Poster |
Message |
mr. RocknRoll |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Tõstatan vana teema, siin Ligurist ja veoautorallist põgusalt juttu oli. Kunagi lugesin teksti Gaz 51 moto kohta, mille Ligur&CO ümber ehitasid, paraku ei meenu, kus teksti lugesin. Ehk siin kellegil miskit meenub selle kohta. Huvitaks ka 51 mootori lihtsamad joonised või tekstid/lingid ning selle ´iidvana´ mootori teoreetiliselt koormustaluvaks muutmisest.
____________________________
44269 |
18.06.2005 at 19:25 |
Last edited 22.06.2005 at 16:07 by mr. RocknRoll
|
mr. RocknRoll |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Küsimus ei jõudnud kohale?
____________________________
44269 |
22.06.2005 at 09:38 |
|
newton Moderator |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Ei tea, aga vales teemas ja vales alajaotuses ta igatahes oli, võib-olla ka natuke vales foorumis? |
22.06.2005 at 09:46 |
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Ega neid asju sulle keegi avalikult näitama ei hakka. Sellest oli kunagi juttu Autolehes. Ja selline artikkel oli ka, kus see uus Gaz-53 klassi reeglite järgi auto endale Tshaika mootori sai.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.06.2005 at 10:15 |
|
Aspelund |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Lihtsamate asjade sekka kuulub mu mäeltamist mööda BMW süütesüsteemi pealeehitamine, lisaks veel moodsad karburaatorid (Dellorto ja Weber). Räägitud on veel ka BMW kolbidest, Liguri masinal on mu mäletamist mööda Ford Transiti sidur.
Väljalaske kollektorid on üldjuhul torukollektorid, sisselase on valujääkidest puhastatud.
Põlemiskambri ja kolvipeade kuju on iga mehe enda keemia, selle saladusi üldjuhul ei avalikustata.
Üks bagimees sõitis miski reaktiivmootori turbiiniõliga, mida ta Venemaal sisse vedas.
Asp
|
22.06.2005 at 10:37 |
|
tyyp |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Sai neid ehitatud ja Liguriga konkureeritud. Kui huvi võta ühendust.
____________________________
Chevy Astro 95`
|
22.06.2005 at 10:46 |
|
mr. RocknRoll |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Teemat seedinud rohkem ühe projekti tarvis, mis ehk kunagi teoks võiks saada. Mootori mõtted tulid sellest, et võimalus ruumipoolest teda vaikselt tegema hakata, alustades eelkõige infomaterjali otsimisega ja seejärel projekt koostada ning alles siis vaikselt ehitama hakata. Põhjenduseks, miks 51 mitte BMW või mistahes võimsam mootor, asi peaks läbi-lõhki CCCP tulema ning lääne materjali kasutada võimalikult vähe.
Edit1:
Tehnikast. Muu on ehk lihtsamalt lahendatav, kuid nukkvõll ja vänt tal sellised asjad, mida kusagilt tugevamat ei saa. Tean, et soomes vastavalt vajadusele nukkade parameetreid muudetakse (keevitavad peale, lihvivad jms.). Hinnad paraku olid krõbedad ca. 700E.
quote: newton: Ei tea, aga vales teemas ja vales alajaotuses ta igatahes oli, võib-olla ka natuke vales foorumis?
Panin ta meelega vana teema otsa aga ok. Las jääda südametunnistusele. Teisalt otsingus nüüd kergem leida ning ka pealkiri vastav.
Edit2:
TO: TYYP, mailin sulle nädalavahetusel, pole varem võimalust pikemalt kribada.
Timo@täna.....frustateerunud
____________________________
44269 |
22.06.2005 at 15:48 |
Last edited 22.06.2005 at 16:06 by mr. RocknRoll
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Mulle ütles kunagi üks kolhoosiaegne rallimees, et 51/52 mootoril on vaid üks hea asi modimiseks - nukkvõlli valesti pannes või kaant liigselt lihvides ei lähe klapid pähe
Ülejäänud asjad võiks pigem miinusklassi arvata. Ise olen mõlenud, et sebiks endale ühe sõiduauto vedamiseks sobiva veoauto ja ühe alternatiivina kaalusin ka ilma/rikkis mootoriga 51/52 ja mootori asendamise 535i omaga, kuna mul vedeleb neid juppe mitme mootori jagu. Ja selles olen kindel ka, et isegi stockmootoriga läheb ta paremini edasi kui suvaline ralliveoauto.
Senikaua, kui reeglid ei luba sissepritset või mitut karpat, on nii pikk mootor juba sisselaske poolest surnud üritus. Kui ikka 6 silindri kanal on kolm korda pikem kui 3. oma, siis võid seda tuunida palju tahad, eriti sealt juurde ei saa.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.06.2005 at 16:02 |
|
mr. RocknRoll |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
quote: vvt: Mulle ütles kunagi üks kolhoosiaegne rallimees, et 51/52 mootoril on vaid üks hea asi modimiseks - nukkvõlli valesti pannes või kaant liigselt lihvides ei lähe klapid pähe
Ülejäänud asjad võiks pigem miinusklassi arvata. Ise olen mõlenud, et sebiks endale ühe sõiduauto vedamiseks sobiva veoauto ja ühe alternatiivina kaalusin ka ilma/rikkis mootoriga 51/52 ja mootori asendamise 535i omaga, kuna mul vedeleb neid juppe mitme mootori jagu. Ja selles olen kindel ka, et isegi stockmootoriga läheb ta paremini edasi kui suvaline ralliveoauto.
Senikaua, kui reeglid ei luba sissepritset või mitut karpat, on nii pikk mootor juba sisselaske poolest surnud üritus. Kui ikka 6 silindri kanal on kolm korda pikem kui 3. oma, siis võid seda tuunida palju tahad, eriti sealt juurde ei saa.
See häda kõikide R6-ga. Kuigi mopari slant six-i ehitatakse küllaga ja saadakse ka palju jõudu.
____________________________
44269 |
22.06.2005 at 16:09 |
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Pikal ridakuuel saab kollektoriprobleemi lahendada sedasi, et panna kaks karpad 3+3le silindrile ja kuskilt 6+ tollise rise juures muutuvad runnerid ühepikkuseks. Mul just selline pooleli
Kui see peab just flathead6 olema, siis umbes sama kaalu ja raha eest on targem siis osta Zil-157 mootor, 5,5 liitrit. Sellele võib muidugi juppe keerukam leida olla, aga ega need 51 jupid ka enam kuskil riiulis ei vedele, tõstukile sai kunagi elektriosi tikutulega taga otsitud. Ja teatavasti kuuptollidele asendajat pole
Mopari slantsix on sootuks teine teema kui 51/52. Esiteks pole ta flathead ja teiseks on seal taga kõikvõimas performance-tööstus ja 50a arendustööd. Mis flatheadi puudutab, siis nende probleemide vastu ei aita suurt midagi, kui segu peab silindrisse jõudmiseks tegema ploki pinnast lugedes kaks 90 kraadist ja vertikaalkarpaga 3 90st pööret.
Teine asi on meeletult pikk ja suur põlemiskamber, mis ei lase surveastet üle 8,0 ja kus põlemine on liiga aeglane, et sellega üldse midagi olulisemat teha (pool põlemiskambrist ei asi kolvi kohalgi). Vene ajal tunti isegi ühte tehasetjuuningut, kus 51 plokis istusid sees mõned Zim mootori tükid (kasutati BTR-idel), aga need olid nii viletsad, et ei kestnud ühte suuremat õppustki. Vanematel oli kunagi kaater 51 mootoriga ja see käis igal kevadel pulkadeks lahti (merel sõidetakse gaas põhjas), kusjuures kasutust oli tal heal juhul 100-150 tundi iga hooaeg.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.06.2005 at 08:24 |
Last edited 23.06.2005 at 08:30 by vvt
|
mr. RocknRoll |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
51 mootor sisuliselt eelmise sajandi, oli VIST Dodge D5, mootori meetermõõdustikus variant ning praeguseks üli vananenud-ei saagi mingit kosmosetehnoloogiat oodata. Kuid siiski, "rallimehed" ehitavad neid. Kas ainult klassi pärast, ei oska öelda. Igatahes, vanakooli CCCP on stiil samasugune kui Fordi flathead või klassikaline usa muskel!!!
157 mootor kaalub liialt palju, üm. 500kg, mida masina esisild ja poolraam kindlasti vastu ei pea. Samuti pole Zil-i kastiga suurt midagi pihta hakata. Ideejärgi peaks nö. poolautomaat tulema-turbiini asemel sidur ning käsitsivahetusega.
____________________________
44269 |
23.06.2005 at 08:27 |
Last edited 23.06.2005 at 08:40 by mr. RocknRoll
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Ma ei leidnud riiulist seda spravotsnikku üles, aga ega 51 ka suurt kergem pole, suur täismalmist jurakas.
Vene mootoritest on kõige edumeelsem rodiprojekti toorik
Gaz-13/14 Tshaika mootor. Kuna tal on 4 tolline silinder, siis avanevad katalooge vaadates sootuks uued perspektiivid (53 on 92 mm, kuhu ükski usa mõõt ei sobi).
Too on sõltuvalt mudelist 195 või 220 hj ja üsna lahjas seades (nii 4400 rpm).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.06.2005 at 08:35 |
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Käisin nädalavahetusel kodus ja uurisin seda 51 mootori pööretevärki. Selle mootori esimene nõrk koht olid saaled (tollal vist lapsekingades vene babiitsaaled), mis üle 2500 pöörde ei kandnud.
Paadil olnud mootor sai pidama sedasi, et kuskilt Gorki esindusest sebiti mingid alumiiniumkattega saaled, mille mootor jooksis merel 3200 rpm pidevalt ilma laiali lendamata. Nendel pööretel on aga järgmine nõrk koht oli klapipesade materjal, mis hakkas pragunema. Tollal oli see vist suur probleem, tänapäeval vast mitte enam, korralikke pesi ja panijaid on saada küll.
Kolmas nipp - sellest mootorist on olemas suurema töömahuga teisend, mida kasutati tsiviilis Paz-651 bussil. Mõttekas otsida vast selline.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.06.2005 at 12:23 |
|
PlyVal64 |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
quote: vvt:Kolmas nipp - sellest mootorist on olemas suurema töömahuga teisend, mida kasutati tsiviilis Paz-651 bussil. Mõttekas otsida vast selline.
Neljas nipp ja rallimeeste hulgas kõige populaarsem(vähemalt vanasti) on hoopis "Hoovinarri" ehk autotõstuki mootor. See pidavat juba tehasest nende tugevdatud saaledega olema, töötab ju narr kogu aeg suurtel pööretel. Igastahes käis kunagi Laevatehase mahakantud narri mootorile lausa tormijooks krusagontshikute poolt. |
28.06.2005 at 13:19 |
|
vvt |
gaz 51 mootori ehitamine (SPLIT: offtopic -)
Eestis saadaolevatel 51 mootoriga AT-43 või whatever tõstukitel on küll tavaliselt samavilets mootori peal kui 51-l.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.06.2005 at 14:26 |
|
|