Poster |
Message |
PlyVal64 |
Lai talverehv ja plekkvelg
Pole küll minu asi, kuid poolprofiiliga m+s märgistusega rehv ei ole mitte mingi valemiga talverehv. Äkki oleks targem 15" ja 65 profiil panna, kindlasti tuleb koos uute plekkvelgede ostuga odavam, kui neid mõttetuid niidirulle otsida.
Ply@vihkab püksirihmasid auto all. Eesti taliteed on ju kõik laudsiledad... |
03.11.2004 at 14:16 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Ära sa sellist rumalust küll tee, esiteks on see mõõt väga raske leida (ega naljalt kõrgemat kui 50 17-tollist ei liigugi kuskil) - ja maksavad need oi oi. Teiseks nii lai talverehv eeldab ohutuks sõiduks vähemalt 2.5 tonnist auto massi.
1800 kg massiga 225/50 R16 rehviga auto muutub lumelörtsis juhitamatuks. Ise katusel käinud sedasi (tutikad Ivalo naelad olid all)
15 tolli plekid maksavad rehvipoodides alates 450 kr/tk.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.11.2004 at 14:27 |
|
Joel |
Lai talverehv ja plekkvelg
Kui Teie kommentaarid olid minule suunatud, siis tunnistan, et olen Teiega põhimõtteliselt nõus. Aga paraku on mu valikud suhteliselt piiratud. 15" lihtsalt ei lähe esipidurite mõõdu pärast alla ja 16" ei ole mul õnnestunud leida. Olen valmis oma 17" originaalid vahetama 16" originaalide vastu, aga kuna mul on neid 5 tk., siis ei näe ma eriti pointi neid 4 tk. vastu vahetada või siis lihtsalt ühte kuhugi vedelema jätta. 16" plekk maksab kah vähemalt 2k, kilbid + rehvid juurde on juba ilmselt rohkemgi raha kui 17" rehvijooks. Kilpe läheb nagunii talve jooksul vähemalt 1 jooks rändama. Ja ilma kilbita plekkvelg näeb IMO tõsiselt rõve välja.
Eelmised kaks talve sõitsin 205/55R16 Nokian Hakkapeliitta Q lamellidega ja ei kurda (võib-olla lihtsalt ei tea kurta). Nüüd tahaksingi eelkõige saada samas mõõdus rehvi, aga tolli jagu suuremal veljel. 205/55 on pea täpselt sama kõrge rehv kui 165/70, mille kohta ilmselt keegi "madala profiili" väljendit ei pruugi...
____________________________
2xV8 |
03.11.2004 at 16:06 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Ma pole küll vist pädev kobisema, aga kui vette poldimõõt on sama, mis Camarol (5x120) (minumeelest Peebu Camarol olen Vette velgi näinud), siis pole siin draamat midagi. Sama mõõtu kasutab teatavasti üks kolmetäheline saksa autotootja, mis oluliselt odavdab hindu muideks.
Rehvieksperdis 7x16 plekk nii vähe kui 773 eek/tk maksab. Kui see sobib, siis romulas müüakse neid 150 eek/tk.
Keskmise augu sobivuse küsimused lahendab iga pädev treimistöökoda poole tunniga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.11.2004 at 16:45 |
Last edited 03.11.2004 at 16:45 by vvt
|
Taavi |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: vvt: Ära sa sellist rumalust küll tee, esiteks on see mõõt väga raske leida (ega naljalt kõrgemat kui 50 17-tollist ei liigugi kuskil) - ja maksavad need oi oi. Teiseks nii lai talverehv eeldab ohutuks sõiduks vähemalt 2.5 tonnist auto massi.
1800 kg massiga 225/50 R16 rehviga auto muutub lumelörtsis juhitamatuks. Ise katusel käinud sedasi (tutikad Ivalo naelad olid all)
quote:
225/55 R17 on sõiduauto mõõt. Palju siinkandis 2.5 tonnise massiga sõiduautosid liigub? Isegi väga suure W140 S600 tühimass on 2200kg. Kui Nokian sellise mõõduga rehvi sõiduautole valmistab, siis järelikult on ka sellega võimalik normaalselt talvel liigelda. Tean paljusid, kellel antud mõõdus HKPL2 autol all on ja kõik on auto talviste sõiduomadustega väga rahul. Autod on tagaveolised ja mass 1600kg kandis.
Edit: Bridgestone'l on olemas ka 245/40 R18 lamellrehv, mida paljud tagaveoliste võimsate V8 mootoriga autode omanikud talvel Eestis kasutavad, keegi rehvide sobimatuse tõttu veel teelt väljas pole käinud. Auto tühimass 1700kg. |
03.11.2004 at 17:38 |
Last edited 03.11.2004 at 17:46 by Taavi
|
Absolut |
Lai talverehv ja plekkvelg
225/50R17 Goodyear UG GW3 2490.-/tk
ise kavatsen sellised rehvid selleks talveks valida....pidamine üllatas mind eelmine talv tugevalt....skeptikutele võib ju pakkuda võimaluse libedaga asja testida.
____________________________
Corvette C5 `01 |
03.11.2004 at 17:45 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Rallimehed teadsid igatahes rääkida, et lumerajal pidavat Evo-le ja Imprezale kõvasti sooritust juurde andma seeria 205/225 R16/17 asemel 165R15 kummid. Aga mis me nendest rallimeestest, eks autoesindused teavad asju paremini, eriti nende markide omad, kus lumi harulduseks on
To taavi: mitu % autosid siis tänaval reaalselt sõites tühimassi jagu kaaluvad
Ise lolli peaga arvan, et kehvemate sõiduomaduste pärast ei ole vist tark 3 korda kallimaid kumme osta. Aga ju ma siis eksin
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2004 at 09:51 |
Last edited 04.11.2004 at 09:53 by vvt
|
Absolut |
Lai talverehv ja plekkvelg
tark jutt, kuid kui autole ei lähe väiksem kui 16" velg alla. Originaal ka veel väga erilise ET-ga ning 8" lai, tehase rehvimõõt 235/50R16. Ole palun siis nii hea ja ütle mis on mulle parim talverehv.
Mis need autoesindused hetkel siia puutuvad?
____________________________
Corvette C5 `01 |
04.11.2004 at 10:16 |
Last edited 04.11.2004 at 10:16 by Absolut
|
VR-4 |
Lai talverehv ja plekkvelg
Kusjuures mul sama teema. Auto originalmõõt on 245/45/17 ja alla 17" velg alla ei lähe. Eelmine talv sai kulgetud 235/45/17 lamellidega. Auto kaal on 2tonni lähedale. Kui autol 4wd ei oleks olnud siis oleks päris keeruline olnud, tõsi rohkem oli probleeme seisma saamisega. Probleemne on veel see et kõik 4 velge on 8,5" laiad ja 205 laiusega kumm oleks ilmselgelt liiga kitsas. 225/55/17 on optimaalsem ka minu jaoks.
____________________________
3000gtVR-4, Porsche 951 |
04.11.2004 at 10:22 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: Absolut: tark jutt, kuid kui autole ei lähe väiksem kui 16" velg alla. Originaal ka veel väga erilise ET-ga ning 8" lai, tehase rehvimõõt 235/50R16. Ole palun siis nii hea ja ütle mis on mulle parim talverehv.
8'' veljele pakuks 205/55 või 205/60 R16. Mis seal see ET on? Kui kuskilt vastu käima ei hakka, siis pole ET-l +/- 20 mm eriti olulised....
Alati on autosid, millele väiksem ei sobi (erand) - kuid eks need ole ikka reegli kinnitamiseks. Pealegi lisab 1 toll suurem velg rehvi hinnale 500-1000 krooni - ja kas talvel on mõtet hiidlaiade valuvelgede ja ülikalliste naeltega eputada, kui mingit sisulist paranemist peale look'i need ei anna. Autoesindusi puudutab niipalju, et enamik neist "soovitab" talveks sama rehvimõõtu, mis suveks. 1600 kg kaaluv 2wd auto 205 lamelliga on lumepudrus õuduste maja....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2004 at 10:45 |
|
Absolut |
Lai talverehv ja plekkvelg
ET20 (õhkvedrustus Audi puhul pakub selle huvitava nr-i).
Ja 205 laiusega rehv 8" laia velje peale liiga kitsas, see on fakt. Optimaalne 215 või siis 225(mida soovitab sellele autole sakslane).
Et siis keda ma pean nüüd selle valiku juures uskuma, kas kedagi, kes suudab iga teema kohta midagi ikka lisada
või siis enda töökogemust (velgede ja rehvide müük/maaletoomine) kus abiks kümneid katalooge.
____________________________
Corvette C5 `01 |
04.11.2004 at 11:05 |
|
Joel |
Lai talverehv ja plekkvelg
Ma seda ei oska soovitada, keda uskuda, aga enda kogemusest võin öelda et 205/60-16 lamell läheb 8" veljele väga kenasti peale, ei jää venitama ega midagi. Mul endal oli 205/55-16 lamell 8" velje peal ja ei olnud ka häda miskit. Rehv on piisavalt kõrge, et rõhu sisse lüües painduvad servad veljest kaugemale ja ei jää "saksa tuuningu" efekti ( 215 @ 9,5" ). Olen Sinu ja VR_'ga põhimõtteliselt samas olukorras - 15" alla ei lähe ja neliveo pärast kinnijäämist ei karda, samas pidama ikkagi tahaks saada. Seni ei ole mul kogemust üle 205'ste talverehvidega. Äkki Peep kommenteerib kuidas Quattro-Audi 225'ga Eesti talves käitub?
____________________________
2xV8 |
04.11.2004 at 12:16 |
|
Taavi |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: vvt: Rallimehed teadsid igatahes rääkida, et lumerajal pidavat Evo-le ja Imprezale kõvasti sooritust juurde andma seeria 205/225 R16/17 asemel 165R15 kummid. Aga mis me nendest rallimeestest, eks autoesindused teavad asju paremini, eriti nende markide omad, kus lumi harulduseks on
quote:
Jutt ei käi autoesindustest, vaid sellest, mis mõõtu rehvi tootja soovitab. Lund on tõusva päikese maal pahatihti rohkemgi, kui Kesk-Euroopas. Tegelikult pole ka see oluline. Sest kõik arvestatavad tootjad niikuinii testivad oma autosid talvel Põhjamaades/Kanadas jne. spetsiaalsetel radadel. Sama kehtib ka rehvitootjate kohta, ei ole vahet kas firma on Nokian, Bridgestone, Michelin või Gislaved - testitakse neid ikka samades kohtades. Seega müüt Nokianist, kui väga eriliste kogemustega talverehvide tootjast on puhtalt turundusmeeste töö. Osad Nokiani naelad tulevad sama tehase liini pealt, kust Bridgestone omadki, tehase omanik on jällegi Bridgestone jne. Rehvitehnoloogia on niipalju arenenud, et 90'date alguse sierrameeste tarkused rehvide osas aastal 2004 enam eriti ei päde. Kindlasti mõnes olukorras on väiksema mõõduga ja kitsam rehv natuke parem, kuid õudusjutud juhitamatusest ja üle katuse lendamisest on ilmselge jabur liialdus.
quote: To taavi: mitu % autosid siis tänaval reaalselt sõites tühimassi jagu kaaluvad
Paak bensiini ja juht annavad tühimassile juurde kesmiselt 150kg. Nii, et mingit olulist vahet sealt ei tule.
|
04.11.2004 at 12:18 |
Last edited 04.11.2004 at 12:42 by Taavi
|
peep Moderator |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: Joel:Äkki Peep kommenteerib kuidas Quattro-Audi 225'ga Eesti talves käitub?
Jah, minu omal on 225/50-16 all ja alla 16" sinna alla ei sobigi. Ütleme nii, et sõidetud saab ilusti aga ega ta just parim lahendus pole. Kaks varasemat "quattrot" millel oli all 195 laius lamellid, olid pidamise poolest üle. Võib-olla on asi selles, et ma kasutan Euroopa jaoks tehtud H kiirusklassi lamelle, mis lumel ja jääl ei tööta, nagu hiljutine TM'i test näitas ?
Asfaldil ja lörtsisel teel on need rehvid väga head aga nii piki- kui külgsuunaline pidamine jääl ja lumel on nõrk. Kas see tuleneb laiusest või rehvi tüübist, ei oska arvata. Näiteks jäisel pinnal foori tagant startides on kiirendusvõime võrreldav korralike naeltega esiveolisega või ehk ainult tsipa parem. Aga mina pole seda nii häirivana tunnetanud ja selleks talveks ostsin just uue jooksu samasuguseid H klassi lamelle - sõidan palju asfaldil ja kohati ka kiiresti. |
04.11.2004 at 12:28 |
|
tambet |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: vvt: Ma pole küll vist pädev kobisema, aga kui vette poldimõõt on sama, mis Camarol (5x120) (minumeelest Peebu Camarol olen Vette velgi näinud), siis pole siin draamat midagi. Sama mõõtu kasutab teatavasti üks kolmetäheline saksa autotootja, mis oluliselt odavdab hindu muideks.
Rehvieksperdis 7x16 plekk nii vähe kui 773 eek/tk maksab. Kui see sobib, siis romulas müüakse neid 150 eek/tk.
Keskmise augu sobivuse küsimused lahendab iga pädev treimistöökoda poole tunniga.
Vettel on sama poldimôôt küll.Need veljed on mu camarol nüüd all , kuid offset on erinev.
Kuidas vastupidine vahetus sobib, ei tea.
Aga tundub, et autoesindused topivadki hea meelega liiga
laiu talverehve autodele alla: meil liisiti projektijuhtidele
uued Avensised, kôigil all Ivalo naelad 205-55R16, täpselt
sama, mis on neile autodele ettenähtud suveks.Eks libedaga ole näha, aga minu meelest liiga laiad jah.
Ivalo ise pole ka kôige parem rehv, kokkuvôttes vôib
sôidukogemus olla lihtsalt rôve. |
04.11.2004 at 12:56 |
|
LaSa Moderator |
Lai talverehv ja plekkvelg
krt, mul ema CRV-le pandi kah originaalist mingi 20 mm laiem talvekas Vehos alla. Paraku nägin seda alles siis kui tegu tehtud ja muuta pold enam miskit
Tundub jah, et nii need asjad esindustes käivadki.. |
04.11.2004 at 13:13 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Avensisele on võimsust/kaalu arvestades sobilik variant plekkveljed ja 185/65 R15. Uuele vast disaini mõttes 195/65 R15 - kuna väiksed rattad tunduvad optiliselt totrad. Aga noh kallimaid rehve velgi on esindusel kasulik sulle lihtsalt müüa - enamasti on kate mite kindel summa, vaid %. Seega kallima müümisel tekib kasumit rohkem - sest viimane kui hulgiostja soodustus käib % järgi.
Taavi, see sierrameeste tarkus kitsast talverehvist leiab kinnitust kahjuks igal talverallil, kus üle 175 laiusega rehve ei kasutatagi. Järelikult on ekstreemoludes kitsal rehvil lumes parem pidamine. Muidu sõidaks ju Sinu soovituse ja jaapani tarkuse järgi kogu seltskond 225 ja 17 tolli nagu asflaldil. Tehniliselt on võimalik ka 305 lai rehv piikidega varustada.
Kitsa talverehvi laius laiema ees ei ole mingi sierrameeste ja 80ndate "kummi" probleem, vaid üldtuntud füüsikatõde.
Selsamal põhjusel on ka muud lahtisel kattel kasutatavad kummid kitsamad kui asfaldi omad - vt nt ralli kruusakumme -sa ei leia sealt suurt üle 200 midagi. Äkki mõni tegevvõidusõitja kommenteerib?
H kiirusega lamellid (ehk saksa talvekummid) on selgelt kiirtee jaoks tehtud kaup, kus lund on harva ja kus kiire asfaldisõidu omadused on primaalne. Pidamine libedal on seejuures teisejärguline - juba kummisegu on kõvem.
Olen ka ühe talve sõitnud 225-ga ja neliveoga ja teinud siiani ka ptüi (3x) ainukese talvise teelt väljasõidu. Lihtsalt ühel hetkel oli vaja natuke põigata ja auto seda enam kaasa ei teinud - igasugune roolimine vms oli mõttetu, auto läks lihtsalt väljapööratud ratastega otse, teel oli 5 cm lumelõrtsi ja kiirus oli vast 70-80 kmh. Usun, et 185/195 naelaga oleks sealt puhtalt välja tulnud. Libisemisjälgi vaadates oli näha, et libises mitte rehv lumel, vaid jäljed meenutasid palgi lohistamist - selgelt libisesid rattad nende alla kogunenud lumehunniku otsas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2004 at 13:18 |
|
PlyVal64 |
Lai talverehv ja plekkvelg
Jälle kord "vanainimeste" tarkused, kuid talveks peaks olema 2 mõõtu kitsam rehv, siis on nii enam-vähem õige. Kui suvel 175, siis talveks 155 või 165, 225 asemele kindlasti 205, sõiduautodele tarkpead laiemat mingil juhul ei soovita. Isegi seesama S600 tahtvat heaks juhitavuseks talvel 205 korralikku rehvi. Rõhutan veelkord, jutt käib siiski põhjamaise kliimaga talvest ja et talv ei ole kurvikiiruste arendamise aeg. G-techiga ringil külgkiirenduse mõõtmiseks on plusskraadide ja kõrgel paistva päikesega aastaaeg või imekitsad piik-rehvid. |
04.11.2004 at 13:23 |
|
Absolut |
Lai talverehv ja plekkvelg
aga ei saa unustada pointi et enamus ajast meil ei ole lund, meil ole jääd, vaid kõige hullemal juhul ehk vaid lörts...ehk siis ise valin rehvi ikka kõiki asjaolusid arvestades.
Kuidas aga sellist olustikku saab võrrelda talveralli ekstreemtingimustega. Alati ei ole vaja kõike raketiteaduseks teha.
____________________________
Corvette C5 `01 |
04.11.2004 at 14:14 |
|
PlyVal64 |
Lai talverehv ja plekkvelg
Absolut, minu pärast sõitku muidu, millega tahavad, kuid tõelise paksu lume ja libedusega peavad need niidirullidel veerejad omad autod koju jätma. Ilgel ajab närvi, kui mingid audikvattrod ja bemmid linnas jalus töllerdavad. Küll ei saa pidama ja siis jälle vedama. Sõidad Mossega ja liikuvaid miljonilisi sikksakke on kogu linn täis. Sitikaga saa kohe üldse sõita. Aga vat kitsaste naglidega arbuusid möllavad mõnuga.
See oli Peebul õige märkus, et libedaga on tema Audi parimal juhul edeveolisega võrdne aga üldiselt libedaga ideaali pole. Ta ju korra miski tuisuga avastas ise ka, et targem on abikaasa Fordiga sõita
Ahjaa, mis veel: suvel tulime peale kõva vihma just Tiinaga maalt ja nii kenasti oli üks audikvattro Haruteel kraavis. Seal ju Haapsalust tulles silla alla pandud uus asfalt ja vasakkurv on päris salakaval. Mingite ilgelt laiade, kuid korraliku mustriga rehvidega avant vedeles sitasitika kombel mudas, niidirullid taeva poole. Niipalju siis nende niidirullide pidamisvõimest libedal. Mede 155 mõõdus kulunud plastketastega Sitikas ei teinud teist nägugi veel. |
04.11.2004 at 14:32 |
Last edited 04.11.2004 at 14:33 by PlyVal64
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Pole siin raketiteadust miskit. Talverehv peab lihtsalt olema kompromiss asfalti ja talveralli vahel, et toime tulla.
Selleks ongi laius suurem kui rallipiigil kuid kitsam kui suverehvil. Fakt on aga see, et laia talverehvi paremad asfaltiomadused jäävad Sul kasutamata, sest sa ei tea, kus parasjagu libe on, rallipiigi kitsas mõõt ei taga pidamist puhtal asfaldil. Seepärast ongi keskautol see mõõt vahemikus 185-205. Majanduslikust küljesti lisa siia juurde plekkvelje odavam hind, väiksem häving soolas ning kitsa(ma) rehvi odavam hind. Teatud autod on erandlikud - sh ka Peebu S6 - tavalisele A6-le läheb 6,5x15 no problemo.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2004 at 14:34 |
|
kkerem |
Lai talverehv ja plekkvelg
Heh, eelmine talv sai sõidetud palju kiidetud nf3 all mitsu eclipsega laiust 205 või oli 215, ei mäleta ja autot enam pole, kust vaadata. Enivei pidamine totaalne null ja unistasin 185 kummist... Autol oli tühikaalu alla tonni, kuskil 1100 siis liiklemiskaalu +/- bensiini kaal..
kerem@kunagi ei pane enam laiasid kumme alla talveks |
04.11.2004 at 14:49 |
|
Absolut |
Lai talverehv ja plekkvelg
mul a6, kuid 15" velg alla ei lähe, ning ei lähe ka enamus 16"-sed.
Meil maja seff sõitis kogu eelmise talve Infinitiga 255/55R18 lamellidega (Cont. Winter Contact) ning ütles et pidamise üle ei saa kuidagi kurta.
Aga minu pakkumine selline, et panen autole talveks alla lamellid 225/60R16 GW3-d (kiirusindeks H) , ja kui keegi soovib libedaga testida nende pidamist, aitan meeleldi.
____________________________
Corvette C5 `01 |
04.11.2004 at 14:50 |
|
Taavi |
Lai talverehv ja plekkvelg
quote: Avensisele on võimsust/kaalu arvestades sobilik variant plekkveljed ja 185/65 R15. Uuele vast disaini mõttes 195/65 R15 - kuna väiksed rattad tunduvad optiliselt totrad. Aga noh kallimaid rehve velgi on esindusel kasulik sulle lihtsalt müüa - enamasti on kate mite kindel summa, vaid %. Seega kallima müümisel tekib kasumit rohkem - sest viimane kui hulgiostja soodustus käib % järgi.
Taavi, see sierrameeste tarkus kitsast talverehvist leiab kinnitust kahjuks igal talverallil, kus üle 175 laiusega rehve ei kasutatagi. Järelikult on ekstreemoludes kitsal rehvil lumes parem pidamine. Muidu sõidaks ju Sinu soovituse ja jaapani tarkuse järgi kogu seltskond 225 ja 17 tolli nagu asflaldil. Tehniliselt on võimalik ka 305 lai rehv piikidega varustada.
vvt tore kui sa tead mis Avensisele sobilik on, palju keegi kuskilt teenib ja miks just tehase poolt pakutud rehve müüakse. Täpselt sellisest udujutust saavadki alguse kõlakad mida kõik "autospetsid" pärast linnapeal räägivad.
Kallima (just sellised mis tehases juba 17+ veljega tulevad) auto puhul tehase poolt pakutav talverehvi mõõt tuleb alati kokkuvõttes odavam, sest väiksema mõõduga rehv nõuab juba uut velge, plekkvelge keegi enam enda kallimale autole ei taha ja korralik tehase originaalvelg maksab palju. Alati võib ka odava lambi valuvelje talvel autole alla keerata, aga siis tuleb velg + rehv komplekt ikkagi sama kallis kui ainult originaalmõõdus talverehv osta. Uued suuremad autod näevad väiksema veljega naljakad välja, seega keegi ei soovigi marginaalse sõiduomaduse paranemise nimel mingeid imenikerdisi endale alla keerata.
Uue Avensise originaalmõõt plekkveljel on 205/55 R16. 16 tolline alla 205 talverehv sõiduautole on haruldane mõõt - paljud tootjad seda ei teegi ja hind on 205/55 R16 mõõduga rehvist oluliselt kallim. Teine tehase poolt mõeldud variant oleks 195/65 R15 - kuid uus korralik plekkvelg sinna maksab vähemalt 2000 EEK(tehase originaal 3200 EEK) jooks. Kuid näiteks HKPL1 205/55 R16 ja 195/65 R15 hinnavahe on ainult 1600 EEK viimase kasuks. Muidugi kui sa käid oma uuele autole romulas 15 plekkvelgi talveks otsimas, siis tõesti 15 rehviga tuleb natuke soodsam
Ralliautodega/tingimustega paralleele tõmmata on väga tendentslik, sest teeolud, kiirused ja seeläbi ka autole mõjuvad jõud on rallis hoopis erinevad kui tavaliikluses. |
04.11.2004 at 14:58 |
|
vvt |
Lai talverehv ja plekkvelg
Kui eputamisefekt kõrvale jätta (tootja on huvitatud, et auto liikluses hästi "sportlik" paistab ja ostja on ka pikendusest huvitatud), siis see rahajutt on mull. 17 tolline korralik naastrehv ei maksa kuskil alla 3000 krooni ning plekkveljed võid rehvieksperdist osta vähem kui 1000 eek tükk. 15 tollised korralikud naelad on nii 1500 kr/tk.
Ära ilma hindadega tutvumata nendest "vähemalt 2000" maksvatest plekkvelgedest nii valjusti siin räägi. 15 tolline Passati plekkvelg maksis 450 kr ja ülimalt kallis Civiku oma
960 krooni tükk.
See, et Südradi vms plekid ei vasta kvaliteedilt tehase nõuetele ja on sõitjatele ohtlikud - säästa meid sellest marketingijutust.....
Edit:
Avensis II plekid 16 tolli
Firma Poldid Mudel Mõõdud Poltide kaugus Hind
Südrad 5x100.00 Avensis II 6.50/16.00 45 1125.00 Kohe
Avensis I plekid 15 tolli
Südrad 5x100.00 Avensis 5.50/15.00 39 821.00 Kohe
Audi A6/S6 plekid 16 tolli
Südrad 5x112.00 A6 (C5) / S4 5.50/16.00 40 880.00 Kohe
Golf IV plekid 15 tolli
Südrad 5x100.00 Golf IV/Bora; Skoda Oktavia; Audi A3; Seat Toledo 5.50/15.00 38.00 724.00 Kohe
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2004 at 15:10 |
Last edited 04.11.2004 at 15:20 by vvt
|
|