Poster |
Message |
PlyVal64 |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Las siis mehed, kes neid mootoreid on avanud ja äkki ka remontinud, avaldavad arvamust. Endal need puuduvad, sisse kiiganud ainult Gazooni V8'le
Tegelikult on ju tegemist täiesti tavalise BB mootoriga, mis stockis oma USA suguvendadele milleski alla ei jää:
V8 pushrod gasoline (carburetor), ohv, displacement 5,969 cc (bore 3.94", stroke 3.74" ), compression ratio 6.5:1. Power 170 hp @ 3,600 rpm. Torque 235 ft.-lb. @ 1,800-2,000 rpm.
Iseenesest oleks omalajal neid mootoreid 1000 krooni eest saanud 10 tükki, täna vist nii odavalt enam ei saa ja egas neid palju alleski pole(kunagise ajaga võrreldes). Vedeles 130neid igas autobaasis sadakond, kuni need lõpuks Emexitesse veeti Tuuningjuppe neile muidugi tehasest pole, kuid suure tõenäosusega peaks sinna sisse minema erinevaid USA mootorite juppe - kolbe, kepse, klappe jne. Mootor on ikkagi mootor. Samas võib ju niisama sellisele olematu hinnaga mootorile tugeva portimise teha ja puhuja+nitro selga(olematu surveaste ju). Sedasorti odavaid mootoreid kannataks ribadeks lasta hulga. Aga miskipärast pole keegi seda teinud. Kas on mootoril midagi viga või lihtsalt teadmatus. Gazooniga asi selge - kuigi materjalivalikult ülikõva mootor, ei sobi tema kolme raamsaalega ehitus eriliseks pöördemootoriks. Zil peaks minu andmetel 5 raamiga olema, igastahes kannatasid Zil-kallurid ja porteautod kõvasti kihutamist ja vägevalt hüppamist
|
07.10.2004 at 16:12 |
|
Marco |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Zil 130ne maht oli 6 liitrit, kuid Uuralile pandi sama? mootorit 7 liitrisena. Minu mäletamist mööda andis 6 liitrine 150 hj ja 7ne 180 hj, aga võimalik et eksin.
Ei tea, kas kaal on tal suurem kui Chevy BBl?
6 liitrine küll pigem SBC mahtu...
Aga arvata on, et vene mootor on tunduvalt jänusem oma USA suguvendadest...
Gaziku mootor Tsaika jaoks kohandatuna oli küll päris ergas, 5,5 l mahust 190-220hj ja üle 400Nmi pole just paha tulemus.
|
07.10.2004 at 16:30 |
|
wax |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Minu teada on Zili mootor jube raske!? |
07.10.2004 at 17:26 |
|
Põssa |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Olen korra sõitnud ZIL 130-ga. Ja pean tunnistama ,et oma massiivse kogu kohta tundus ,et liigub paremini kui sierra 2.3d
Tegelikult kujutan ette ,et kui mootor korralikult üle käia ja uus karbuss panna(ei ole usku vene karbussidesse )
Ja kindlasti ka süütesüsteem siis võiks juba ju asja saada , rääkimata muust mis venelased on suutnud kokku keerata.
Samas kuna ZILid olid vist ka sõjaväes kasutusel siis on lootust ,et ikka natuke on insenerid vaeva näind ja pole päris kõike sinisel esmaspäeval persse keerand..
kuna just nii see ju oli ,et põhiline rõhk läks ikka sõjaväetööstusele ja tarbekauba kvaliteedist polnud mõtet rääkidagi.. |
07.10.2004 at 17:42 |
Last edited 07.10.2004 at 17:44 by Põssa
|
Madman |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Porte Zil-i tühimass on 4900 kg, just käisin ühega kaalu peal. Mootor on 1/6 kindlasti kui mitte rohkem ma arvan.
Aga mootor on töökindel küll ja madalatel pööretel piisavalt torki kui õieti käib. Just vahetasin ühel mootorit, töökotta sõites tuli terve tee summutist auru ja iga 3 km tagant tuli radikas uuesti täis panna aga kohale sõitis. Kütet võtab jah nö piisavalt. Sõjaväes olles tuletõrje 131-ga ca 40-50 L 100/km. Aga läks edasi ka. Täismass vist 12 T ja 110 km/h oli tavaline väljakutsele sõidu kiirus
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
07.10.2004 at 17:52 |
|
mr. RocknRoll |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: wax: Minu teada on Zili mootor jube raske!?
Kusagilt ¨korva jäänud, et 500kg, mis ¨voib voimalik olla. Fordi BB ca 370kg.
Edit: ´muist täpitähed puuduvad-rootsi klaver.
____________________________
44269 |
07.10.2004 at 18:51 |
Last edited 07.10.2004 at 18:53 by mr. RocknRoll
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Natuke andmeid ka agaratele:
ZMZ-53 kaal siduri ja abiseadmetega 275 kg
ZIL-130 kaal siduri ja abiseadmetega 500 kg
Performance mõttes on kõige tegusam algmaterjal Tshaika mootor (põhimõtteliselt on see tehniliselt 53 oma+bore+stroke). Töömahtu on sellel 5500 cc ning võimsust Gaz-14 all 220 hj@4400 rpm -samuti on ta kergem. Hj/kg suhtelt on ta kindlasti parem kui 305 SBC.
Muideks nii ZMZ kui Zil mootoritel olid alukaaned - asi millest ameerikas truckidel undki ei nähtud.
Ehituslikult on veel ZMZ eelised:
1. sissepandavad hülsid nagu mossel - st sinna võib aretada kodusel teel pea kõike. Zil-il on pressitavad-neid nii kergesti ei areta.
2. kaaned on single-port - zil-il on väljalase vähemalt siamese-port (kolme auguga). Sisselaset ei mäleta.
3. sinna otsa istub Tshaika automaatkast ja mõningase aretusega ka Volga kast.
4. pöörlevate juppide massid on väiksemad (ploki ja sidurikoja massist rääkimata
Zil-i mootor kahjuks ei kõlba. Enne on mõtet aretada Tshaika omadessse suuremad kolvid sisse kui selle malmjurakaga jamada.
Tshaika mootori ainus puudus on liiga väike hülsside vahekaugus - kui vähe katlakivi sees, siis hakkab kuumenema, vesi ei käi vahelt enam läbi. Samamoodi tehase ussinahast kaanetihendid. Samuti pole osi just laialt saada - paljud jupid on Tshaika-spetsiifilised. Loomal on peal muideks ehtne double-pumper -kaks ujukikambrit ja neli lõõri. Nukkvõlli parameetreid teatakse vaid pilvedest kõrgemal
Ameerika nukkvõllidega pole seal suurt teha, isegi kui sisse sobiks - vene mootoritel käivad nukad teistpidi ringi
(usakatel samapidi väntvõlliga, vene omadel vastassuunas).
Edit: nende mootoritega sõideti kunagi ammu-ammu venemaal maantesõidu rekordeid - mootor oli seal 300+hj.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.10.2004 at 19:03 |
Last edited 07.10.2004 at 19:13 by vvt
|
Põssa |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Nu aga põhimõtteliselt peaks siis ju midagi aretama. Oleks huvitav projekt ja algmaterjal ehk siis mootor peaks tulema ju odavamalt kätte kui USA päritolu(muidugi pean silmas mitte tsaika mootorit, sest selle hind vist ulmeline )
Aga siis kohe tekkis küsimus mis vihmavarjuks valida? Enamus vene masinate kapotialused väikesed ja tsaika jälle ise liiga suur, et saada head hobujõudude/kaalu suhet!
Aga ei tea kas kas Gaz24 kapoti alla seda mahutada ei õnnestu, sest sellest saaks alles sleeperi ja samas oleks kõik õige ka(sama päritolu süda kui keha)
|
07.10.2004 at 19:19 |
|
wax |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: vvt:Performance mõttes on kõige tegusam algmaterjal Tshaika mootor (põhimõtteliselt on see tehniliselt 53 oma+bore+stroke). Töömahtu on sellel 5500 cc
Kusagil oli kirjas, et Nothing beats cubic inches
Gaz 5,5 vs. Zil 7,7 (231.8 Kw/315 BHP@4600 RPM, torque 607.5 Nm) (tegu siis Zil 41041 limo specsiga)
|
07.10.2004 at 19:21 |
Last edited 07.10.2004 at 19:24 by wax
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Ja ja, 100 kg=20-40 hj ka. Ainuüksi mootor on oma 250 kg raskem, rääkimata sellest meeletust keretugevdamisest, et see rajal ära ei kaoks
Valitsuse Zil-o 7.7 mootoril pole minuteada krusamootoriga muud peale valmistaja ühist, pealegi osta see mootor kuskilt palun
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.10.2004 at 19:23 |
|
wax |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: PlyVal64:igastahes kannatasid Zil-kallurid ja porteautod kõvasti kihutamist ja vägevalt hüppamist
Hüppama pani vanu 4-tonniseid Zile ka 97hp/2600rpm, 6-cyl, 5555cc mootor
|
07.10.2004 at 19:29 |
Last edited 07.10.2004 at 19:30 by wax
|
kalev35 |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
ehk keegi kuulnud Volga M23 -st? (pole küll ZIL toode). ehk keegi siiski on kuulnud (ma olen näinud - seepärast)!
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
07.10.2004 at 20:24 |
|
tyyp |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: kalev35: ehk keegi kuulnud Volga M23 -st? (pole küll ZIL toode). ehk keegi siiski on kuulnud (ma olen näinud - seepärast)!
Vana 21, koos roolivõimu, automaat kasti ja Tšaika V8 mootoriga. Ja tehti vist ainult KGB jaoks.
____________________________
Chevy Astro 95`
|
07.10.2004 at 20:27 |
Last edited 07.10.2004 at 20:29 by tyyp
|
wax |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: Põssa:Aga ei tea kas kas Gaz24 kapoti alla seda mahutada ei õnnestu, sest sellest saaks alles sleeperi ja samas oleks kõik õige ka(sama päritolu süda kui keha)
Noh Gaz-i enda V8 mahub küll
http://www.za.ru/show_article_for_zr.pl?ida=23204
kuid ... Gaz24 on kandevkerega, Gaz21 aga raamiga - eks mõelge ise kummale lihtsam suurt mootorit vahele mahutada |
07.10.2004 at 20:43 |
Last edited 07.10.2004 at 20:50 by wax
|
mell70 |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Tere.Sõjaväes olles oli teatud ringkonnal kasutuses gaz 24,millel oli gaz 53 mootor ja roolivõim ning automaatkast. Kena oli ka mootori hääl, mis kahest eraldi tagumisel küljel asuvast torust tuli.Tollel ajal sõiduelamus selle autoga oli ikka kirjeldamatu... |
07.10.2004 at 20:49 |
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Gaz-23st niipalju, et Musta mere laevastikus teeninud esivanem kohtas selliseid laevastiku eriosakonna garaazis aastaltel 71-73. Tsaika mootor, kast võim - õige. Veel oli erinevus selles, et tehasest oli 23-l 100 kg tinaballasti kange pagasnikus, et tagaratastel pidamist oleks (vt Gaz-21 rehvimõõtu - samakitsaid ei panda isegi 1,2 Polole enam). Nendega tehti mägiteedel päris palju avariisid ning enamik neist lõpetaski vanametallis.
See mis see Gaz-24 53 mootoriga - tegelikult ei ole see 53 mootor, vaid Tshaika enda oma. Väliselt on nad samasugused. Sama aluploki peal toodeti kokku nelja eri versiooni
Gaz-53 mootor (4,3) - 115 hp (76 bensiin)
Gaz-13 mootor (5,5) - 195 hp (93 või 95)
Gaz-14 mootor (5,5) - 220 hp (93 või 95)
Eriotstarbeline 5,5 - 140 hp (76)
Viimast kasutati sõjatehnikal-minuteada nendel BTR-70 mudelitel, millel eksklikult arvatakse 53 mootor olevat - tegelikult on seal see viimane.
Samasugune kompott oli ka sõhatehnikal kasutatud Gaz-51 mootor - tegelikkuses kombo 51 ja ZIMi flathead mootorist (70 asemel 90) hp. Viimastega juhtus tihti väntvõlli pooleks minemist.
Edit: Ükski Volga pole kunagi raamiga olnud. Seda massiivset esimest poolraami ärge ajage segamini raamiga!
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.10.2004 at 08:59 |
Last edited 08.10.2004 at 09:04 by vvt
|
spinna |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: Marco: Zil 130ne maht oli 6 liitrit, kuid Uuralile pandi sama? mootorit 7 liitrisena. Minu mäletamist mööda andis 6 liitrine 150 hj ja 7ne 180 hj, aga võimalik et eksin.
Ei oska liitrite kohta arvata, aga niipalju lisaks, et surveaste oli Uralil kõrgem kui Zil'il. Ettenähtud kütus oli AI93 mitte A76 nagu Zil'i puhul. Kütusekulu aga.... täpselt ei mäleta, üle 90 liitri sajale oli tehasenorm ( uue autoga).
http://digilander.libero.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse9-G%28Zil%29.htm väike link ka, kuidas venkud muskleid kasvatada on püüdnud ning seda vapralt jätkavad ( oi seda venemaad...). |
08.10.2004 at 09:06 |
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Ma võin kodus raamatust järgi vaadata, aga Urali versioonil ei olnud surveaste kindlasti suurem kui 7.0. Zili omast võib see olla tiba kõrgem seepärast, et suurenenud töömahuga kombineeriti lihtsalt samad kaaned (põlemiskamber sama) - Tshaikal oli sedaviisi - ja surveaste tõuseb iseenesest. Tehniliselt ei nõua 7.0 mootor 93 bensiini, seda kasutati minuteada puutumatu tagavarana bensiinijaamades ning sellel kaalutlusel, et kvaliteet oli palju parem kui 76-l.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.10.2004 at 09:18 |
|
spinna |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: vvt: Tehniliselt ei nõua 7.0 mootor 93 bensiini, seda kasutati minuteada puutumatu tagavarana bensiinijaamades ning sellel kaalutlusel, et kvaliteet oli palju parem kui 76-l.
Vene armees joodeti Zil'e 76-ga ja Urale 93-ga. Fakt. Ise jootsin ja ise müüsin üks kord koos praporshikuga 400 liitrit 93-e Leedu ladameestele maha ka. Kasti ja klappistmetega Ural oli. |
08.10.2004 at 09:50 |
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
No kontrollime järgi, aga minumeelest ütles raamat, et "benzin A-76 ili AI-93"
Tehnilises mõttes puudub igasugune vajadus 93e panna.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.10.2004 at 09:52 |
|
Vanaisa Moderator |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Mul kroonus tuletõrje-Uralid jõid ka 93 bensiini. Fakt.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
08.10.2004 at 10:08 |
|
spinna |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Võimalik, et ongi nii nagu väidad. Meil ei lubatud 76 uralidesse panna, aga see tsirkus võis olla ka sellepärast, et väeosas oleks põhjendatud 93 eraldamine ja majorid-polkovnikud saaksid 93-e salaja oma Ladadesse valada. Ajad olid sellised....
Ja ausalt öeldes....."mitte si**agi ei ole muutunud".
Samas võis olla tegu ka mingi "indeksiga" mootoriga - forsseeritud variandiga. Sest su raamat ei anna kütusekuluks ka mitte 90 kopikatega l/100km.
Meil aga oli selline kulunorm mustvalgel ja paberile trükitult ees ja tegelik kulu oli veel suurem maanteel. Nii et liiter ja kilomeeter oli asja nimi. |
08.10.2004 at 10:16 |
|
vvt |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Nähtavasti üks argument 93 kasutamiseks oli selle kõvasti parem kvaliteet ja käivitamisomadused külma ilmaga. Mossegi ei tahtnud 76-ga -20 juures tuld sisse võtta, 95ga läks poolest pöördest. Kuna tollal kroonus pappi ei loetud ning sõjavägi pidi vähemalt bensiini poolest alati valmis olema imperialistlike rünnakute tagasilöömiseks, siis vast seepärast. Tehniliselt pole 76 piisava kvaliteedi korral mingit põhjust 93e kasutada. Mootori surveaste on ju olematu.
Edit:raamatus on need normid kenasti sees - Urali sadulveokil koos haagisega on kulunorm 100l/100 km peale. Sõjaväe ja tsiviilversiooni vahe oli ainult teatud mudelitel rehvirõhusüsteemi olemasolu/puudumine ning süütejuhtmete ekraneering (mingi metallrüüsi sees oled).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
08.10.2004 at 10:19 |
Last edited 08.10.2004 at 10:30 by vvt
|
13piisab |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
quote: vvt: Edit:raamatus on need normid kenasti sees - Urali sadulveokil koos haagisega on kulunorm 100l/100 km peale.
normidest: zil130 Urali mootoriga isendi norm oli kaitsejõududes 51l/100km. Talvel 10% enam. Kuna see liikus aga vähe ning minul C-kat masinate rooli asja polnud, ei oska ma arvu reaalsusega seostada.
üht 130-t sai toitesüsteemi vea korral karbussi (pudelist) bensiini kallates töös hoitud. Kusjuures mootor tiksus peaaegu nagu tavaliselt (kui karbuss bensiini "pihustas" ). Mina tegin igatahes kohe järeldusi selle karbussi "efektiivsuse" kohta...
mis tehnika muidu 157-l peal on? Selliseid meil isamaa kaitsel ei kasutatud...
____________________________
vanem on parem |
08.10.2004 at 12:31 |
|
epsum |
Zil V8 mootor - mis tal häda on?
Minul sõjaväes side 131'l oli kulunorm 60l/100km. Tegelikkuses kulus umbes 1l kuni 1.5l km kohta. |
08.10.2004 at 12:35 |
|