register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Meil on olud paremad...vist.   1 2  
Poster Message
Bikerman
 
Meil on olud paremad...vist.
http://home.froshizzle.com/index.php?p=85&more=185

20.01.2005 at 21:48 Last edited 20.01.2005 at 21:50 by Bikerman
sten666
Meil on olud paremad...vist.
Jah
Eestis on ikka inimestel mingil määral selline organ nagu aju säilinud (muide see klipp naljateeemas ka olemas)
20.01.2005 at 22:02
Bikerman
 
Meil on olud paremad...vist.
Ma ei ole jah nalja rubriiki vaadanud sorry.
Aga ise imestan,et uus Jaguar ja ML Mersu libisevad nagu suusahüppajad.....kus siis ABS on?Uutel veel mingi piduri assistent kah välja mõeldud.Nu blin.
21.01.2005 at 00:20
tfr
 
Meil on olud paremad...vist.
See kuulub ilmselt automaailma levinumate müütide hulka - reaalsuses ABS ei vähenda pidurdusteekonda, pigem vastupidi. ABS on selleks, et põhjalöödud bremsadega oleks saanud sellest rivist mööda roolida, aga selleni seal kellegi IQ ei küündinud, lihtsam oli katapulteeruda. :)
21.01.2005 at 00:33 Last edited 21.01.2005 at 00:34 by tfr
Bikerman
 
Meil on olud paremad...vist.
Siis pidavatki see assistent tööle hakkama ja iseseisvalt brake pressure valvet timmima.
Nendes autodes aga olid roolitaga istujad täiesti kaas -sõitjad.Autod lohisesid nagu salvokelgud mäest alla...vaatamata oma miljonilisele hinnale ja kapoti märgi suhtele.
21.01.2005 at 00:56
r.i.h.o
Meil on olud paremad...vist.
asi selles,et ABS arvab ,et auto ilusti seisab ja nüüd vaja rattaid kõvasti kinni hoida

____________________________
1,2 liitrit puhast powerit
21.01.2005 at 01:06
peep
 
Moderator
Meil on olud paremad...vist.
Lihtne ju. Auto seisis/peaaegu seisis mäe otsas ja hakkas siis blokeeritud ratastega libisema nagu salvokelk ja kiirus muudkui kasvas. Kiirus peab olema 5-8 kmh olenevalt süsteemist, et ABS rakenduks.

quote:
kuulub ilmselt automaailma levinumate müütide hulka - reaalsuses ABS ei vähenda pidurdusteekonda

Pigem on vastupidi, reaalsuses, igapäevaliikluse oludes äkkpidurdustel vähendab ABS 99,999999 % juhtudest pidurdusmaad. Müüdi jutuga peetakse ilmselt silmas, et keegi kuskil teatud tingimustes suudab demonstreerida, kuidas ilma ABS'ita pidurdusmaa on lühem. Kumb on olulisem reaalelu ja liiklusohutuse jaoks ?
21.01.2005 at 07:53
Moe
Meil on olud paremad...vist.
quote:
peep: Pigem on vastupidi, reaalsuses, igapäevaliikluse oludes äkkpidurdustel vähendab ABS 99,999999 % juhtudest pidurdusmaad. Müüdi jutuga peetakse ilmselt silmas, et keegi kuskil teatud tingimustes suudab demonstreerida, kuidas ilma ABS'ita pidurdusmaa on lühem. Kumb on olulisem reaalelu ja liiklusohutuse jaoks ?

Protsendiga päris nõus ei ole. Pigem on see reaalses igapäevaliikluses 50% lähedal. Vihmamärjal või kuival asfaltil on see pigem ABS-i kasuks ning lumel või jääl pigem ABS-i kahjuks. Emotsionaalsel tasandil, pidurdavas autos istudes, on see aga kindlasti 100% alati ABS-i kasuks.

teatud tingimustes - ei pea eriliselt katsetama või erilisi tingimusi otsima, et see "müüt" ümber lükata. Kõige lihtsam test, mida isegi ise korraldama ei pea, on minna ja vaadata, kuidas kadriorus sõidukooli omad talvesõidu platsiharjutust teevad kinnisõidetud lumel või jääl. ABS saab seal pika puuga pidurdusmaas, võidab aga kindlasti auto kontrollitavuses.

Muidugi. Väga palju sõltub rehvidest - kui rehv on kulunud või lihtsalt kehv siis võivad pidurdusmaad ka võrdsed olla.

21.01.2005 at 09:10
peep
 
Moderator
Meil on olud paremad...vist.
ABS'i kui pidurdusmaad pikendavasse atribuuti suhtuvad tavaliselt need, kes peavad ennast keskmisest paremateks autojuhtideks või väga headeks juhtideks. Kahjuks ei lange enesehinnang ja tegelikkus tihti kokku. Ja tegelikkus on, et enamik meie teedel liikuvaid juhte ei suuda iseseisvalt nii efektiivselt pidurdada kui korralikult toimiv ABS suudab. Muidugi tuleks arvesse võtta, et ABS süsteemid on oma efektiivsuselt väga erinevad, siin käib jutt toimimise põhimõttest, mitte konkreetsest tehnilisest lahendusest. Mõne auto ABS töötab nii ajuvabalt, et on tõesti pigem ohtlik kui turvalisust suurendav.

Kui veel teooriast rääkida, siis mille arvelt on ilma ABS'ita pidurdamine efektiivsem ? Teatud pindadel nagu näiteks lumi, võib efekt tekkida kuhjunud lumevalli näol mida blokeerunud ratas enda ees lükkab ja kõval ülilibedal pinnal naelrehvi puhul hõõrdumisest. Muidugi on need autod sel hetkel juhitamatud. Siiski üldjuhul teeb tehnika oma tööd paremini kui inimene seda eales suudab. Sama lugu on mistahes auto juhtimise funktsiooniga (sequental käiguvahetus, veojõukontroll jne.). Nende kohatised puudused on tingitud tootearenduse/omahinna piirangutest, mitte kontseptsiooni vildakusest. Hea näide on F1, kus tootearenduse kulud pole probleem - kui reeglid ei piiraks, siis varsti istuks piloot vormelis reisijana, sest ta ainult segaks seal, üritades ise midagi keerata ja kuhugi vajutada.

Inimene masina vastu ei saa.:)
21.01.2005 at 09:54 Last edited 21.01.2005 at 09:55 by peep (Moderator)
hulgus
Meil on olud paremad...vist.
keegi mainis, et nii väikesel kiirusel ABS ei tööta. Audil näiteks ragistab peaaegu seismajäämiseni, (alla 5km/h).
Sügisel sai suverehviga lund tervitatud. Igal ristmikul oli tunne "nagu imeks eesseisja p...e kinni".
Kas seisva mootoriga , süüde muidugi sees, ABS töötab? (mul automaat, pole saanud katsetada, st ei lase seisma jätta)
21.01.2005 at 10:04
ylovoitka
Meil on olud paremad...vist.
Kui väikese kiirusega ABS ikkagi lollitab ja ei lase seisma jääda, siis on ainuke võimalus tagumine käik sisse raiuda ja laba anda. Rullnoklik tegu aga on vähemalt mind kindlast laksust päästnud.
21.01.2005 at 10:52
Jutulind
Meil on olud paremad...vist.
quote:
hulgus: keegi mainis, et nii väikesel kiirusel ABS ei tööta. Audil näiteks ragistab peaaegu seismajäämiseni, (alla 5km/h).

Täiesti võimalik - aga kui Sul juba blokeerunud ratastega auto libisema hakkab, siis kuskohast peab see vaene ABS aru saama et kiirus vahepeal üle 5 km/h on läinud ? Kui Sa sealt mäest blokeerunud ratastega kasvõi 70 km/h alla libised siis auto ikkagi arvab et Ta seisab - rattad ei pöörle ju.


____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
21.01.2005 at 13:42
hulgus
Meil on olud paremad...vist.
quote:
Jutulind:
Täiesti võimalik - aga kui Sul juba blokeerunud ratastega auto libisema hakkab, siis kuskohast peab see vaene ABS aru saama et kiirus vahepeal üle 5 km/h on läinud ? Kui Sa sealt mäest blokeerunud ratastega kasvõi 70 km/h alla libised siis auto ikkagi arvab et Ta seisab - rattad ei pöörle ju.


eee...? kuidas Sa sõitval ABS-ga autol rattad blokki saad? mitte mingi valemiga.
Võib olla tõesti, et jääd mäe otsas seisma, fikseerid rattad, vajud kehaga pidurile ja ootad kuniks mäest alla hakkad lohisema, või lükati mäe otsas samamoodi hoogu?
21.01.2005 at 16:25
Jesper
 
Meil on olud paremad...vist.
quote:
hulgus:
eee...? kuidas Sa sõitval ABS-ga autol rattad blokki saad? mitte mingi valemiga.


Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

Kood 431. Blokeerumatu pidur (ABS, EBS)

4) järsul pidurdamisel, alates kiiruselt 15 km/h, enne sõiduki täielikku seismajäämist, peavad rattad hakkama lohisema;

Allikas: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=672872


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.01.2005 at 16:34 Last edited 21.01.2005 at 16:35 by Jesper
tryku
Meil on olud paremad...vist.
Aga kuda päästa oleks saanud sellist asja? Olgu sisi Abs või mis iganes. Endal käis peast selline asi läbi, et rattad vasakule ja lapats põhja, et äkki veab vasakule ära nii, et kokku ei põrka.
21.01.2005 at 16:39
Raul
Meil on olud paremad...vist.
Teha tuleks vaid seda- sidur alla ja nati rooli keerata....ja peale vajalikku suunamuutust edasi pidurdada.
21.01.2005 at 17:54
Märt
Meil on olud paremad...vist.
quote:
Raul: Teha tuleks vaid seda- sidur alla .
See on Meerika, neil vaevalt seda sidurit nii kergelt võtta on;)

See võibolla ka kõige eelneva põhjuseks :P

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
21.01.2005 at 17:58
madis
Meil on olud paremad...vist.
Piisaks kui pidur lahti lasta ja rahulikult rooli keerata.
21.01.2005 at 18:16
Raul
Meil on olud paremad...vist.
Automaadi puhul peaks siduri allavajutamisega sama olema jala gaasipedaalilt võtmine...
21.01.2005 at 20:25
vvt
  
Meil on olud paremad...vist.
Enamik juhte, kes kisavad ABS mõttetusest, vajutavad ohu tekkides automaatselt krampis jalaga rattad plokki ja üritavad rooli taga midagi ette võtta. Enne kui talle endale kohale jõuab, et plokkis ratastega rooli keeramine asja ei muuda, on pauk käes.

Hädas on esimese refleks jalg pidurile. Ta tavaliselt tagasideks aega ei jäägi. ABS-ga teeb auto veel seda, mille peale juht mõtlema ei jõua hakata.

Reaalelu on aga selline, et tihti ei jää puudu mitte pidurdusmaad (ABS liiga väikese pikivahe tagajärgedest ei päästa niikunii) vaid aega manööverdamiseks ja enne seda aru saamiseks mida teha.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.01.2005 at 20:34 Last edited 21.01.2005 at 20:35 by vvt
madis
Meil on olud paremad...vist.
Ma olen muidu uimane kuju aga avariiohtlikkes olukordades pärast ise ka imestan mida jalad ja käed tegid. Aeg hakkab justkui aeglasemalt tiksuma.
Aga ABS on muidu normaalne asi, inimese mõistust siiski ei asenda.
Üleüldse need elektroonilised vidinad on mõnes mõttes päris eluohtlikud - talvel vahel ikka näed kuidas keski tibi tutika mersuga tuimalt lumisel maanteel möödasõitu teeb, põmmdi üle valli ja põmmdi tagasi, kui elektroonika ei töötaks siis oleks kaks võimalust külg ees kraavi või üle katuse käia ..
23.01.2005 at 16:40
sten666
Meil on olud paremad...vist.
Mina olen alati mõelnud sellisele probleemile, et mis saab siis kui selline tibi kes on harjunud veojõukontrolli, ABS, igasuguste stabiilsuskontrollide ja muude elektrooniliste abimeestega talvel nt Lada rooli panna.
23.01.2005 at 17:04
Astro SS
Meil on olud paremad...vist.
quote:
sten666: Mina olen alati mõelnud sellisele probleemile, et mis saab siis kui selline tibi kes on harjunud veojõukontrolli, ABS, igasuguste stabiilsuskontrollide ja muude elektrooniliste abimeestega talvel nt Lada rooli panna.
Sellist asja ei juhtu. ;) , megabeibed ei sõida KUNAGI lada või mossega,kuna nende staatus seda ei luba .

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.01.2005 at 17:19
ROKIPEER
 
Meil on olud paremad...vist.
Minu nägemus asjast:
sealsed ajukääbikud ostavad auto ja loevad manualist et
piduri pedaal on auto peatamiseks ja kogu moos, ja nüüd
pole ka mingi ime kui keegi mõne suure autotootja
kohtusse kaebab et pidurid korrast ära, auto ei jäänd ju seisma:)
26.01.2005 at 17:52
Vanaisa
  
Moderator
Meil on olud paremad...vist.
ma pakun, et kui oleks ise kogu elu soojas kliimas sõitnud, siis paneks ka mõtlema, et mis see lumi on ja miks seal pidur ei pea?

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
26.01.2005 at 20:06
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Meil on olud paremad...vist.   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.