Poster |
Message |
kristjan_l |
Tartu Lennundusmuuseum
Sattusin töökohustustega seoses Tartu Lennundusmuuseumisse Haaslava vallas Tartumaal. Muuseumile anti üle Prantsuse päritolu hävitaja Mirage III, mis veel eelmine aasta mingi (ei suuda nime meenutada, sry) hävituslennukite võistluse kinni pani.
Enivei, muuseum jättis väga hea mulje ja soovitan soojalt kõigil, kes sinna kanti sattuvad, läbi astuda. Lisaks pildil näha olevatele lennuagreagaatidele on hr. Meosel veel aukartust äratav mudellennukite kogu (valdavalt USA hävitajad/militaarotstarbelised lennukid) ja soovijatel on võimalus ettetellimisel ka õhusõitu proovida:P
Pildid: http://kristjan.fmce.ee/varia/tmlm/
____________________________
REKVISIIT.EE
tõukerattast tankini |
29.06.2005 at 08:51 |
|
anti |
Tartu Lennundusmuuseum
Tegemist pole ka hingetute plekklindudega, enamus eksponaate lendab ise kohale ja jääb siis paikseks. Piltidel 2004 septembris saabunud rootslaste kingitus ruleerimisrajal ja mälestuseks piloodilt autogrammi saamas. Pildid: Tartu Lennukolledž.
|
29.06.2005 at 09:35 |
|
zeke |
Tartu Lennundusmuuseum
Rootsalsed koorisid moto maha kuna see kuulub tootja firmale. Peab ülesse otsima pildid ja netti riputama
zeke@Tartu Lennukolledž
____________________________
MX-5, 116 |
29.06.2005 at 12:47 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
Meos on igatahes tegija sellel alal
Huvitav, kuidas saab üks eraisik enda platsile tehnikat, mille kohta KMIN halab, et oleme liiga vaesed jne....kas pole tegijates viga...
Mirage III küll mingit võistlust ei saanud kinni panna, III tuli välja 50ndate lõpus ja sellega sõditi viimati 73. Yom Kippuri sõjas, pigem ikka Mirage 2000 see oli?
Edit: pildi peal on IMHO Mirage V, mitte Mirage III (ilma ninaradarita pommitajavariat). Su-17 tundub ka mingi uuem mudel olema, kas 17-M3 või 17-M4 lausa (viimastel on isegi laserjuhtimisseadmed).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
29.06.2005 at 13:06 |
Last edited 29.06.2005 at 13:13 by vvt
|
truckerkOll |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: ...
Edit: pildi peal on IMHO Mirage V, mitte Mirage III (ilma ninaradarita pommitajavariat). Su-17 tundub ka mingi uuem mudel olema, kas 17-M3 või 17-M4 lausa (viimastel on isegi laserjuhtimisseadmed).
imho Rootslastel ikka Viggen`id Saabilt.(just meenuvad need pisikesed tiivad eespool suuri, vanemate kodus kuskil kapiotsas sellise kokkukleebitav mudel, # enam ei mäleta)
eks teadjamad parandavad, kui eksisin...
____________________________
GMC c-1500 6,5TD ´95 - Life Is a Journey, so Ride with Style!
Dodge Charger ´08
|
29.06.2005 at 18:07 |
|
kristjan_l |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: vvt:
Mirage III küll mingit võistlust ei saanud kinni panna, III tuli välja 50ndate lõpus ja sellega sõditi viimati 73. Yom Kippuri sõjas, pigem ikka Mirage 2000 see oli?
Edit: pildi peal on IMHO Mirage V, mitte Mirage III (ilma ninaradarita pommitajavariat). Su-17 tundub ka mingi uuem mudel olema, kas 17-M3 või 17-M4 lausa (viimastel on isegi laserjuhtimisseadmed).
Tegu oli ala "uunikhävitajate" võistlusega Oleksin pidanud nähtavasti oma eelmises postis eksiarusaamade vältimiseks selle ära märkima.
Ja raudpolt on tegu Mirage III-ga. See isegi kutse peal kirjas Kaks ülejäänut on SU-17 ja siis truckerOlli poolt ära arvatud Saab Viggen.
____________________________
REKVISIIT.EE
tõukerattast tankini |
29.06.2005 at 20:58 |
|
urmas |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: vvt: Huvitav, kuidas saab üks eraisik enda platsile tehnikat ...
Concorde jäi vist napilt saamata. |
29.06.2005 at 21:25 |
|
hents99 |
Tartu Lennundusmuuseum
Soovitan soojalt minna lennundusmuuseumi, olen ise käinud ja väga rahul. Selle Rootsi hävitaja mootor oli ka päris pirakas
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
29.06.2005 at 23:20 |
|
lumekakk |
Tartu Lennundusmuuseum
Ega SRX-71"Black Bird"-i ei kohanud?(5Mach jne.) |
29.06.2005 at 23:37 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: kristjan_l: Tegu oli ala "uunikhävitajate" võistlusega Oleksin pidanud nähtavasti oma eelmises postis eksiarusaamade vältimiseks selle ära märkima. Ja raudpolt on tegu Mirage III-ga.
Leidsin suure hädaga nende koduka üles (Neti seda ei leidnud) ja tõesti, oligi Mirage III, luurevariant Mirage IIIR, nina sellel samasugune nagu V-l.
Kahju sellest, et paljud potentsiaalsed eksponaadid on kohalikud "metalliärimehed" vanametalli saatnud, Haapsalu lennukal oli nt postamendil väliselt üsna komplektne MiG-19, Tapal oli Il-28 jne, mõni mees sai nende eest ehk paar viina
Blackbird on siiski 3,2 Mach, mitte 5 Mach
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
30.06.2005 at 08:37 |
Last edited 30.06.2005 at 08:38 by vvt
|
urmas |
Tartu Lennundusmuuseum
Keila kõrval metsas on üks pirakas vene lennuk (mingi pommitaja). Lennuki sees tegutseb kohalik lennumudelistide klubi. |
30.06.2005 at 08:53 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
Too siiski transpordilennuk, An-12
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/an-12.htm
Aga sinna sobiks hästi. Praegu internetis kirjutatakse, et igasugu külma sõja aegset tehnikat on lihtne osta või teatud kohtadele seda isegi kingitakse. Praegu vist poleks eriti keeruline terve tehnikamuuseum kokku koguda. Inglismaal tehti sedasi, et kui inglased Saksamaalt ära kolisid ja relvastust vähendati, müüdi tanke isegi eriaisikutele, kahur ja kuulipildujad tehti laskekõlbmatuks ja müüdi vanaraua kaaluga. Täiesti töökorras ja päris uuepoolseid tanke ja soomusmasinaid. Muidugi need Mig-21 ja Su-17 pole ise eriti haruldased asjad, 21 on maailmas enim valmistatud reaktiivhävitaja (ainuüksi NL tootis neid üle 10 000, Hiinas, Indias ja Tsehhis tehtud litsensiga masinad veel juurde)
Vaatasin hiljuti mingit keskkonna-alast saadet vene kanalilt, kus näidati vene laevade "romulat" Koola poolsaarel, seal oli isegi esmapilgul täiesti komplektseid II MS aegseid torpeedokaatreid, mis vineerkerega veel olid ja mis olid kenasti kaldale tõstetud. See, mida Meosele pakuks mõned lennukiromulad, ei oska ette kujutada, aga ega venelased ei kingi midagi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
30.06.2005 at 09:09 |
|
cyber |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: vvt: Meos on igatahes tegija sellel alal
Huvitav, kuidas saab üks eraisik enda platsile tehnikat, mille kohta KMIN halab, et oleme liiga vaesed jne....kas pole tegijates viga...
Pole Mati Meos ühtegi neist ostnud, kõik on kingitud. Lennundusmuuseumi SAAB JA-37 Viggen on üks kolmest!! väljaspool Rootsit olevast sellisest mudelist. Mõned pildid sellest lennukist |
30.06.2005 at 20:54 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
Ma pidasingi silmas, et kui tundmatule eramuuseumile kingitakse tehnikat, mis lendab omal jalal kohale (seega omab piisavalt lubatud lennutunde), miks siis riik selliseid kinke ei saa. Ostmist ei pidanudki silmas. Kaua me ikka neid haledaid jutte kuulame, et aastal 2015 soetame kaks Mach 0,7-ga lendavat treeninglennukit ja õhuruuum ongi kontrolli all.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
01.07.2005 at 08:16 |
Last edited 01.07.2005 at 08:17 by vvt
|
madis |
Tartu Lennundusmuuseum
need lennukid on vist ikka oma tunnid ära lennanud ning viimane lend tehakse madala võimsusega.
Ülehelikiirusega lennuki lennutunni maksumus on ka selline et... Eesti riik "vanema põlvkonna arvelt" seda endale lubada ei saa. Ehk siis poliitiline enesetapp. |
01.07.2005 at 14:19 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
Need Poola omad on nähtavasti kulude kärpimise ja kaasajastamise eesmärgil kaelast ära antud. Poolal on ju muidu Nato Euroopa suurriikidest suuruselt järgmine lennuvägi (ja uutest liikmetest suurim) Saksamaa, Prantsusmaa ja Suurbritannia järgi (240 lahingulennukit, nt Soomel on alla 70).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
01.07.2005 at 14:26 |
|
epsum |
Tartu Lennundusmuuseum
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=9215&spid=94442#94442
Ja võta see kulude arvutus uuesti ette - see on põhjus, miks Õhuvägi ei käi käsi pikal vanarauda kogu maailmast Eestisse kokku vedamas. |
01.07.2005 at 16:13 |
|
zeke |
Tartu Lennundusmuuseum
Lennukeid endaid on maailmas tohhuijaa ja bolze saada ole aga mees ja orgunni transport. Vot transpordi taha see muuseumi laiendamine enamasti jääbki. Muuseum ise väga lahe. Järgmine nädal katsun mõned pildid ülesse lükata.
____________________________
MX-5, 116 |
01.07.2005 at 16:33 |
|
vvt |
Tartu Lennundusmuuseum
quote: epsum:
Ja võta see kulude arvutus uuesti ette - see on põhjus, miks Õhuvägi ei käi käsi pikal vanarauda kogu maailmast Eestisse kokku vedamas.
Miks vanarauda Igas Varssavi pakti riigis oli omal ajal selline mõiste nagu reservlennuvägi, so arvuliselt ca 20% lennukitest olid tuliuued ja asusid lahtivõetuna ja konserveerituna konteinerites teatud kohtades selleks puhuks, kui neid üllatatakse maa peal. Nato riikides on nähtavasti samamoodi. Paljud neist lähevad või on juba läinud ümbersulatusse, sest seda ex-VLO tehnikat kasutavad paariariigid ja sinna müümisest tuleks kindel skandaal. Minu jaoks on isiklikult mõistusevastasem pidada üleval sadade meestega õhuväge, et valvata ilma nähtava praktilise kasutuseta Ämari lennuvälja ja seal asuvaid paari An-2 marki "lahingulennukit" millest vahetevahel langevarjuga hüppamas käiakse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
01.07.2005 at 19:43 |
Last edited 01.07.2005 at 20:22 by vvt
|
truckerkOll |
Tartu Lennundusmuuseum
[OT]on
quote: vvt: ... paari An-2 marki "lahingulennukit" millest vahetevahel langevarjuga hüppamas käiakse.
viimasepeal!!! soovitan kõigile!
kusjuures, vähemalt üks nendest an-2-dest on erakätes
[OT]off
____________________________
GMC c-1500 6,5TD ´95 - Life Is a Journey, so Ride with Style!
Dodge Charger ´08
|
01.07.2005 at 23:10 |
Last edited 01.07.2005 at 23:10 by truckerkOll
|