Poster |
Message |
kummel |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Lugesin seda Bobi artiklit ja tekkis küsimus,
kuidas see ARK.-is vormistatud on?
Kui omavalmistatud sõiduks siis ei tohiks see väliselt meenutada Bobi. Või on see Bmw 750 ümberehitatuna?
Nii et lootus pole veel kadunud.
|
06.12.2004 at 11:29 |
|
tfr |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Leivategija autod on vist siiamaani omavalmistatute all kirjas.
Kui ma õigesti mäletan, siis ta oli koos Teppaniga vist üks kahest Eestis, kellel oma VIN-koodide vahemik eraldatud on. |
06.12.2004 at 12:57 |
|
rustang Moderator |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Kitsel peaks ju ka olema. |
06.12.2004 at 13:02 |
|
PlyVal64 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: rustang: Kitsel peaks ju ka olema.
Mati Kitsel on autotehas, mitte omavalmistatud sõidukid. Leivategijal ja Teppanil saab VIN'iks EST******(või oli ARK****), Rexeril V69*****.
V69 on autotehase number, nagu Opelil on WOL***, teisi võib igaüks ise auto passist vaadata. Esimesed kolm tähist on tehase kood. Lisaks Rexerile peaks oma tehase tunnus olema veel kahel haagiseehitajal ja vist ka Silwi bussiehitajatel. |
06.12.2004 at 13:06 |
Last edited 06.12.2004 at 13:06 by PlyVal64
|
vvt |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Olen kuulnud selle inimese kommentaare, kes selle mootori aasta peale valmimist reanimeeris ja üldiselt ei pidada asi trükimusta kannatama. Vähemalt see, mis enne seda juhtmete vms tehtud oli
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.12.2004 at 14:19 |
|
PlyVal64 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: vvt: Olen kuulnud selle inimese kommentaare, kes selle mootori aasta peale valmimist reanimeeris ja üldiselt ei pidada asi trükimusta kannatama. Vähemalt see, mis enne seda juhtmete vms tehtud oli
Sa vist räägid lillast quattro-Bobist. Sellega olevat jah mingeid jamasid. Too roheline ikka peris uus asi Hüüru töökojast, aasta tagasi ei saanud see veel sõita |
06.12.2004 at 14:23 |
|
Delrin |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Mida me keerutame?
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=5096&highlight=pobeda
____________________________
M30 |
06.12.2004 at 14:29 |
|
vvt |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Täpsustuseks - see v12 pobi oli näitamiseks valmis juba ülemöödunud Motorexil, seega 2003. a märtsis pidi ta juba koos olema. 2004. näidati seda tuletõrjeautot. See tähendab, et selle käimajamisega on pea kaks aastat pusitud juba. 2003 igatahes sõnas Mati rahvale, et veel ei tööta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.12.2004 at 14:39 |
|
Stealth |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: vvt: Olen kuulnud selle inimese kommentaare, kes selle mootori aasta peale valmimist reanimeeris ja üldiselt ei pidada asi trükimusta kannatama. Vähemalt see, mis enne seda juhtmete vms tehtud oli
Ok,mootori koha pealt olen ma võhik ja seega sellisel teemal jahvatama ei hakka, mida ma üldse ei valda.
Aga need pildid,mis on Autolehe esikaanel ja ajakirjas sees,näitavad ehedalt ära, KUI kõveralt autol ikka eeltöö tehtud on. Detailidel valgus ja üleminek varjudele mängib ikka päris kõvasti ehk siis peaaegu terve kere on selline lippadi-loppadi. Vanaaegsetel, kumerate ja nõgusate pindadega autodel näitab sellise asja kohe välja kui on eeltööd lohakalt tehtud.
Värvimisest kui sellisest ma ei räägi,kuna see on auto ehitus- või taastamistööde juures nn."jäämäe veepealne osa"(kuna nagu ma jutust aru sain,värviti ta mujal,mitte Hüürus), vaid sellest, mis puudutab pahteldamist ja keredetailide sirgekshööveldamist .
Ok,see võib liigse tähenärimisena tunduda aga kui juba sellist masti projekt on ette võetud,siis võiks nagu asja kallal natuke vaeva ka näha ja auto selliseks voolida et ta iga nurga alt hea vaadata on
Antud masina puhul seda küll öelda ei saa
PS. Kuna iga päev tegelen sellesama alaga, millest eespool juttu oli, siis paratamatult, kui näen kuskil mõnda huvipakkuvat taastatud-restaureeritud või ok, kasvõi ümbergi ehitatud vanaaegsemat autot, hakkan vaatama, kes kuidas eeltöö ja värvimise teinud on.
See ei tähenda et ma nüüd võimaluse korral tormaksin auto juurde ja hakkan ninapidi mööda autot jooksma.
Seda mitte.
Selle üldpildi saamiseks,kas auto on korralikult tehtud või ei, ei pea tingimata luubiga mööda autot jooksma vaid selle saab ka teatud nurkade alt vaadates kätte,nagu need ajakirjas olevad pildid väga selgelt ära näitavad
|
06.12.2004 at 23:21 |
|
rrrr |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Siin kaks rohkem kui aasta tagust pilti sellest BMW750 millel antud Pobeda välimus: 1, 2
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
06.12.2004 at 23:57 |
|
Jesper |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Kindlasti oleks enamvähem sama vaevaga saanud ka keskkonsooli vähem bemmi jätta. Ja need veljed...
Tundub, et vendadele oleks kampa mingit disainerit-stilisti vaja, tehniliselt väljapaistvad customid rikutakse näputäie odavate nublakate, velgede ja värvi/maalingutega julmalt ära.
Muidugi võib auto elusuuruses teistmoodi paista kui piltidelt, aga kardetavasti siiski mitte.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.12.2004 at 00:11 |
|
kalev35 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: Stealth: ... Ok,see võib liigse tähenärimisena tunduda aga kui juba sellist masti projekt on ette võetud,siis võiks nagu asja kallal natuke vaeva ka näha ja auto selliseks voolida et ta iga nurga alt hea vaadata on
ja nüüd mõelge sellele, et keegi maksab selle töö eest raha ka... ja palju. Kolhoosi töökodades tehti ka paremat plekitööd! Mootori poolel lubaks pätsijal ainult GAZ 53-e karbussi kruttida - sealt pole palju ära visata
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
07.12.2004 at 09:07 |
|
Marx |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Minu melest väga ilus! Seni parim asi sealt hoovi pealt. Edu meestele. Väga imelik on aga see keskkonsool. Juba BRC-s olevale Volgale on sarnane monstrum sisse ehitatud, siin oleks võinud ikka sammukese edasi minna. Selline kast ei sobi ei Bobile ega ammugi ei vääri seda BMW Kohutav. |
07.12.2004 at 10:07 |
|
mr. RocknRoll |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Mis sa kostad, arvatakse suhteliselt halvasti masinast. Olen seda ühekorra isiklikult uurinud nii seest kui väljast ja ei leia küll eriti asju, mille üle nuriseda. Ok, uste lukkude süsteem oli orig., ise oleksin eelitanud customitele mõeldud komplekti. All olid valuveljed, kui selline oli soov, las olla. Endale meeldiks midagi vana mustangi orig. velje laadset all näha. Ja loomulikult armatuuri osa, oli säilitatud plju orig. lüliteid ning need ka korralikult taastatud, nagu rool ja kõik muu, kuid bemari musta taustaga ja valgete seieritega kellad rikkusid asja. Tõsi, viimast ´malli´ oli Pobis vähem kasutatud kui Volgas.
Huvitav, miks saavad alati igasugu ehitajad kõvasti kriitikat (pean rohkem bommi foorumit silmas) ja tundub, et just nende käest, kes rohkem niisama munevad kui midagi teevad. Ei ole küll ise kuidagi masinaga seotud, kuid viskab vahel üle see umbropsu materdamine.
____________________________
44269 |
07.12.2004 at 11:20 |
|
PlyVal64 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Eks see materdamise asi on omamoodi põhjendatud, kuid... Olen ise ka ennevanasti Mati kohta kõva sitta sõna öelnud, kuid see puudutas just tema töödes disaineri mittekasutamist. Eks ta alguses tegi ikka kõvasti visuaalset pornot. Viimased tööd on seevastu juba täiesti lahedad, retrot ei rikuta, vaid installitakse uus tehnika vanasse kesta.
See bemmi kasutamine doonorina võik küll lõppeda, no ei ole bemm mingi tegija ja lisaks oma keerukale elektroonikale tekitab lisatülinaid. Nagu need rõvedad bemmi kellad jms. Kuid järgmine aparaat on neil juba ka peaaegu valmis ja seal on aistevahel juba õige mootor.
Teine asi veel: Pobi ei olnud tehasest tulnuna mitte kunagi sile. Selles suhtes ei ole Mati Pobi ülerestaureerinud, mis igasuguste maalrite alatine häda on. Pobi on veel selle ajastu auto, kus pahtli asemel tina kasutati ja perfektne ei olnud odav masin kunagi. Zis-Zil-Zim olid vähe teine teema. Mina annaks konkreetsele autole hindeks 4. Hindele 5 tehtud autosid on Eestis kõikide erinevate ehitus- ja taastamisstiilide peale kokku vast 5-6 masinat. Ja hinde 5+ saaks nendest vast 2-3 isendit. Hot-Rodi hindele 5 teha on väääääga kallis, hindega 5+ autot ... pead Boydist tellima. |
07.12.2004 at 12:02 |
Last edited 07.12.2004 at 12:03 by PlyVal64
|
peep Moderator |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Kohalikke olusid arvestades väga tõsine projekt ja au tegijale aga ma ise oleks ikka mitu korda mõelnud, kas sinna panna BMW V12 mootor ? Raske ja keerukas jõuallikas, ülikeeruka juhtelektroonikaga, mille võimsusomadused samas pole palju paremad kui kasvõi sama tootja V8 mootoril ja neid ratsionaalsemaid mootoreid on teisigi. Või oli tellija kinnisidee V12 ? Siis ehk küll...
Ilmselt tähendab selles kestas V12 hooldus ja remont ka mootori mahavõtmist enamikel juhtudel ? |
07.12.2004 at 12:15 |
|
Caddy73 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Aru ma ei saa mis siin vinguda, väga tubli töö et keegi üldse midagi sellist teinud on. Palun näidake mulle neid töökodasid, kus kahel käel selliseid kahe kolme aastaseid projekte ette võetakse. Minu kogemus on selline, et sellistest töödest ei taha keegi midagi kuulda ja kohe hinda sellisele tööle ei osata pakkuda. Väsid raha vedamast selle kolme aasta jooksul. Kui peaksid leidma koha kus töö tehdaks poole aasta jooksul, kvaliteetselt ja täpselt sinu näpunäidete järgi on ilmselt rahasumma selline et loobud. Reaalsus paraku on selline. Kõigepealt tuleks heale plekkimehele suurem summa raha laenata protsendiga. Mõne aja pärast rääkida et ta võtaks su auto ikkagi tööse. Tulemus on selline et auto võetakse tööse tingimusel et tehakse siis kui kiiremaid töid ei ole. Otse loomulikult käid ise kogu aeg tagant utsitamas ja abi töödel, jooksed liivapritsi vahet krundid sisepindu. Teed selliseid asju mida plekkimehed ja värvalid tavaliselt tegematta jätavad. Ja lõppuks sa väsid nendega vaidlemast. Tulemus pole kindlasti see mida ootasid ja lõpuks võid ennast lohutada et selle kahe aasta peale kogus laen korralikku protsenti ja sa said selle töö talutava hinnaga.
____________________________
convertible 500cid |
07.12.2004 at 13:07 |
|
kalev35 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
et seda projekti 2-3 aastat tehakse, on ilmselt BMW V12 mootor ja pätsija seal juures.
Kui tellijal asi teada, mida ja kuidas tahab, võtaks asja ette iga töökoda. Ja teeks ära ka!
Olen päris veendunud, et pätsija Pobi see küll ei ole. Keegi seda seal teha laseb...
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
07.12.2004 at 13:33 |
|
vvt |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: peep: Kohalikke olusid arvestades väga tõsine projekt ja au tegijale aga ma ise oleks ikka mitu korda mõelnud, kas sinna panna BMW V12 mootor ? Raske ja keerukas jõuallikas, ülikeeruka juhtelektroonikaga, mille võimsusomadused samas pole palju paremad kui kasvõi sama tootja V8 mootoril ja neid ratsionaalsemaid mootoreid on teisigi. Või oli tellija kinnisidee V12 ? Siis ehk küll... Ilmselt tähendab selles kestas V12 hooldus ja remont ka mootori mahavõtmist enamikel juhtudel ?
Kui selle mootoriga sõita, on päris omapärane tunne, kui starter keerab aeglaselt-aeglaselt (nagu aku oleks kööga)
ja siis mootor hakkab 400 pöördega tööle Fiilingult ei ole ta ühegi sama paja V8-ga võrreldav. Selle paja häda on selles, et tehniliselt on ta kaks R6 mootorit, mille ainus ühine asi on plokk ja väntvõll. Kõik muu kama alates bensupumbast kuni süütejagajani on kummalgi real iseseisev ja väsinud-näpitud autodel on nend oi oi kui raske tööle saada.
Raske see mootor eriti ei ole oma mahu kohta, 254 kg on tema kaal, nt 3.5 rivipaugutaja kaalub 200 alla. Alumiinium.
Mis aga seda ajakirjajuttu katuse mahalõikamisega kaasnenud juhtmete läbilõikamist puudutas, siis seal ei ole võimalik läbi lõigata ühtegi mootori tööd puudutavat juhet.
Mootori juhtmekimp nimelt ei ulatu kapotist suurt kaugemale, sest ecu on kapoti all. Niiet see katuse lõikamine ja 6 poti käimise jutt on ajakirjanduslik jama
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.12.2004 at 13:46 |
Last edited 07.12.2004 at 13:48 by vvt
|
Caddy73 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: kalev35: et seda projekti 2-3 aastat tehakse, on ilmselt BMW V12 mootor ja pätsija seal juures.
Kui tellijal asi teada, mida ja kuidas tahab, võtaks asja ette iga töökoda. Ja teeks ära ka!
Olen päris veendunud, et pätsija Pobi see küll ei ole. Keegi seda seal teha laseb...
ja hind oleks
____________________________
convertible 500cid |
07.12.2004 at 14:07 |
|
kalev35 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
Volga läks üle 148K 4-a aasta peale
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
07.12.2004 at 17:56 |
|
vvt |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: kalev35: Kui tellijal asi teada, mida ja kuidas tahab, võtaks asja ette iga töökoda. Ja teeks ära ka!
Hmm, see on julge lubadus. Aga hea mees kes lubabki. Kahjuks on tegelik elu selline, et need kes rahva jutu järgi teevad, ajavad tavaliselt ikka üsna suvalist ila suust välja (tööd nii palju, ei jõua, ei saa, kärss kärnas ja maa külmanud) - ka siis, kui 500-seid nina all lehvitada. Ja nii need autod venivad ja kevadest saab järgmise aasta kevad.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.12.2004 at 19:40 |
|
Stealth |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: PlyVal64:
Teine asi veel: Pobi ei olnud tehasest tulnuna mitte kunagi sile. Selles suhtes ei ole Mati Pobi ülerestaureerinud, mis igasuguste maalrite alatine häda on. Pobi on veel selle ajastu auto, kus pahtli asemel tina kasutati ja perfektne ei olnud odav masin kunagi. Zis-Zil-Zim olid vähe teine teema. Mina annaks konkreetsele autole hindeks 4. Hindele 5 tehtud autosid on Eestis kõikide erinevate ehitus- ja taastamisstiilide peale kokku vast 5-6 masinat. Ja hinde 5+ saaks nendest vast 2-3 isendit. Hot-Rodi hindele 5 teha on väääääga kallis, hindega 5+ autot ... pead Boydist tellima.
Asi ei ole mitte ülerestaureerimises vaid põhimõttes ja sellesse antud töösse suhtumises üleüldse.
Ma usun et maru mugav on kergema vastupanu teed minna ja tehagi elu lõpuni selliseid kõverate kerepaneelidega autosid.
Iseasi kaugele sellise suhtumisega jõuab niimoodi.
Niipaljukest kui ma vaadanud olen pilte töödest- tegemistest ja lugenud jutte- kommentaare,siis tekib kohati küsimus et miks ntx selline mees nagu Märt Aarne viitsib oma taastatavad-restaureeritavad autod viimase peal sirgeks ajada? Olgu selleks tööks tal siis kas ainult restaureerimisel oleva auto plekitöö või siis plekitöö koos eeltöö ja värvimisega.
Ma arvan et kui ta tahaks, võiks ta ju samamoodi poolpiduselt ja ühte silma kinni pigistades kliendile taastatud auto üle anda ja tuima näoga raha sisse kasseerida .
Aga miks ta seda nii ei tee, teab vist ainult ta ise.
Ja selles suhtes respekt ainult, kuna on näha et inimene on hingega asja kallal.
Ja tänu sellele et ta(Märt Aarne siis) ajab asja väga filigraanseks kätte ära oma töödega,(niipaljukest kui tema töös olevate projektide tööprotsessidest pilte nähtud on) ehk siis eesti keeles- teeb asja lõpuni nii vähedegi korralikult kui antud hetkel võimalik oma kogemuste juures, siis pikemas perspektiivis saab selline inimene omale hakata mainet tegema oma korraliku tööga. Ja vastavalt sellele tekib siis ka potensiaalne klientuur,(miks ka mitte ntx välismaalt pärit kunded.)mida pidi tal praeguse seisuga paras ports olema ja kelledele ta saab siis ka vastava hinna öelda.
Ja lõppkokkuvõttes eks neid kundesid ole ka siin mätta peal meil mitut sorti:ühed tahavad vähese raha eest saada omale sõidukõlbulikku isikupärast masinat ja ei aja nendel näpuga mööda autot vigu taga, teine inimene on nõus kasvõi rohkemgi maksma, aga peaasi et töö igalt poolt korralikult ja kvaliteetselt tehtud saaks.
Nii et see on juba selline igipõline paratamatus:
kes eelistab kvaliteeti kvantiteedile ja vastupidi.
See eelnev jutt ei ole siin nüüd ühe autoehitaja mahategemine ja teise üleshaipimine vaid nagu ma eespool mainisin- asi on suhtumises oma töösse, kui sellisesse. |
07.12.2004 at 21:58 |
|
kalev35 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
täitsa nõus, Stealth!
quote: Asi ei ole mitte ülerestaureerimises vaid põhimõttes ja sellesse antud töösse suhtumises üleüldse.
Ma usun et maru mugav on kergema vastupanu teed minna ja tehagi elu lõpuni selliseid kõverate kerepaneelidega autosid.
Iseasi kaugele sellise suhtumisega jõuab niimoodi.
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
07.12.2004 at 22:24 |
|
5.0 |
Artikel Leivategijast Autolehes.
quote: Stealth: quote: PlyVal64:
Teine asi veel: Pobi ei olnud tehasest tulnuna mitte kunagi sile..
Asi ei ole mitte ülerestaureerimises vaid põhimõttes(miks ka mitte ntx välismaalt pärit kunded.
rääkides restaureerimisest (see pobi ei ole just sobiv näide restaureerimise koha pealt),siis neid välismaa kundesid ei saa olema, sest sirgete külgedega Pobeda eest ei saa nad mitte oma soovitud autentsuse punkte kätte. Maailmas ei ole alati kõigil sellised soovid, nagu endale õige tundub.
|
08.12.2004 at 08:11 |
|
|