Poster |
Message |
Joel |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
"Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirja" nr 44 alusel teostatab ARK üksiksõiduki kinnitust muuhulgas treening- või võistlusperioodil liikluses kasutatavale kiirusvõistlustel osalevale sõidukile Eesti Autospordi Liidu taotluse alusel.
Siit ka küsimus, et kui ma tahan panna oma autole (millega igapäevaselt ei sõida) sellist mootorit, mida sõiduki ümberehitusele kehtestatud nõuete alusel tavakorras registreerida ei saa (mootori (N/A) töömaht ületab liigselt lubatud määra, sest ARK ülelaaditud mootorite puhul mingit töömahukoefitsenti ei tunnista), siis mida ma pean tegema, et saada nimetatud Eesti Autospordi Liidu taotlust auto üksikkinnituse teostamiseks? Ja kas see on üldse lahendus, st. kas siis on üldse võimalik kinnitust saada?
Sellisel moel registreeritud autoga vist võib ainult võistlusele ja sealt koju sõita. Täpsemat infot ei suutnud leida ei otsingust ega internetist. On kellelgi selle valdkonnaga seoses mingit kogemust?
____________________________
2xV8 |
23.03.2005 at 14:12 |
Last edited 23.03.2005 at 14:12 by Joel
|
vvt |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Hehh, rehepaplus ruulib
Eks alustad sellest, et valid EAL sobiva alaliidu, ehitad valmis sealsetele nõuetele vastava auto, nood vaatavad selle üle, teevad papri ja siis ARK'i. Sedasi ta loogika järgi peaks käima.
Kuigi sügavalt kahtlen, et lihtsalt vahetatud mootoriga tavasõiduautole seda keegi tegema hakkab- maine maksab ka midagi ja piisab esimesest "koduteel" Prisma parklas tehtud paugust kui tsirkus ära lõpetatakse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.03.2005 at 21:46 |
Last edited 24.03.2005 at 21:47 by vvt
|
Joel |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Oeh, kus on "rõõm" tervest tqhq seltskonnast justnimelt Sinu tüüpilist sarkastilis-lahmivat vastust esimesena siin teemas näha...
Mul ei ole midagi selle vastu, et ehitada auto mõnele EAL alaliidu nõuetele vastavaks. Ümberehitus ei pea kaugeltki piirnema lihtsalt vahetatud mootoriga. Teema algatamise hetkel nappis mul infot nõutavate tehniliste tingimuste osas ning ei saa väita, et praegugi seda piisavalt oleks. Aga alati on võimalik kohapeale minna ja silmast-silma vestelda, mis tundubki hetkel ainuvõimalik lahendus olevat...
____________________________
2xV8 |
25.03.2005 at 01:32 |
|
peep Moderator |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Siin oli vist teema ka selle kohta, mida taotleda kiirendusmasina lubatud ümberehituseks. Igatahes taotlus läks ARK'i sisse aga ma ei tea, kuidas protsess on liikunud ? Andrus BHRA oskab ehk rohkem kommenteerida.
Juhul kui see ümberehitus on mingil spordialal tänavaliikluseks lubatud, pead taotlema oma sõidukile EAL'i tehnilise kaardi. |
25.03.2005 at 09:50 |
|
PlyVal64 |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Selle süsteemi mõte on milleski muus, kui ümberehitatud autode legaliseerimine igapäevaseks liikluseks.
Vvt'l sells osas õigus, et auto peab olema ehitatud EAL'i tehniliste tingimuste järgi. Kas ralliauto, ringrajaauto, off-roader või kiirendusauto. Auto peab läbima EAL'i tehnikakomitee ülevaatuse ehk Sul peab olema kõik kohustuslik kola külges, tulekustutitest 4" trakside ja sertifitseeritud puurini välja. Seda muidugi vastava ala reeglite piires. Siis saad autole tehnilise kaardi ehk võistlusauto kaardi. Selle alusel alles hakkab ARK asja menetlema ja kui tõesti autol ON VAJA teel liigelda, siis riikliku numbri ta ka saab. Viimane mõte, mis jäi kõlama, et tulevikus peaks tulema ka erivärvi numbrid nendele autodele, ikka selleks, et autod selgelt eristuksid tavaautodest ja et võistlusspordi vahendeid igapäevaselt ei kasutataks. Ralliautoga ei ole vaja öösel Dekolteesse sõita... Kusjuures see ei puuduta mitte rallikaid(WRC'ga 100 eek/km pole ju mõtet sõita)) vaid just igasuguseid off-roadereid traktorikummidel ja kiirendusautosid. Ja rahvaralliautosid, need on üldse üks valus teema oma puuride, forseeringute, saaste ja müraga. |
25.03.2005 at 12:19 |
Last edited 25.03.2005 at 12:22 by PlyVal64
|
vvt |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Eks ka ARK ja EAL vennad ole ühte teist näinud ja kardetavasti juhtub see, et kui see asi hakkab minema massiliseks (eriti lihtne on see tegelikult mitte eriti kiire klassi kiirendusautode puhul), siis tõmmatakse kuskiltmaalt ikka pidur peale.
Teine asi on see, et kui asi saab massiliseks, siis selle erandtüübikinnituse ametlik tõlgendus saab olema see, et sõita tohib otsemat teed mööda võistluspaika ja sealt tagasi. Niiet praegustele (totratele) tehnopiirangutele ümberehitusel sealt leevendust ei saa. Iseasi on see, kas "parem keelame kõik kui kontrollime, süveneme ja järsku vastutame ka pärast oma kohaga" põhimõte tänapäeva riigis koos selle tekitatud massilise ja rafineeritud petmisega ehitajate poolt just parem variant on.
Aga kuidas kuts külale ja vastupidi, seni joonistad kolmeliitrisele mootorile vaksapikkuste tähtedega peale 2.0 ja ju nii siis taheti....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
25.03.2005 at 15:54 |
|
Joel |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Ma ei tahagi selle autoga siis enam igapäevases tänavaliikluses osaleda. Küsimus on ajendatud soovist paigaldada autole suurema töömahuga mootor kui ARK ümberehitustingimused lubavad. Aga tuleb tunnistada, et autotreilerit ka nagu ei tahaks ainuüksi sellepärast muretseda, et muul moel seda autot siis enam jäärajale või kasvõi Open Trackile transportida ei saa. Need oleksid siis need spordivaldkonnad, mille tingimustest lähtuvalt teostataks ka kõnealune ümberehitus.
EAL asja hakkasin mõtlema sellepärast, et alguses tundus mulle, et kui nagunii treilerit vaja läheb, siis ma võiksin ju auto arvelt maha võtta ja mida iganes sinna aiste vahele toppida - jäärada ei ole üldiseks liikluseks avatud tee. Selle variandi miinus oleks loomulikult, et ametlikest võistlustest osavõtt sellise autoga ei ole võimalik. Plussiks oleks küll mõningane kulude kokkuhoid, samas aga kui see kokkuhoid turvalisuse arvelt tuleks, siis ei ole see kah suurem asi idee. Sedapidi ma EAL tingimustele vastava võistlusauto ehitamise mõtteni jõudsingi.
Lihtsama vastupanu tee oleks tänavasõiduautole juba tehase poolt paigaldatud turbomootor panna, mille registreerimisega ei tohiks ARK'is mingit probleeme tekkida. Aga turboviive mulle väga vastumeelne asi, seega ei näe ma erilist ponti raha raisata, kui tulemus lõpuks ikkagi meelepärane ei saa. Kui ARK kah 1,7 koefitsenti kasutaks, siis saaks V8 vabalt registrisse, aga nende jaoks ei ole ülelaadimisel mingit tähtsust, loeb vaid töömaht. Ja see sunnibki auto lõppkokkuvõttes tänavakõlbmatuks ehitama...
____________________________
2xV8 |
25.03.2005 at 18:49 |
|
vvt |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Auto transportimiseks on veel variant jäiga/painduva ühenduslüli abi (esimene vist ei eelda juhti pukseeritava rooli), kuid seal võib sõita kuni 50 kmh ja Tartu ots võib sellega päris piinav olla.
Kuskil eespool oli kirjas, et kiirendusautodele veel neid EAL kaarte ei anta - see on muidu kõige lihtsam tee, aga kui BHRA kontor ummistatakse kümnete tahtjate poolt ära, siis vaevalt neid jagama niiväga hakatakse. Nende masside hulgas on alati neid, kes seda erandit kuritarvitama asuvad ja esimese jamaga kogu lahendusele vee peale tõmbavad.
Teistpidi on jälle see "aga", et tänavaklassides pidi auto olema kehtiva ülevaatusega, seda, kuidas neid saadakse, ei räägiks - ehk teistpidi sõidetakse ülevaatustega, mis seaduse jaoks on kehtetud - ehk järgmine surnud ring. Selle ringi lõhuks ehk nende ENSV aegsete asendusmootori normide tühistamine ja üleminek individuaalsetele ümberehitusprojektidele nagu valges ilmas, kus jälgitakse asja reaalset ohutust, mitte seda, kas kellegi kabinetitarga poolt laest võetud numbreid täidetakse. Mitte aga ringkaitse, et liiklusohtlik, meie palk on väike ja üldse jätke meid parem rahule.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
25.03.2005 at 20:08 |
Last edited 25.03.2005 at 20:13 by vvt
|
MossOpel |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Kunagi ka kollitasin ARK'i sarnaste küsimustega neti teel. Vastused postkastist juba ammu kustutatud aga mäletamistmööda sai puuriga olla vaid EAL kaardiga masin, ülevaatust teevad nendele vaid loetud kodanikud, ilmselt on kindlustus ka meeletu neil masinatel...
Turbo kohta öeldi, et võib panna millele iganes aga võimsus tohib olla mitte rohkem kui 120% algsega võrreldes (täiesti müstiline nr ei-tea-kust-imetud jälle). |
25.03.2005 at 21:03 |
|
vvt |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Suur osa EAL kaardiga autosid, millel number küljes on STI-d ja Evod, nende kindlustus on juba ilma kaardita...
No ja kuidas nad siis peale turbo installi seda võimsuseprotsenti kontrollivad..jaburdus......
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
25.03.2005 at 21:06 |
|
LaSa Moderator |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
quote: vvt: Auto transportimiseks on veel variant jäiga/painduva ühenduslüli abi (esimene vist ei eelda juhti pukseeritava rooli), kuid seal võib sõita kuni 50 kmh ja Tartu ots võib sellega päris piinav olla.
Kusjuures see ei ole variant, kuna pukseeritaval autol peab olema kehtiv ülevaatus + kindlustus.
Viide kah. |
26.03.2005 at 08:59 |
|
peep Moderator |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
quote: vvt:Teistpidi on jälle see "aga", et tänavaklassides pidi auto olema kehtiva ülevaatusega, seda, kuidas neid saadakse, ei räägiks - ehk teistpidi sõidetakse ülevaatustega, mis seaduse jaoks on kehtetud - ehk järgmine surnud ring.
Selles ju EAL'i ja ARK'i vahelise koostöö point ongi, et võimaldada ümberehitatud autodel legaalselt ülevaatuselt läbi saada. |
26.03.2005 at 21:13 |
|
Silwer |
Auto tüübikinnitus EAL taotlusel
Joel, kui turboviive ei sobi siis võta üks 20v turbo toorik ja asenda seal turbo hoopis kompressoriga.
Samas ma ei usu, et lähima 5 aasta jooksul midagi nii olulist juhtuks, et "lihtsustatud korras" enam ülevaatust ei saa.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
26.03.2005 at 22:59 |
|
|