register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)  
Poster Message
vvt
  
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
1. Tarvis paigaldada automaatselt lülitub el. jahutusventilaator. Selliseid siin vist küll paigaldatud. Kuskohast tasuks otsida sobivat andurit, tarvis oleks, et vent rakenduks ca 75-80 kraadilt (tavaliselt on need kraadid suuremad). Olen infi eest tänulik.

2. Mootori juhtmete (EFI) pikendamine - tarvis on mõned juhtmed üks meetrijagu pikemaks teha. Kas piisab lihtsalt kokkujootmisest-isoleerimisest või on mingeid komplikatsioone ka oodata (juhtme pikenedes ahela takistus (andur+juhe) suureneb, tekib anomaaliaid mootori töös? Tegu tavalise vaskjuhtmetega.

Tänan ette :hail

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.05.2005 at 20:05
Madman
 
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
Andureid peaks ju igasuguseid saada olema. Aga kas Sul on tähtis ka keerme läbimõõt/samm?

Juhtme pikkusest seda et miks see üldse peaks oluline olema? See andur töötab ju ainult lüliti põhimõttel ja ei oma juhtme takistus mingit tähtsust kui Sa just ei plaani keerulisemat süsteemi kus temperatuuri tõustes pinget vaja sünkroonis tõsta.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
02.05.2005 at 03:16
Mell
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
Mina sama teemaga töllasin Salome Automaailma leti taha ja küsisin Balti Autoosade maaletoodavate FAE andurite kataloogi korraks enda kätte....seal tagapool kohe eraldi radikaandurite sektsioon,kus lisaks pildile veel keerme mõõdud ja lülituskraadid juures kirjas...kuna endal relee ja mootor võimaldab 2 kiirust,siis leidsingi suisa sobiva 2 lülitusega anduri (90/95 C oli vist),mis oli ka suht mõistliku hinnaga,140kr vist...ja asi järgmise päeva pealelõunaks ilusti maaletooja laost Salome letti liikunud,nagu lubati!Nad nimelt läbi neti näevad kohe BAO laoseisu ka ära...aga maaletoojat ennast pole mõtet mingi tühise anduriga kiusata,nemad jaemüüki ei tee!

Mul endal hoopis selline võibolla mõne jaoks eriti loll küsimus,aga ei ole elektris väga kodus:
12v ventikamootoril on ju põhimõtteliselt savi,mis pidi ta töötab...+/- ära vahetada ja töötab teistpidi kui enne...aga kas ei ole mingit jama,et kui ta enne ntx miljon pööret ühtepidi teinud,siis harjad selle järgi kulunud ja nüüd teistpidi tööle pannes lõhub harjad ära?Pole veel tööle pannud,aga kui näpuga tagurpidi ringi ajada,siis kostab mootorist miskine imelik vaikne krõk-krõk iga tiiru järel...

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
02.05.2005 at 03:48
margus61
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
Ma olen ka Melli kirjeldatud rada käinud, aga madalama temperatuuriga anduriga jänni jäänud. Otsisin ka nii 70 kraadi andurit, kuna termostaat on 160F aga sellist ei leidnud. Halbadest variantidest parim tundus 55 kraadi lülija miskile Alfa-Romeole, mille stangile installisin. Sellega on töösoojal mootoril vent pidevalt käimas.

Pärast väikest teadustööd seal FAE kataloogis tuvastasin järgmist. Neid andureid oli kahte põhimist sorti, ühed lülitasid nõrgemat voolu, nende taha saaks panna ilmselt kontrolllambi või relee. Teised olid termolülitid, kuhu sai ventilaatori kohe järgi panna. Osad olid päris sobiva temperatuuriga, aga avanevate kontaktidega.

Ühe variandina soetasin Tevalo ELFA kataloogist miski temperatuuri lüliti kiti. Selline pisike trykiplaat vaja kokku joota, andur radiaatori külge ja peaks hakkama pisikest releed tõmbama, kui õige temperatuur käes. Sinna siis venti lüliv tugevama voolu relee järgi. Sellisel puhul oleks rakendumise temperatuur reguleeritav plaadil olevast pisikesest potekast. Paraku katsetusteni ei ole jõudnud, enne tuli Uunikute Talveralli start kätte.

Üks variant on veel sarnane temperatuuri kit (andur, relee, juhtmed, pistikud), nagu müüakse aftermarket ventilaatoriga kaasa soovi korral. Seal on bimetallandur-lülija, mis kinnitatakse radaatori külge ülemisest servast 2...3 tolli allapoole läbi kärje. See lülitab releed. Muidu täitsa töötab ja rakendumise temperatuuri saab veidi valida installi kõrgusega. Häda on selles, et vist ei talu vee all töötamist. Mul seda aeg-ajalt juhtus ja pärast lõpetas töö. Tagavaraanduri (veidi teise kinnitusega) sai samuti ELFA-st ja temperatuure oli ka valida. Tootja nimi oli vist Elmwood. Kui vette ei roni, peaks põhimõtteliselt ka sellest süsteemist asja saama.

Loodetavasti on keegi miskit paremat leidnud.
02.05.2005 at 08:15
vvt
  
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
quote:
Madman:
Juhtme pikkusest seda et miks see üldse peaks oluline olema? See andur töötab ju ainult lüliti põhimõttel ja ei oma juhtme takistus mingit tähtsust kui Sa just ei plaani keerulisemat süsteemi kus temperatuuri tõustes pinget vaja sünkroonis tõsta.

Ei ei :uhoh
Ma pidasin silmas ECU-sse jooksvaid andurite juhtmeid, mitte ventika omi


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.05.2005 at 08:25
rustang
  
Moderator
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
quote:
Mell: 12v ventikamootoril on ju põhimõtteliselt savi,mis pidi ta töötab...+/- ära vahetada ja töötab teistpidi kui enne....
Töötab kyll aga ringi käib teisipidi aeglasemalt ja voolu võtab rohkem. Harjade-rootori asend on optimeeritud algsele pöörlemissuunale - kui saaks tagumist kaant (harjahoidikut) kere suhtes keerata, siis leiaks ka tagurpidipöörlemisele harjade optimaalse koha aga tavaliselt on see asend pikkade poltidega fikseeritud.
02.05.2005 at 08:32
margus61
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
Aftermarket ventide juhend lubab neid mõlemat pidi pöörlema panna, nii puhuma kui ka tõmbama. Aga ju siis nende mootori konstruktsioonis on sellega arvestatud.
02.05.2005 at 08:39
kummel
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
Teab keegi kust saab andurit ja sellele sobivat kolmikut, sobiva keermega mida annaks lõdvikule vahele pista?
Endale leitsin fordi anduri 95c aga keere on imelik ja pole leidnud mingit kolmikut vahele.
02.05.2005 at 09:54
Olds
  
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
quote:
kummel: Teab keegi kust saab andurit ja sellele sobivat kolmikut, sobiva keermega mida annaks lõdvikule vahele pista?
Endale leitsin fordi anduri 95c aga keere on imelik ja pole leidnud mingit kolmikut vahele.
Endalgi samasugust kolmikut vaja. Kui muud üle ei jää, siis tuleb ise teha...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
02.05.2005 at 10:40
Astro-97
  
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
no enda autole installiti sihuke süsteem alumisse radikavoolikusse. lõdvik pooleks, siis vahele väike jupp toru mille külge oli aretatud mutter ja selle sisse läks miski lada ventika andur. edasi nats juhtmeid, relee ja oligi kõik. töötab ideaalselt siiamaani:)

ja kui mootor välja lülitada siis käib edasi mingi 20sekki ja jääb vait.
02.05.2005 at 11:08
BlueStang
 
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
On ka valmiskomplekte müügis erinevatele temperatuuridele - andur pistetakse otsapidi läbi radiaatori ja mingeid lõdvikukolmikuid pole vaja. Just sai mul ülejäänud selline sistem jaanuse bussile installitud.
02.05.2005 at 11:14 Last edited 02.05.2005 at 11:16 by BlueStang
417RR
Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)
ma töötasin ventilatsiooni peal ja mäletan et Regin i toodangust peaks saama vajalikud kas sukel või pinnaandurid ja ka termorelee mille temperatuuri määrad ise ette


http://www.regin.se/
02.05.2005 at 11:21 Last edited 02.05.2005 at 11:28 by 417RR
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Paar autoelektrialast küsimust (el. vent ja juhtmed)  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.