Poster |
Message |
diesel |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
well, ilmad on pimedaks läinud ja sageli veel tatised ka. tulin täna objektilt linna poole ja hiljutiste jalakäijate alla ajamise juhtumite ajel, üritasin võimalikult hoolsalt teepervi vaadata. üks pime jalutaja ja üks veel pimedam jalgrattur küll liiklesid, aga õnneks piisavalt sõidureast eemal. küll aga hakkas taaskord silma, et massiliselt liigub täiesti regullimata tuledega aparaate ringi. mõnel põleb üks, mõnel kaks, mõnel õige mitu küünalt ees ja tavaliselt igaüks näitab isesuunda. üsna sageli need muidugi pimestavad vastutulijat, mis omakorda raskendab potensiaalsete enesetapjate õigeaegset silmamist.
mõtlesin, et küsiks siin kodanike käest ka veidi. mingit statistikat taga ei aja, aga nii huvi pärast veidi küsitleks.
ja kui siia kirjutada ka ei viitsi, siis vähemasti tasuks igaühel ehk korraks mõeldagi asja peale.
millal viimati oma autol tulesid reguleerisid ja kas need näitavad ka õigesti?
mitu tuld su autol ees põleb ja millise koguvõimsusega, kui parasjagu keegi vastu sõidab?
kas tagaistmel ja/või pakiruumis olevate reisijate ja/või kaupade puhul ka tulesid madalamaks keerad?
kas tagumise udutulega enda taga sõitjaid ahistad?
kas tatise ilma ja märja tee korral jätad möödasõidetavaga mõistliku vahe või käänad kohe teisele ette ja pritsid tema silmnägemise kõikvõimalikku saasta täis? |
01.11.2004 at 22:12 |
|
erik |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
quote: millal viimati oma autol tulesid reguleerisid ja kas need näitavad ka õigesti?
Umbes aasta tagasi, ei näita õigesti. Juhipoolne tuli näitab liiga vastu maad. ARK ülevaatajatel puudusid reguleerimiseks riistad ja ise, va unupea, unustasin ära. Kohe kui load tagasi, võtan käsile asja
quote: mitu tuld su autol ees põleb ja millise koguvõimsusega, kui parasjagu keegi vastu sõidab?
Kaks lähituld, udu ja paksu sopa korral tehase udutuled. Koguvõimsust ei tea.
quote: kas tagaistmel ja/või pakiruumis olevate reisijate ja/või kaupade puhul ka tulesid madalamaks keerad?
Paraku mitte. Aitäh tähelepanu juhtimast Kuigi koorem või ülerahvastatus (üle 2 inimese) on autos üliharva.
quote: kas tagumise udutulega enda taga sõitjaid ahistad?
Paksus udus "ahistan". Kui udu hõreneb või tagant märku antakse, võtan välja.
quote: kas tatise ilma ja märja tee korral jätad möödasõidetavaga mõistliku vahe või käänad kohe teisele ette ja pritsid tema silmnägemise kõikvõimalikku saasta täis?
Oleneb olukorrast, alati ei ole sobivas pikkuses vahe jätmine võimalik. Aga kui sa mõtled seda, kas ma põhjuseta kohe kiirelt teise auto ette reastun, siis ilmselt ei - võimalusel ikka pikem vahe. Kaherealise puhul ei trügi niipea parempoolsesse ritta tagasi. Kuigi ka selliseid on üksjagu, kes trügivad. |
01.11.2004 at 22:26 |
Last edited 01.11.2004 at 22:27 by erik
|
diesel |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
erik, tubli liikleja, tegi otsa lahti. ise üritan ka mõistlik olla.
1. suvel, jah.
2. kaks lähituld, 110w kokku.
3. jah, ja siis unustan nad madalaks.
4. ei
5. võimalusel katsun mitte pritsida. |
01.11.2004 at 22:31 |
|
monsterman |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1.Aasta tagasi , jah.
2. Kaks lähituld - 110 W.
3. Jah , liigagi madalaks.
4. Ei , kui mind tagant ei ahistata.
5. Võimaluse korral tekitan pikivahe. |
01.11.2004 at 22:46 |
|
lundve |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1, juulikuus jah
2,110w kokku
3, ei, kuna pole sellist varianti
4, ei
5, võimalusel ei pritsi |
01.11.2004 at 23:37 |
Last edited 01.11.2004 at 23:38 by lundve
|
tfr |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1. Subarul ja Jimnyl ei ole, Fuegol ülevaatusel just kontrolliti ja oli korras.
2. Pimedas pooltuled + udud, see on 220W siis vist?
3. Ei, aga eriti tihti koormaid ei vea ja suht jäiga vedrustusega ehk ei tohiks väga kalduda ka.
4. Ei.
5. Ilmselt küll. Harjund kohe oma ritta tagasi kolima ja selle peale, et märjas sellega möödasõidetu ekraani poriga üle valab, pole ausaltöelda kunagi mõelnudki. Good point. |
02.11.2004 at 00:05 |
Last edited 02.11.2004 at 00:06 by tfr
|
rrrr |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
EU AUTO
1. Mitu aastat tagasi, jah (septembris ülevaatusel ok)
2. 2x55w
3. jah (enamasti on pos. 1)
4. ei
5. möödasõidud alati võimalikult pikad
US AUTO 2)
1. Kunagi proovisin
2. 2X55w
3. puudub (taga kompressor amordid)
4. puudub
5. möödasõidud alati võimalikult pikad ja teistele möödujatele näitan suunda.
Tegelikkuses tagumist udutuld ei kasutata eriti agaralt. Enamasti põleb see neil kes mööda sõidavad ja need kes aeglasemalt liiguvad ei kasuta seda.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
02.11.2004 at 00:24 |
Last edited 02.11.2004 at 00:32 by rrrr
|
PlyVal64 |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
EU auto(D)
1. Sitikal juunis oli korras, muudel viskan pilgu peale mõnikord. Mossel hetkel tuled vilguvad(pingeregull jamab).
2. alati 2X55W, kuigi Mossel ees kokku 12 tuld(umbes 500W)
3. Kui selline feature on, siis alati. Ja järgmine pime avastad, et essugi ei näe
4. Ei, praktiliselt kunagi. Vaid väga hullus udus ja lumetuisus.
5. Sõltuvalt olukorrast, kuid üldiselt püüan lõpetada ohtlikeima manöövri võimalikult kiiresti. Ja 90% näitan suunda, kui minust mööda sõidetakse.
USA-raud(ad).
1. No näitavad kah, keegi pole vilgutanud. Plyl on liiga alla suunatud.
2. 2X55W ja hetkel kõik.
3. ei, sest ei saa regullida. Kuid Ramil oleks vaja, kui 1,5 tonni turjal on
4. ei, sest pole
5. Plyga sõidan mööda vaid traktoritest ja maaliinibussidest. Ramiga ... võtan asja hästi rahulikult ja vajadusel teen pika ning turvalise möödasõidu. USA-rauaga sõites mul aega jätkub alati Ja ikka ning alati näitan paremat suunda, suvel Plyga ronin lisaks lausa nii paremasse teeserva, kui võimalik. Targad saavad aru ja päris tihti on maanteel 2 pärisuunalist ja 1 vastassuunaline sõidurida. Mossest seevastu surutakse väevõimuga ka väliskurvides mööda aga mind see ei sega
Ply@uunikutega harjub sõitma. |
02.11.2004 at 10:37 |
|
kkerem |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
millal viimati oma autol tulesid reguleerisid ja kas need näitavad ka õigesti?
Ees elemendid ja igal vahetamisel saab ka sätitud
mitu tuld su autol ees põleb ja millise koguvõimsusega, kui parasjagu keegi vastu sõidab?
2 x 55W vastutulijate puhul ja muidu 2 x65 + 2 x 55. Sõidan hästi palju Tallinna ja Tartu vahet... Olen jälginud seda, et osad, kes kasutavad nn lisatulesid on need kas siis meelega või kogematta reguleerinud nii, et teeäär oleks valge. Iseenesest on see ka mõistlik, sest teisi see ei pimesta. Endalgi nii plaanis ühed väikese võimsusega lisatuled juurde panna. Kaugtuledega põlevad koos veel ühed lisatuled, mis näitavad teeääri ja metsa servasid. Need sai eelkõige loomade jms elukate pärast installitud.
(nis)saanil põlevad ainult need tuled, mis seal on poest ostes ees olnud ja kevadel sai neid reguleeritud.
kas tagaistmel ja/või pakiruumis olevate reisijate ja/või kaupade puhul ka tulesid madalamaks keerad?
Ei ole reguleeritavad/(nis)saanil on, kuid pole kasutanud
kas tagumise udutulega enda taga sõitjaid ahistad?
ei
kas tatise ilma ja märja tee korral jätad möödasõidetavaga mõistliku vahe või käänad kohe teisele ette ja pritsid tema silmnägemise kõikvõimalikku saasta täis?
See täiesti sõltub... Maanteel olen märganud tihti sellist asja, et möödasõidetav kukub kõrval koos sinuga kiirust koguma, siis ei jää küll muud üle, kui talle suht otse ette keerata. Teine kategooria on neid, kes ei lase lihtsalt mööda, loivavad keset teed ratas telgjoonel.
Maanteedel tehakse ikka päris palju endiselt vigasid... Ei suudeta kasutada kaugtulesid, need lülitatakse juba siis välja, kui vastutulev auto on veel kilomeetri kaugusel. Kas inimestel pole üldse uudishimu, mis auto ees toimub. Tihti, kui sõidad kellegil sabas ja ootad möödasõitu ning vastu tuleb auto, siis eessõitja lülitab viisakalt kaugtuled lähituledele ümber, kui vastutulija on möödas, siis enam tagasi kaugide peale ei lülita. Tihti võid ainult oletada, kuhu tee ees keerab ja mis toimub...
See, et keset teed sõidetakse ja mööda ei lasta on juba nii igapäevane, see et suunatulekangi ei jäksata liigutada on üli tavaline (reavahetusel).
Minu arvamused oleid siis sellised ja praegu on alles sügis |
02.11.2004 at 11:16 |
|
Silwer |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
Mõned nädalad tagasi sai vahetatud esitulede klaasid, tulede reguleering on tiba paigast ära - niipea, kui aega tekib ajan asja korda.
Tavaliselt põlevad aftermarket xenonid, uduga ka udutuled.
Tulesid reguleein üles/all aeg-ajalt ja vastavalt sisetundele.
Ainult tihedas udus kasutan tagumist udutuld või siis, kui keegi arvab, et võib mul nn. seljas elada...
Möödasõidetavaga jätan nii suure vahe, kui see reaalselt ohutu on - st. teepeenrale kah ei roni.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
02.11.2004 at 12:31 |
|
POZ |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1: Auto Korda kontrollis öeldi, et korras.
2:Linnas 2 ja maanteel 4; Lähituled ja originaal udukad, ilma udukateta ei näeks essugi. Kokku vist 110w + udukad ?w
3:Jah.
4:EI, siiamaani pole olnud vaja üldse kasutada.
5:Üritan alati jätta piisava vahe. Ela ise ja lase teistel ka elada
|
02.11.2004 at 17:25 |
|
Märt |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1. siiani veel mitte
2. Valgustamatta teedel udukad ja lähituled
3. pole veel nii uhket autut saanud...
4. ka udukas puudub
5. kuna harva tee niiske on, siis üsna kiirelt katsun oma rajale tagasi saada.
Samas valgustamatta teid on siin mättal minimaalselt ja tuled on rohkem ilu asjad
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
02.11.2004 at 19:04 |
|
hellraiser |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
1. Reguleeriti vast mingi aastake tagasi. Keegi maanteel lähitulede põledes vilgutama pole hakanud. Aga üldiselt on mul lähituled suhteliselt viletsavõitu ja tundub, et lihtsalt selle auto eripära. Kaugtuled samas on väga super. Enne talve plaanin pirnid vahetada ning tuled ära reguleerida kui vaja.
2. 2x55W + 2x?? (pargid)
3. Pole sellist võimalust.
4. Ei, kuna tagumine udutuli ei tööta.
5. Üritan tatise ilmaga üldiselt mitte mööda sõita, aga püüan ikka vahe jätta. Samas kipub tatise ja pimedaga tekkima olukordi, kus hindad valesti kaugust ning siis peab lihtsalt kähku tagasi reastuma.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
02.11.2004 at 19:41 |
Last edited 02.11.2004 at 19:42 by hellraiser
|
Crwq |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
On teada et Darwini teooria teeb elus omad korrektuurid kuid tulede juttule lisaks ikkagi veel et kui võimalik ärge parandage oma autot keset pimedat maanteed uksed pärani laiali ja ise sõidusuundade eraldusjoonel istudes. Siinkohal tahaks tervitada ka seda kes täna "varavalges" oma valgustamata kolaka TPI-Nõmme kurvilisele tõusule parkis. Tõesti läks uni kohe ära. |
03.11.2004 at 09:59 |
|
hellraiser |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
Natuke OT, aga siiski tuledesse puutuv.
Nimelt oli ühes viimastest Autolehtedest artikkel autole lisatulede paigutamisest jne. Sealt jäi silma lause, et autol võivad lähitulede/päevatulede asemel põleda ka udutuled. Olen seda asja natuke üritanud seadusest uurida ning mäletan, et ajal kui ma veel autokoolis käisin, oli see tõesti nii. Samas nüüd minu arust sellist punkti enam ei ole või on see kuskile mujale liigutatud?
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
03.11.2004 at 15:23 |
|
smr |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
quote: hellraiser: Sealt jäi silma lause, et autol võivad lähitulede/päevatulede asemel põleda ka udutuled. Olen seda asja natuke üritanud seadusest uurida ning mäletan, et ajal kui ma veel autokoolis käisin, oli see tõesti nii. Samas nüüd minu arust sellist punkti enam ei ole või on see kuskile mujale liigutatud?
Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=16 |
03.11.2004 at 15:27 |
|
hellraiser |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
quote: smr:Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=16
Vot just, sedasi oli see asi mulgi meeles, kuid artiklist jäi mulje, et oli mõeldud seda varianti, mis varem kehtis, et udutuled võivad põleda igal ajal lähitulede/päevasõidutulede asemel.
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
03.11.2004 at 15:33 |
|
Jansa |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
Pihil käivad korralikud kodanikud vaid, püüaks ergutada veidi seisu ja paneks omaltpoolt väikse auhinna välja- ehk siis kaks legaalset 55/60 H4-pirni esimesele patusele, kes tunnistab, et kangemaid valgusallikaid laternates kasutab. Või muidu paha on. |
03.11.2004 at 16:19 |
|
Fire |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
Mina olen nii paha küll, et võiks kaks legaalset H4-pirni saada
Edit: kuigi mul pole neid vist võimalik kummaski autos kasutada.
fire@läheb_kaema_mis_pirnid_LHS-il_on
____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.
Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97 |
03.11.2004 at 16:26 |
Last edited 03.11.2004 at 16:28 by Fire
|
Max3,0 |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
mina vastan nii ,et kaasliiklejatega püüan arvestada aga mis headesse või halbadesse tuledesse puutub siis vastus on lihtne : Ford Taurus
järgmise investeeringuna proovin korralikud lisatuled panna, sest orginaal tuled on ikka nii kohutavad nagu keevitus prillidega sõidaks...
____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd |
03.11.2004 at 16:26 |
Last edited 03.11.2004 at 16:27 by Max3,0
|
spark |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
telekast tuli õppefilm (vist TV3), kus rääkis tulede kasutamisest
... udutulesid pole mõtet kasutada maanteekiirusel ~90km/h, kuna näitavad ainult auto ette ja külgedele. Silm harjub auto ees oleva heleda laiguga ja väheneb eraldusvõimet kaugtulede valgustusala kaugeimas punktis (kehv sõnastus tuli)
Taadi mersul hakkab keeramisel üks udutuli põlema (kurvivalgus) ja see toimib väikesel kiirusel ~60km/h |
03.11.2004 at 16:33 |
|
diesel |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
teema juba kaugustesse vajunud. korraks siiski tõstan.
soovitan siinkohal kõigil oma autode tulesid kontrollida ja vajadusel reguleerida.
samuti tehke kõik endast sõltuv, et kaasliiklejaid mitte pimestada.
endal võib küll olla hea sõita, kui terve patarei autoninas särab ja kõik ümberringi kenasti valge on, kuid arvestage kasvõi võimalusega, et pimestatud kaasliikleja võib tahtmatult kasvõi teie enda vankrile otsa põrutada või siis näituseks teepervel mõne pimeduskatte all kulgeva jalakäija ära lömastada. ja isegi, kui ehk miskit sellist hetkel ei juhtu, siis kindlasti on pimestatud saanud juhil tuju kehvem ja ehk jupp aega hiljem, kui ta parasjagu mõtleb, et on ikka jätiseid küll likkluses ja tähelepanu hajumise tõttu ajab näituseks siis kasvõi teie enda naise-lapse-kelleiganes alla.
no ja möödasõitudel katsuge tatise ilma korral ka ikka vahet jätta selle kodanikuga, kellest parasjagu mööda uhate. küllap olete teinekord isegi kirunud, kui mõni klemm teie auto pasaga üle pritsib. asi pole siin mitte niivõrd selles, et autot sagedamini pesta tuleb, kuivõrd jälle ohutuse teema. võtab ikka nõks aega küll, enne kui kojamees löga klaasilt maha nühib. eriti kui klaas vanem ja kulunum on ja kojamehed ka ehk esimeses nooruses pole ja kui veel näituseks loputusvesi ka just paagist otsa on saanud. ei tasu kellelegi teha seda, mida te ei soovi, et teile endile tehakse.
mõelge kodanikud ja tegutsege!
huh, kõva moraali lugemine tuli, a mõte on mul aus ja õilis. |
06.11.2004 at 21:11 |
|
Ragnar |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
quote: diesel:
eriti kui klaas vanem ja kulunum on ja kojamehed ka ehk esimeses nooruses pole ja kui veel näituseks loputusvesi ka just paagist otsa on saanud. ei tasu kellelegi teha seda, mida te ei soovi, et teile endile tehakse.
mõelge kodanikud ja tegutsege!
...siis vahetad esiklaasi, paned esimeses nooruses kojamehed ning täidad loputusveega paagi ilusti kaelani.
Kui tunned, et sopane ilm käib üle jõu ning rikub tuju, jätad sellel päeval lihtsalt rooli istumata. |
06.11.2004 at 22:40 |
|
diesel |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
nagu näha, ragnar ei saa minu jutu ideele pihta.
see kuidas sina või mina oma autost välja näeme on meie enda asi. kui sõita ei näe, siis ehk toimimegi nii nagu sa just mainisid.
point aga on selles, et oleks mõistlik teiste autode sohvrite elu kergemaks teha.
jabur näide, ptüi-ptüi-ptüi, kujuta ette, et näiteks nõks maad enne koju jõudmist sõidad mingist "mõttetust mossest" mööda ja pritsid tema silmnägemise paksu sodi täis. seal roolis aga on alla eesti keskmise sissetulekutega ja sõiduoskustega papi, kes enam järsku muhvigi ei näe ja kupatab kõnniteel/teepeenral kõndivale sinu/su naabri naisele/lapsele otse kümmnesse.
kuidas sa siis olukorda suhtuksid? kas lööd papi kohe mättasse, sest sel jobul klaas vana, kojamehed kulund ja veepaaki põle kunagi olnudki.
kas koidab? |
06.11.2004 at 23:03 |
|
mr. RocknRoll |
sügisesed maanteed ja nähtavus.
Tuled peaksid näitama õieti, kuigi 0 asendis 1 inimesega pardal vilgutavad vastutulijad vahel tulesid. Näitab liiga kõrgele? Paksu udu korral kasutan ka taga udukat. Kui inimesed/asjad peal, reguleerin tulede kõrgust rohkem enda tarvis, puulatvade järgi vähe keeruline sõita. Möödasõit, polegi kunagi sellisele asjale mõelnud. Tavaliselt palju muid asju vaja tähelepanna, kuid hea, et sellele tähelepanu juhtisid, edaspidi püüan seda arvestada.
Marru ajavad vahest ´siniste´ tuledega uuemad autod. Lähituled liiga pimestavad, võiks ära keelata. Laternate koguvõimsus peaks olema 2xH4+pargid. Prantslased pole varustusega tollel ajal väga priisanud.
____________________________
44269 |
06.11.2004 at 23:24 |
Last edited 06.11.2004 at 23:26 by mr. RocknRoll
|
|