Poster |
Message |
Mell |
Käigukasti laagri küsimus?
Väike mure,nimelt hetkel sai üks Roveri kast lahti võetud,mõlemad peavõlli laagrid nahkas.Kõige labasemad kuullaagrid välimuselt.
Kõik eestis olevad laagrikontorid läbi helistatud,peavõlli esimene laager (28x68x18)täitsa letist võtta,hind alla 200eeq.Aga tagumine laager (28x75x19)mingi ebastandartne mõõt,mida keegi isegi tellida ei saa.
Niisiis hetkel ainuke variant mis pähe tuli:kui laseks kkasti alumiiniukorpusesse,kus siis koht sellel tagumisel laagril,vahepuksi teha.Mis kahandaks selle augu 75mm läbimõõdult 68mm-iseks,et saaks kasutada seda olemasolevat 200eequst laagrit
Kas on mingi oht,et see vahepuks sealt minema läeb...mingid special liimid abiks äkki?Nõuab see mingit eritäpsust,mida suudavad ainult loetud kohad saavutada või saab sellega iga treial hakkama?
Ja kas on mingi põhjus,et see tagumine laager natuke suurem kui esimene?Et tagumine vist saab rohkem koormust kui esimene,aga see 1mm laiuse ja 7mm läbimõõdu vahet,on see nii määrav?Või on laagritel mingid nn "tehnilised andmed",et palju üks või teine laager väänet kannatab.Tean,et Roveri poolt konkreetne kast mõeldud kuni 210Nm...seepärast ei saa ma oma TurboRoveri kkaste ka doonorina kasutada,kuna need kuni 270Nm mõeldud ja seal peavõlli tagumine laager hoopis topeltlaager :S
PS!Roveri esindust ärge soovitage...pole meil sellist lihtsalt.
Piiritaguste kaudu tellimine oma üle 1000eeq hinna ja 3 nädalase tellimisajaga ka ei ahvatle praegu...
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
22.03.2005 at 21:17 |
|
spirit93 |
Käigukasti laagri küsimus?
Mittestandartsete alla läksid minu mäletamist mööda laagrid, kus mõni mõõt oli , ... . Laagrite tähistus on enam vähem sama igal pool. Vaata laagri külje pealt nr ja anna teada, vaatan , kas kataloog näitab. Number lahti kodeerituna annab täpselt teada tema kasutamisparameetrid. |
23.03.2005 at 09:05 |
|
vvt |
Käigukasti laagri küsimus?
OT aga mina mäletan küll kuskilt mingit lugu ühe "hea hinna ja kvaliteedi suhtega" jaapani auto esindusest, kus laagri eest taheti nii 3 kilo saada - vend aga avastas, et kirje järgi oli tegemist kõige tavalisema mõõdulaagriga, mis maksis mingi 60 eeki.
75-st 68-seks tähendab, et seinapaksus on vaid 3.5 mm. Tuleks teha vahest mingid liistud vms külge, et ringi käima ei hakkaks - kuumenedes alukorpuses auk suureneb, kuid teras paisub vähem järgi - ehk lahtitulemise oht on....
selline asi veel, et karmimates käigukastides kasutatakse kuulaagrite asemel kas rull- või koonusrull-laagreid. Vahest on neid õiges mõõdus kohe saada?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.03.2005 at 09:40 |
Last edited 23.03.2005 at 09:51 by vvt
|
madis |
Käigukasti laagri küsimus?
Ei usu et jalga laseb.
On olemas spetsiaalne laagriliim, küsi Hydroscandist. |
23.03.2005 at 14:40 |
|
Mell |
Käigukasti laagri küsimus?
Laagri peal muidu 4/MJ28,valmistaja RHP
RHP esindus pidi väidetavalt Atoy OÜ olema,aga sealt jutt, et nemad ei saa ega taha enam laagritega tegeleda.
Balti Laager (Koyo vist...)ei aidanud.
Alas Kuuli (SKF)kõikide laagrite spets Jaan ka tõstis käed üles.
Kaks vene päritolu laagritega hangeldavat kontorit jäid ka jänni.
Spirit93,kui sul veel mingi variant (Timken või FAG või mis iganes),anna siis homse päeva jooksul teada,muidu vist läeb tõesti vahepuksi tegemiseks ja liimimiseks,sest tahaks pühade aeg saani sõitma saada.
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
23.03.2005 at 23:33 |
|
vvt |
Käigukasti laagri küsimus?
Kasti laagritega on see värk, et seal on ka muid jõudusid peale radiaalsuunaliste ja seepärast peavad asjad hästi kinni olema. Usun, et kõik on näinud, mis juhtub nt mosse kasti esimese laagri pesaga (sellega, mis sidurivõlli peale pressitud on) - sa võid sinna keevitada, liimida või kakada, aga järgmine kord kasti maha võttes on see laager raudselt pesas ringi käinud. Kusjuures tegu pole mitte alu, vaid kuumaga vähem jamava malmkorpusega......
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.03.2005 at 09:36 |
|
spirit93 |
Käigukasti laagri küsimus?
Äärmiselt keeruline juhtum. NSK product search annab RHP poolt toodetavate laagrite MJ tähistusega laagrite välismõõdud tollides. Nähtavasti on tegemist mingi spetsiaalse tellimuse alusel toodetud eriseeriaga.
Olen ise sama probleemiga kokku puutunud ühe Jaapani käigukasti juures, tegemist oli nõellaagriga. Puht juhuslikult sain abi ühe endise sõjatehase lukksepalt, kes leidis sobiva laagri mingi tööpingi laagrite hulgast.
Vahepuks kiireim ja odavaim lahendus. Kui laagripesale on vaba juurdepääs saab südame rahustuseks kiilud sisse panna, siis ei tõmba ka liimita seal midagi ringi.
|
24.03.2005 at 10:31 |
|
|