register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Uppunud auto taastamine   1 2 3  
Poster Message
crossfire
Uppunud auto taastamine
Küsimus siis:Kas keegi on otseselt kokkupuutunud veekahjustusega auto taastamisega?Milliste elektroonika osade väljavahetamisega peaks arvestama?
Küsimus just selliste uuema poolsete autode kohta(airbagid,kliimakontrollid jne).
02.02.2005 at 14:50
NeverL
Uppunud auto taastamine
keegi kuskil ütles, et kõik elektri süsteemi osad mis on võimalik lahti kakkuda tuleb lahti kakkuda ja ära tuulutada, ning mida lahti ei saa tuleb arvata vasti ära vahetada.

see oli mingis liiklussaates peale uputust.
02.02.2005 at 14:53 Last edited 02.02.2005 at 14:53 by NeverL
Vanaisa
  
Moderator
Uppunud auto taastamine
Jah, kõik mis kannatab lahti kiskuda, tuleb lahti teha, kuivatada ja siis veel puhastada. Sest sool va sigudik sadestub ju pinnale ja kui niiskust saab, siis teeb oma kurja tööd edasi....
Ehk siis sisu välja, elektroonika laiali jnejne.
Kusjuures pole mingit garantiid, et asi varsti jälle tuksis pole - just tänu sellele, et kogu soola sa kätte ei saa ja märjaga ta edasi naktseb...
Väike näide sarnasest tööst USAs

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.02.2005 at 15:08
mrtn
Uppunud auto taastamine
ee.autos oli suht hiljutine postitus kuno talimaa poolt samal teemal.
02.02.2005 at 15:22
Andrus
Uppunud auto taastamine
Endal "uppus" auto Haapsalus 9ndal ära. Tegelt mitte päris, vesi oli numbrimärgini. Kasko oli peal. Siiamaani käib kemplemine, sest kindlustust tahab kangesti seda ikka maha kanda, kuigi midagi otseselt viga pole. Genekas õhtal ja ABS. Ise sai suurem osa kuivatatud ja edasi läks asi juba töökotta.


Ei mõista, kas kindlustus müüb need hiljem oma inimestele või mis? Nii kange tahtmine on ikka auto maha kanda. Naabril taheti 10000 km läbisõiduga auto ka maha kanda, millel olid ainult matid niiskeks läinud.

Iga kord ajab Seesami kahjukäsitleja haiget mula, et ta on kliendi pärast mures ja ei taha teda näha sõitmas autoga, millel võib tulevikus tänu veele vigu hakata esinema. BS! Kindlustus on hunnik röövleid ja nüüd järsku on nemad minu pärast mures.

ja seda soola juttu mina ei usu eriti, muidugi tuleb asi korralikult puhastada ja kuivatada. Me ei ela Floridas, kus peale kuivamist on pinnad soolast valged. See sool, mis meil tänavatele pannakse on kordades hullem kui väike Läänemere vesi.
02.02.2005 at 16:17
PlyVal64
Uppunud auto taastamine
quote:
Andrus: See sool, mis meil tänavatele pannakse on kordades hullem kui väike Läänemere vesi.
Merel süüa tehes ei viitsi me mitte kunagi toidu soolamise ja muu juraga tegeleda. Merevesi potti ja täpselt õige soolasusega toit saab. Pisut isegi mage. Läänemere vett loetakse mujal ilmas magevee hulka kuuluvaks. Ja seda ta ju tegelikult ka on.
Meresool küll midagi ei riku, rikub vesi. Kui, siis ainult elektoonikaplokkidesse tunginuna võib see sool paha teha. Kui ikka on uus ja määritud liigenditega auto, siis ei juhtu midagi. Kuivatad ära ja sõidad rahulikult.
Mul jäi Gaz69 terveks talveks Haapsalu lahte. Alles kolmandaks kevadeks oli siduripedaali võll kinni roostetanud. Ja see oli juba enne kuiv.
02.02.2005 at 16:25
vr_
  
Uppunud auto taastamine
quote:
PlyVal64:
Meresool küll midagi ei riku, rikub vesi.

ja mina olen keedukartul..


____________________________
Imperialist 71
02.02.2005 at 17:09
Madlobster
Uppunud auto taastamine
Ega tegemist pole selle männiku karjäärist helikopteriga välja tõstetud riisiteraga?
02.02.2005 at 18:32
erik
Uppunud auto taastamine
quote:
Andrus: Ei mõista, kas kindlustus müüb need hiljem oma inimestele või mis?
Endale tuttava uppunud auto leidsin ükspäev plusmerki oksjonilt, alghinnaga 35 000 krooni (2003. aasta auto mingi 20K läbisõiduga). Poole päeva peale oli hind üle 80K, vahepeal ei jälginud ja õhtuks oli müügist maas. Üsna raske jälgida kelle tasku mingi raha läheb. Kuna omanik sai rahuldava summa kindlustusest pikema vaidlluseta (sai selle raha eest samaväärse auto osta), siis ma mingit nõiajahti ka pidama ei hakanud. Aga ma kavatsen silmad lahti hoida, kui mõni uuem "kirikuõpetaja pühapäevaauto" juhtub müüki tulema, mis millel mulle teadaolevad tunnusmärgid esinevad ja teatan teile kõigile ;)
02.02.2005 at 20:14
blazerK5
Uppunud auto taastamine
Seda lolli möla ärge nüüd tulge rääkima et mere sool midagi ei riku kõik elektroonika plokid on 2-3 päevaga seest rohelised

____________________________
LINCOLN TOWN-CAR 1978 (460cid)
02.02.2005 at 20:50
Fredy.ee
 
Uppunud auto taastamine
Bikerman on väga hästi kursis tööga, mis kaasneb peale auto uputamist ookeani. Selle auto elustamine on ikka selline kättemaks et anna olla ja mitte sugugi paari päevaga teostatav. Nii et kui ei usu et soolane vesi teie autole liiga teeb, siis vöiks ju teha teie autoga väikse eksperimendi näiteks kasvöi soomelahte uputamise näol.

____________________________
Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
http://www.FREDY.ee
http://www.instagram.com/fredysworks/
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
02.02.2005 at 21:21
crossfire
Uppunud auto taastamine
just jagasid kogemust ühe tuntud automüüja mehhanikud:Auto mis neil oli,oli uppunud kuni katuseni,siis külmas õues seisnud kuni üleeile toodi sooja garaazi ja kohe võeti lahti ja kuivatati ja töödeldi mingi vahendiga.Mille tulemusena kõik asjad töötavad ja isegi CD mängija hakkas tööle!

Võibolla pääseb nii kergesti ainult juhul kui on enamvähem uus auto?
02.02.2005 at 21:36
Põssa
Uppunud auto taastamine
Tööle hakkab.....:)
aga kauaks :D

____________________________
Baier 520 ´93
02.02.2005 at 21:39
Bikerman
 
Uppunud auto taastamine
Siin eelkõnelejad juba ütlesid-et on suur vahe läänemeri ja ookean.Soola sisaldus on kümnetes kordades erinev.Usun et ,kui mingile a-mehele Floridas anda kannutäis läänemerevett,siis see limpsab keelt ja küsib lisa seda head "Borzommi".
Muidugi tuleb kuivatada kõik võimalikud kohad autos,kuid arvan,et elustamine on oluliselt lihtsam kui suures meres olnud sõidukitel.
Edu...
02.02.2005 at 23:44
PlyVal64
Uppunud auto taastamine
Elektroonikale võib meie merevesi veel kuidagi mõjuda, tekib oksiib jne, kuid autole üldiselt see kohe mitte midagi halba ei teel Kevadel on täiesti "tark" auto meres puhtaks pesta ... saab talvisest soolast lahti:D
Pisike teadusloeng, niialju, kui mäletan. Vana pea ja pole just prügikastiks kaela otsas:) Seega võib mõni fakt vähe nihkes olla:
Nimelt, nagu teada, siis on Läänemeri ?elfmeri ja tema veestik riimveeline. St. soolase Põhjamere(ookeani) ja mageda jõevee segu. Läänemeri on nii väike ja madal meri, et tema mageveehaare on temast endast pindalalt neli korda suurem. Jõgedest voolab kogu aeg merre meeletus hulgas magevett ja näiteks jõesuudmetel võib Läänemerd puhtaks mageveeks lugeda. Eesti ühe suurema magevee vooluhulgaga jõgi on Pärnu jõgi(suurim Narva jõgi ja Läänemere suurim Neeva jõgikond). Enne suurt tormi oli mageveetase jõgedes tohutu, sulaveed voolasid kõik merre. Läbi Taani väinade sisenev soolane vesi ja siit Läänemere idaosast tulev magevesi saavad jämedalt kokku Gotlandi juures, kuid seda sügavusel u. 50 meetrit. Vaat seal all on küll soolane. Läänetormidega, tõsi, Läänemere soolsus tõuseb, sest tuul lükkab seda värsket ookeanivett meile siia sisse. Kuid Pärnus, Narvas ja Kroonlinnas ei suuda soolane ookeanivesi merevee keskmist soolsust eriti mõjutada. Seda eriti Pärnu lahes, mis on lääne-ida suunal nurga taga ja madal. Põhimõtteliselt oli Pärnu uputus puhas mageveeline uputus, sest värske vesi pressis Pärnu jõe vee tagasi ja jõest endast voolas kogu aeg magevett juurde. Muuseas, Pärnu lahe vee juurdevoolust kusagil 80% langeb jõevee arvele. Pärnu lahe keskmine soolsus on 3-5 promilli, maailmamere keskmine 35 promilli ehk kümme korda suurem. Mingist soolasest veest, eriti Pärnu üleujutuse puhul, me siiski rääkida ei saa. Kuid nii tugev läänetorm tõi Läänemerre hulga vajalikku külma, tulisoolast ja puhast ookeanivett, seega peaks suvel vesi puhtam ja soolasem olema. Kalamehed, kalu peaks vist siis rohkem saama?
03.02.2005 at 02:20
Vanaisa
  
Moderator
Uppunud auto taastamine
quote:
PlyVal64: Elektroonikale võib meie merevesi veel kuidagi mõjuda, tekib oksiib jne, kuid autole üldiselt see kohe mitte midagi halba ei teel Kevadel on täiesti "tark" auto meres puhtaks pesta ... saab talvisest soolast lahti:D

Hoia nüüd ikka hobuseid - jamajutt see. Ise näinud, kuidas päris mitu jeepi pärast meres müttamist on aasta pärast alt rebased, mis rebased.
Saan aru, et sa selline isamaaline meremees, aga ära sa siis kohe soovita autosid merre ajada - mõni segane teebki nii ;)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.02.2005 at 09:28 Last edited 03.02.2005 at 09:28 by Vanaisa (Moderator)
pytsep
Uppunud auto taastamine
Ei oska küll eriti "teaduslikult" asja põhjendada, kuid tööalaselt (ujuvsildade valmistamine ja paigaldus) tuleb tihti merevees solistada ja tööriistadele mõjub see küll laastavalt. Kõik mis vähegi liikuvad osad näit. tali tuleb peale tööd W-40-ga üle käia. On juhtunud sedagi, et el. drell või pikenduse paraban vette kukub, kuivata kuidas tahad, tööle hakkab aga kaua ei kesta.

____________________________
ford bronco 5,8l 86a
03.02.2005 at 09:40
Bikerman
 
Uppunud auto taastamine
Kõik ju muidu äge,aga Vanaisa tuttavad jeebid peaks siis lausa kohapeal krõbisema roosteussi närimisest peale linnavahel sõitu.Point vist selles ,et mõningad firmad (näiteks GM)ei pea vajalikuks oma põhjaaluseid ussikrõbina vastaselt töödelda).
Suur kisa oli H2" Mummelitega ",mille haljad raamid,esimese talvise linnasõidu järel tilkusid maha suure orange laigu,ja Hitehi autokeskuses vennad käsitsi nühkisid raame ja värvisid.Sama asi kastikate ja kõige muu raamipealse tehnikaga.
Ise tegin kunagi mingit reklaami oma lahtise põrnikaga-kimasin meres nii et kulmud vetikaid täis,pärast pesin auto puhtaks-pesuriga alt vetikad ka ära ja sõidab see 69 pill tänaseni.
Samas roheliseks ja valgeks muutuvad vett saades kõik mitte veekindlad ühendused,kuna nad kaetud metalliga mis head kontakti hoiaks-veega ta seda aga koos teha ei taha.
03.02.2005 at 09:55 Last edited 03.02.2005 at 09:56 by Bikerman
Vanaisa
  
Moderator
Uppunud auto taastamine
See mastiksijutt muidugi kah õige. Ega neil väga palju katet peal polnud jah.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.02.2005 at 10:00
vr_
  
Uppunud auto taastamine
quote:
PlyVal64: Elektroonikale võib meie merevesi veel kuidagi mõjuda, tekib oksiib jne, kuid autole üldiselt see kohe mitte midagi halba ei teel

Et siis elektroonika juures oksüdeerub aga muu metallikola mitte?

quote:
Pisike teadusloeng, niialju, kui mäletan. Vana pea ja pole just prügikastiks kaela otsas:) Seega võib mõni fakt vähe nihkes olla:

Jah leidsin ka internetist selle kohha kust kopeerisid;)

quote:
Pärnu lahe vee juurdevoolust kusagil 80% langeb jõevee arvele. Pärnu lahe keskmine soolsus on 3-5 promilli, maailmamere keskmine 35 promilli ehk kümme korda suurem. Mingist soolasest veest, eriti Pärnu üleujutuse puhul, me siiski rääkida ei saa.

tegelikult ei juhtu midagi minuga kui mulle telliskivi pähe kukub aga vaat kui klaver kukuks siis oleks sitasti klaver ju kümneid kordi raskem kui telliskivi...

____________________________
Imperialist 71
03.02.2005 at 10:26
PlyVal64
Uppunud auto taastamine
Vanaisa, tark oli ju jutumärkides "tark". Kuigi päris tegelikult kah, linnatänava sulavesi on kordi soolasem, kui meie tühine merevesi. Lihtsalt ei ole ilus merd reostada.
Sooladest ja muust ainest vaba on vaid destvesi. Igasugusesse vette uputamine paneb elektroonika vidinad ja ühendused oksüdeeruma, see pole mitte vaid merevee omadus. Lihtsalt ookeanivesi teeb seda eriti kiiresti, Eesti merevesi kümme korda aeglasemalt ja kaevuvesi sada korda aeglasemalt.
Edit: ma ei viitsi kodanik vr'iga isegi vaielda:D Võib olla, et kunagi olen sattunud lugema, sedant küll. Kui tahad merel käia, siis loed ka mereteemalisi lehekülgi. On nii? Kuskohast misasi meelde jääb, kes seda enam mäletab. Vesi on vesi ja vee soolsusest, vee vahetusest, hüdroloogiast, veebioloogiast, tuultest jne.peab lihtsalt merelkäija midagi teadma. Mingid elementaarteadmised peaksid inimesel olema. Kui Sul need puuduvad, siis pole midagi teha.

Ply@mööda loodusteaduste olümpiaade käinud ja mitte kehvade tulemustega.
03.02.2005 at 10:26 Last edited 03.02.2005 at 10:33 by PlyVal64
spinna
Uppunud auto taastamine
quote:
vr_:
Et siis elektroonika juures oksüdeerub aga muu metallikola mitte?

Küllap see muu metallikola oksüdeerub/roostetab ka, kui ta just värvkatte all ei ole, aga vask- ja alumiiniumklemmid ning juhmeotsad lähevad ikka hullult vihaseks küll. Elektrivoolu olemasolu annab toimuvale elektrolüüsile veel hoopis teise jume juurde. Muidugi on teede soolatamisest tingitud löga oluliselt agressiivsem, aga see müdi sinna ei jõua, kuhu uppunud auto juures merevesi jõudis.

Muidugi on võimalik kõike puhastada. Pannakse ju ka kai ääres põhja vajunud paatide mootorid probleemivabalt tööle. Lihtsalt vaeva peab veidi nägema, aga päris "kosmost" ei tohiks selles asjas olla.

Puhtteoreetiline arvamus.

Muide, Läänemeri on ikka päris mage meri küll, aga ikkagi meri. See paistab hästi paadi aknaklaasidelt, kui merelt tulla. Pärnus ka ;)
Ookeaniga võrreldes pidi muidugi üsna "nalja meri" olema :)
03.02.2005 at 10:42
peep
 
Moderator
Uppunud auto taastamine
Läänemeri on maailma kõige magedama veega meri.
03.02.2005 at 10:47
vr_
  
Uppunud auto taastamine
quote:
PlyVal64:
Edit: ma ei viitsi kodanik vr'iga isegi vaielda:D Võib olla, et kunagi olen sattunud lugema, sedant küll. Kui tahad merel käia, siis loed ka mereteemalisi lehekülgi. On nii?
Ply@mööda loodusteaduste olümpiaade käinud ja mitte kehvade tulemustega.

Ply sa leiad minu jutust kõige mitteolulisema ütlemise ja rõhud sellele..
lepime siis kokku, et savi kus info tulnud on aga see jutt et merevesi pole hullem kui järvevesi teeb küll koledasti nalja..
ja jutt käib auto uputamisest mitte tänaval sõidu ajal väljastpoolt peale lendava kolast..

Teeme eksperimendi siis... võtta miski keerukama siseehitusega objekt millest kahhju poole 2tk kasta üks viieks minutiks merevette ja teine jõevette.. siis koost lahti võtta ära puhastada ja kasutusele võtta.. vaatab mis saab, sinu kulul:D

____________________________
Imperialist 71
03.02.2005 at 11:04
Ints
Uppunud auto taastamine
Nii,Härrased.Mina tegelen hetkel ühe uppunud auto taastustöödega.Seest sai auto lahti lammutatud,kõik istmed-matid jne välja.Auto on seest puhastatud ja kuivatatud.Nüüd siis elektrist/elektroonikast.Ma KINNITAN teile,et asi ei piirdu ainult uppunud pistikute puhastamisega.Kui autol ei ole olnud eemaldatud uppumise hetkel aku juhtmed (st.auto süsteemis oli vool),siis KÕIK need kontaktid,mis jäid vette ja olid voolu all,on mitte ainult osüdeerunud,vaid mingi reaktsiooni tõttu (elektrolüüs?) üldse küljest ära pudisenud.Kusjuures sellesamas pistikus kõrvalolev klemm (mis ei olnud voolu all) on kergelt oksüdeerunud.Sama käib ka kõigi elektroonikablokkide kohta.Auto ajus on hävinud see skeemi osa,milles oli antud hetkel vool sees.
Loo MORAAL: Selliste õnnetuste korral tuleb ahvi kiirusega eemaldada autoaku massijuhe,et autos ei oleks voolu.Teiseks ei tohi mitte mingil juhul proovida autot käivitada.
03.02.2005 at 12:37
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Uppunud auto taastamine   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.