register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine   1 2  
Poster Message
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Edastan siis oma tuttava küsimuse, et mis selle mootoriga pihta hakkata? Millest oleks mõtekam alustada? Esialgu ei soovita väga suuri summasid sisse laduda aga süües kasvab isu ;) Igasugused soovitused teretulnud.
26.11.2004 at 10:57
Max3,0
 
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
pakun et alustada võiks viisnullist :rolleyes

____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
26.11.2004 at 11:02
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Seda minagi esialgu kostsin aga tahetakse ikka sama mootor jätta. Saa sa nüüd inimestest aru
26.11.2004 at 11:07
Olds
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Leian, et mõttetu on "mikromootorit" arendada, mattes sinna hunniku raha. Ühel hetkel saab piir ette. Arvan, et seda mootorit väga kaugele modida pole võimalik ja isegi kui on olen veendunud, et odavam on ehitada 305cid või 350cid mootorit. Vahe on öö ja päev. Seega veena oma sõber ümber!

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
26.11.2004 at 11:10
vvt
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Tööjärjekord:

1. soetada endale natuke vastavaid käsiraamatuid (kokku kuni 2000 eek)
2. teha sealt endale asjad ja põhimõtted selgeks
3. p2 baasil selgitada välja järeleaitamist vajavad kohad konkreetsel autol/mootoril
4. teha ära mahukas infokogumine p3 raames leitud kitsaskohtade kõrvaldamise meetoditest/saadaolevatest valmisjuppidest.
5. hakata tegutsema.

P3 eeldab tavaliselt juba mootori lahtivõtmist, kui teist samasugust just kõrval pole. Mina nt lõikasin terve kaane katki sellel eesmärgil, et mis seal sees on.

Nii uuel EFI mootoril ilma elektroonikaasjatundjate abita ei pääse, sest segu ja süüdet ise muuta ei saa.

Eestis on muide üsna tavaline selline tase, et esimese asjana kakutakse mootor osadeks, siis ostetakse suruõhufrees ja nühitakse alamõõduliste klappidega kaanes kanalid suuremaks, pannakse kuuma väljalaske kõrvale kaaändenn ning ongi tjuuning gotova:)

Edit: Olds, see swapijutt on lihtne ja odav üldiselt karpamootori panekul. Üsna uue EFI mootori puhul on vaja ikka tervet kompotti, mitte kellegi paljast mootorit - süütepoolid, ecu, juhtmed, andurid, lisaseadmed - mida kõike ostma hakates on pärast 99 camaro hind koos. Samuti on 99 a auto heitgaasinorm selline, et igasugu odavamad swapilahendused ületavad norme kindlasti kümnekordselt.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.11.2004 at 11:13 Last edited 26.11.2004 at 11:16 by vvt
newton
 
Moderator
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Sellises kohas tundus omajagu infi leiduvat:

http://www.firebirdv6.com/

Seal ja mujal f-body saitidel V6 alamfoorumid ka abiks. Üldmulje jäi, et CAI ja väljalase, stalli ja peaülekandega natuke teravust juurde; kui väga võimsust vaja, siis nitro.

"Viisnulli" nii uuele 4th genille keegi panema ei hakka, kompressoriga 3800 ja LS1 pigem, aga vaevalt needki realistlikud või mõistlikud variandid on.
26.11.2004 at 11:17
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Üldiselt kavatseb omanik jätta kõik töö spetsialistide teha kuna ta ise mootorites suurt midagi ei tea. Ootakski soovitusi ka töökodade kohta kes selliste asjadega tegelevad. Ja muidugi orjenteeruvad hinnad oleks abiks...
26.11.2004 at 11:18
vvt
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Swapijutu juurde jäi lisamata, et mootori vahetusel seisab ees ka päris mahukas esisilla upgrade, samuti pidurid, tagasild jne jne jne ....Eesti oludes 3.8 upgrademine LT1-ks läheb maksma vähemalt 100 -120 tuhat, kui korralikult teha. Niiet odavam on see LT1 lihtsalt osta kui sellega jamada.

Eestis raha eest seda teha lasta...khhmm siin oli äsja üks BB vette juhtum....või peab tõesti palju raha olema.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.11.2004 at 11:20 Last edited 26.11.2004 at 11:20 by vvt
hypertyyp
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Las müüb oma auto maha ja ostab Peebu oma ära:P
Ei pea midagi lahti kiskuma ja on korraga palju parem auto olemas...

____________________________
Fordi omanik...
26.11.2004 at 11:27
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
quote:
hypertyyp: Las müüb oma auto maha ja ostab Peebu oma ära:P
Ei pea midagi lahti kiskuma ja on korraga palju parem auto olemas...
Kesse sellist autot ostab?
26.11.2004 at 11:32
Olds
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
:) Ei oska öelda. Minu jaoks ära rüvetatud igasugu "lexus stiili" tagatuledega, dioodidega salongis, käiguhoob jne. Ja hind... :eek

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
26.11.2004 at 11:41 Last edited 26.11.2004 at 11:42 by Olds
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Sellepärast ongi omanik müügile käega löönud ja tahab natuke mootorit järgi aidata.
26.11.2004 at 11:44
Olds
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
novot...seega raha tundub mehel olema

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
26.11.2004 at 11:45
peep
 
Moderator
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Kui jutt konkreetselt sellest punasest, siis oleks ilmselt mõistlikum-odavam-efektiivsem osta V8 mootoriga samasugune auto ja endale meeldivad jupid punase pealt ümber laduda, ning siis punane maha müüa.

Kui isu hj. järgi ei ole nii suur, siis sinna V6 peale on saada K&N sisselaset (kui juba ei ole paigaldatud) ja mingi 50 hj. nitro kit on ka vast võimalus. Rohkemat sellega pole midagi teha, kõik kompressori ja turbo variandid tulevad kallimad kui minu pakutud lahendus, ning ka ebatöökindlamad.
26.11.2004 at 12:03
vvt
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Need riisispoilerid vms võiks maha müüa ning saadud raha eest tehnika soetada:)

Nitrokit peaks olema sellele mootorile vähe võimsam ikka olema, dry NOS 5124 peaks 70-80 hp olema.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.11.2004 at 12:18
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
quote:
peep:

Kui isu hj. järgi ei ole nii suur, siis sinna V6 peale on saada K&N sisselaset (kui juba ei ole paigaldatud) ja mingi 50 hj. nitro kit on ka vast võimalus.
Mootor on seal täiesti stock. Kuskohast tasuks neid sisselaset ja nitro kitte küsida (koos paigaldusega)?
26.11.2004 at 12:45
madis
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Kitte küsi Topist ja vaata netist. Paigaldust vaata kuskilt mujalt. Mootori järeleaitamise korral igasugu garantiijutt on sulaselge hülgemöla ja kliendi petmine, nii et arvesta sellega.
Kui just kedagi soovitaks siis Vahurit aga noh kontrollima pead nii või naa kõiki ja kõike.
26.11.2004 at 13:43
peep
 
Moderator
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Nitroga on see teema, et kuigi ta annab jõudu juurde, siis tänaval kasutatava auto puhul ei teki eriti võimalusi seda kasutada ehk 99 % ajast sõidad vabalthingava võimsusega. St. nitro ei sobi oma olemuselt tänavasõidukile.

Väljalaset annab ka kindlasti modida, ehk tuleb sealtki mõni hobune. Siiski, tee mida tahes, kulutatud raha ja saadud hj. suhe on selle auto puhul väga kehv ehk soovitan mitte hoogu sattuda.
26.11.2004 at 13:48
vvt
  
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Vaatasin just tutvustuse alt mootori andmeid:
200 hj @ 5200 306 Nm @ 4000

Antud mootori kohta on see arendatud juba üsna kaugele. Ehk siis antud tüüpi kaantega kaheklapilise mootori edasiarendamine läheb räigelt tänavaomaduste arvelt (jälgi momendipöördeid). Minu auto mootoril stockis on need näitajad 218@5200 ja 310 Nm@4000, kuid seal ei ole katti ja nii rangeid emissione, pluss see on hemi-kaanega.

+50 hj saab sul vere hinnaga tulema ja kardetavasti annab mingi asi enne järgi kui see kätte tuleb. Ehk siis rammus momendivahemik (mida juba stockis on juba natuke) kahaneb jõudsa tempoga. Arvnäitajaid vaadates ja eeldades, et seal kuskil mingeid piiravaid lauslollusi pole, on vajalik package

Hp tuleb ehk 250 kuskil 6000 rpm-l ning samas augus moment kuskil 4500-4800 kandis. Kui sa jätad sama käigukasti ja tagasilla, tähendab see, et käigud on liiga pikad ja peale ülesvahetust langevad pöörded allapoole
suurima momendi ala, kus mootor hakkab enne jalga puhkama. Ehk siis manuaalkäigukast ja kõrgem tagasild on vajalik selleks, et reaalsed kW tõusud ka stopperiga mõõdetud saaks. Muidu on kogu reaalne numbriline võit vaid 5-8 kmh maksimaalkiiruses (mis vist on piiratud niikuinii???)

Lihtsalt see 3.8 mootor on arendatud sellissesse faasi seeriaautol, et see vastaks oma keerukuselt umbes 250 hj saamisele 305-st. Ees ootavad kindlasti sellised tööd nagu
suuremate klappide/pesade panek, headerid, aju ümberproge jne, et auto ka peale 5000 rebiks, mitte ei sureks ja lämbuks.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.11.2004 at 14:08
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Kas keegi Tallinnas tegeleb kah Camaro ajude progemisega?
26.11.2004 at 14:18
peep
 
Moderator
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
quote:
AK1: Kas keegi Tallinnas tegeleb kah Camaro ajude progemisega?

Ma pakun, et isegi USA's ei tegele keegi V6 stock aju progemisega.;)

Kui ikka raha on vähe ja midagi aru ka ei saa, siis oleks mõistlikum see vähene auto hooldamiseks kulutada.
26.11.2004 at 14:24 Last edited 26.11.2004 at 14:35 by peep (Moderator)
drag racer
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
quote:
newton: kompressoriga 3800


Ma uuriks päris huviga, milline see kompressor oleks või mis hinna klassi ta jääks, - kui palju ta juurde annab ?

26.11.2004 at 14:29
AK1
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
quote:
peep:
quote:
AK1: Kas keegi Tallinnas tegeleb kah Camaro ajude progemisega?

Ma pakun, et isegi USA's ei tegele keegi V6 stock aju progemisega.;)

Kui ikka raha on vähe ja midagi aru ka ei saa, siis oleks mõistlikum see vähene auto hooldamiseks kulutada.
Hooldada pole seal suurt midagi. Auto ainult 15000-20000 sõitnud ja kõik vajalik juba vahetatud.
26.11.2004 at 14:47
madis
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Vaheta peaülekanne, seda peaksid kohe tagumikuga tundma.
26.11.2004 at 15:17
peep
 
Moderator
99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine
Btw. Eestis ei ole ühtegi pädevat peaülekande vahetajat ehk siis sellist kodanikku, kes garanteeriks, et uus ülekanne undama ei jää.

Vaatasin pädevamatest netipoodidest järele, V6 performance juppide valik on sisuliselt null.:D
26.11.2004 at 15:30 Last edited 26.11.2004 at 15:31 by peep (Moderator)
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 99 camaro 3,8 mootori järeleaitamine   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.