Poster |
Message |
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Et mitte RR2005 all täiesti OT mitte minna, siis võiks siin jätkata.
Ma ei viitsi ei kvootida ega kopida vanu mõtteavaldusi, eriti Taavi omasid. Aga osa küsimusi on Sulle küll suunatud
Kõigepealt paar postulaati: lapsed on kõik need, kes veel koolis käivad ja ise endale raha ei teeni. Vanus võib ulatuda kaugelt üle 20 eluaasta. Koos naistega oli vast selliseid kodanikke ligi pool pealtvaatajaskonnast. Laps ei ole ainult allameetrimees, 50-aastane vanemate rahakotil elav inimene on samamoodi laps.
Teiseks ostavad siiski kogu maailmas naised suurema enamuse kaubast. Lisaks on naised need, kes meestele(rahakottidele) kaela eest on. Väga vähe on neid kaupu, kus naistel praktiliselt sõnaõigust pole. Breitlingu kellasid, krossitsikleid ja muud sedasorti kaupa üldiselt ei reklaamita. Kaup, mis niisamagi kindlat ostjaskonda omab, ei vaja reklaamimist. Need jäävad tootekataloogide tasemele, mille siis huvilised ise üles leiavad või tõeliselt elitaarsete ajakirjalehekülgedele eksklusiivreklaamina.
Mis nüüd seda RR asemel nintendo-oolveisi nime puudutab, siis hügieenitarvete turg on kindlasti õlleturust suurem. Peldikus käivad, hambaid ja iseennast pesevad kõik, enamus peseb ka pesu ning koristab kodu, erinevaid lappe kasutavad ka vähemalt pool maailma arenenud elanikkonnast. Ja igasugune multimeediastuff on põsivalt tõusuteel. Lihtsalt õlu sobib kordi paremini sellise ürituse nimesse ja ka selle toote tarbijaskond on tugevalt esindatud.
Jätame "need" lapid välja kuid äkki vaataks hoopis väikelastele mõeldud lappide poole? Dragi vaatavast kaadrist on 80% kas lapsesaamise ootel, eas või kohe saamas-saanud. Mis on noorele perele, kus väike laps või lausa mitu, üks tähtsamaid oste poest? Vist need mähkmed, vähemasti nii olen aru saanud. (Ma olen loll, ei tea, sest Malloc on sügav Veneaegne ilmakodanik ja korduvkasutusega marlimähkmetes üles kasvanud.)
RR2004 threadi all oli ka ühe suurema probleemina just välja toodud, et lapsed ei kannatanud, palav oli, juua tahtsid jne. ehk väikeste lastega tegelinskeid oli palju Saugal kohal.
Reklaamidest ja poest on silma jäänud sellised lahedad mähkmed, kui miskid luxus-Muumid. Muumid juba ise muhedad tegelinskid ja ma arvan, et vähegi mehelik mees ei häbeneks selliste tegelastega kaunistatud autoga võidu sõita. Nagu teada, siis selliste kaupade reklaamirahad on agentuuride käes. Mida ma arvan Eesti reklaamiagentuuridest ja enamusest "reklaamigurudest", jätan seekord omateada Aga pappi neil on ja mitte vähe. Iga ajakirja lehekülg maksab 10-15 tuhat, iga telesekund heal ajal paar tuhat, igasugune muu reklaammaterjal veel sinna juurde. Tundub, et raha jätkub. Võtaks nüüd sellise ümmarguse summa 200 000 ja jägaks laiali. Kõigepealt üks Eesti tipmistest dragmasinatest USA-raudadest. Miks USA? Sest neile korraldatakse ka muid üritusi, mis meediakajastust ning suurt publikuhuvi pakuvad. Loe: otsesed kontaktid ostjaskonnaga. 100 000 puhast raha auto omanikule, kuid tingimusega, et auto värvitakse-disainitakse siis nendele Muumidele kohaseks. Üleni ja täielikult. Kujundatakse auto ilusaks, reaalse maalimistöö teeb näiteks Nos. Kujundamine+värvimine 25 000. Üle jääb 75 000, mille siis võiks laiali jagada viie suurema USA-rauale ja "fertiilses" eas inimestele mõeldud ürituse vahel. 15 000 on paljudele kriitiline summa HEAD üritust korraldada. Lisaks saab seal siis mõne õnneliku loosivõitja autosse kõrvalistmele panna jne, tekib mingi sidusus sponsori ja korraldaja vahel ja saab kummalegi kasulikku asja ajada. AmCarShow, RR2005, ABCS, Speedest ja ThrottleCamp näiteks. Ma ei oska öelda, mitutuhat ERINEVAT inimest nendel viiel üritusel kokku käib, 5, 10, 25, 30, 50 tuhat 100 000 eest saab iga autot ikka väga palju kiiremaks ja edevamaks ehitada.
Lisaks võib ju olla kohustus osa võtta autoga näiteks sügisesest Tartu tuuningunäitusest, ja miks mitte siis ka autot kasutada reklaamides, mõnel messil, panna mingi kampaania ajal mõneks päevaks kusagile suurde kaubanduskeskusesse seisma. Viimaseid muidugi agentuuri arvelt
Selline kiire ja edev auto raudselt pääseb erinevatesse ajalehtedesse, ajakirjadesse(sest sisu on tänu korralikule rahale väga hästi tuunitud), kui korraldajad suudavad tagada, siis suure tõenäosusega ka riigitelevisiooni spordiuudistesse(erakanalite omadesse kah muidugi). Reklaamipinda ja eetriaega peaks selline auto kindlasti palju saama. Raudselt rohkem, kui 200 000 eest oleks olnud võimalik OSTA. USA-rauda, mähkmeealist last ja reklaami saab ju hästi kokku panna. Too Libero reklaam õndsa poisikese ja AMC Eaglega on pagana lahe.
Tegelikult saaks seda ka täiskasvanute "pampersite" reklaamiks kasutada, on vist tootjad tihti samad. Kujuta ette raklaami, kus 9-sekundi dragsterisse peab istuma miski suvaline tont ja siis enne tulekindla ülikonna selga tõmbamist miski kena pit-girl ulatab need suured mähkmed. Sõnab mesimagusa häälega:"Läheb tarvis..." Siis kaamerapilt autost stardihetkel, hirmunud nägu ja siis .......... mmmm, selline õnnis pilk. Hüüdlause võivad reklaamitegijad ise siia otsa mõelda.
Ainus küsimus jääb, kas Eesti reklaami"gurud" üldse viitsivad kaasa mõelda ja raha välja käia. Minu arust on selliste lastekaupade sihtgrupp just dragil. Aga ma võin muidugi ka rämedalt eksida. Äkki kaader vanuses 10-40 ei ole lapsesaamise- ja lapsekasvatamise eas. Sai küll pikk jutt, kuid mõnikord peab üle 10 lause kah lugeda suutma...
Ei tea, kas peaks ideevarguse jaoks oma pangakonto numbri siia alla panema Siis ei saa pärast öelda, et ei olnud, kuhu raha kanda
Ply@ jääb igavesti Taffeli kartulikrõpse selle autoga seostama. Ka Konica seondub kiiresti soomlaste Angliaga, mis kõrval paistab.
|
12.11.2004 at 15:54 |
|
Madman |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Kui reklaami silmas pidada siis võiks vaadata näiteks Nascari autosid, sihtgrupp peaks ju enamvähem sama olema ma kujutan ette ja need autod seal ikka üsna kirjud. Ja rohkem mõjuks kindlasti selline reklaam kus ei ole mitusada pisikest ja erinevat toetajat vaid terve auto on värvitud/kujundatud vaid ühte toodet/kaubamärki silmas pidades. Hoobilt tulevad kohe meelde näiteks M&M ehk "kommiauto" ja DUPONT.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
12.11.2004 at 16:42 |
|
Andrus BHRA |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Selleks, et meil firmad(tootjad) värviks võistlusautosid oma värvidesse, läheb veel natuke aega. Kui ala on saavutanud kõlapinna ja väljundi, siis võib hakata ootama.
Üleüldse sponsorlus Eesti autospordis tugineb enamuses sugulus- ja sõprussuhetele. Miks see nii on, oskavad ehk reklaamigurud öelda. Ise arvan, et see on ikkagi seotud sellega, et võistlustel vähe pealtvaatajaid, vähe kajastamist teles ja ajakirjanduses, ehk ei ole reklaamiagentuurile atraktiivne. Samas on ju reklaamiagentuuril lihtne osta telereklaam ja tellijale näidata neid suuri numbreid kontakte, mida telest saab. Äkki pole mul muidugi õigus, siis andke diletantlus andeks!
Mul oli kord kokkupuude Soneraga, kui nad sponssisid ühte soome rallitiimi - neil läks mitu korda suurem summa igasugu esitluste ja klientide ja partnerite moosimise peale, kui see sponsisumma oli. Põhimõte oli selles, et kõik teaksid, et nad on sponsorid. Tehti igasugu väljasõite tiimiga, kus siis sõidutati ralliautos neid Sonera kliente ja partnereid ja ma ei tea keda veel. Sinna läksid sihukesed rahad, et see tiim oleks saanud mitu aastat selle raha eest sõita! Analoogne teema oli ka Karjala õllega. Neil seal, on SEE prestiiz. Meil kahjuks nii ei ole. |
12.11.2004 at 17:55 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: Andrus BHRA:Neil seal, on SEE prestiiz. Meil kahjuks nii ei ole.
Andrus, Sa räägid sponsorlusest. See on küll vaid ja ainult isiklikel suhetel rajanev asi. Aga mina püüaks seda reklaamimüügina võtta. Kõikidel suurtel tegijatel on omad reklaamiagentuurid, kellele siis aasta reklaamiraha antakse. Agentuur juba ise vaatab, kuidas ta selle jaotab ja kuhu kuipalju paneb. Eks neil on kindlasti ka suhteliselt ranged piirid ees, kuid mingid päris arvestatavad summad on mõeldud ka "ebatavalisema" reklaami tegemiseks. Hetkel me räägime siiski veel väga väikestest rahanumbritest, mille eest paljud on kindlasti nõus oma võistlusautod ka täiesti ühe firma või toote disaini värvima. Keegi võiks olla esimene julge ja seda proovida. Kuid kahjuks kipub see "gurude" kaader nii fucking rahaahne aga mõttelaisk seltskond olema, et vaevalt... Iga kuradi reklaamifirma mutrikegi arvab ennast kunni olevat ja lisaks ulmelisele palgale peavad kõik reklaamisaajad talle veel koledal kombel peale ka maksma. Ja see ei puuduta mitte ainult tohutute agentuuride tegelinskeid, vaid ka firmade reklaamiosakondade inimesed. Tegelik probleem algab ikkagi inimestest. Kuna Eesti reklaamiturg on ikkagi pisike ja koondunud paari suure agentuuri kätte, siis pappi saab see, kes rohkem saadud rahast "meeleheaks" eraldab. Kindlasti on ka üdini ausaid tegelinskeid, kuid miskipärast pole ma selliseid veel kohanud ... või pole nendega sellistel teemadel pidanud vestlema.
Seda võib ka kadeduseussiks nimetada, kuid arenenud ühiskondades asjad päris nii ei käi. Eks altkäemaks on igalpool, kuid see ei paista välja. Meil muu välja ei paistagi. Aga aetakse "mulli" mingitest gallupinumbritest ja muust pullikakast. Milleks mõelda ja asjadele loominguliselt läheneda, kui saab lihtsamalt raha ära kulutatud. Alati saab ju teenuse ostjale väita, näidates mingeid täiesti laest võetud vaadatavus- ja loetavusnäitajaid(mingite samamõttetute uuringufirmade poolt tehtuid), et "teil on siis lihtsalt kehv toode, et läbimüük pole tõusnud".
Mina loodaks näha rohkem alternatiivset aktiivreklaami. Ega palju peale Tallinna ühissõidukite värvimise meelde ei tulegi. Konica tramm ja Tere tramm jne, igavesed lahedad olid. Jumala rahulikult võiks ju mõne dragsterigi Eesti brändi värvida. Kui juba Kaimo kiusamiseks läks, siis jummala lahe oleks roosa Turbo Lehma Civic. Eerole tolle maskoti kostüüm selga ja lastele tetraeedreid jagama. (Varsti läheb prr'i ennustus täide) 100-150 tuhat oleks aus kaup ja ma miskipärast arvan, et sellega "kaoksid ära" ka autol esirataste pidamisprobleemid ning suure tõenäosusega võiks Alastarost üht-teist oodata.
Vaja lihtsalt leida selline guru, kes julgeb pisut riskida ja midagi teistmoodi teha. |
12.11.2004 at 18:44 |
|
Vanaisa Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
No hard feelings Ply, aga reklaamist ei jaga sa tuhkagi
Mitte ükski sinu väidetest ei vasta tõele...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
12.11.2004 at 19:02 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: Vanaisa: No hard feelings Ply, aga reklaamist ei jaga sa tuhkagi
Mitte ükski sinu väidetest ei vasta tõele...
Vanaisa, Sinu sõnavõttu ma just ootasin. Sul on võimalus vastupidist tõestada. Et kuidas kohe üldse ei saa midagi teha, raha pole, kõik on keelatud ja üldse on reklaamifirmad ju nii kuradi vaesed. Ja seda, et need gallupinumbrid kohe üldse olulised pole. Aga kuidas neid saadakse? Need on täielised lambinumbrid.
Ja muuseas, ma ju otseselt reklaamist sõltuvas ametikohas oma igapäevast leiba teenin ja ka päris otseselt reklaamirahade kasutamist näen. Ega ainult trükitud leht või ettemängitud klipp pole reklaamirahade kulutamine. Ja kui vaadata, kui palju Eestis on erinevaid ajakirjasid, siis reklaamirahast Eestis puudust niipea ei tule. Varsti on iga 1000 elaniku kohta üks ajakiri. Ja ajakirjad elavad loomulikult läbimüügist |
12.11.2004 at 19:24 |
Last edited 12.11.2004 at 19:25 by PlyVal64
|
Vanaisa Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
---Kõikidel suurtel tegijatel on omad reklaamiagentuurid, kellele siis aasta reklaamiraha antakse - raha ei anna keegi, enamus firmasid teatab, palju on ta eelarve reklaamile ja mida ta selle eest saada/saavutada tahab
---Agentuur juba ise vaatab, kuidas ta selle jaotab ja kuhu kuipalju paneb - Kui selline süsteem oleks, siis ma vast sõiudaks juba ammu ´59 aasta Coupe De Ville Convertible´iga ringi - aga ei vaata ega jaga agentuur midagi - kõik läheb sinna, mis on kokku lepitud eelarves
---Eks neil on kindlasti ka suhteliselt ranged piirid ees, kuid mingid päris arvestatavad summad on mõeldud ka "ebatavalisema" reklaami tegemiseks - on küll, aga reeglina on klient see, kes hirmunult kätega vehkima hakkab, kui mõni "eriti eriline ja vinge" reklaamiidee esitlusele tuleb. Kurb aga tõde on see, et meie marketingi-inimesed on suht konservatiivsete vaadetega (miks see nii on, sellest võiks pikalt rääkida, aga siin pole see koht)
---Kuid kahjuks kipub see "gurude" kaader nii fucking rahaahne aga mõttelaisk seltskond olema, et vaevalt... Iga kuradi reklaamifirma mutrikegi arvab ennast kunni olevat ja lisaks ulmelisele palgale peavad kõik reklaamisaajad talle veel koledal kombel peale ka maksma - BS - (mõtte)laisk ja rahaahne "guru" ei pea ka kõige pätistunumas firmas kaua vastu. Huvitav, et mulle pole keegi kunagi "peale maksnud", palk pole mingil juhul ulmeline (sulle infiks, et usutavasti saab enamus näruseid ametnikuhingi suuremat pappi, kui reklaamitöötajad). Kunnidest - võta suvaline hea automaaler/mehhaanik - see on veel kunnim, ja miks ka mitte, kui inimene omal alal tegija on.
---Tegelik probleem algab ikkagi inimestest - tegelik probleem algab sellest, et ma pole küll ühtegi autodega seotud sponsorluse taotlust näinud, mis midagigi lahti selgitaks, mis kus ja miks (tegelikkus on telefonikõne või mail stiilis "andke mulle xxx summa, mul on seda vaja ja teie saate reklaami")
---Kuna Eesti reklaamiturg on ikkagi pisike ja koondunud paari suure agentuuri kätte, siis pappi saab see, kes rohkem saadud rahast "meeleheaks" eraldab - see on nii nõme lahmimine, et ma seda ei kommenteerikski. PS vaata ERAL.ee lehelt, palju on Eestis agentuure ja kellel mis kliendid on - jutt paarist agentuurist ei pea ka paika.
---Kindlasti on ka üdini ausaid tegelinskeid, kuid miskipärast pole ma selliseid veel kohanud ... või pole nendega sellistel teemadel pidanud vestlema - bad luck, kui sa oled ainult sulisid näinud. Samas pole ausal tegelinskil vaja seda igal pool kuulutada, et ta aus on (efekt oleks vast vastupidine )
---Aga aetakse "mulli" mingitest gallupinumbritest ja muust pullikakast - sellele oleks vast targem vastama keegi, kes kuskil turuuuringute firmas töötab, siin läheks asi pikale. Aga jah - see "pullikaka" on vajalik info (kui sa just ei ole garaazifirma ja ei planeeri oma äritegevust muu, kui liitri viinaga reedeti).
---Milleks mõelda ja asjadele loominguliselt läheneda, kui saab lihtsamalt raha ära kulutatud - sulle üks ülesanne siinkohal, loominguline mõtleja: mida arvab tarbija Kirde saiast ja miks, millal, kus ning palju ta seda ostab/ei osta - väga lihtne turuuuring selleks, et edaspidi paremini saia müüa.
---Alati saab ju teenuse ostjale väita, näidates mingeid täiesti laest võetud vaadatavus- ja loetavusnäitajaid(mingite samamõttetute uuringufirmade poolt tehtuid), et "teil on siis lihtsalt kehv toode, et läbimüük pole tõusnud". - seda võiks ka keegi "mõttetu uuringufirma" inimene selgitada, kuidas ja milleks uuringuid tehakse. Omalt poolt lisaks, et enne kui selliseid arvamusi avaldada, võiksid end ikka asjaga kurssi viia. Hetkel tundub su jutt samasugune, kui mõne rullnoka arvamus USA autodesse - ilma mingi teadmiseta ja põhjenduseta lahmimine.
---Mina loodaks näha rohkem alternatiivset aktiivreklaami. Ega palju peale Tallinna ühissõidukite värvimise meelde ei tulegi. Konica tramm ja Tere tramm jne, igavesed lahedad olid. Jumala rahulikult võiks ju mõne dragsterigi Eesti brändi värvida - miks pole siis nt Autolehe dragsterit - kaetud kas või "ajalehe/kirjutiste tapeediga"? Oleks küll lahe. Keda sa üldse siin kirud - kas sõitjat, kes pole sinu poole pöördunud või ennast, et pole kellegile seda pakkunud?
---Vaja lihtsalt leida selline guru, kes julgeb pisut riskida ja midagi teistmoodi teha - ehk mõtled hoopis mõne firma omanikku/rahakraanide juures olijat? Kui sa näeks pooltki ideedest, mis seisavad kasutuna (kuna ükski klient ei julge/ei taha seda kasutada) igas reklaamifirmas kaustades-sahtlites, siis sa ilmselt nii ei räägiks.
sellega ma lõpetaks, olen oma pointid välja toonud ja ei viitsiks sisutu vaidlusega edasi tegeleda.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
12.11.2004 at 20:12 |
Last edited 12.11.2004 at 20:14 by Vanaisa (Moderator)
|
newton Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
OT teisest teemast:
quote: Ehk piinab siin mõte sellest et USA raua omanikud on nö. omaette rahvus ja ülejäänud kõik on idioodid - selle leiab kinnitust alates siit foorumist lõpetades mõne autoajakirjaga?
Ühe inimese sõnavõtud - kui tahes arvukad, korduvad ja silmatorkavad - ei väljenda tingimata kogu foorumi või selle liikmete enamuse seisukohti. On omaette tragöödia, et inimene, kellele on antud nii palju võimalusi oma seisukohtade ja meie hobi tutvustamiseks, ei suuda seda teha tolerantsemalt, tsiviliseeritumalt ning seeläbi veenvamalt ja vaenu õhutamata. |
12.11.2004 at 21:49 |
|
rustang Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: Vanaisa: tegelik probleem algab sellest, et ma pole küll ühtegi autodega seotud sponsorluse taotlust näinud, mis midagigi lahti selgitaks, mis kus ja miks
Peaks sulle saatma siis! |
13.11.2004 at 00:02 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Vanaisa, "guru" mõiste ei puuduta mitte vaid reklaami tegijaid vaid ka neid Sinu keeles marketingi inimesi. Minu jaoks on nad kõik ühed "reklaamigurud". Enamus neis seda muidugi omastarust. Osadel on ametinimeks marketingi juht, teistel PR juht, kolmad on lihtsalt juhatuse liige jne., kuid sisuliselt on nad kõik firma reklaami esst vastutajad. Kui ennist jäi äkki asi pisut selgusetuks
--- Sa räägid täpselt samast asjast, ainult peenemas keeles. Keegi ei arvagi, et tassitakse kotiga miljon kohale. Eelarve on raha, küll veel teoreetiline, kuid ikkagi.
--- Jällegi räägid Sa samast asjast, ainult peenemalt. Lisaks ei ole mingi valemiga võimalik ülitäpset meediaplaani kokku panna aasta alguses, sest meedia muutub, osad võivad kaduda ja uued juurde tulla.
--- siin kaks punkti läheb kokku minu kõige ülemise seletusega.
--- mina ei räägi sponsorlusest vaid reklaamimüügist. Või õigemini aktiivse reklaami kanalist. Minu arust ei peaks viimase suve põhjal Lauri, Erkki, Foke ja Kaimo enam mitte minema raha kerjama, vaid nutikad reklaamitegijad peaksid juba ammu taipama nende kolme auto meeletut reklaamipotentsiaali. Kindlasti ka turbo-Bemm oma ulmetuuninguga. Drag on juba nii kõva publikuhuviga sport ja seal on paar Eesti tippu, mida spetsiaalselt vaatama tullakse, et nende pinnal asuv reklaam TÖÖTAB. Neid pildistatakse, filmitakse, tehakse lugusid, pannakse telesaadetesse, nendest räägitakse foorumites jne. See TurboLehma mõte ei tulnud mitte lambist. Sa võid reklaamiala töötajana ise ette kujutada, mis toodet lapsed ja noored(streetrace.org enamik lugejaskonnast, ei saanud mainimata jätta) peale mõnda dragi vanematelt poeskäigul nõuavad. JNE.
--- Sportlase asi on sporti teha. Äkki siin probleem hoopis viletsas ehk olematus meeskonnatöös. Mõte oligi, et mõni reklaamifirma võtaks oma kanda promotion-töö poole. Pakuks ennast ISE mõnele Eesti tipule, mitte ei ootaks, kuni lipsustatud tegelinski põlvili uksevahelt sisse roomab. Äkki hakkaks ise manageriks?
--- Kas Sa vaidled vastu, et siiski on paar suurt, kes palju raha ja reklaami liigutavad ja siis hulk pisikesi. Ma ju oma meiliboksist vaatan, kuskohast asjad tulevad. Tegelikult on see ju hea, suur on alati ka tugevam. Sa ise ka töötad suures agentuuris, kui ma õigesti mäletan.
--- Ütle mulle, kumb on täpsem ja olulisem number: kas kindel reaalne läbimüüginumber või mingi tambovi konstandi valemi järgi arvutatud lugejaskonna number? Seda siis trükiste puhul. Vat Venemaal on kohustus ajakirjal tiraazi suurus lehes ära trükkida, Eestis on see saladus. Võtad ikka vene ajakirja lahti, loed sealt kontrollitud trükiarvu ära ja siis usud ka, kui lugejaskonnaks näiteks kolmekordne arv näidatakse. Eestis? Reaalne trükiarv trükikojas 1000eks, tagastus 700 eks aga lugejaskond mingis lambigallupis 18000. See oli hetkel suht meelevaldne, kuid ka sellised asjad toimuvad. Ma lihtsalt tean seda. Ei puuduta suuri meediaväljaandeid, pigem neid imepisikesi, mida Eestis mitmedsajad on.
--- Kas Sa tead, miks meie pere Kirde saia sööb ja seda ilma igasuguse reklaamita? Sest see on juba ajalooline nimi, sest teda on igas poes ja 70% kordadest on ta kõige värskem ja pehmem. Lihtne, ei mingeid muid põhjuseid. Ülejäänud 30% saab eelistuse värskem ja pehmem Fazeri Kodusai. Millal me mingit muud saia ostsime, ei mäletagi. Miks ma peaks nätsket ja vana saia ostma? Ehk asi on simpel: jätkaku samas vaimus ja tagagu ka pühapäeva õhtul pehme saia olemasolu suurtes marketites.
edit: Sai eile(pühapäeva) õhtul kontrollitud fakti: Järve Selveris kell 20.30 oli kõige pehmem sai just Kirde sai. Loomulikult ostsime. Parim reklaam pagaritootele, mis olla saab.
--- Mina seda ei otsusta. Kui otsustaks, siis oleks ka mõni võistlusauto täielikus Autolehe disainis. Kui oleks 100 000 selleks ja otsustusõigus, siis pöörduks täna esmalt Foke poole pakkumisega. See oleks minu esimene eelistus: vabalthingav, kõigile kättesaadava kerega kiire auto, mis ka igapäevaselt suvel maanteedel sõidab. Ja juba eos punane
--- jällegi kõige algusesse tagasi. Ideegeneraatorite ja ideede puudust kindlasti pole. Kui agentuuri vastava ala töötaja ei suuda reklaamitellijale tõeliselt geniaalset ideed maha müüa, tuleks ta välja vahetada. Ja ka vastupidi: teavitada miskil kavalal viisil rumalast ja põdurast marketingitegelinskist reklaamitellija omanikkonda. |
13.11.2004 at 17:00 |
Last edited 15.11.2004 at 11:06 by PlyVal64
|
CoachMan |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Kõigepealt tahaks tänada Vanaisa, kes ütles välja mitmed väga asjalikud mõtted ja kommentaarid mis endalgi peas keerelnud juba väga pikka aega. Kuigi ma ei oleks kõikides punktides nii resoluutne, tundub, et olen leidnud mõttekaaslase
Priit, sinu üldistusi võiks mõned inimesed, kes antud vallas on üritanud juba pikemat aega üht-teist ära teha, võtta suisa isikliku solvanguna. Eestis on olemas firmasid, kes soovivad investeerida kõne all olnud kanalisse ja kes ei tee seda mitte ainult isiklike suhete põhjal vaid otsivad aktiivselt sobivaid kanaleid. Täiesti õiged on sinu seisukohad selles osas, et Lauri, Erki jt. ei peaks raha "kerjamas" käima aga mõistlikku koostööd turundusagentuuriga suudavad teha ikkagi veel väga vähesed (alates mõistlikust pakkumisest, mida Vanaisa mainis). Ja mul on tunne, et selles vallas annaks üht-teist ära teha.
Seetõttu on mul täiesti konkreetne ettepanek. Korraliku sporditurunduse süsteemi ülesehitus hõlmab mitmeid osapooli - sportlasi (tiime), korraldajaid, meediat, turundusagentuure, marketingi"gurusid" jne. Ja mulle tundub, et siinses kogukonnas on kõik need pooled üsna kenasti esindatud. Vaba teema alt lugesin aerodünaamika alasest koosviibimesest, mis toimus hiljuti Garfieldi eestvedamisel. Miks mitte korraldada sarvast koosviibimist huvitatud osapoolte vahel (kiirendus)spordi turunduse teemadel? Kuidas küsida raha? Kuidas saavutada edukas koostöö? Kuidas suhelda meediaga? jne. Olles ise nii sponsoreeritavaks kui ka sponsorluse vahendajaks mitmetele mootorisporditiimidele (s.h. kiirendusspordis) oleks mul endal nii mõnedki mõtted, mida jagaga. Siia kirja panekuks on jutt vähe pikk...
Kui selle teema kohta on privaatset juttu siis 56 225650 või avo@mgimarketing.ee |
15.11.2004 at 10:31 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: CoachMan: Priit, sinu üldistusi võiks mõned inimesed, kes antud vallas on üritanud juba pikemat aega üht-teist ära teha, võtta suisa isikliku solvanguna.
Tere Avo Eks asi käib lihtsalt: ennast puudutatuna tunneb see, kel "müts peas põleb". Teised ei tunne ennsat ei solvatuna ega üldse kuidagi puudutatuna.
Teine asi: pane otse "mats" ära ja midagi hakkab toimuma. Nimetatakse seda ajakirjanduseks, nii jube, kui see pole. Ahjaa, ma ju kirjutasin, et need siis isiklikud kogemused. Põhiline jutt on "gurudel" see, kuidas mitte midagi teha ei saa.
Aga koosviibimise mõte pole Sul üldse paha. Kuidas teha promo ja leida raha. |
15.11.2004 at 10:55 |
|
Indrek |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: PlyVal64:Hetkel me räägime siiski veel väga väikestest rahanumbritest, mille eest paljud on kindlasti nõus oma võistlusautod ka täiesti ühe firma või toote disaini värvima
Kahjuks mitte, kuna spetsiaalseid võistlusautosid ju praktiliselt pole peale mingi üksiku erandi.
|
15.11.2004 at 11:38 |
|
Kaido |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Ply, sinus räägib kogemuse puudus - mina ei saa sellist rida (sponsorluse nuiamine) ajada, kui siis ainult sellise kattega, kus maksad omapoolse tööga kogu projektile peale. Väikestes projektides olen olnud osaline ja minu kogemus räägib vastupidist: kui oskad anda rahastajale pädeva pildi tagasiside mahust ja võimalustest, siis aidatakse sind alati. Iseasi on see, kuidas leiab mees tänavalt üles need kodanikud, kes selliste projektidega tegelevad ja millal on õige aeg vastavad taotlused esitada... |
15.11.2004 at 11:45 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: Kaido: Ply, sinus räägib kogemuse puudus
Kaido, ma olen sponsorlust ajanud juba 6 aastat tagasi ja tänaseks sellest loobunud. Täiesti mõttetu üritus, isiklikud närvirakud maksavad rohkem, kui need kopikad, mis kusagilt antakse. Hetkel tullakse teatud puhkudel juba ise ligi ja tuntakse huvi ... aga sellest tulevikus Ahjaa, puudutab siis vanemaid autosid
Edit: just hetkel kandsin üle järjekordse toetusraha konkreetsele inimesele. Riik toetab kindlat projekti... Eks ma midagi ikka tean kah Aga see pole õnneks minu väljaaetud raha. No ei viitsiks sellise paberimajandusega tegeleda. |
15.11.2004 at 12:30 |
Last edited 15.11.2004 at 12:39 by PlyVal64
|
vvt |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Ply, mulle on küll kooliajast meelde jäänud, et sõidukitel olev reklaam on üks vähetõhusamaid, sest teadlased on tõendanud, et auto roolis olles või tänavat ületades jääb see kõige vähem meelde (tähelepanu on mujal).
Tänaval iga päev liikuvale autole pole küll mõtet midagi peale kleepida, pealegi on trend sinna, et veerandmiili autod muutuvad järjest rohkem veerandmiili autodeks ja tänaval sõidetakse nendega juba vähe.
Selle loogika kohaselt peaks vist Comma't saatma meeletu edu? Ikkagi reklaam Eesti kiireimal autol ja seda lausa kõige publikurohkemal alal. Tegelikult on Comma turuosa marginaalne ja julgen väita, et stammklient on see, kellel Mobili jaoks raha ei jätku/ei raatsi osta. Tegelikkuses on Comma turuosa Eestis marginaalne, kui mitte olematu. Sama kehtiks ka siis, kui reklaamitav bränd oleks suvaline, mis on ilma emafirma globaalse/regionaalse reklaamitoeta.
Näiteks Marix protikummid, King Tools tööriistad või Polari autokeemia.
Niiet eek/publikum suhte osas on siin asjad pahasti. Küsimus on selles, et edukate brändide taga Eestis on kas emafirma turundustugi või väga laiaulatuslik kampaania eri kanalites. Võidusõidutiimi sponsoreerimine Eesti mastaabis ei ole suure kõlapinnaga.
Mitte eriti suure firma (kus sponsorlusel on reklaamieesmärk, mitte imagokujundus) esimesed valikud oma kauba müümiseks on otsepostitus ja seejärel füüsiline müügitöö (telefoni teel tüütamisest kuni vastutavate kodanike äraostmiseni). Kõik muu tuleb seal järel ja reklaam võidusõiduautol ja üritusel on tähtsuselt
kuskil eelviimaste hulgas.
Mobil 1 on tuntud eelkõige seepärast läbi reklaamide, et tal on taga väga karm emafirma turundus, kus summad on kümnendas astmes võrreldes kodumaiste panustega. Samamoodi ka Valvoline jne.
Niiet reklaamimehed pole mitte nii lollid kui Sa ette kujutad vaid nad teavad üsna hästi, mida nad teevad ja saavad. Saku toetud RR-le polnud ka mingi iseseisev projekt vaid osa Rocki terve suve kestnud kampaaniast (jälgi rohkem reklaame enda ümber).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.11.2004 at 13:04 |
|
mrtn |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
liikuvale autole ON mõtet reklaami paigutada. tegu on kõige odavama meediaga (reklaamimaksu pole) ja kui kirjadega kaubik sõidab päeva läbi linnas, siis teenib see päris mitu kontakti. mina olen päris palju vajalikke kontakte leidnud just mõne auto pealt. ok, kui seal on lihtsalt kiri www.hot.ee/minukoduleht, siis pole sellel tõesti mingit mõtet. |
15.11.2004 at 13:13 |
|
vvt |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Huvitav, minu tutvusringkonnas oldi valdavalt seisukohal, et reklaam kaubikul teenib esmajärjekorras esinduseesmärki (tuntud firmale pole paslik vedada toodangut Noname kaubikuga). Teine mitte vähetähtis eesmärk on teha auto linnas märgatavaks, et töömehed ei krutiks omi sõite ja haltuurat teha ning juhukontaktid pandi alles 3. kohale (hea peamiselt väikefirmadele).
Niiet ehk pole see eek/meedia suhe nii hea midagi. Pluss on veel see risk, et rullnoksete sõiduviiside harrastamine reklaamidega autoga annab väga kiiret ja soovimatut efekti - ja lollakate 20-a müügimeeste madala IQ eest siin adekvaatset kaitset pole.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.11.2004 at 13:18 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Aare, sA tõid välja just selle poole, mida hetkel ei peaks(minu arust) Eestis tegema: promoma kahekümneviiendajärgulisi kaupasid. Igasugused õlifirmade, rehvitootjate jms reklaam on tuleviku muusika ja hoopis teisel tasemel autospordi pärusmaa.
Minu arust peaks promomo Eesti enda esmatarbekaupu. Neid, mida iga inimene niikuinii on kas sunnitud ostma või lihtsalt vajab. Eelista Eestimaist! võiks ka selle reklaamirahade autosporti panemise nimi olla. Piim, jogurtid, jogurtijoogid, kohukesed, jäätised jne. ehk kõik see, mida enamus elanikkonnast iga päev poest ostab. Need kaubad, mida ostab endale nii laps, pereisa-ema kui vanaema. Oma Eesti tuntud brändide tugev promo. OK, ka õlled lähevad esmatarbekaupade alla aga alkoholireklaamiga võib käbedalt kehvasti minna(EL ikkagi). Mine vaata praegust piimatoodete letti. Mida sealt eelistada? Teatud põhjustel söön mina truilt siiani Kohukest, kuid kõik need jogurtid ja asjad. Kas eelistada Hapsi või TurboLehma. Kas osta uut F-jogurtit või miskit muud? Limonaadi ostes tuleb ikka Edeku molu ekraanilt meelde, nüüd see lahe Limpa-siga. Ma küll ei oska arvata, kui suur osa kogu aastasest reklaamikampaaniast oleks näiteks see 100-200 tuhat Eesti tootjate jaoks, kuid raudselt see toimiks. Kus mujal, kui rahvamassi ees, see veel nii tugevalt mõjuks? |
15.11.2004 at 13:21 |
|
Vanaisa Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Üleval pakutud kohtumine on igati bro mõte.
Kindlasti peaks seal juures olema ka BHRA esindaja(d) - paljus see ka nende töömaa...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
15.11.2004 at 13:22 |
|
priidik |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
Et kui kellegil on ideid vaja siis neid saab hankida allpooltoodud nimekirjast. Eestis enimreklaamivad firmad 2003 aastal 9 kuu jooksul.
Tegemist on siis reklaamirahadega, mida suured firmad on Eestis investeerinud mõõdetavas meedias TAVAHINNAKIRJADE alusel ja sellepärast ka summad kohati väga suured (tegelikkuses tehakse P&G taolistele suurfirmadele ligi 90% allahindlust vms.)
Tegelikult firmad otsivad järjest uusi väljundeid ja meetodeid väljspool tavameediat.
PROCTER&GAMBLE 87 990 474
COLGATE-PALMOLIVE 49 313 858
RECKITT-BENCKISER 30 537 481
COCA-COLA 22 369 991
RADIOLINJA 19 637 782
TELE2 EESTI 19 343 483
UNILEVER 18 466 429
EMT 15 635 448
A-SELVER 15 155 480
KESKERAKOND 14 994 798
REFORMIERAKOND 14 884 332
TARTU ÕLLETEHAS 14 676 836
SAKU ÕLLETEHAS 12 994 507
L'OREAL 11 562 663
NESTLE 10 856 022
EESTI ÜHISPANK 10 842 595
DANONE 9 584 580
HENKEL 9 182 382
EESTI TELEFON 8 682 768
KESKO FOOD 8 669 171
WRIGLEY'S 8 565 880
MASTERFOODS 8 417 692
BEIERSDORF 8 262 516
SCHWARZKOPF&HENKEL 8 150 870
PRISMA 7 847 121
FONETIC 7 796 548
GLAXOSMITHKLINE 7 611 351
HANSAPANK 7 474 962
SAMPO PANK 7 368 199
INPOC 7 359 815
GILLETTE 7 212 218
SCA HYGIENE PRODUCTS 6 966 586
EESTIMAA RAHVALIIT 6 690 624
LIVIKO 6 630 650
PDI 6 362 679
EUROOPA LIIDU INFOSEKRETARIAAT 5 872 413
KADAKA SÄÄSTUMARKET 5 677 139
FERRERO 5 553 740
INFO-AUTO 5 112 491
ELION ETTEVÕTTED 5 074 386
TALLINNA LINNAHALL 5 022 997
STOCKMANN 4 889 002
TRIO 4 851 831
MEDIAINVEST HOLDING 4 840 230
BERLIN-CHEMIE 4 831 608
HANSATEE 4 790 897
BDG 4 765 134
RES PUBLICA 4 715 307
KRAFT FOODS 4 655 332
RAUTAKESKO 4 653 963
EESTI KONTSERT 4 619 063
SILJA LINE 4 604 837
TELEFONIPOOD 4 531 843
EESTI KAUBANDUS-TÖÖSTUSKODA 4 417 879
MAANTEEAMET 4 414 906
HEWLETT PACKARD 4 413 868
EESTI EKSPRESSI KIRJASTUS 4 296 394
VEHO 4 214 966
ADIDAS 4 120 295
FAZER 4 111 927
JOHNSON&JOHNSON 4 091 630
NYCOMED SEFA 4 077 065
TALLINNA KAUBAMAJA 4 003 247
PEPSICO 3 987 560
SOTKA 3 955 748
RAKVERE LIHAKOMBINAAT 3 823 505
ISAMAALIIT 3 783 796
DOMINA WORLD TRAVEL 3 759 557
STATOIL 3 716 812
HONDA 3 605 238
VENE KULTUURIKESKUS 3 508 647
HERMSEN 3 473 046
BALBIINO 3 291 871
ASKO 3 228 226
YOYOTA 3 153 727
DUNKRI KAUBANDUS 3 094 705
LG ELECTRONICS 3 073 863
TALLINNA PIIMATÖÖSTUS 3 059 954
FINDEXA 3 038 918
SONY 3 030 680
NISSAN 3 005 302
CARLSBERG 2 982 904
ÖSEL FOODS 2 913 849
TARTU MARATON 2 899 985
EMT,NOKIA 2 899 475
MEEDIAEKSPRESS 2 896 434
SALVEST 2 888 440
HORIZON TRAVEL 2 860 792
SAMSUNG ELECTRONICS 2 812 782
COMEDY PRODUCTION 2 746 354
KLISSERAN 2 743 444
PÕLTSAMAA FELIX 2 741 842
EESTI AJALEHTEDE LIIT 2 674 743
ESTONIAN AIR 2 616 672
ONOFF 2 531 255
EESTI RAADIO 2 528 781
SL ÕHTULEHT 2 522 155
BALTI INVESTEERINGUTE GRUPP 2 504 256
PRIKE 2 488 033
EESTI ARTISTIDE AGENTUUR 2 476 528
|
15.11.2004 at 14:09 |
|
kalev35 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
PlyVal väljendab praktiliselt 1:1 -le minu mõtteid ja kogemusi.
Oi, kui raske oli ja pikki päevi (millest kuud said) kulus, kui sponsorit/reklaami otsisin Volga ehitamiseks...
Reklaamitegelased võiks ise korra oma programmi kokku panna ja proovida, kas leiavad kodumaise tootja/toote, kes üritust toetama tuleks! Andes siis 'gurudele' ette neile "juhuslikult" teada olev reklaamirahade taotlemise ja määramise kogemuse, mis töölt kaasa saab.
Kasvõi huvi pärast tehku oma plussi kirja - tahaks näha, kes hakkama saab! ja pärast jagagu kogemusi koosviibimisel.
Alkohol ja tubakas on igal juhul välistatud - mis kodumaisest üle jääb?
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
15.11.2004 at 14:30 |
|
PlyVal64 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: kalev35: PlyVal väljendab praktiliselt 1:1 -le minu mõtteid ja kogemusi.
Eks meie kogemused(ebameeldivad) jäävad päris mitmete aastate tagusesse aega. Kindlasti on mingi positiivne areng toimunud, kuid kui suur? Me Sinuga oleme keskmisest tqhq lugejast ja ka keskmisest hobisportlasest pisut vanemad. Sina lausa üks vanematest(sry). Seega on pisut rohkem elukogemust ja mäletame ka halbasid aegasid.
Mina võrdleks pangandust ja reklaamindust. Esimesed kogemused pangalt midagi tahta jäävad aastatesse 1995-1996. Oli vaja pangalt garantiikirja Eesti Tolli jaoks. Summa tühine 250 000. Ühispanga peamaja asus veel Tartu maanteel vanas madalas paekivimajas, Tornimäe tänavast keegi veel ei unistanudki. Miski tattnokast(egas ise olime ju kah suht noored siis, 26 ikkagi) laenuhaldur või mis ta ametinimi oli, pani kohe soojenduseks paar sellsit "pirni", et kõrgharitud majandustegelasest abikaasal jä suu päris lahti. Mulle tekitas lihtsalt kõhulahtisuse, sest nii lolli lipsustatud "pankurit" ei osanud uneski oodata. Aga aeg oli selline: pank oli kunn ja sina mittemidagi. Iga tola arvas ennast Rockefelleri olevat, klotser sõrmes ja pangapoolt ametiauto istumise all. Sina tahtsid saada raha, neil oli raha. Intressi numbrist ja muus ebainimlikust ei tasu rääkidagi...
Kuidas täna on? Pankadel on samamoodi palju raha, kuid nad peavad tegema endast kõik, et keegi seda üldse tahaks. Ja lolli tellerit või laenuhaldurit vist enam ei kohta. Inimestele lausa otseselt määritakse raha pähe, ole hea ja võta, raiska, osta, kuluta. Intress väike, tagatist pole vaja jne.
Eks reklaamindusega on asjalood samamoodi. Teatud hetkeni vajavad kõik nende raha, nemad saavad dikteerida. Aga eks sealgi jõuab kätte aeg, kus neil tuleb oma raha hakata pähe määrima, reklaamipinda üle ostma, rohkem maksma jne. Reklaamiväljundite hulk ei ole piiramatu. Ajalehest-ajakirjast ei saa 90% olla reklaam, samamoodi telest-raadiost. Tuleb aeg, kus reklaamiinimestel tuleb rabelema hakata. Kes esimesena alternatiivsed kanalid "kinni paneb", võib tulevikus ennast kindlalt tunda. Eesti on ikkagi pisike, lühikese suve ja kehva kliimaga, suuri üritusi(loe: kontakte) ei korraldata piiramatult. Ei jätku nädalavahetusi ega pealtvaatajaid.
See siis minu lihtsustatud maailmapilt. Tegelikkus on keerulisem, kuid kes see viitsib raamatut siia trükkida |
15.11.2004 at 15:12 |
|
rustang Moderator |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
quote: PlyVal64: Kindlasti on mingi positiivne areng toimunud,
On toimunud jah, kogesin seda omal nahal käesoleval hooajal. Kui auto on atraktiivne ja suudad pakkuda ka midagi muud peale kleepsu juhiuksel, siis on igasugu asjad võimalikud. |
15.11.2004 at 15:19 |
|
kalev35 |
Vaidlus- ja mõtetejagamise koht
aeg on edasi läinud, olud on samad.
Seepärast pakungi varianti, et reklaamitegijad ise üritaksid "endale kliendiks" hakata.
Arvan, et ega nad üle 1-e 'ehkvõibollakuisiisjärgmineaastavaatame 1000.-' vastuse ei saagi kokku!
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
15.11.2004 at 15:22 |
|
|