Poster |
Message |
PlyVal64 |
turbo Pontu romulajuppidest
http://www.highperformancepontiac.com/tech/0309pon_turbo/ |
02.07.2005 at 16:47 |
|
vvt |
turbo Pontu romulajuppidest
Vana oleks võinud ikka kolvid ka ära vahetada või äärmisel juhul põlemiskabritest käsifreesiga pisut maha võtta - 9,0 surveaste turboautol . Sellest ka see salaviina sissepritse - turboraamatud kirjutavad, et selle olemasolu autol pidi olema viletsa süsteemi tunnus. Korralikul turboautol ei ole seda vaja.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.07.2005 at 08:14 |
|
tfr |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: vvt:9,0 surveaste turboautol .
Mul näiteks on surveaste 9.5 - täiesti stock, tehasest sellisena tulnud (Renault F4Rt mootor). Megane Spordi peal kangemas versioonis on isegi 9.8. |
03.07.2005 at 09:52 |
|
hents99 |
turbo Pontu romulajuppidest
Kui on kõrge surveaste, siis vist ülerõhku palju ei suruta. Samas, ega eriti vahet pole kas rõhk tuleb ülelaadimisest või kõrgest surveastmest.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
03.07.2005 at 12:24 |
|
ollo |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: hents99: Samas, ega eriti vahet pole kas rõhk tuleb ülelaadimisest või kõrgest surveastmest.
See on nüüd küll päeva kild. Et 8.0:1 surveastme ja 1 bar ülerõhu asemel võiks kasutada vabalt lihtsalt 16.0:1 surveastet normaalrõhul ja tulemus oleks suurtes piirides sama, erilist vahet poleks? Vahe, kulla mees, on selles, kui palju õhku mootorisse sisse saadakse. Selle tegevuse juures ei puhu kompressioon suurt pilli, ülerõhk aga küll.
9 surveaste ei ole ju midagi erilist, tavaline low-boost tänavasõiduturbomootor. Subaru Liberty B4 tuleb lambist meelde, 2 liitrit/280 hp (OK, on pisut rohkem high-tech kui käesolev Poncho). See 7psi, mis nad seal Ponchole juurde kirjutavad, pole ka teab mis suur rõhk. |
03.07.2005 at 12:49 |
|
hents99 |
turbo Pontu romulajuppidest
Ei loomulikult, mitte päris nii. Aga ma mõtlen seda just, et kui surveaste on 8.0 ja ülerõhku on ca 2 baari ja surveaste on 10.0 ja ülerõhku ca 0.3 baari.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
03.07.2005 at 13:13 |
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
kõik taandub plokikaanele, täpsemalt põlemiskambri kujule. Pentroof on selles suhtes parim, samas bath-tub'i või wedge'i puhul suurt surveastet, rõhku ega timingut pole loota.
____________________________
www.vems.ee |
03.07.2005 at 13:21 |
|
vvt |
turbo Pontu romulajuppidest
Kõrge surveastmega turbomootoritel pole võimsuse tagaajamine kas oluline või lihtsalt võimatu. Need reeglina madalsurveturbodega on. Kas madalsurveturboga uuemad Saabid ka sellised mitte pole
2x surveastet tõsta ei anna 2x suuremat võimsust, heal juhul +20% kui sedagi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.07.2005 at 15:00 |
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
Kehva plokikaan(t)e puhul ei saa isegi madala surveastmega märkimisväärset rõhku puhuda.
Kuid mis on kõrge, või mis on madal? Audi 20V turbod töötavad edukalt üle 9:1 srveastmega ja kõva boostiga (1.5 Bar+), pluss süütenurgaks 20+ kraadi. Enamuse jaoks (loe:vanemate mootorite baasil tehtud projektid) tähendab see mootori surma.
____________________________
www.vems.ee |
03.07.2005 at 16:00 |
|
Astro SS |
turbo Pontu romulajuppidest
Minu mälu järgi mõõdetakse Audidel pisut teistmoodi seda ülerõhu värki.
Nende 0 väärtus on vaakum, teisel on 0 tavaline õhurõhk.
Sellest tulenevalt Audi 1,5 bar on tegelikult ülerõhku ainult 0.5 bar.
Vähemalt nii tegi mulle asja selgeks endine turbo Audi omanik.
Kas eksis?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
03.07.2005 at 16:37 |
|
tfr |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Astro SS: Sellest tulenevalt Audi 1,5 bar on tegelikult ülerõhku ainult 0.5 bar.
Nii ta on jah. |
03.07.2005 at 16:43 |
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
Enamikul audidel mõõdetakse rõhku kohe turbo teo algusest, seal on ta jah, suurim.
Kuid audi tõin ma lihtsalt iseloomustuseks kus teatud disainiga saab rohkem eelsüütenurka ja rõhku anda, teisel vähem. Sealjuures sama surveastmega.
Samahästi oleks ma võinud näiteks tuua ka mõne teise pentroof põlemiskambriga auto
____________________________
www.vems.ee |
03.07.2005 at 17:23 |
|
Astro SS |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Kehva plokikaan(t)e puhul ei saa isegi madala surveastmega märkimisväärset rõhku puhuda.
Kuid mis on kõrge, või mis on madal? Audi 20V turbod töötavad edukalt üle 9:1 srveastmega ja kõva boostiga (1.5 Bar+), pluss süütenurgaks 20+ kraadi. Enamuse jaoks (loe:vanemate mootorite baasil tehtud projektid) tähendab see mootori surma..
quote: tfr: quote: Astro SS: Sellest tulenevalt Audi 1,5 bar on tegelikult ülerõhku ainult 0.5 bar.
Nii ta on jah.
Siis ei saa ju Audi puhul kõvast boost'ist (loe :0.5 bar) juttugi olla
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
03.07.2005 at 18:18 |
Last edited 03.07.2005 at 18:19 by Astro SS
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
Seda päris nii lineaarselt võtta ei saa, et misiganes rõhult 1 maha ja nii ongi. Isepaigaldatud boosti näidikud saavad signaali enamasti kollektorist ja vahe kipub nii 0.5 Bari piiresse jääma.
Mis oli minu point, on see, et surveastmel 9+:1 lajatada 1,5-2 bar rõhku ja seda 25 kraadise advance'iga eeldab teatud põlemiskambri (ja kolvi) disaini. Iga asjaga seda päris teha ei saa.
____________________________
www.vems.ee |
03.07.2005 at 20:33 |
|
Astro SS |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Raceboy: Seda päris nii lineaarselt võtta ei saa, et misiganes rõhult 1 maha ja nii ongi. Isepaigaldatud boosti näidikud saavad signaali enamasti kollektorist ja vahe kipub nii 0.5 Bari piiresse jääma.
Mis oli minu point, on see, et surveastmel 9+:1 lajatada 1,5-2 bar rõhku ja seda 25 kraadise advance'iga eeldab teatud põlemiskambri (ja kolvi) disaini. Iga asjaga seda päris teha ei saa.
räägi asjast nagu on ja ära keeruta ...
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
03.07.2005 at 21:20 |
|
Joel |
turbo Pontu romulajuppidest
Audi 2,2 20v turbomootori surveaste on 9,3:1 ja tehaseseades on maksimaalne boost 1,2 baari ülerõhku. See miinus-1-koefitsent rakendub ainult armatuuri boostinäidiku vaatamisel, mille väärtus "1,0" tähendab tegelikult atmosfäärirõhku, mitte 1 baari ülerõhku. Full boostil näitab armatuurikompuuter rõhuks 2,2 baari.
Minu meelest ei ole see 9,0 surveaste midagi erakordset - 455 CID mootori puhul ei ole ju mõistlik loobuda madalate pöörete momendist ainuüksi seetõttu, et saaks kõrgetel pööretel rohkem tippvõimsust, mida asfaldile panna nagunii ei õnnestu. Kui detonatsioon selle vee/metanoli pritsega kontrolli all on saadud, siis on ju kõik hästi...
____________________________
2xV8 |
03.07.2005 at 21:21 |
Last edited 03.07.2005 at 21:31 by Joel
|
5.0 |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: vvt: see salaviina sissepritse - turboraamatud kirjutavad, et selle olemasolu autol pidi olema viletsa süsteemi tunnus. Korralikul turboautol ei ole seda vaja.
see on lihtsalt üks jahutamise viise. Täpselt samasugune, nagu igasugune vahejahuti ja neid jahutamise lahendusi kehva süsteemi tunnuseks pidada tundub ikka väga naljakas. Ära loe igasugu jampsi.
|
04.07.2005 at 07:06 |
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Astro SS: quote: Raceboy: Seda päris nii lineaarselt võtta ei saa, et misiganes rõhult 1 maha ja nii ongi. Isepaigaldatud boosti näidikud saavad signaali enamasti kollektorist ja vahe kipub nii 0.5 Bari piiresse jääma.
Mis oli minu point, on see, et surveastmel 9+:1 lajatada 1,5-2 bar rõhku ja seda 25 kraadise advance'iga eeldab teatud põlemiskambri (ja kolvi) disaini. Iga asjaga seda päris teha ei saa.
räägi asjast nagu on ja ära keeruta ...
Räägingi täitsa otse: et edukalt üle 9:1 surveastmega turbotada, ja natuke rohkem, kui 1 Bar (üle)rõhku puhuda, on vaja korraliku (detonatsioonikindla) disainiga põlemiskambrit.
____________________________
www.vems.ee |
04.07.2005 at 07:13 |
|
vvt |
turbo Pontu romulajuppidest
Surveastet ei saa 1:1-le kolm korda suuremale mootorile lihtsalt üle kanda, sama surveastme korral suuremal on kambrid suuremad-laiemad ja põlemise kiirus m/sek on ikka üks ja sama - mis tähendab, et poole suurema pinnaga kambris kestab põlemine poole kauem. Mõjutab just laius.
Audi puhul võib heast disainist rääkida 20V mootori puhul, see vana 5-potine nüüd küll mingi tehnikaime pole, lihtsalt turboga reanimeeritud vana pada.....
Teatud kaantega saab absurdseid surveastmeid ja süütenurki kasutada, mis iseenesest võimsust ei tähenda.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.07.2005 at 08:23 |
|
Raceboy |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: vvt: Surveastet ei saa 1:1-le kolm korda suuremale mootorile lihtsalt üle kanda, sama surveastme korral suuremal on kambrid suuremad-laiemad ja põlemise kiirus m/sek on ikka üks ja sama - mis tähendab, et poole suurema pinnaga kambris kestab põlemine poole kauem. Mõjutab just laius.
Teatud kaantega saab absurdseid surveastmeid ja süütenurki kasutada, mis iseenesest võimsust ei tähenda.
Jah, ja just siin tulebki mängu põlemiskambri disain: suurema detonatsioonikindlusega saad varasemat süüdet kasutada, mis kompenseerib põlemiseks kuluvat aega. Seda mittevõimaldav lahendus aga tähendab nö "kaotsiläinud" võimsust.
Ja EDIT: turboauto puhul just süütenurk võimsust tähendabki. Koos rõhuga muidugi
____________________________
www.vems.ee |
04.07.2005 at 08:38 |
Last edited 04.07.2005 at 08:41 by Raceboy
|
BlueStang |
turbo Pontu romulajuppidest
hm, ma olen ikka nii aru saanud, et mida madalam on turboauto surveaste, seda suurem võimsuspotensiaal sel on - kui 9,8-le sama rõhku peale anda, mis 8-le, siis esimesel juhul võimsuslisa pole niisuur, kui 8-sel, pigem suurem võimalus lähiajal mootorit remontida saada
lihtsalt madalama surveastmega on võimalik rohkem õhku läbi puhuda - am I correct?
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
23.01.2006 at 17:12 |
|
Jesper |
turbo Pontu romulajuppidest
Kõrge surveastme vajadus tekib sellest, et igapäevasõidus on turbomootor poole ajast vabalthingav. Madalatel pööretel, kui turbo veel boosti ei tee, tahad sa enam vähem normaalse surveastmega mootorit, et näiteks 1000-3000rpm foori tagant kiirendamisel mitte bussidele ja veoautodele jalgu jääda. Samas kui boost on juba taga, siis oleks jälle hea, kui seda saaks võimalikult palju
Nagu tihtipeale juhtub, pole siin ühte ja ainsat tõde, vaid osad kompromissid on üheks asjaks paremad kui teised, teised kompromissid teiseks asjaks ning kolmandad pole millekski head. |
23.01.2006 at 18:25 |
2 edits. Last edited 23.01.2006 at 18:30 by Jesper
|
pisike99 |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: vvt: Audi puhul võib heast disainist rääkida 20V mootori puhul, see vana 5-potine nüüd küll mingi tehnikaime pole, lihtsalt turboga reanimeeritud vana pada.....
Omal ajal ta siiski oli see va tehnikaime ikkagi, rohkem, kui 20V oma ajastu kohta. Kelder on neil pealegi sama.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
23.01.2006 at 20:31 |
|
Astro SS |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Jesper: Kõrge surveastme vajadus tekib sellest, et igapäevasõidus on turbomootor poole ajast vabalthingav. Madalatel pööretel, kui turbo veel boosti ei tee, tahad sa enam vähem normaalse surveastmega mootorit, et näiteks 1000-3000rpm foori tagant kiirendamisel mitte bussidele ja veoautodele jalgu jääda. Samas kui boost on juba taga, siis oleks jälle hea, kui seda saaks võimalikult palju
Nagu tihtipeale juhtub, pole siin ühte ja ainsat tõde, vaid osad kompromissid on üheks asjaks paremad kui teised, teised kompromissid teiseks asjaks ning kolmandad pole millekski head.
Boost on otseses sõltuvuses koormusest mitte aga nii palju pööretest.
T-25@35psi
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
23.01.2006 at 21:36 |
|
hypertyyp |
turbo Pontu romulajuppidest
quote: Jesper: Kõrge surveastme vajadus tekib sellest, et igapäevasõidus on turbomootor poole ajast vabalthingav. Madalatel pööretel, kui turbo veel boosti ei tee, tahad sa enam vähem normaalse surveastmega mootorit, et näiteks 1000-3000rpm foori tagant kiirendamisel mitte bussidele ja veoautodele jalgu jääda. Samas kui boost on juba taga, siis oleks jälle hea, kui seda saaks võimalikult palju
Mingi aeg tagasi ajas Saab mootori teemat, kus surveastet sai tõsta ja langetada vist plokikaane liigutamisega, et siis tavaliselt surveaste kõrge ja turbot ei kasuta+madalam kütusekulu, maateel kui jõudu vaja siis surveaste madalaks ja turbo järgi.... Selle süsteemiga nad mingisugusest 1.6 mootorist suht lihtsalt 225 HJ välja võtsid kusjuures kütusekulu suht norm oli...
Aga ju neil siis see projekt aia taha läks, sest sellest pole enam eriti kuulda olnud.
____________________________
Fordi omanik... |
25.01.2006 at 09:15 |
|