Poster |
Message |
vvt |
Crank trigger iginition
Valgustage palun rumalat. Google ja co+süütejuppide müüjate kodulehed ei suutnud kuskilt pakkuda mõistlikku ja arusaadavat seletust, kuidas subjekt töötab ja mis juppidest ta täpselt koosneb.
Niipalju on arusaadav, et väntvõlli küljes on ratas ja seal juures magnetandur. Edasist ei leia....eelkõige seda, kuidas seal toimub eelsüütenurga muutmine mootori töötades (erineval pööretel on erinev) ja mis pulkadest see süsteem täpselt koosneb?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.12.2004 at 12:43 |
|
jyrki |
Crank trigger iginition
Crank trigger is basically just like having the points, or whatever triggers your coil, in the front of the crankshaft. Because it's pretty big dimensionally, itäs also accurate. And there is no flex comapred to a chain or some else way driven camshaft and the distributor/oilpump gear on the rear end of it. With a crank trigger you still have to use distributor to distribute the coilcurrent to each cylinder. |
20.12.2004 at 13:05 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
I checked from tech sites, that distributor used with that type of system is very low, almost flat - probably there is only rotor inside, no regulators.
But my question is - how the ignition advance is adjusted during engine operation at variuos rpm? Or is there only static advance? Or is there any programmed box to produce the advance curve?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.12.2004 at 13:13 |
|
Fog |
Crank trigger iginition
Karp on jah vahel. nimelt on (kui tegemist missing_tooth systeemiga) näiteks 100 impulssi per vändapööre, millest 1 on "ära võetud". selle "ära võetud" hamba abil nullib elektroonika oma counteri.
Edasi on juba lihtne. Vastavalt anduritele ja RPM'ile arvutab elektroonika eelsüütenurga.
Nüüd siis on karbil teada, et missing tooth on näiteks 0 kraadipeal, aga 1. silinder jõuab ÜSS 90 kraadi peal, seega 25'nda impulsi peale pärast "nullimist". Kuna aga elektroonika on enne arvutanud, et vaja on näiteks 7,2 kraadi eelsüüdet, siis tekitab ta süüteimpulsi 23. "hamba" juures.
Ja kuna jagaja on 20...30 impulsi vahel just nimelt 1.silindri kontakti juures, siis toimubki süüde just seal silindris.
Tegelikult on kõik loomulikult keerulisem aga see selleks.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
20.12.2004 at 13:39 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Karpide kohta on lugeda, et nad on nii universaalsed, kui veel üks autojupp olla saab. Seepärast tekkiski küsimus, et kuidas saab "karp", mis olla hea nii täismehhaanilise points-type jagaja kui kõnealuse süsteemiga, oma ülesannetega toime tulla
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.12.2004 at 13:42 |
|
Fog |
Crank trigger iginition
no karbil on tänu oma cranc sensorile olemas RPM, seega seda saab ta kompenseerida.
imho
RPM'i muut'u peaks ta ka arvutada oskama, seega saab ta ideejärgi ka kompenseerida seda, kui lapatsi põhja lükkad.
/imho
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
20.12.2004 at 13:47 |
|
rustang Moderator |
Crank trigger iginition
Normaalsed süütekarbid omavad 3D ignition map-i ehk siis lisaks pööretele on teada ka mootori koormus. Sel juhul ei ole suur vahet, kas kütust antakse sissepurske- või karburaatori abil. Kui see boks on progetav, siis saad dynosessioonil erinevaid karakteristikuid proovida |
20.12.2004 at 13:59 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Kui ma õigesti aru saan, siis peale pisukest arupidamist iseendaga koosneb süsteem siis
1. crank trigger kit (ehk siis ratas+magnetandur)
2. süüteboks
3. jagaja, millest on elimineeritud vaakum- ja tsentrifugaalregulaator ja mis koosneb põhiliselt võlli otsa fikseeritud rootorist ja kaanest
4. süütepool
Kõik nad on värviliste juhtmete ja selliste kenade spetspistikutega ühendatud ja toimib---või veel midagi
Küsimus rustangile - kuskohast saab see hea süütekarp teada mootori koormusest eeldusel, et tegemist on karpamootoriga (no TPS) Pealegi ei paistnud kuskil mingeid reguleerimisnuppe ning tehnilistes andmestes polnud ka mõistet "adjustable" (õigemini seda oli vaid piiraja).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.12.2004 at 14:34 |
Last edited 20.12.2004 at 14:37 by vvt
|
rustang Moderator |
Crank trigger iginition
quote: vvt:
Küsimus rustangile - kuskohast saab see hea süütekarp teada mootori koormusest eeldusel, et tegemist on karpamootoriga (no TPS)
Minu karpamooroti süüteboksil oli vaakumi ots küljes. Kui gaas põhja vajutada, siis... (edasi pole vist vaja seletada )
Eelsüütenurga 3D kaart sõltub tegelikult ju paljudest asjadest - põlemiskambri kujust, nukkvõllist jne jne; "päris" võidusõidu süüteseadmetel on see ise seatav.
Päris hea sissejuhatus teemasse: http://www.emeraldm3d.com/ems.htm
|
20.12.2004 at 14:58 |
Last edited 20.12.2004 at 14:59 by rustang (Moderator)
|
MossOpel |
Crank trigger iginition
Mind vaevab selline küsimus: kas need ECU'd ja EMS'id on üldse kasutatavad, kui puudub plenum ja igal runneril on oma "liblikas". Mismoodi toimub õhurõhu või -hulga mõõtmine sellisel juhul
EDIT: Tehke pealkiri ka korda, kes oskab |
20.12.2004 at 23:18 |
|
devilc
Moderator |
Crank trigger iginition
quote: MossOpel:Mismoodi toimub õhurõhu või -hulga mõõtmine sellisel juhul
Ei toimugi. Kasutatakse gaasipedaali asendit ja pöördeid (TPS/RPM blend). |
21.12.2004 at 01:27 |
Last edited 21.12.2004 at 01:34 by devilc (Moderator)
|
13piisab |
Crank trigger iginition
quote: vvt:
Niipalju on arusaadav, et väntvõlli küljes on ratas ja seal juures magnetandur. Edasist ei leia....eelkõige seda, kuidas seal toimub eelsüütenurga muutmine mootori töötades (erineval pööretel on erinev) ja mis pulkadest see süsteem täpselt koosneb?
pagan, kas ma olen puhta rumal või - pea 20aastat on ju kõigile ottomootoritele just (ja ainult) taolisi süütesüsteeme peale laotud
kui me nüüd teineteisest mööda ei räägi, siis see jutt aitab ehk veidi - seal küll juttu kogu motronicust, aga süüteosa ka eraldi mainitud, 1.lk lõpus, algab "CAS"-st (Camshaft Angle Sensor).
____________________________
vanem on parem |
21.12.2004 at 08:51 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Motronic sisaldabki crank trigger süüdet. Muudmoodi ei olegi võimalik 91 bensiini ja 10,0 surveastme kooslus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
21.12.2004 at 10:03 |
|
jyrki |
Crank trigger iginition
The timing is fixed in crank trigger, no centrifugal or vacuum advance. And the crank trigger distributor has the rotor only (or you can use a regular locked up distributor with no other wires except the spark wires). If you need an advance curve, you have to use somekind of a computer to give you the curve. In drag racing it isn't needed, you only have to have a retard feature during starting, or you can have seperate strter & ignition switches. First crank the engine and then turn the ignition on. I have a regular distributos that is locked up, and an external "adjustable timing computer" to take care of the advance curve. |
21.12.2004 at 12:40 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
For ignition curve you need to buy more expensive ignition box, like Holley Strip Anhillator - I was told
In that case advance curve can be programmed using small plug-in controller. I think that simply fixed distributor is not generally a good idea, because this box can be programmed up 0-45 deg advance and the rotor is normally too narrow to cover an angle that wide (rotor should cover 1/2 of angle measured on crank) - either euro motronic-style or purppose built distributor for street use is required (w/ vide angle rotor).
Local experience with those fancy boxes is that using stock points/magnetic pick up) gives no improvement, because inaccuracy of stock distributor remains+ rpm is up to 6500. And the coil output increase +5000 volts is impossible to notice while driving.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
21.12.2004 at 13:32 |
Last edited 21.12.2004 at 13:34 by vvt
|
vvt |
Crank trigger iginition
Uurisin veel neid asju - ja inimene on leidlik
Tegelikkuses on reaalsus enamvähem selline:
Süüteboksid jagunevad budget ja race. Budgetil on advance curve valmistaja poolt sisse progetud nn harjukeskmisel kujul, mis peaks kõikide mootoritega töötama. Kogu reguleerimine piirdub kahest rattakesest piirajapöörete seadmisega.
Budget
Temast on kasu:
1. pöörded on kõrgemad kui stock süsteem kannab - üle 7000.
2. auto stock süsteem on nigel/pole piirajat
3. natuke kõrgem sekundaarpinge ja parem pöördetaluvus
4. kasutatakse crank triggerit (kõik süsteemid ei luba)
6500 pööret tegevale HEI süsteemile pole selle lisamisest erilist abi. Ka on vähe kasu, kui kasutatakse stock jagajat (ebatäpne). Tq autoesitluste all on race box ainult Lauril.
Ülejäänu on budget. Kuna ta ei ole mõeldud pikajaliseks kasutuseks (selleks tuleb loomulikult circle track süsteem osta), siis väsivad nad kiiresti ära. Harjukeskmise kõvera kasutamise tõttu on kõval mootoril abi vähe - kuivõrd sõltuvalt põlemiskambri tüübist võivad advance nurgad olla kuni 20 kraadi erinevad. See ei saagi töötada igal pool hästi.
Race
Põhivahe on programmeeritavus. Saab ise progeda kogu süütetabelit iga 500 pöörde kaupa. Saab sobitada igale mootorile ja sellest on tolku rohkem. Progetakse väiksese kiirliidese abil. Palju lisafunktsioone (burnoudi piiraja jne jne). Abi suurt ei ole, kui kasutada koos tavalise jagajaga.
Holley puhul on HP Anhillator (#800-100) puhas budget süsteem, sama on ka foke autol olev MSD oma. Race süsteem on Holley'l Strip Anhilator (#800-200).
Parandage, kui eksin
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
21.12.2004 at 17:42 |
|
jyrki |
Crank trigger iginition
I've got an old style analog MSD programmable timing computer MSD-8981, but I think now that there is fancier digital stuff around, they do not make that one anymore. It works great though and is easily repairable in the case problems occure. Just like the old MSD igniton boxes, 6AL, 7AL etc. In my case, the basic advance is 15 degrees, the advance curve begins at 1000 rpm and is all in at 2000, 33 degrees total advance. |
22.12.2004 at 13:25 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Kasulikku lugemist
http://hotrod.com/techarticles/general/113_0311_msd/
Ütlevad, et moodsale süüdeboxile saavat isegi traction control-featuuri juurde panna
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.12.2004 at 10:23 |
|
partel |
Crank trigger iginition
Crank trigger ise on lihtsalt täpsema väntvõlli asendi teadmiseks, kuna jääb ära nukkvõlli "ujumise" tekitatud viga.
Näiteks Pro Stockis tähendab 0.5 kraadi vale süüde praktliliselt kindlat kaotust.
Uumad on "flying magnet" tüüpi, s.t. magnetid pöörlevad ja non-magnetic pick-up siis edastab impulsse. Eeliseks on see, et muu läbu (poldid, prügi) ei anna valehäiret.
See ongi CT kohta peamine.
Süütekurv ise on omaette teema. Kiirendusautodel pole süütekurv tingimata vajalik, kuna mootor on kas tühikäigul või kõrgetel pööretel täisgaasil (on/off ). Ehk jagajale pole vaja tsentrifugaalregulaatorit, vaakumist rääkimata. Low-buck viis on tentrifugaalile lihtsalt lock-out teha.
Kui rahakott võimaldab võib siis lisada programmeeritava süüteboksi, keerukamad võimaldavad reguleerida iga silindrit 0.1 kraadi täpsusega igal ajahetkel, mistahes pööretel, igal käigul jne jne.
Probleem on seega seadistaja enda oskuses õige kurv sisse klõbistada.
Mitte väga ammu oli põhimure lihtsalt stardis sobival määral süüdet hilistada (s.t. mootori võimsust vähendada) ja siis see sobivalt varasemaks tagasi tuua, nii et kumm suitsema ei läheks. Lisaks muidugi nitro retardid jne.
Siis tuli aga funktsioon, mis võimaldas kontrollida mootori pöördessemineku kiirust. Kuna aga kiirendusauto start on ikkagi üsna täpselt etteaimatav tänu füüsikale ja kogemustele, siis oli võimalik kasutada seda sisuliselt veojõukontrollina (mis on karmilt keelatud). S.t. kui mootor liiga kiiresti pöördesse läks, s.t. ratas ringi käis, lõi boks lihtsalt piirajat, kuni asi maha rahunes ja pidamine taastus.
Ülitihe konkurents nõuab väga tapset süütekurvi, seetõttu ongi vajalik täpsem crank trigger.
____________________________
_ |
24.12.2004 at 23:51 |
|
jyrki |
Crank trigger iginition
It's nice to be able to adjust the timing in 0.1 degree increments, but it's not much of use if your crank throws are a few degrees off (meaning that they are not all exactly 90 degrees aginst each other), the crank is not exactly on the center of each cylinder throw; not even going to talk about lifter placement or angles. Unless you really verify that all these are true (it's not hard, just work; check all the TDC's with a degree plate and check the cam timing at each lobe), you really don't have to keep an eye on a degree or two. |
25.12.2004 at 20:39 |
|
partel |
Crank trigger iginition
Yes, yes, this 0.1* (if true ) is for Pro Stock guys, who can live in their dyno rooms.
Most applications have a zillion more important things to spend time and $$$ on.
____________________________
_ |
26.12.2004 at 12:12 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Nojah, kodustes tingimustes 0.5 kraadi on ikka väga karm
Kui +/- 2 kraadi täpsuseks saab, siis on juba väga hästi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.12.2004 at 19:17 |
|
MossOpel |
Crank trigger iginition
See tundub küll natuke overkill, vähemalt tänavamasinale. OK, blueprintimise käigus mõõdad kõik üssid ja nukkvõllil nukid eraldi ära aga klapivahed ju mõjutavad ka. Kas kodustes tingimustes saab üldse neid nii täpselt paika, et see 0,1 kraadi kaupa regullimine seda $$$-hunnikut õigustama hakkab. Ja igale käigule oma süütekurv? Milleks siis load site'id on...
|
27.12.2004 at 01:19 |
|
vvt |
Crank trigger iginition
Seda poole kraadi juttu ei maksa nii südamesse võtta, isegi väntvõll väändub kiirendamisel rohkem. Ei ole mõtet vaevelda 0,5 kraadi tagaajamisega, kui nurk vastava silindri kepsukaela ja väntvõlli otsa vahel muutub juba +/- 5 kraadi. Topfuelil pidi lausa 90 kraadi. Või arvestatakse seal see paindumine asja sisse? Kui ja, siis kuidas erinevatel pööretel täpset ÜSS-i määratakse
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
27.12.2004 at 13:05 |
|