Poster |
Message |
_Muhv_ |
Kiiruse mõõtmine
Vabandan juba ette pika loo pärast, aga politsei suutis mind täna tõsiselt üllatada.
Siuke lugu. Tulen täna Tallinna poole. Aega on, sõidan rahulikult kiirushoidik on seatud 100km/h. Kuna ilm ilus ja tee hea, siis pigem kipun teistele oma tempoga jalgu jääma kui ise kõigist mööda põrutan. Olen jõudnud Tartu mnt linnapoolsele neljarealisele lõigule, kuhu miskil põhjusel veel 110km/h märke välja pandud pole. Järsku viskub teele politseinik ja rõõmsa näoga näitab radari lugemit 121km/h. Järgnes korrektne vestlus mille käigus loeti pikalt ette mu õigusi. Rõhutati, et kuidas ma ikka ei ole kontrollinud selle, täpselt nende radariga samu numbreid näitava, A'le Coqi tahvli peal oma spidoka korrasolu. (Kusjuures ma olen ja viimane näitas, et mu spido näitab täpselt õieti) Kakelda ma politseiga ei taha ja lubatust kiiremini sõitsin ma ka nagunii. Seega leppisin kiirmenetlusega.
Küsimus kõlab - kuidas sai politsei radar mõõta spido järgi 100km/h sõitva auto kiiruseks 121km/h ?
Variant 1. Suht uue auto spido valetab 21km/h (hoolimata originaalmõõtu rehvidest)
Variant 2. Radar valetab rämedalt
Mõõdeti stalker 4961-ga taatlustunnistuse nr. 5009012
Asja jagavate inimeste kommentaare oleks huvitav lugeda. |
15.05.2005 at 21:31 |
|
tfr |
Kiiruse mõõtmine
Ma ei tea, kas see oli seesama, aga ma ise tulin täna mingi kella 7 paiku Tartust ja sain seal "kiirtee" peal päris hea lõuatäie naerda vaatepildi peale, kus politsei oli oma auto ajanud kuskile keset põldu põõsaste vahele ja tee ääres istus politseinik bussipeatuse pingil, jalg elegantselt üle põlve ja radar süles
Kusjuures teine huvitav fakt on see, et sinna kiirtee peale pole veel 110 märke üles pandud - kogu muu Tartu tee on küll juba suuremas osas 100 peale tõstetud.
Aga asjast - kuivõrd, nagu ma aru saan, mõõdeti Sind paigalt, siis selle, et radar politseiauto kiiruse valesti fikseeris, võib välja jätta. Seetõttu on kaks tõenäolisemat varianti:
- "inimlik eksitus": kuivõrd tegu on Stalkeriga (mida erinevalt laserist nii konkreetselt sihtida ei anna), siis mõõdeti mõne kiiremini tagant tuleva auto kiirus (kas siis Sinu reas või natuke tagapool kõrvalreas) ja määriti see Sulle pähe.
- "inimlik sigadus": Sind peeti täiesti juhuslikult kinni (või vaadati enne, et Sa sõidad vähemalt natuke üle lubatu) ja määriti Sulle mingi varemfikseeritud kiirus pähe. |
15.05.2005 at 21:56 |
|
LaSa Moderator |
Kiiruse mõõtmine
Vale auto mõõtmine võib juhtuda küll.
Kui te vaid teaks kui kaugelt tegelikult Stalker võtab... |
15.05.2005 at 22:10 |
|
_Muhv_ |
Kiiruse mõõtmine
Minu ees oli tühi maa. Minu taga oli lähim auto ca 100m kaugusel. Mõõdeti täpselt nii nagu tfr situatsiooni kirjeldas (ainult et politsei oli ka põõsas). Klientidest sel patrullil üldiselt puudust ei olnud, tfri kirjeldus viitab suitsupausile.
Kahjuks ei taibanud uurida, kas see stalker fikseeritud ajahetke ka näitab.
Olen läbinud viimase 10a jooksul ca 400 000km ja olen üsna kindel, et suudan auto roolis aru saada kui tegelik kiirus on mingi äkilise vea tõttu 21km suurem kui spidomeeter näitab. |
15.05.2005 at 22:14 |
|
_Muhv_ |
Kiiruse mõõtmine
quote: LaSa: Vale auto mõõtmine võib juhtuda küll.
Kui te vaid teaks kui kaugelt tegelikult Stalker võtab...
Kõlab tõenäoselt. Samas sellist situatsiooni tõestada on vist praktiliselt võimatu. Jääb üle ainult järgnev aasta eirata liikluse üldist voolukiirust ja keel keset suud, käed kramplikult rooli pigistamas, klaasistunud pilgul 20km/h lubatust aeglasemalt sõita . |
15.05.2005 at 22:18 |
|
tfr |
Kiiruse mõõtmine
quote: _Muhv_: Jääb üle ainult järgnev aasta eirata liikluse üldist voolukiirust ja keel keset suud, käed kramplikult rooli pigistamas, klaasistunud pilgul 20km/h lubatust aeglasemalt sõita .
Noh, kusjuures kõige sitem variant sellises situatsioonis on see, et kuna ka lubatud kiirusest põhjuseta oluliselt aeglasemalt sõitmine on karistatav (LE §128 lg 1 rikkumine), siis tehakse Sulle 11ndal kuul selle eest hoiatustrahv ja aasta hakkab uuesti algusest tiksuma |
15.05.2005 at 22:24 |
Last edited 15.05.2005 at 22:24 by tfr
|
mrtn |
Kiiruse mõõtmine
mulle on paar korda juhutunud, et määritakse kiiruseületamine pähe. tegu pole mingi eksitusega, vaid ametnik tahab ka maja ehitada. |
15.05.2005 at 22:24 |
|
foke |
Kiiruse mõõtmine
Asjatult alistusid. Minu kogemus näitab seda, et viisakalt asju ajades ja raudkindlalt oma seisukohta põhjendades sellid kas taganevad oma mõõtetulemustest või õnnestub hiljem komisjonis siiski tõde jalule seada. Lisaks neile kahele astmele on veel kohus, mida muide väga karta ei maksa, sealne võimalus võita on küllaltki kõrge.
Eks see on rohkem sisetunde küsimus, oleneb kui valus on.
Olen niimoodi kahest vääralt määratud rikkumisest pääsenud. Üks neist oli muide justnimelt vale kiiruse pähemäärimine. Linnavahel õhtusel hilisel kellaajal mõõdeti, mul tuli 3-4 autot vastu ja vilgutas, olin juba mitu korda tuledelülitit ja turvavööd kontrollinud, liiklesin vast 40-ga.. ja siis peeti kinni ning teatati, et 74 !!! Kuna see oli ilmselge jama, siis ma keeldusin kategooriliselt ja avaldasin kahtlust, et politsei käitumine on provokatiivne, alatu süüdistamine ilma igasuguse lauseta ning ma sellele ei kavatse alluda. Tookord mõjus.
Teine kord oli hoopis kummaline, kus politsei väitis, et ületasin raudteed vilkuva fooriga. Tegelikult hakkas foor vilkuma sel hetkel, kui ma raudteel olin. Seekord kohapealne selgitamine ei kandnud vilja, küll aga hiljem komisjonis. Protokollile tuleb juba kohapeal kirjutada, et ei ole nõus süüdistusega.
Aga jah, vahel lihtsalt ei ole viitsimist oma "õigust" taga ajada, lööd käega ja katsud närve säästa, on's tegu politsei või mõne muu enda vähest võimu paisutada armastava kodanikuga.
_______________
PS! Tšehhile kuld |
15.05.2005 at 22:41 |
|
_Muhv_ |
Kiiruse mõõtmine
Situatsioonis kus 2 väikest last teevad autos põrgulärmi (auto ei liigu ju) ja ahastava näoga abikaasa ümber auto jookseb, kirjutab vist iga isa igasugu paberitele alla.
Tekib tahtmine gps-il põhinev kiirussalvestus süsteem autosse installida... Huvitav, kas on võimalik? |
15.05.2005 at 22:51 |
|
tfr |
Kiiruse mõõtmine
quote: _Muhv_:Tekib tahtmine gps-il põhinev kiirussalvestus süsteem autosse installida... Huvitav, kas on võimalik?
Võimalik on ikka. GPS moodul (USB või serial) maksab ca 1000 krooni. Sellele lisaks on siis vaja softi, mis jookseb kas läpparis, PDA-l või mingil isekompunnitud statsionaarsel raalil (näiteks mingil PIC-kivil), loeb GPS-ist NMEA infojada ja logib kellaaega, koordinaate ja kiirust.
Paraku pole sellise süsteemi väljastatud infol, kuivõrd ta taatlemata on, asja hilisemal kohtulikul arutamisel grammigi rohkem kaalu kui Sinu pioneeri ausõnal. |
16.05.2005 at 00:21 |
|
Wolle |
Kiiruse mõõtmine
Sellega tekib küsimus, et kas Eestis on ka selline asi nagu kohustuslik seadmete kalibreerimine mingi aja tagant? Kui on siis mis tehakse juhul kui seade valetab ?
Olen kuulnud kuskilt, et mujal maailmas ikka käiakse seadmeid kontrollimas, et kas nende väljastatud info vastab ka õigsusele. Kuid ei tea kuidas on asjaga EE's.
Edit: typod |
16.05.2005 at 00:30 |
Last edited 16.05.2005 at 00:32 by Wolle
|
Raul |
Kiiruse mõõtmine
quote: Wolle: Sellega tekib küsimus, et kas Eestis on ka selline asi nagu kohustuslik seadmete kalibreerimine mingi aja tagant? Kui on siis mis tehakse juhul kui seade valetab ?
Edit: typod
Ka eestis on mõõteseadmete kalibreerimine kohustuslik. Kiirusemõõtjate kohta ei oska hetkel peast öelda sagedust aga ntx alkomeetrite puhul on kohustus kalibreerida olenevalt alkomeetri tüübist iga kahe nädala kuni 6 kuu tagant. |
16.05.2005 at 07:12 |
|
kkerem |
Kiiruse mõõtmine
Heh, mul oli seal samal lõigul, kus tee juba kaheks läinud sama juhtum, kussjuures ka kiiruseks, mida mulle pandi pahaks oli 121!!! km/h. Minu ees sõitis alates Tartust üks audi ja meie kiirus oli suht sama +/- paar kilomeetrit tunnis. Ja kaherealisel lõigul just alguses vaatasin, et spido näitab veid alla 105, minu üllatuseks väitis politsieinik, et mul oli "rauas" 121.
Lugu juhtus ca 2 kuud tagasi ja politsist oli mõistlik ning piirdus lihtsalt pika loengu ja noomimisega
Mis GPS'i puudutab on olemas ka käsi seadmed, mis näitavad tagasiulatuvalt kiirust teatud lõigul. Need on päris kallid riistad. Nagu kuskil juba eelnevalt mainit on odavam jah GPS+Läpakas+mingi soft.
Galibreerimine on ikka neil ka kohustuslik, kuna tegu on mõtteseadmega, liiati veel sellisega, mida kohtus saab tõendina kasutada. (kui ma õigesti mäletan, siis neil oli isegi see silt seal ekraani juures). |
16.05.2005 at 07:54 |
Last edited 16.05.2005 at 08:00 by kkerem
|
417RR |
Kiiruse mõõtmine
quote: Raul: quote: Wolle: Sellega tekib küsimus, et kas Eestis on ka selline asi nagu kohustuslik seadmete kalibreerimine mingi aja tagant? Kui on siis mis tehakse juhul kui seade valetab ?
Edit: typod
Ka eestis on mõõteseadmete kalibreerimine kohustuslik. Kiirusemõõtjate kohta ei oska hetkel peast öelda sagedust aga ntx alkomeetrite puhul on kohustus kalibreerida olenevalt alkomeetri tüübist iga kahe nädala kuni 6 kuu tagant.
Copi / Paste ühest kohast
Rainer
"Taatlemine
Mõõteseadusega on kiirusmõõturid Eestis taatluskohustuslikud. Taatluskehtivusajaks on määratud kaks aastat. Seega tuleb Eestis iga liiklusjärelevalves kasutatavat kiirusmõõturit vähemalt iga kahe aasta järel kontrollida. Lähemalt on taatlusprotseduurist kirjutatud käesoleva töö teises peatükis.
Mõõteseadusest tuleneb üks oluline kiirusmõõtmist puudutav fakt. Vabariigi valitsuse määruses nr.154 "Mõõteseaduse rakendamine" on lisa 3 üheksandas punktis järgmine tekst: "Ennetähtaega tuleb taatluskohustuslikku mõõtevahendit taadelda, kui ei ole säilinud taatlemist tõendav kleebis, templijäljend või tunnistus…". See tähendab lihtsustatult, et kiirusmõõtmised on seaduslikud vaid juhul kui kasutataval kiirusmõõturil on säilinud ja loetavad nii taatluskleebis, taatlusplomm kui ka taatlustunnistus.
Märkus. Korduvtaatlusse või remonti toodud kiirusmõõturitel puudub kleebis või plomm vähemalt 90 % juhtudel. Selle põhjal võib väita, et vähemalt pooled Eestis läbiviidud kiirusmõõtmised on olnud ebaseaduslikud. Väidet kinnitavad ka isiklikud kogemused liikluses."
|
16.05.2005 at 08:24 |
Last edited 16.05.2005 at 08:25 by 417RR
|
_Muhv_ |
Kiiruse mõõtmine
quote: tfr:
Võimalik on ikka. GPS moodul (USB või serial) maksab ca 1000 krooni. Sellele lisaks on siis vaja softi, mis jookseb kas läpparis, PDA-l või mingil isekompunnitud statsionaarsel raalil (näiteks mingil PIC-kivil), loeb GPS-ist NMEA infojada ja logib kellaaega, koordinaate ja kiirust.
Paraku pole sellise süsteemi väljastatud infol, kuivõrd ta taatlemata on, asja hilisemal kohtulikul arutamisel grammigi rohkem kaalu kui Sinu pioneeri ausõnal.
Mul on üks neid moodsa aja masinaid, millel gps peale ehitatud. Kasu pole tast hetkel küll rohkem kui põhja suuna määramine ja linnulennulise kauguse määramine erinevatest euroopa linnadest. Tore oleks sellistele väike lisavidin juurde kompunnida (ala millest ma ise midagi ei jaga). Teoreetiliselt peaks ju ka taatlemine võimalik olema.
|
16.05.2005 at 09:02 |
|
rok3 |
Kiiruse mõõtmine
mu küsimus on küll veidi teemast mööda ,kuid kas Usa-s valmistatud autode spidod näitavad ka tegelikust kiirusest suuremaid numbreid? mul cougaril näiteks spidomeetri viga puudub.....ehk siis 90km/h sõites näitabki 90. Isal on mul Euroopa Ford ning temal näitab 90-ga sõites pea 97km/h.... |
16.05.2005 at 11:22 |
|
sten666 |
Kiiruse mõõtmine
Mul on olnud siiamaani 3 autot ja kõik on rohkem näidanud.
(2 volkswagenit ja lada ) |
16.05.2005 at 11:28 |
|
lucifer |
Kiiruse mõõtmine
kunagi aastaid tagasi oli sunny, mille spido näit 100 = 90km/h. See oli siis a.le coq mõõturi ja stopper kilomeetri postide vahel mõõdetud. Kummid olid all samad mis tehase kleps näitas. Alguses kui vahtraleht oli ja üritasin kinni kiirusest hoida sõites spido järgi 90km/h ei saanud ma aru miks kõik mööda kihutavad (teised võisid ikka kiruda küll et mingi tibla jälle teele lastud).
edit: Ja kui kasutada tehase mõõtu kumme siis tavaliselt spido näitab kas täpselt või rohkem kui tegelikult on |
16.05.2005 at 11:49 |
Last edited 16.05.2005 at 12:21 by lucifer
|
foke |
Kiiruse mõõtmine
quote: lucifer: kunagi aastaid tagasi oli sunny, mille spido näit 100 = 90km/h.
Ära siis unusta, et seesama 10% oli Sul ka läbitud teepikkus odomeetrinäidust väiksem ning kütusekulu arvutatust 10% kõrgem. Mitte 9 vaid 10 L/100km ! |
16.05.2005 at 12:07 |
|
Fog |
Kiiruse mõõtmine
quote: lucifer: ...kui kasutada tehase mõõtu kumme siis tavaliselt spido näitab siis kas täpselt või rohkem kui tegelikult on
Autotootja ei taha su trahve lihtsalt kinni maksta.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
16.05.2005 at 12:13 |
|
lucifer |
Kiiruse mõõtmine
quote: foke: quote: lucifer: kunagi aastaid tagasi oli sunny, mille spido näit 100 = 90km/h.
Ära siis unusta, et seesama 10% oli Sul ka läbitud teepikkus odomeetrinäidust väiksem ning kütusekulu arvutatust 10% kõrgem. Mitte 9 vaid 10 L/100km !
tegelikult oli mikro mootor 1,3l ja minu raske jalaga ta umbes sedasi võtiski talvel ja suvel alguses korralik olles siis võttis 4l ja + see 10% siis |
16.05.2005 at 12:23 |
|
madis |
Kiiruse mõõtmine
Ega vabandamisest tolku pole, sest sellist rahvast kes musta valgeks vahutavad sõidab teedel oioi kui palju.
Minul Stangiga oli see hea asi et kui vaidlus politseiga jõudis ummikuse, küsisin lolli näoga - aaga mul on taga vist suuremad kummid, näed passis on mingi 60 aga mul on 70. Ega sellest midagi pole.
Miilits mõtles - ahhaaa no muidugi siis ju spido näitab vähem. Mina teen veel lollimat nägu - kas tõesti või ?
Miilits nii happi et minust targem ja muutub siis kohe suuremeelseks: No mine siis ja teinekord tead !
Vähemalt 3 korda läks nipp läbi.
Point on siis selles et isegi kui oled süütu maksa trahv ära ja võta seda kui liiklusõnnetust. |
16.05.2005 at 12:41 |
|
sten666 |
Kiiruse mõõtmine
quote: Ära siis unusta, et seesama 10% oli Sul ka läbitud teepikkus odomeetrinäidust väiksem ning kütusekulu arvutatust 10% kõrgem. Mitte 9 vaid 10 L/100km !
Muide kas selline asi on ka võimalik, et spidomeeter näitab rohkem aga odomeeter õigesti.
Vähemalt mul Golfis tundus niimoodi olevat. (vahemaad nagu klappisid aga kiirus oli suurem) |
16.05.2005 at 12:58 |
|
LaSa Moderator |
Kiiruse mõõtmine
quote: sten666: Muide kas selline asi on ka võimalik, et spidomeeter näitab rohkem aga odomeeter õigesti.
Vähemalt mul Golfis tundus niimoodi olevat. (vahemaad nagu klappisid aga kiirus oli suurem)
Muidugi võib, odokas loeb lihtsalt pöörete arvu, spidokas aga pöörlemiskiirust.
|
16.05.2005 at 13:00 |
|
foke |
Kiiruse mõõtmine
quote: LaSa: quote: sten666: Muide kas selline asi on ka võimalik, et spidomeeter näitab rohkem aga odomeeter õigesti.
Vähemalt mul Golfis tundus niimoodi olevat. (vahemaad nagu klappisid aga kiirus oli suurem)
Muidugi võib, odokas loeb lihtsalt pöörete arvu, spidokas aga pöörlemiskiirust.
Hmm.. pöörete arv ajas ongi pöörete kiirus, mis tähendab ikkagi seda, et mingi vahemaa läbimisel mingi aja vältel on odomeetri pöörete arv suurem kui peaks. Need kaks asja peaks ikka omavahel 1:1-le seotud olema.
|
16.05.2005 at 13:08 |
|