register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest   1 2  
Poster Message
vvt
  
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Eile juhtusin vaatama Kanal 2-st Politseikroonikat, kus siis üks julgestuspolitsei mees demos, kuidas töötab antiradar
(ehk radarihoiataja) ja seade, mis antiradarit avastab - see peaks vist antiantiradar olema:D

Kogu värgi juures jäi üks asi arusaamatuks, kuidas see antiantiradar töötab. Antiradariga on asi selge - kiirusmõõtja on aktiivne riist, mis kiirgab välja küllalt suure võimsusega teatud lainepikkusega kiirgust, millega ta reedab ka oma olemasolu ja asukoha. Arusaadav.

Edasi nüüd see riist, millege politsei neid ära korjab. Demos hakkas asi ägedalt vilistama, kui antiradar sisse lülitati - osalt kindlasti ka seepärast, et need olid laual pea kõrvuti. Aga too antiradar peaks olema ju passiivne riist, mis ei kiirga välja muud kui nähtavat valgust ja helisignaali.
Esimest ei saa politsei avastada, kui ta lähedal pole ja teist töötavast autost väljas ei ole kuidagi võimalik kuulda.
Samamoodi võiks ju ka avastada suitsetamise või töötava läpaka. Samas on auto tekitatav EM väli nendest ikka omajagu võimsam, mis peaks need summutama.

Mis pagana moodi siis see politsei riist töötab ja kas on see tõesti nii efektiivne, et avastab olematu EM/valgus/helisignaali nt poole km tagant??? Või blufiti seal natuke - seadmed olid laual 30 cm vahega?

Taolisi radaridetektoreid kasutatakse sõjalennukitel juba aastakümneid, mis registreerivad, kui vaenlase radarikiir oma peilinguga sinust üle läheb. Samas pole küll kuulnud, et oleks riist, mis väljalülitatud radariga kuid töötava radar-warninguga lennuki selle warningu töötamise järgi järgi avastada suudaks....pealegi on sõjatehnoloogia EV liikluspolitsei omast vast kaks suurusjärku parem/tundlikum.

Kas keegi elektroonikaguru seletaks seda fenomeni?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.03.2005 at 18:27 Last edited 23.03.2005 at 18:30 by vvt
Madman
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Mina panin tähele et see antiradar ja antiantiradar olid omavahel juhtmega ühendatud... või oli see toite vargapesa seal

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
23.03.2005 at 18:32
Asjahuviline
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Ausaltöeldes oli see vend seal ise ka kuidagi kahtlane, kes seda seletas.

Võsa Petsist ma ei räägigi(kohtume järgmisel teisipäeval:))
23.03.2005 at 18:43
vvt
  
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Mina vaatasin hiljuti Discoverit, kus selgitati, et madallennul lendava lennuki, mis midagi välja ei kiirga, avastamine maapinna foonilt on isegi tänapäevase miljardeid maksva tehnikaga väga keeruline.

Kuidas siis küll mitte midagi väljakiirgavat seadet eemalt avastatakse mõistuse piires oleva hinnaga seadmete abil? Soojus, heli, EM lained need olla ei saa - seadme foon on umbes võrreldav suurema taskuarvuti omaga - siis peaks hakkama kõik autos olevad pisielektriseadmed valehäiret andma, samuti varjab auto tekitatav IP/EM/heli foon nii väikesed allikad kindlasti ära....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.03.2005 at 18:51 Last edited 23.03.2005 at 18:52 by vvt
margus84
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Ühes paari aasta vanuses TM oli juttu kiirusemõõtjatest, artikli pealkiri vist politsei ohtlikumad relvad või midagi

põhimõtteliselt saab ju radaridetektori-detektor tuvastada selle, et peegelduvat raadiolainet segatakse, et detektor ei suudaks tuvastada õige kiiruse.

see aga eeldab, et radaridetektor on aktiivne (saadab ise laineid), kuidas ja kas passiivset radaridetekotorit tuvastada saab, ei tea
23.03.2005 at 18:53
vvt
  
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Nüüd läheb kaks asja korraga:)

See, mis mõõta ei lase, on jammer, see on veel omaette teema. Aga saates oli juttu sellest, et radaridektori avastamine politseiautost pole probleem.

Jammer on arusaadav, see on aktiive (kiirgav). Aga detektor mitte.....

Räägiks esialgu ainult detektorist. Minu füüsikateadmiste järgi tundub see eilne jutt natuke :bs

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.03.2005 at 18:59
Jesper
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Antiradari (odav) vastuvõtja siiski kiirgab natuke sagedust, millele ta on häälestatud. Täpset terminit selle nähtuse kohta ma kahjuks ei mäleta. Seda on võimalik summutada ja parimad detektorid väidetavalt saavad sellega hakkama, lihtsalt seade tuleb kallim.

Sõjalennukites vaevalt nüüd mingeid supermarketi seadmeid kasutatakse.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.03.2005 at 19:12 Last edited 23.03.2005 at 19:18 by Jesper
margus84
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
kui kellelgi on 11/2002 TM käepärast, võiks vaadata, mis seal kiirusemõõtjate kohta oli (ise 50 km oma TM-kogust)

mäletan, et seal väideti seda, et radaridetektori-detektrori-detektori-.....detektorid (politsei ja päti detektorid muudkui tuvastavad, et teine detektor on nad tuvastanud) on olemas ja seda loetelu saab lõpmatuseni jätkata
23.03.2005 at 19:25
urmas
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Mõisted:
1) radaridetektor - must kast liiklushuligaani autos
2) detektori detektor - valge kast politsei autos
3)detektori detektori detektor - lilla kast raske huligaani autos


Ei tea, et oleks olemas passiivset radaridetektorit. Tehasest tulnuna katavad nad mitut diapasooni ja võimaldavad eritüübiliste radarite avastamist. Üks neist diapasoonidest on n.n. Stalkerit vastu võttev. See on kõrgasageduslikku raadiolainet vastuvõttev antenn. Selle sisemise ostsillaatori puisteväli on "valge kasti" poolt avastatav. Seda puistet võib avastada ka ca 30m pealt teise radaridetektoriga. Politsei radarit on võimalik segada jammeriga.

On olemas radaridetektor, mis politsei raadiosageduslikku radarit avastades annavad häiret ja lülitavad oma kõrgsagedusliku elektroonika välja. Sellist seadet on politseil raske avastada. Seade ise maksab 2-3 korda rohkem, kui tavaline radripüüdja. Arvan, et sellist seadet nimetab rahvasuu detektori-detektori-detektoriks.

Laserkiirega politseiradar on optiline seade. Optiline kiirgus on ka sagedusdiapasooni osa, kuid on oluliselt teiste omadustega, kui raadiosageduslik seade. Optilist kiirgust detekteeriv seade ei puista ise optilist kiirgust. See ei puista reeglina midagi. Sellist seadet väliste vahenditega avastada ei ole võimalik. Politsei radarit on võimalik segada teoreetiliselt. Ilmselt sellist tehnikat tsiviilkasutuses pole.

Detektori detektor on kallis riistapuu ja seda ilmselt igasse politseiautosse ei tule. Ei ole kursis hindadega, aga näiteks mõni aasta tagasi oli terves Soomes neid ainult kaks tükki.

Vene aja lõpus olid kasutusel miilitsa radarsauad. Nende raadiosagedus oli nii kõrge, et ükski lääne radaridetektor seda ei avastanud. Need on õnneks eestimaalt kõik ära koolnud.

P.S. Odavam on oma radaripüüdja loovutada Soome politseile. Trahvi hind on 180€. Eesti poltsei hind on vist 6000 eeku. Ma tegin nii kaks aastat tagasi ja ei kahetse ja enam ei kasuta ka :)
23.03.2005 at 19:26
smr
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
quote:
Jesper: Antiradari (odav) vastuvõtja siiski kiirgab natuke sagedust, millele ta on häälestatud. Täpset terminit selle nähtuse kohta ma kahjuks ei mäleta. Seda on võimalik summutada ja parimad detektorid väidetavalt saavad sellega hakkama, lihtsalt seade tuleb kallim.
Asja nimi peaks olema VFO - http://en.wikipedia.org/wiki/VFO

Loe ka seda http://en.wikipedia.org/wiki/Superheterodyne
23.03.2005 at 19:31
Madman
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Mõned testid:
http://www.speedzones.com/

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
23.03.2005 at 19:35
Astro SS
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Kuidas on seadusega kooskõlas väide,et antiradari omamine on keelatud.

Ma saan aru kui keelatakse selle kasutamine., mitte aga omamine.

Kui sul on autos kinnine karp antiradariga,kas ka see on karistatav?

Tekitame näitliku olukorra:
Omistan autot ja antiradarit (tegelikult ei omista kumbagi) . Auto seisab oma hoovis ja antiradar on vooluvõrgus ja aktiivne (sigaretisüütajas).
Politseid (loe: mendid) kihutvad oma super *police patrol* liikuriga mööda ja avastav, kuskil on antiradar.
Kammivad ümbrust kuni jõuavad minu autoni.
Seaduse silmis olen ma ilmsel pätt ,kuna omistan *kahtlast * seadet ja politsei tahaks trahvi kohe välja kirjutada ja juhiload konfiskeerida.

Mida edasi?

Kas varsti on ka auto omistamine kuritegu ,rääkimata selle kasutamisest.

Ei poolda hullu kihutamist aga mõned asjad on meie politseiriigis paigast ära.


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.03.2005 at 19:53 Last edited 23.03.2005 at 19:54 by Astro SS
r.i.h.o
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
ainus eesmärk omades antiradarit on seadust rikkuda,muud otstarvet mina küll ei tea sel olevat.ei leia põhjust miks siis peaks selle omamine olema lubatud.

____________________________
1,2 liitrit puhast powerit
23.03.2005 at 20:04
urmas
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
To Astro SS: Kõigil neil loetletud juhtumitel oled eesti politsei silmis pätt.

Muideks USA-s ja Inglismaal on radaridetektorite kasutamine legaalne. Lähtutakse printsiibist, et politsei tööd ei tohi häirida. Kes-kuidas teist poolt avastab, on igaühe isiklik asi.

Soomes olla kasutatud sellist moodust, et kui politsei tõstis käe, siis pandi detektor kiirelt margiga ümbrikusse. Politseil ei olevat õigus posti avada. Aga see võib ka rahva legend olla.
23.03.2005 at 20:14
elwood
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
kas kõrgsagedusi kuulava raadio omamine on autos keelatud?
23.03.2005 at 20:17 Last edited 23.03.2005 at 20:21 by elwood
FlammablE
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Tegelikult selle kasutamist on väga keeruline tõestada, niiet kui selle omamine oleks lubatud, siis see võrduks tegelikult ka kasutamise lubamisega.
Kui suur osa Eestis kasutatavatest mõõteriistadest on nn lasermõõtjad? Kui minu antiradar selle avastab, siis vist on juba kiirus mõõdetud või hetkel mõõdetakse minu autot?
23.03.2005 at 20:20
jaak
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
5th Gearis demoti "legaalset" antiradarit.
Garaaziuste automaatset avaja, mis mounditi esimese stange alla. Seade oli pidevalt skänn reziimis, et kui garaaziuste juurde jõuad siis saadab välja omapoolse signaali ja uksed avanevad...no hassle what so ever. Signaali vastu võttes lükkas põlema signaallambi, mis oli installitud armatuuri. Nüüd aga installiti lisafunktsioon, et kui signaallambi süttides pressasid pidurit, lülitas süsteemi välja ja kui onu poliis tegi uue skänni antiradari suhtes oli autol juba hoog maas ja ka süsteem off'i lülitatud ning juht sõitis nagu puhas poiss poliisist mööda. Igaljuhul selle saate demos antud kiirusemõõtjaga asi toimis. Lihtsalt selline meenutus siia threadi.
23.03.2005 at 20:21
smr
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
quote:
elwood: kas kõrgsagedusi kuulava raadio omamine on autos keelatud?
väga paljude sageduste kuulamine on keelatud - http://www.minut.ee/article.pl?sid=05/02/04/1314213&mode=nested

või miskit sinna kanti :)
23.03.2005 at 20:26 Last edited 23.03.2005 at 20:27 by smr
urmas
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
quote:
FlammablE: Kui suur osa Eestis kasutatavatest mõõteriistadest on nn lasermõõtjad?
Täna ilmselt valdav enamik. Need ajad on möödas, kui Tartu poolt tulles Jüri kandis 5km kaugusel "Stalkeriga" vehkivat politseid "kuulata" sai.
23.03.2005 at 20:28
jjanno
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Tere
quote:
Räägiks esialgu ainult detektorist. Minu füüsikateadmiste järgi tundub see eilne jutt natuke :bs
Ära jaga neid BS'e nii kergekäeliselt igas suvalises valdkonnas. Radaridetektoreid ON võimalik avastada. Vähemalt sellises odavas hinnaklassis, mis on kasutusel Eestis liikuvatel sõiduautodel.

jJanno
23.03.2005 at 20:32
Fog
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Asi on tegelikult väga lihtne, nimelt kõrgsageduse mahajagamiseks kasutatakse vahesagedusi.

Standartsed vahesagedused on 10.7MHz ja 450kHz näiteks.

Point on lihtne, Odavad radaridetektorid kasutavad odavaid juppe, ning standart-vahesagedusi, ning antiantiradar kui selline edastab oma pwm, ppm või misiganes kodeeringus signaali, ning samalajal kuulab vahesagedusi, kas neilt sama kood ei tule.

Raadioamatööri käsiraamat ja muu selline abiks.

Kellel mõni skänneri moodi asi mis ka 10 mhz piirkonda tajub, siis võib proovida häälestada oma köögiraadio kukut kuulama, ning skänneriga 10.7 MHz pealt sama kuulata.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
23.03.2005 at 21:21
vvt
  
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Praegu pidi olema politseil selline "anti-detector tactics", mis seisneb selles, et mõõtja lülitatakse sisse ainult siis, kui visuaalselt on näha, et keegi ületab kiirust. Lasermõõtjat hoitakse passiivsena ja läbi selle peal oleva optika sihitakse autosid (kaugemalt kui Stalkeriga) ja kui miski silma riivab, siis vajutatakse ainult korraks. Stalkeriga samamoodi, ainult lähema maa pealt.

Detektorile vajalik signaal tekib siis, kui mõõtmine juba käib ja kui häire käes, on ka kiirus mõõdetud. Nii mõõtjad ise räägivad. Ja rohtu selle vastu pole.

Külapolitsei aga kasutab stalkereid tänase päevani, need laseriga aparaadid rohkem LP teema....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.03.2005 at 21:25 Last edited 23.03.2005 at 21:29 by vvt
minimum
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
quote:
Praegu pidi olema politseil selline "anti-detector tactics", mis seisneb selles, et mõõtja lülitatakse sisse ainult siis, kui visuaalselt on näha, et keegi ületab kiirust. Lasermõõtjat hoitakse passiivsena ja läbi selle peal oleva optika sihitakse autosid (kaugemalt kui Stalkeriga) ja kui miski silma riivab, siis vajutatakse ainult korraks. Stalkeriga samamoodi, ainult lähema maa pealt
küll aga peaks ära 'kuulma' eelpool olevate autode mõõtmised
samuti kasutavad pidevalt 'on' reshiimis radareid liikumise pealt mõõtvad patrullid

____________________________
-
23.03.2005 at 21:33
Fog
 
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
Lugemist

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
23.03.2005 at 21:40
urmas
Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest
quote:
vvt:Nii mõõtjad ise räägivad. Ja rohtu selle vastu pole.
Need mõõtjad räägivad sellepärast nii, et neile on nii räägitud. Kui neile rääkida, et õllepudeliga saab ka kiirust mõõta siis seisaks hommepäev maantee ääres palju mõõtjaid pudel käes.

Laseri omapära selles ongi, et mõõtmise hetkel väikse plõksu teeb. Keda mõõdeti, selle kiirus ka saadi. Kui saadi suur kiirus, siis tehakse kontrolliks veel plõks või paar. Kui nüüd detektori omanik pidurit lajatab, siis näitu kontrolliv mõõtja saab ekraanile viimase. Ehku peale võib see normis olla.

See, keda laserkiirega ei sihitud, ei tea midagi.

Raadiosageduslik radar võib "sisse unuda". Sai korra ühe politsei taga sõidetud. Radar oli tagumisel aknalaual. Mulle koolis räägiti, et eriti lühikeste raadiolainete keskkonnas pidev viibimine lõpeb noku kärbumisega.

Raadiosageduslik radari väli on nii laia tugevusväljaga, et seda jätkub "kuulata" ka asjasse mittepühendatud detektoriomanikelegi.

Politsei teab, et kui kihutajal taga sõites radarit plõksutada, siis detektoriga autost vilgutatakse kohe pidurituld vastu.
23.03.2005 at 21:41
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Räägiks antiradaritest ja anti-antiradaritest   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.