Poster |
Message |
rabbit rider |
Õlirõhk pidurisüsteemis
....kui suur on sõiduautol pidurdamise hetkel õlisurve torudes...?....on VAJA teada......
EDIT: PEALKIRI! Järgmine teema, mille pealkiri on "küssa" või midagi muud sama ajuvabalt mittemidagiütlevat, läheb lukku või kustutamisele. |
10.11.2004 at 18:27 |
Last edited 10.11.2004 at 18:50 by newton (Moderator)
|
Jesper |
Õlirõhk pidurisüsteemis
Lihtne arvutus:
rõhk = jõud/pindala, ehk p=F/S
jõud = jala "raskus" korda raskuskiirendus, ehk F=mg
pindala = piduri peasilindri ristlõike raadius ruudus korda pii, ehk pii*r2, diameetri puhul (pii*r2)/4
lõpptulemusena p=mg/pii*r2=4mg/pii*d2
g=9,8 m/s2, ehk jämedalt 10 N/kg, d on minu autol näiteks 19mm ehk 0,0019 m, pii on 3,14 ja m asemele paned selle, kui "raske" su jalg vajutamisel on. Tulemusena saad rõhu paskalites.
Kuna 1 bar on laias laastus 100 kPa, siis baaride jaoks jagad tulemuse saja tuhandega läbi.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
10.11.2004 at 19:12 |
Last edited 10.11.2004 at 19:15 by Jesper
|
Erkki |
Õlirõhk pidurisüsteemis
Ma ei tea kui suur on töörõhk pidurisüsteemis, aga tema kompenendid( voolikud, torud, kolmikud, jne.) peavad kestma vähemalt 2000 psi, so. ~143 bar'i.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
10.11.2004 at 20:29 |
|
13piisab |
Õlirõhk pidurisüsteemis
Jesper, ära teooriaga üle pinguta!
quote: Jesper:
jõud = jala "raskus" korda raskuskiirendus, ehk F=mg
üldiselt vajutatakse piduripedaali ikka lihasjõuga, mitte ei lasta jalga ülalt alla pedaalikesele prantsatada. Niiet emmid ja geed unustame ära.
su ülejäänud arutlus meikib aga täitsa senssi AGA seda VAID juhul, kui sisselaskekollektori vaakum ei tee üht tobedat tükki ning ei asu pidurdusjõudu võimendama (mida enamusel masinatel siiski tehakse)
____________________________
vanem on parem |
11.11.2004 at 01:17 |
|
Jesper |
Õlirõhk pidurisüsteemis
Mis üle pinguta, elementaarne keskkooli värk ju, umbes nagu Tõde ja õigus. Ja ega seda jalajõudu kodustes tingimustes nagunii eriti täpselt mõõta ei saa (vrd persedünoga ), mina võtsin et umbkaudu on see 10kg/100N ja sain rõhuks ~300 bar.
Aga Erkki tegelikult ütles juba vastuse ära.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
11.11.2004 at 11:13 |
|
rabbit rider |
Õlirõhk pidurisüsteemis
lõpuks ometi mõned asjalikud numbrid, suur tänu pingutamast.... |
14.11.2004 at 13:17 |
|
|