Poster |
Message |
Andrus |
kütuseaktsiisist!
Kui ma ei eksi, siis pliivaba bensiini aktsiisimäär on hetkel 4,50 liitri kohta ja diislil ~ 3,8 liitri kohta.
Diisel ja 95E on meil sama hinnaga.
Soomes samas on diisel ~0,85eurot liiter ja 95E on ~1,05eurot.
Millest seal selline vahe ja meil diisel ja bensiin suht sama hinnaga? Peaks ju maailmaturul diisel olema odavam kui bensiin ja aktsiis on minu andmetel MEIL diislil väiksem kui bensiinil. |
26.07.2005 at 09:42 |
|
madis |
kütuseaktsiisist!
Põhjus on lihtne: kütusemüüjatele meeldib kui tulud on suured.
IMHO on kütusehindade ja autosõidu vahel Eestis tagurpidine suhe: mida kallim kütus seda rohkem sõidetakse.
Normaalne oleks tegelikult see, kui diislil oleks aktsiis kõvasti madalam kui bensul, diisel on palju keskkonnasõbralikum ja teda kulub vähem. Emotsionaalselt võttes võiks muidugi vastupidi olla. |
26.07.2005 at 09:46 |
|
Andrus |
kütuseaktsiisist!
meile kõigile meeldib kasum. Samas riik on mingil põhjusel diislile pannud väiksema aktsiisi(lisaks peaks diisel olema maailmaturul odavam kui bensiin).
Diislit kasutavad reisibussid, suured rekkad jne. Mida kallimaks läheb kauba transport, seda rohkem tõusevad ka teatud asjade hinnad.
Kas varsti on meil diisel kallim kui soomes?
|
26.07.2005 at 10:09 |
|
Madman |
kütuseaktsiisist!
Huvitav kas tänase topicu peale või mis aga UNO X alandas diisli hinda, nüüd 95-ga vahe 30 senti
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
26.07.2005 at 17:38 |
|
vvt |
kütuseaktsiisist!
Põhjus on arvatavasti see, et bensiinimüük põhineb eratarbimisel, diislimüük kommertstarbimisel. Eratarbimisega on lugu selline, et praeguse maksejõu juures hakkab kuskil 10 kr tasemelt tarbimiskogus langema. Selsamal põhjusel pole ka ammu aktsiise tõstetud, kuna on teada, et selle tõus maksu laekumist ei suurenda (tarbimine väheneb).
Suure hinnasõjaga on küttefirmad üsna võhmal ja nüüd võetakse kasumit kommertstarbimine pealt. Ehk firmad, mis kasutavad diislikütust. Seal vedu vedamata ei jää, vaid tõstetakse hoopis veo hinda.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
26.07.2005 at 17:41 |
|
rok3 |
kütuseaktsiisist!
Jägnev jutt ei käi küll otseselt aktsiisi kohta kuid.... tuttav läks äsja Norrasse tööle ning seal pidavat bensiin maksma 20eek/l, keskmine palk aga jääb seal 45keek kanti. Eestis maksab bensuliiter 13,.. ning keskmine palk on seal umbes 7-8keek (andmetes võib esineda vigu). kui nüüd võrrelda suhet, kui palju maksab üks või teine ära oma palgast küttele ,siis on seis eesti kahjuks üsna nigel Norrakad pidid aga suht paanikas olema...
Iseenesest teid on ju tegelikult hakatud remontima...Baldiski mnt. Tondi tnv ja Pärnu mnt. Algus seegi |
26.07.2005 at 20:04 |
|
madis |
kütuseaktsiisist!
norra bensu kulub vähem, nii et hinnavahe on reaalselt pisike või olematu.
Keskmine palk ei ütle suurt midagi, kuna krt teab kui palju läheb maksudeks, kui suured on keskmised kommunaalkulud jne. Loeb see vaba raha mis kätte jääb ja ega keskmisel norrakal seda palju rohkem polegi kui keskmisel eestlasel. |
26.07.2005 at 21:37 |
|
Royale |
kütuseaktsiisist!
quote: madis: diisel on palju keskkonnasõbralikum
Keegi on mu eelmise posti loojakarja saatnud. Diisel vs bensiin keskkonnasõbralikkust ei saa võtta nii must-valgena, palju sõltub aspektist, millest lähtudes asja hinnatakse. Nt linnaoludes loetakse bensiini "keskkonnasõbralikumaks".
quote: madis:Keskmine palk ei ütle suurt midagi, kuna krt teab kui palju läheb maksudeks, kui suured on keskmised kommunaalkulud jne. Loeb see vaba raha mis kätte jääb ja ega keskmisel norrakal seda palju rohkem polegi kui keskmisel eestlasel.
Esimesele otsale ei vaidle vastu (kuigi palju sõltub nt ka sellest, milliseid ja mis kvaliteediga avalikke jm teenuseid nad nt maksude eest vastu saavad). Teise osas - tead või arvad?
Teemasse ka vähe. Vaatsin korra, mida lehed kirjutasid, kui diisli hind bensiini hinnaga läinud aasta lõpus enam vähem samale tasemel jõudis. Tollased kommentaarid olid:
- Põhjustena, miks diislikütus bensiinist kiiremini kallineb, nimetas X algavat küttehooaega Põhja-Ameerikas, kus varutakse kütust. Lisaks sellele peavad Eesti tanklad 1. detsembriks üle minema talvise diislikütuse müügile, mis on suvisest kütusest kallim.
- Täiendav hinnatõus tuleneb kahe asjaolu koosmõjust. Esiteks muutuvad 1. jaanuarist Eestis müüdava kütuse kvaliteedinõuded. Edaspidi tohib müüa vaid oluliselt väiksema väävlisisaldusega bensiini ja diislikütust. Selle tootmine on aga kütusetehastele kallim. Teiseks arvestavad kütusetehased suurema ja väiksema väävlisisaldusega diislikütuse hinda eri valemite alusel, mille on määranud Londonis paiknev energiaagentuur Platts. Võrreldes diislikütuse hindu kahe valemi järgi, tuli väiksema väävlisisaldusega kütuse liiter 76 senti kallim.
quote: madis: Põhjus on lihtne: kütusemüüjatele meeldib kui tulud on suured.
Diisli tootmine pidavat ~1/3 või rohkem odavam olema bensiini tootmisest. Sega arvestades eelnevat on põhjus kõige muu kõrval ilmselt siiski siin... |
26.07.2005 at 23:21 |
|
vvt |
kütuseaktsiisist!
Diisli keskkonnasõbralikkus seisneb IMHO selles, et sama võimsuse korral kulutab diisel 1.5-2 korda vähem kütust, järelikult tekib ka kõike summutist lendavat umbes sama suurusjärk vähem. 100 hp mootoriga madalama keskklassi auto kulutab bensuvariandis keskmiselt 9-10 sajale, samavõimsa diiselmootoriga aga 5-6 sajale.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
27.07.2005 at 06:03 |
|
kkerem |
kütuseaktsiisist!
Eee... mu üks post kadunud...
Diisel on juba oma tootmisprotsessi poolest keskkonna sõber
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
27.07.2005 at 07:38 |
|
smr |
kütuseaktsiisist!
quote: kkerem: Eee... mu üks post kadunud...
Paljud postid on kadunud
|
27.07.2005 at 07:46 |
|
Astro SS |
kütuseaktsiisist!
Võrrelge bensiinimootori ja diiselmootori kasutegureid? Seal järeldage ,kus see kokkuhoid tekib?
Ja nüüd võrrelge aurumootori kasutegurit!!
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
27.07.2005 at 08:15 |
|
vr_ |
kütuseaktsiisist!
quote: kkerem: Eee... mu üks post kadunud...
Diisel on juba oma tootmisprotsessi poolest keskkonna sõber
kas polnud nii et nii bensiin kui diisel on naftast tootes üksteise nö kõrvalsaadus
tahad üht saad teist ka..
võibolla ma eksin, aga nii on meelde jäänud..
Kas see on tõestatud fakt(palun viidet) et 100km läbimisel tekkinud põlemisjääkide hulk on bensiinil ja dislal erinevad? ja kuidas on nende jääkide keemilise koostisega?
edit: krt kasuteguri peale ma ei mõelnudki
____________________________
Imperialist 71 |
27.07.2005 at 08:20 |
Last edited 27.07.2005 at 08:21 by vr_
|
partel |
kütuseaktsiisist!
Midagi uduselt mäletan, et Itaalias on disla kallim kui bensiin?
Anyway ei ole mõtet võrrelda 11:1 CR bensiinimootorit 19:1 turbodiisliga.
Lisaks tuleb arvestada nukkvõlli/e, auto massi (eriti linnas) jne jne
Erkkiga tuli maanteekuluks u. 30 L, mõista-mõista kui palju sellest keerutas kompressor big-blocki, kui palju läks otse väljalaskesse ja kui palju liigutas autot..
____________________________
_ |
27.07.2005 at 09:17 |
|
kkerem |
kütuseaktsiisist!
quote: vr_:
kas polnud nii et nii bensiin kui diisel on naftast tootes üksteise nö kõrvalsaadus
tahad üht saad teist ka..
võibolla ma eksin, aga nii on meelde jäänud..
Kas see on tõestatud fakt(palun viidet) et 100km läbimisel tekkinud põlemisjääkide hulk on bensiinil ja dislal erinevad? ja kuidas on nende jääkide keemilise koostisega?
See jah nii, et põhimõtteliselt on võimalik toota diislit ilma, et bensiini saaks. Vastupidi mitte st puht teoreetilisel tasandil saadakse bensiini, diislit ja palju muid nafta saaduseid kuumutamise teel. Kuidas see protsess tegelikult käib ei tea - kuumutatakse ikka, kuidmis ja kuidas täpselt.
Diisli ja bensiini keskkonnasõbralikus on kahe otsaga asi. Väidetavalt (keskkonna keemia loeng), et tõesti diisel põlemisel saastab vähem, kuid lendub halvemini, seega keskkonda sattumisel on ohtlikum. Biodiisli ja diisli vahe oli ka selles, et ühe tootmine toimub taastuvatest ressurssidest, kuid tahmab rohkem. Väide samuti teoreetilise tootmismudeli järgi.
Kui jah kütsusest rääkida, siis puhas gaas või piiritus on need kõige keskkonna sõbralikumad, kus jääb alles aur...
Jutt oli muidugi OT, ega puudutanud aktsiise
____________________________
-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
|
27.07.2005 at 09:34 |
|
5.0 |
kütuseaktsiisist!
loomulikult on diiselmootor keskonnasõbralikum, sest selle heitgaasid on, vastupidiselt bensiinimootori omadele, nii kantserogeensed, et inimene sureb vähki ja surnud inimene ei tarbi eriti palju energiat. |
27.07.2005 at 09:43 |
|
gretzky Moderator |
kütuseaktsiisist!
naftast saadava kütuse osakaal diislili 23 %
bensiinil näiteks 40%. Loogiline oleks ,et diisel peaks olema kallim kui bensiin.
vt
http://www.energyinst.org.uk/education/coryton/page7.htm
____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08 |
27.07.2005 at 10:13 |
|
spirit93 |
kütuseaktsiisist!
Transpordi hinnakujundusest ja poliitikast võite lugeda siit:http://www.vtpi.org/tca/ |
27.07.2005 at 10:23 |
|
Märt |
kütuseaktsiisist!
Mis ma oskan oleda: OTSIGE NAFTAT!
Meil siiani Mumtaz (98) on 100 filsi liitri eest ( 3,3 eeku) ja 95 on 80 filsi liitri kohta.
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
27.07.2005 at 10:31 |
|
rai |
kütuseaktsiisist!
quote: Pärtel: Midagi uduselt mäletan, et Itaalias on disla kallim kui bensiin
Vastupidi diisel on bensiinist umbes 1/3 odavam kuna diisel on maksuvaba ja bensiin on seal üks euroopa hinnalisemaid. |
27.07.2005 at 11:02 |
|
wader |
kütuseaktsiisist!
Šhveitsis on diisel bensiinist kallim. |
27.07.2005 at 11:46 |
|
crasher |
kütuseaktsiisist!
quote: Märt: Mis ma oskan oleda: OTSIGE NAFTAT!
Meil siiani Mumtaz (98) on 100 filsi liitri eest ( 3,3 eeku) ja 95 on 80 filsi liitri kohta.
Sellised kütuse hinnad ajavad tigedaks! 3 eeku liiter....
____________________________
I have a dream...... |
27.07.2005 at 13:22 |
|
madis |
kütuseaktsiisist!
kui palju maksab kütus iraanis ?
ja kui palju liibüas ?
Kolleeg Liibüast rääkis et 80 senti liiter ja kui taheti 1 krooni peale ajada siis rahvas karjus et ohh kui kallis. Samas on 3000 krooni seal juba hea palk. Suhteliselt on kütus ikkagi sigaodav. |
27.07.2005 at 13:33 |
|
crasher |
kütuseaktsiisist!
quote: madis: kui palju maksab kütus iraanis ?
ja kui palju liibüas ?
Kolleeg Liibüast rääkis et 80 senti liiter ja kui taheti 1 krooni peale ajada siis rahvas karjus et ohh kui kallis. Samas on 3000 krooni seal juba hea palk. Suhteliselt on kütus ikkagi sigaodav.
No mina pean heaks palgaks - 10000(eek)/13.5(eek/l)=740 liitrit ühe palga eest. Liibüas aga 3000/0.8=3750 liitrit. See on siis 3750/740 = 5.067 kordne vahe. Et eestlane saaks kuus osta 3750 liitrit kütust peab ta saama palka 50625 krooni.
Meenutab seda Macdonaldsi Big Mac-i hinna võrdlust üle maailma millega määratakse rahva ostujõudu või midagi sarnast.
____________________________
I have a dream...... |
27.07.2005 at 14:29 |
|
-fred- |
kütuseaktsiisist!
The Economist arvutab Big Maci indeksit võrdlemaks teiste riikide valuutade ostujõudu dollari ostujõuga |
27.07.2005 at 15:08 |
|