Poster |
Message |
partel |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Hey you,
Mida Te arvate sellisest autoprojektist??
Eesmärk: Eesti kiireim kiirabi
Kere: Näiteks '69 Chevelle Maliby Wagon, tegelt vahet pole, nagunii tuleb kõik ümber teha..
Mootor: 622 Big block Chevy + twin turbo,
1500 hj on käkitegu...
Lisaks inimelude päästmisele peaks see ka OKC ja OMC jaoks tegija olema...
Näiteks 350 km/h kilomeetri peal ja 380 km/h miili peal...
On vast päris mega vaatepilt, kui lendab kiirabiauto vastu lähes 400 km/h, turbod vilisevad, mootor karjub, nii et kõrvad lukus, sireen undab, vilkurid töötavad ja finishis tõmbab pidurvarjud (s.t. 2 tk) lahti...
Või mis Te arvate??
Pärtel
____________________________
_ |
17.02.2005 at 09:22 |
|
mr. RocknRoll |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Narr oleks võistlust pidada. Eestis talle vastast ei leidu, seisab
´lihtsalt´ rajaääres ja ootab kuni...
____________________________
44269 |
17.02.2005 at 09:28 |
|
wax |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
tuletõrje oleks ägedam |
17.02.2005 at 09:33 |
|
hypertyyp |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Ja kui hakkad seda vaest vigatatud inimest haiglasse viima, siis esimese gaasivajutuse peale saab ta rabanduse, kuna ei pea kiirendusele vastu:P
____________________________
Fordi omanik... |
17.02.2005 at 09:41 |
|
Olds |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Pärtel- mis sinuga viimasel ajal küll juhtunud on?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
17.02.2005 at 09:54 |
|
Martin460 |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
On vast päris mega vaatepilt, kui lendab kiirabiauto vastu lähes 400 km/h, turbod vilisevad, mootor karjub, nii et kõrvad lukus, sireen undab, vilkurid töötavad ja finishis tõmbab pidurvarjud (s.t. 2 tk) lahti...
... kas sellest lausest võib välja lugeda Erkki auto tulevase värvilahenduse?Ja kanderaami suurune nitropudel ka sisse!
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
17.02.2005 at 10:26 |
|
vvt |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Kui subjekti aerodünaamikat ja kohalike stardiradade "siledust" vaadata, siis on vist parem, kui seda kunagi ei tehta.
Vähemasti sellise väliskujuga tõusevad rattad 250 peal maast lahti ja valmis.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.02.2005 at 10:35 |
|
F1ERO |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
..... jah ja siis veel tiivad ja propeller ja...... kosmosesse:-)
Aga iseenesest vaatepilt oleks äge.
____________________________
Pontiac Fiero
Lincoln MKX
Jeep Wrangler Rubicon |
17.02.2005 at 11:15 |
|
partel |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: vvt: Kui subjekti aerodünaamikat ja kohalike stardiradade "siledust" vaadata, siis on vist parem, kui seda kunagi ei tehta.
Vähemasti sellise väliskujuga tõusevad rattad 250 peal maast lahti ja valmis.
Jep, seda ma kardan ka ja isegi 240 juures.... igatahes midagi peab välja mõtlema...
____________________________
_ |
17.02.2005 at 12:43 |
|
partel |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: Olds: Pärtel- mis sinuga viimasel ajal küll juhtunud on?
Nojah, omal ajal promosin big-block'e ja sain selle eest megalt pähe, heheh
Aga, nagu kõik teavad, siis mõned kodanikud mitte ei ole ainult big-blocki soetanud, vaid üks on ka sinna nitro lisanud ja võistluste käigus seadnud düüsid maksimumlaksule, ja teine on lisanud big-blockile kompressori, mille ülelaaderõhk ei olnud rahuldav...
Ja mõlemad autod meeldisid rahvale, seda pehmelt öeldes...
Aga kumbki neist ei olnud tulemustega rahul ja tahavad asja karmimaks ajada...
Füüsikalisest aspektist on turbod kõige suurema võimsuspotentsiaaliga, aga mulle meeldivad ka nitro ja blower-autod...
Igatahes ma tahan aidata kõiki, nii kuidas suudan!
Nuff said...
Eesti kiireim kiirabiauto oleks ilus asi teha ju
____________________________
_ |
17.02.2005 at 19:20 |
|
Madman |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Siit oleks loogiline samm edasi reaktiivmootorite juurde. Ei ole ka liimirada vaja ja juppe peaks ka seal mootoris palju vähem olema.
Aga kui projektist rääkida siis ma oleks valmis esimene "patsient" olema
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
17.02.2005 at 19:27 |
Last edited 17.02.2005 at 19:36 by Madman
|
meikavana |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: partel: quote: vvt: Kui subjekti aerodünaamikat ja kohalike stardiradade "siledust" vaadata, siis on vist parem, kui seda kunagi ei tehta.
Vähemasti sellise väliskujuga tõusevad rattad 250 peal maast lahti ja valmis.
Jep, seda ma kardan ka ja isegi 240 juures.... igatahes midagi peab välja mõtlema...
Moosiriiul katusele!!! |
17.02.2005 at 20:03 |
|
LordM6mmi |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
mhm, mitte paha pärast, aga mulle tuli selle teemaga meelde auto24 foorumites tegelev kuju, kes korra kuus turbole uut insenerlahendust välja pakub, soovitab kütust atsetooni ja apelsinimahlaga segada, etc. ...
Kui nüüd tõsiselt rääkida, siis mul on eila õhtal lammutatud suure riidekapi uksed veel üle, kui korralikult kinni kruvida, peaks downforce ikka jõhker olema. |
18.02.2005 at 10:11 |
|
vvt |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Vanadest kandilistest keredest suht mõttetu tippkiirusi taga ajada. 240 on juba õhuvool selline, et selline poolpüstine esiklaas tuleb tuppa.
Tippkiirusauto aluseks on vist kõige odavam võtta va 3gen F-body, kus siis igasugu aerodünaamised elemendid võõrkehana ei mõju ka kerekuju ise ka aerodünaamikat meenutab.
Dragil võivad seal 300 kmh kandilise kerega ka panna, aga see on ainult hetkeks, mitte kilomeetriseks lennuks üle lainetava lennuväljabetooni, kus iga hüpe tõstejõule kaasa aitab.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.02.2005 at 12:28 |
|
newton Moderator |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
"If you’re going to go 300 mph in a stock-bodied production car at Bonneville, the car of choice is a Pontiac Firebird"
Ja mootoriks piisas small-blockist. Tõsi, raja pikkus on seal üle 5 miili. Ja kiirabifunktsiooni täitmine on ka kaheldav selle kere korral
http://www.kugelkomponents.com/bonneville/bonneville.html |
18.02.2005 at 13:18 |
|
vvt |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Suur point on selle pildi juures rehvi olematu laius. Üldiselt pidi olema sedasi, et kui võrreda odavaimat ja kalleimat mudelit, siis kalleima õhutakistus on odavamast 0,05-0,1
ühikut suurem laiemate rehvide ja suurema radiaatori (õhutakistus) arvelt.
Edit: kui juttu süveneda, siis pole seal mitte oluline toores võimsus vaid ikka aerodünaamika. Pärtli tänavamootori eelis võib lihtsasti minna kaduma sedasi, et bigblocki mahapanemine (rattad) ja jahutamine (radikas) loovad täiendava õhutakistuse, mille ületamiseks 400 kmh liikudes
on vaja suuremat lisavõimsust kui suuremast kubatuurist saab.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.02.2005 at 13:41 |
Last edited 18.02.2005 at 13:46 by vvt
|
hundu |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: Vanadest kandilistest keredest suht mõttetu tippkiirusi taga ajada.
Minumeelest oli meerikamaal üks tüüp, kes sai vana Camaroga politseilt trahvi, sest sõitis radarisse 222mph kiirusega. Ja seda avalikul teel. Vana Camaro oli ju sama voolujooneline, kui telliskivi?
____________________________
beetle ´66
deville ´97 |
18.02.2005 at 13:54 |
|
vvt |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
See auto jooksis vist millalgi V8-st ka läbi (hästi ammu, pealkirjaga Paha Punane vms) ja seal oli stock camarost väga vähe järgi. Samamoodi on ka suur vahe 2gen camarol ja matuseautol.....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.02.2005 at 13:59 |
|
Andropov |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
BNS 18.02.2005 12:26
Tallinna kiirabi ostab sel aastal ühe reanimobiili ja kaks kiirabiautot koos meditsiinivarustusega, mis on mõeldud vananenud sõidukite väljavahetamiseks. Tallinna kiirabi kuulutas välja riigihanke ühe C-tüüpi ja kahe B-tüüpi kiirabiauto ostmiseks.
Tallinna kiirabi peaarsti Raul Adlase sõnul on Euroopa Liidu standardi järgi C-tüüpi kiirabiauto-reanimobiil tavalisest kiirabiautost mahult suurem ja seal on rohkem meditsiinivarustust. B-tüüpi kiirabiauto on mahult väiksem süstik-tüüpi auto.
Seega sotsiaalsfääris on nõudlus juba olemas. Tehke ära! |
18.02.2005 at 14:04 |
|
pppp |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: vvt: See auto jooksis vist millalgi V8-st ka läbi (hästi ammu, pealkirjaga Paha Punane vms) ja seal oli stock camarost väga vähe järgi. Samamoodi on ka suur vahe 2gen camarol ja matuseautol.....
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=6670&spid=64694
Suht stock näeb välja, või mis? |
18.02.2005 at 16:15 |
Last edited 18.02.2005 at 16:18 by pppp
|
partel |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
See punane Camaro avaldas omal ajal mulle olulist mõju...
See kiirabiasi on veel suuresti läbimõtlemata asi...
Idee tuli juba mõni aeg tagasi, aga alles nüüd hakkas asi tõsiselt huvitama.
Peab lihtsalt natuke rohkem mõtlema...
Tahtsin lihtsalt teada, mis on inimeste esmased arvamused.
Tegelt jah, veel üks projekt on just "õige" asi! Olemasolevatega olen juba nii ajahädas, et häbi on!
Aerodünaamika poolest on ka näiteks '57 Chevy'd üsna kiirelt liikuma saadud. Teadupärast öeldakse nende aerodünaamilisuse kohta "Laudauks!!!" (Barn door)
Tehnilisest küljest ületamatuid probleeme ei eelda, aga jubedalt tuleb mõelda ja gurusid küsitleda...
Tegelt on suht vabad käed, raske uskuda, et ametiisikud hakkavad kiirabi kiusama...
Näiteks eelmine suvi sai Erkkiga Tartust võistluselt tulles Mäos söögipaus tehtud. Parklas oli ka politsei Transit. Kaks ametimeest tulid jooksujalu kohale... Mõtlesin, et nonii, nüüd läheb peedistamiseks...
Aga tahtsid hoopis pilti teha ja juttu ajada, hehe!
Anyway, võimatuks asja ei pea, aga ajakava on absoluutselt lahtine, aga tahaks ära teha küll...
Eks vaatame-mõtleme...
____________________________
_ |
18.02.2005 at 16:28 |
|
hents99 |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Muidugi on hea projekt, saaks vaid mõni selline reaalselt valmis. Pärtelil on päris head ideed
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
18.02.2005 at 16:34 |
|
Tiitpaju |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Ja kiirabifunktsiooni täitmine on ka kaheldav selle kere korral
Võib ka kaaluda näit järelkäru tahariputamise varianti
|
18.02.2005 at 16:44 |
|
Peeter82 |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
quote: partel:
Anyway, võimatuks asja ei pea, aga ajakava on absoluutselt lahtine, aga tahaks ära teha küll...
Eks vaatame-mõtleme...
Kes seda siis finantseeriks? Eestis pole eriti "tavalisigi" kiirendusautosid.
Eesti pole Ameerika, kus on tohutult ülearust raha ja selle eest lollusi tehakse. Nagu Hummerist limusiine, jne...
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
18.02.2005 at 16:52 |
|
vvt |
Mida Te arvate sellest autoprojektist?
Piisava võimsusega saab ka telliskivi 400ga liikuma.
Tegelikult on olulisem vist ikka kere kui mootor seal. 400 kmh saavutamiseks ei ole vaja rohkem kui 700-750 hj, eeldusel, et ta on piisavalt aerodünaamilises/kerges keres.
Ja 700 hj saamiseks ei ole 2 turboga bigblocki tarvis.
Lihtsalt IMH0 pole mõtet kuvaldaga papinaela lööma hakata. Ehk igasugu kandilised asjad kõrvale jätta ja saab täiesti mõistliku kuluga selle kiiruse (nt SB+blower).
Muidugi kui eesmärk pole tõestada, et telliskivi Mach 1.5ga liidub (e rõhuda kasutegurile).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.02.2005 at 17:11 |
Last edited 18.02.2005 at 17:12 by vvt
|