keps küljelt väljub ,sisuliselt tähendaks see uut 150 tuhandelist investeeringut.Arvan et alustada tuleks odavamatest mootoritest , mille puhul ei oleks kaotused nii suured muidugi ei ole ka nendega võiduvõimalused suured aga tekiks kogemus ja teadmised mootori hinge elust.see muidugi ei tähenda et peaks ideest loobuma ,müts maha meeste ees kellel on visadust ja püsivust sellega tegeleda,minul ei ole jõudu

____________________________
LINCOLN TOWN-CAR 1978 (460cid)
29.09.2004 at 18:04 Last edited 29.09.2004 at 18:07 by blazerK5
max
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
Lembit: Turbo sellepärast, et siis ei pea niipalju raha kaantesse matma.
Siin ma kahtlen, kas turbo kasutamine uute kaante ostmisest pääsemiseks odavam on. SBC kaaned ei maksa palju, komplektsed alum. kaaned on juba alla $1k, BBC puhul 1,5-2x kallimad. Turbo puhul on vaja osta juba EFI kogu krempliga (sest mingit head stock pritset pole minu aravtes doonoriks võtta), turbo(d) intercoolerid jne ning aretamist on way rohkem. Pealegi, kui ise guru pole, tuleb osa teadmist tõenäoliselt sisse osta + arvestada sagedaste purunemistega. Üks selline masin, mis meenub, on Jari Hornet. Liigub küll, aga tahab suht tihti uusi juppe ja kruttimist saada. Mine võta nüüd kinni, kas on parem vana hea vabalthingav suurplokk oma äraproovitud headuses või krutskeid täis turbo-maailm.
29.09.2004 at 18:21
Astro SS
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
Märt:
quote:
Astro SS: SBC+ twin tunbo = ca 750 HP = 150 000.-eeki , number on suur aga odavamalt ei saa

EDIT: huvi korral võin täpse kalkulatsiooni saata ;)

Huvitaks kindlasti teisigi... Kui suur saladus pole, äkki riputad?
Ma kaevan siis oma arhiivist välja : Twin Turbo LT1 kone ehitamise kalkulatsiooni koos varuosa numbritega.
Täpsem link tuleb paari päeva jooksul kui saab see nimekiri oma uuele kodukale lisatud. ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
29.09.2004 at 18:21 Last edited 29.09.2004 at 18:22 by Astro SS
Lembit
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
Astro SS: SBC+ twin tunbo = ca 750 HP = 150 000.-eeki , number on suur aga odavamalt ei saa
Olenevalt sellest, mis juppe ise teha, peaks ühe turboga ka 750 hj saama ja vast isegi veidi odavamalt.
Edit: aga threadi algataja võiks igaks juhuks välja ka öelda, et mis klassi? Kas outlaw? See teeks asja veidi lihtsamaks.
29.09.2004 at 18:29 Last edited 29.09.2004 at 18:30 by Lembit
vvt
  
alla 10 sekise auto ehitamine
quote:
anti: vvt, ei ole sinuga nõus selle väite osas, et võta justkui ette lihtsam- odavam teema a'la "too mosse, too Starlet". Ka see väike kere peab koos püsima ning turbode hingeelu õpitakse aastaid enne kui mõistma hakatakse. Kari Sierra ei liigu ilma Kari'ta nii kiiresti. Kui mees ei jaga mootoritest midagi, siis turbo puhul peab ikkagi pöörduma taas teadjameeste poole. Mis sa arvad, mis läheks maksma info, kuidas täpselt ehitatud (ja vaid teooria) see 800 hj mosse mootor on?
'

Umbes samapalju kui BB-st nähtavasti:) Ühekorraga seada vaevalt et ühegi autoga saad. 300 kr käsiraamatuga tuleb ikka esimene kord tehes ka 400, mitte 800 hj BB. Vahe on lihtsalt selles, et kui puhutakse sellisesse mootorisse, mille kogu kupatuse saab 2000 kr eest igast lammarist osta, siis kannatab katsetamisega leida. BB-ga praeguse hinnataseme juures ei tule isegi katsetamisest midagi välja.

Mida ma toonitasin - eeldusel muidugi, et riistad käes seisavad - annab päris olulist säästu juba vihmavari ise. Kuigi kui see kord sõitma hakkab, siis mööda linna sellega enam ei kruisi. 3 gen F body pole siin ühtegi autot alla 50 k müüa ja ega 10- sek puhul sealt olulist rohkem järgi ei jää kui esisild ja kere välisplekid+nina. Ja edasi pole suurt vahet kas Plymouth Reliant või Opel Kadett - rellakas lõikab samamoodi ja kaal-tugevus on umbes samad.

Muidugi on need viimast vinti taga ajavad turbokoned on muidugi sõidetavuselt ja kestvuselt täielik BS. Samas leidub ka suht naeruväärse hinna eest selliseid 70-80ndate mootoreid, mille siseehitus on piisavalt toekas sellise nalja tegemiseks ning maksavad need kopikaid - ja 10 sek kestavad ära ka. Ja silmas ei pea üldsegi Cosworhti, Audi 20V turbot ega muud eksootikat. Piisavalt toekas malmplokk ja korralik sepistatud vänt - ülejäänu on võimalik osta/teha ja ega sa kõiki leiuta - JE kolbe ei leiuta mossemehed ise vaid piirduvad vastava ankeedi täitmisega.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.09.2004 at 19:43 Last edited 29.09.2004 at 19:48 by vvt
diesel
alla 10 sekise auto ehitamine
kui nii vähe raha kasutada on siis minu arusaamise järgi on näiteks aare mainitet ideel jumet.
ehk siis võimalikult pisike ja kerge "vihmavari" ja sinna siis pisut tagasihoidlikum kone.
olen siin rehkendanud oma bbc jaoks kuluva kraami hindu ja no krt, ei saa selle raha eest paljast mootoritki.
ilmselt vabalt hingav sbc oleks ehk alustuseks kõige lollikindlam.
aga 9 sek masinat vast ikka ei saa. sekund-kaks aeglasema riista aga teoorias juba paneks kokku.
vana ja roostes kere keerad aga kõveraks juba tublisti aeglasema masinaga. kuluta umbes kolmandik rahast pisikesele ja kergele kerele koos asjaliku puuriga ja ülejäänud kaks kolmandikku konele ja saad suht liikuva riistapuu.
9 sekini aga siiski niimoodi ei küüni.
üle laadides on muidugi kõik võimalik. kõige tõenäolisem sel juhul on see, et sõidad vaid üks-kaks sõitu, enne kui kogu üle laetud rahakulutus mööda rada laiali lendab.
seega mõtle hoolega, loe igalt poolt kõike, mis keegi selles vallas teinud ja hakka aga pihta.
29.09.2004 at 20:03
Erkki
  
alla 10 sekise auto ehitamine
Tõenäoliselt pead silmas 9.99 sek outlaw klassi autot?
Sest 9.99 --> 9.00 vahe on päris suur. Nagu ka outlaw klassi masinat on odavam ehitada kui tänavaklassi autot.
Mootoriga on nii, et mida suurem on tema maht, seda odavamalt hobused kätte tulevad. Ehk vana tõde: there is no replacement for displacement.
Alustada tasub vabalthingava karpamootoriga, see aitab eelarve hoida madala.

Kere jäikuse pärast ära vana auto puhul oma pead vaeva: jäikuse annab kerele 10 p. puur. Välised plekid on ainult vihmavarjuks mootorile. Näiteks vähegi tõsisemal, loe alla 10 sek, autol kasutatakse juba plasti ja lexani, kuigi need on ju vedelad nagu sült.

Ehita julgesti, seda enam, kui võtmed peos püsivad ja pisut $$ ka leidub.
Püstita eesmärk ja võitle selle saavutamise eest.

BB ja usakast vihmavari on minu soovitus. Saad tõupuhta hobiauto, millel on kaks, tegelt isegi kolm head omadust: on usakas, on kiire ja teeb AUTO häält.

Olen valmis Sind abistama igasuguse nõu ja jõuga.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
29.09.2004 at 20:07
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : alla 10 sekise auto ehitamine   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.