register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused  
Poster Message
krss
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
Korduvalt on mulle pakutud muus osas samasuguseid masinaid, kuid peamiseks erinevuseks mootoriploki suurus (mõni small block kubatuurilt suuremgi kui teine big block). Ütlen kohe ära, et mu eesmärk ei ole mitte auto tuuning ega kiirendusomadused, vaid lihtsalt odavad kilomeetrid maanteel ning lihtne/odav hooldus. Tean ka seda, et smallblock on ses osas odavam, aga kui suur on see tegelik PRAKTILINE erinevus? Oman kogemusi peamiselt smallblockiga, aga vaid üksikuid bigblockiga (sealt ka eelarvamus, et kõigi bigblockide puhul on mõttetu arvestada alla 30L/100km). Kas see on üldse asi, mida autot ostes tasuks silmas pidada? Kumb omab siinkohal suuremat tähtsust, kas big/small block või automaat/manuaalkast? Paariliitrine kuluerinevus pole loomulikult oluline:), kuid 15 vs 35L/100km kohta juba omab. Kuipalju suureneb nende puhul kütusekulu, kui koorem (haagissuvila) sappa panna? Kogemusi? Tean, et euroautode puhul võib mu haagis tõsta kulu 7-lt 20-ni, kuid mõne teise auto puhul vaid 9-lt 10ni. Kuidas lood suurte V8-tega? Kuna jutt käib vanadest (üle 25a vanustest) autodest, siis on neil kulunud nii mootorid kui käigukastid, ning mingil hetkel võib tekkida vajadus investeerida nende sisu uuendamisse. On seal erinevusi big blockide ja small blockide vahel? Tõenäoliselt on sarnaseid küsimusi olnud ka varem, kuid otsingu abiga ei leidnud kahjuks midagi (st lingid teretulnud!). Tänud ette asjalike vastuste eest!
12.06.2005 at 03:10
fire83
 
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
Vaevalt nüüd haagissuvila vedamiseks bigblocki vaja läheb, selle pisikese asja veab suvalise lahja smallblockiga ilma märgatava küttekulu kasvuta ära. See, et haagise vedamisel kulu lakke lendab peaks käima mingite fiatimootorite ja muude mänguautode kohta. Kui on aga väga raske koorem ja küttekulu oluline, siis võibolla tasuks diisli poole vaadata? Suvila seda nüüd imho küll ei ole.

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
12.06.2005 at 12:14
vvt
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
Pideva raske käru sikutamine hakkab kõige võimsama sõiduauto tervise peale. Kui pidevalt vaja vedada, osta kaubik või veoauto. Käru sikutamisel annab enamasti järgi käigukast, mitte mootor. Ehk siis minimum kastijahuti peab olema. Teine asi raskete koormatega on kasti sabapikenduse puks, mis järgi annab ja millest õlirida järgi kohe on (seal sees on mitte just kõige parema kvaliteediga pronkspuksid). Tundlikud on selles osas just uuemad 4-käigulised kastid.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.06.2005 at 19:41
krss
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
Praegu kasutangi haagissuvila vedamiseks vaheldumisi kaubikut ja oma 4wd diislit ja tulevad mõlemad kenasti toime (tänu ülekannetele, mitte liigsetele njuutonmeetritele:D). Need fiatimootorid (nn pöördemootorid) ei ajagi kulu niiväga lakke (vedanud muide suurt piduritega haagist ka 1.3L Unoga:)), kuid need kõige tavalisemad (nn madalamapöördelised momendimootorid) kipuvad seda tegema. Igasugusel V8-l peaks olema samas momenti niipalju ülearu, et see haagis eriti kulu enam ei suurenda. Või suurendab?

Mu küsimuse rõhuasetus oli rohkem tühja autoga maanteekulu kohta ning varuosade hindade/saadavuse kohta. Euroautode ja pilukate puhul tähendab ju sageli, et suurema/võimsama mootori varuosade hinnad võid kohe 5-ga korrutada pisemaga võrreldes...
14.06.2005 at 01:10
DJ Seebimull
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
miskile Chevy suurele mootorile originaal jupid eriti utoopilise hinnaga ei olnud. Õlipump ja veepump (stockid) vastasid enamvähem smallblocki hindadele.

____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam)
14.06.2005 at 12:31
mrtn
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
odavad kilomeetrid maanteel... BBC vs SBC.

kogu see lõim meenutab mulle vägisi ühte 4.0L maasturi ostmist selleks, et vanaema juurde viib paha tee ja seal on vaja vahetevahel käia :)
14.06.2005 at 12:47
krss
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
quote:
mrtn: odavad kilomeetrid maanteel... BBC vs SBC. Kogu see lõim meenutab mulle vägisi ühte 4.0L maasturi ostmist selleks, et vanaema juurde viib paha tee ja seal on vaja vahetevahel käia :)
:) Üldse mitte: elukoht on maal ja liiklen igapäevaselt pideva nelikveolisega. Tahan just nimelt tagaveolist V8, kuid ei taha seda, et liig suure kütusekulu pärast mingi sõidu sõitmata peaks jätma. Ja nagu juba ütlesin, liitreid ei loe, kuid mitmekorde kuluvahe on minu jaoks siiski liig
14.06.2005 at 16:39
partel
  
Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused
Nagu öeldud, kastiõli temp on asi, mida jälgida. Ehk siis turbiin madala stallspeed'iga (Towing/RV turbiinid on ju olemas) ning kastile õlijahuti.

Kui maanteesõitu palju, võid ju tagasilla ülekande arvestada nii, et tühjalt OD, haagisega D.

Haagisega maantekulu sõltub vägagi kiirusest, s.t. õhutakistus on ju oluliselt suurem.


____________________________
_
14.06.2005 at 23:50
tqhq.ee foorum : Autod : Small block vs big block: PRAKTILISE POOLE erinevused  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.