Poster |
Message |
J.M. |
Olemas mootor - vaja autot
Tere,
olen USA raua suhtes kollanokk. Aga kust siis veel, kui mitte siit abi otsida sellele probleemile.
Nimelt on mulle elu kätte mänginud 332 CID euroopas toodetud supercharged V8. Originaalis on tal veidi üle 500 ft lbs ja vist ca 470 bhp.
Probleem on selles, et pole autot kuhu seda vahele toppida. Mootor ise peaks olema selline millest probleemideta veelgi välja pigistab. Vaatasin, et nt raamlaagrid on 6 poldiga kinni, seda mis materjali ja kuidas kasutatud on ei tea (pole jõudnud uurida).
Ühesõnaga mis ma siin seletan, surveaste on 9.0:1 ja ülerõhk on 0,8 bar.
Proovisin küsida eurojapside lehtedelt, et kas leidub masinat mis sellist väänet vastu peab ja millele kõige lihtsamini selline asi aiste vahele käib. Arvamused jagunesid pooleks. Nt S4 peab vastu ja ei pea. Supra, MB, BMW jne oleksid ka ilmselt võimalikud.
Üldiselt oli suhtumine halvamaiguline. Iseehitajaid vist ei sallita.
Idee ise on selline, et ei tahaks teha treilerikuningannat (puuduvad kogemused ja veel kord kogemused, ning raha ka liiga palju pole) ega ka mingit tavalist maantee-laeva. Midagi vahepealset.
Netist lugesin, et originaalautost (1900 kg) ilma piirajateta on 320+ km/h sellise mootoriga kätte saanud ning ¼ ajad on vist 12,5. Selliseid lõppkiirusi ma taga ei aja. Samas mingit limusiini, nagu eelpool mainitud, ka ei oleks soovi teha, pigem ikka kergemat masinat.
Siiamaani olen tegelenud põhiliselt euroopa masinatega. Ei valmista probleemi ei elekter või sissepritse (nagunii on vaja masinale uus „aju“ vahele panna http://www.motec.com/ ) ega ka vajalikud haamri ja keevitustööd. Kuid ütlen ausalt sellise projektiga puutuksin ma esmakordselt kokku.
Seetõttu tekibki hulga küsimusi.
Ma tean juba ühte vastust ette, et „Mees raha ära loe kui sellise hobiga tegeled”, aga siiski küsin, et mida üldse foorumi rahvas välja pakuks. Milline on optimaalne lahendus, nii rahaliselt kui ajaliselt. Ma mõtlen siin seda, et milline võiks see auto olla, mis ostes juba 700Nm välja kannataks ja mida kohe ei oleks vaja tugevdama hakata (kast, differ jne). Endale nt meeldib Ford Thunderbird SC. Eesmärk on esialgu ikka vaikselt parendama hakata, mitte hurraaga 800hj taga ajama hakata.
Loomulikult oleks parim variant kui saaks ilma mootorita auto. Kui ostaks mootoriga auto, siis mida ma ühe mootoriga teen. Niisama puukuuris ka pole mõtet hoida, äkki keegi ostaks siis ära vms võimalus!
Siiski olenemata variandist on vist suurimad mured kasti ühendus mootorile (või ei ole), mootori kinnitus kerele ja niii edasi. Pean vist pilte tegema, nii mootorist endast kui ka tema ühenduskohtadest.
Originaalis oli autol automaatkast (juhtplokiga). Nüüd on vist ainus võimalus kasutada:
1. manuaalkasti (ei tea kes sellega siis sõitma küll hakkab)
2. mingit vanema tüübi automaatkasti mis ei ole elektrooniline
Kummaga oleks mõttekam? Kas automaadil sidurid läbi ei hakka kõrbema. Manuaali puhul on vist tulemuseks siledad hammasrattad!
Ühesõnaga mõte endal on otsas. Nüüd vist ka teistel, sest küsimusi tuli suht palju ja jutt ka võrdlemisi laialivalguv. Äkki kuuleks siit konstruktiivset arutelu, mis mind edasisel teel juhataks.
|
05.09.2005 at 20:57 |
|
tfr |
Olemas mootor - vaja autot
quote: J.M.: Endale nt meeldib Ford Thunderbird SC
Jaanusel peaks üks ilma mootorita Thunderbird SC kere olema, eks Sa vaata, äkki saad kaubale |
05.09.2005 at 21:13 |
Last edited 05.09.2005 at 21:14 by tfr
|
Fog |
Olemas mootor - vaja autot
Kasti kohapealt on 2 valikut: PowerGlide ja TH400
mõlemad tomaadid, ning vajadusel ka pool-tomaadid.
Avalda see mootori mark kah, oleks kergem soovitada midagi.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.09.2005 at 21:17 |
|
J.M. |
Olemas mootor - vaja autot
quote: tfr: Jaanusel peaks üks ilma mootorita Thunderbird SC kere olema, eks Sa vaata, äkki saad kaubale
Les on Jaanus? Kas siin foorumis keegi!
quote: Fog: Kasti kohapealt on 2 valikut: PowerGlide ja TH400
mõlemad tomaadid, ning vajadusel ka pool-tomaadid.
Avalda see mootori mark kah, oleks kergem soovitada midagi.
Tegemist on moditud MB 113 mootoriga 500 mersudel (S, G, SL, E) |
05.09.2005 at 21:28 |
|
jaanus |
Olemas mootor - vaja autot
35k |
05.09.2005 at 21:36 |
|
peep Moderator |
Olemas mootor - vaja autot
quote: J.M.:Üldiselt oli suhtumine halvamaiguline. Iseehitajaid vist ei sallita./.../Ühesõnaga mõte endal on otsas. Nüüd vist ka teistel, sest küsimusi tuli suht palju ja jutt ka võrdlemisi laialivalguv. Äkki kuuleks siit konstruktiivset arutelu, mis mind edasisel teel juhataks.
Sry aga ma arvan, et küsimus pole pahatahtlikkuses. Sa ei tea ise ka mida tahad ja esitad küsimusi, mida sellise raskusastme ja maksumusega projekti teostaja üldjuhul ei küsi. Kogu see tekst kõlab nagu koolipoisi soovunelma kirjeldus. Vähemalt oled saanud konkreetse pakkumise, jääme projekti pilte ootama. |
05.09.2005 at 23:08 |
|
jaanus |
Olemas mootor - vaja autot
J.M., sinu meil jõudis kohale, kuid vastuse saatmisel antakse viga, et sellist meest meiliga ei ole. |
05.09.2005 at 23:16 |
|
J.M. |
Olemas mootor - vaja autot
quote: peep: quote: J.M.:Üldiselt oli suhtumine halvamaiguline. Iseehitajaid vist ei sallita./.../Ühesõnaga mõte endal on otsas. Nüüd vist ka teistel, sest küsimusi tuli suht palju ja jutt ka võrdlemisi laialivalguv. Äkki kuuleks siit konstruktiivset arutelu, mis mind edasisel teel juhataks.
Sry aga ma arvan, et küsimus pole pahatahtlikkuses. Sa ei tea ise ka mida tahad ja esitad küsimusi, mida sellise raskusastme ja maksumusega projekti teostaja üldjuhul ei küsi. Kogu see tekst kõlab nagu koolipoisi soovunelma kirjeldus. Vähemalt oled saanud konkreetse pakkumise, jääme projekti pilte ootama.
Nii ta tõesti on, et ma päris täpselt ei tea mida ma tahan. Ja eks see koolipoisi unistus, sellel ole ka tõepõhi vist all. Igasugu konstruktiivset kriitikat loen meeleldi.
Kui asjast midagi saama hakkab hoian foorumi rahvast ka kursis ja tõenäöliselt olen ma siis siin ka tihedam külaline oma uute küsimuste ja probleemidega.
Mis teha, ise õppides õpib kõige rohkem. Eks kooliraha tuleb kõigil maksta |
06.09.2005 at 08:28 |
|
Joel |
Olemas mootor - vaja autot
Mäletan, et küsisid S4 kohta ja otsisid 4,2 mootoriga variandi kere, kuna Sinu andmetel pidavat selle sillad olema tugevamad kui 2,2T omad. Vastus oli, et ei ole ja nii see täpselt ongi. 700nm kannatavad need masinad ära küll (orig. käigukast ilmselt eriti mitte), aga mõtet sel asjal ei ole, kuna auto massiks tuleks Sul ca 1700 kg ja sedagi juhul kui kiirendamiseks mittevajalik träni välja loopida.
Iseehitajaid üldiselt ikka tunnustatakse, küsimus vaid, et kui veenvalt oma huvi ja plaane esitletakse. Internet on prügikast ja liiga paljud suured projektid on osutunud tühikargamiseks. Sellest ka umbusklikkus. Solvuda ei maksa, parem sellega arvestada.
Mina mõtlen, et kui Sa nagunii kõik enam-vähem nullist pead ehitama, siis otsi parem mingi hästi kerge, aga tugev kere. Võta näiteks VW Kupla, Fiat 126 või mingi kiviaegne tagaveoline Datsun ja istuta mootor näiteks FWD Audi 200 käigukasti otsa keskmootorina salongi. Komponendidki peavad kauem vastu kui massi mitusada kilo vähem koguneb. Kõige lihtsam variant aga ilmselt jah Jaanusega SC osas kaubale saada...
____________________________
2xV8 |
06.09.2005 at 08:36 |
|
PlyVal64 |
Olemas mootor - vaja autot
Esimene tõde Pärtli kustumatutest kuldlausetest: Sul pole vaja mitte autot vaid vihmavarju. Seda siis tqhq.ee kontekstis.
Jaanuse SC on muidugi alternatiiv, kuid minu arust on Mesa mõtet ikka tema endaga ristata. Kui juba selline mootor ja mõte sõita dragi, siis tuleb igal juhul auto rämedalt ümber ehitada. Võta eeskuju Krumist, kes edasijõudnud rullnokka arendab. Sina too-lase tuua Saksast mõni vana tühi kupee, poolikuid autosid saab sealt niisama ja ehita sellest õige asi. Sellise ehitamise juures ei ole absoluutselt oluline, mis maa tootega tegu on. Pigem on siis isegi eurooplane kõige odavam, kui tahad tänavakõlbulikku autot teha. USA-raua kerevidinad maksavad sitta kanti palju, Mersu on seal kõrval lausa odavate juppidega. Mina laseks tuua komplektse W107 kupeekere, sellised maksavad 1000 euro juures ja ehitaks sellest räige sleeperi. Nii või teisiti pead põhja lõhki lõikama, tagasilla ja kasti välja vahetama etc. Kuid valmis masinal on stiili...
Edit: esimesed ettejuhtunud 800 eurosed W107'd mobilest.
Na Krumi tõingi näiteks seepärast, et enamus kerest tuleb ju teha niikuinii plastist. Stiili pärast on vaja jätta alles vaid tuled, esigrill ja katuseliin.
|
06.09.2005 at 09:04 |
Last edited 06.09.2005 at 09:43 by PlyVal64
|
vvt |
Olemas mootor - vaja autot
Palja vihmavarju eest 35K on natuke ..........
Mersu mootor peaks ikka mersu kere peale minema ja dragi autoks pole suurt vahet, mis kere on, peaasi et kerge.
Kõige kergem variant on arvatavasti W201 (190E) kere, mida saab mõne tuhande krooniga kui natuke otsida.
Piisava kW/kg suhte korral saab ka tavalisest kerest asja, heaks näiteks Pesuri roheline auto, mis kohe pooltoorelt esimesel üritusel 12sse sõitis. Lihtsalt tühi plekk-kere.
Edit: 470 hj ja kuskil 1200 kg massiga on lootust madal 12 saada. Isegi mersu tagasillaga.
Nende 1000 euroste kupeedega on seesama jama, mis T-birdiga - kereosad, kereosad (vähe ühist sedaanidega).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.09.2005 at 09:31 |
Last edited 06.09.2005 at 09:37 by vvt
|
jaanus |
Olemas mootor - vaja autot
quote: vvt: Palja vihmavarju eest 35K on natuke ..........
... vähe, sa tahtsid öelda
|
06.09.2005 at 09:40 |
|
vvt |
Olemas mootor - vaja autot
Ply, eeldades seda, et alguses kasutab sliiper oma enda keret, mitte toruraami - need 1000 eurosed asjad pildil on enamasti keretaastusprojektid (loe täitsa läbi mädanenud), kereremont on kõige kallim remont....
1000 eurone 1989 auto on aga reeglina tsingitud kerega ja täiesti kasutatav suurema lonzekate lappimiseta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.09.2005 at 09:54 |
Last edited 06.09.2005 at 09:55 by vvt
|
PlyVal64 |
Olemas mootor - vaja autot
quote: J.M.:Siiamaani olen tegelenud põhiliselt euroopa masinatega. Ei valmista probleemi ei elekter või sissepritse (nagunii on vaja masinale uus „aju“ vahele panna http://www.motec.com/ ) ega ka vajalikud haamri ja keevitustööd.
Vvt, need ei tekita mehele ju probleeme? Seejuures ei ole need W107 kered ühtegi nii läbi, egas Saksamaa Eesti pole oma ulmesoolaga. Ja võib ju ka valida nati kallima eriti hea isendi
W107 SL ise on päris pisike: 4,4 pikk, 1,8 lai ja 1,3 kõrge ning tühikaal 1500 kg. Sellest juba küttesüsteem, polstrid ja istmed kaaluvad 500 kg. Seda kere on imelihtne dragi miinimumkaalu ajada. |
06.09.2005 at 10:23 |
|
vvt |
Olemas mootor - vaja autot
No mis me nüüd vaidleme? 1000 eurot maksev W107 on põhjalikult mädanenud, selle aja autod lihtsalt mädanesid.
Ja 500 kg sisu küll ei kaalu, sinu poolt nimetatud asjad kaaluvad kokku ehk 120 kilo, mitte rohkem.
Igatahes on mõistlikum võtta mõni kaasaegsem kere. W107 kereosad ei ole siiski Sierra omad, et neid lõdvalt liigub.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.09.2005 at 12:32 |
Last edited 06.09.2005 at 12:33 by vvt
|
PlyVal64 |
Olemas mootor - vaja autot
quote: vvt:Ja 500 kg sisu küll ei kaalu, sinu poolt nimetatud asjad kaaluvad kokku ehk 120 kilo, mitte rohkem.
Oled Sa elus vana Mersu algosadeks võtnud? Mina olen, W116 kere. Kui oled sellisest Mersust eemaldanud KOGU mittevajaliku, kuid auto on ikka sõiduvõimeline ja kere väliselt 100% komplektne, siis on seda mudru ikka meeletult. "Topeltstange" kõrvale tekkis teine samasuur hunnik...
Ainuüksi vaakumsüsteemid kaaluvad kokku mõnikümmend kilo; esiistmed 30 kg tükk, kui mitte rohkem; põhjamatt koos paksu polsterdusega 20 ja rohkem kilo; kogu küttesüsteem koos põrandaaluste plasttorudega jälle paarkümmend kilo; mootoriruumi isolatsion 20-30 kg jne. Kui ma õieti mäletan, siis oli nendes autodes ainult mürasummutusmaterjalide kaal 80 kg. Näiteks tänastes uutes sama klassi autodes pidi see number ligemale 200 olema. 500 kilo Mersust eemaldada on kukepea. See 1500 on ju koos varuratta, tööriistade ja kuratteab millega veel. Lisaks on uuem auto nii ebahuvitav, ilmetu disainiga. |
06.09.2005 at 12:48 |
|
Andrus BHRA |
Olemas mootor - vaja autot
Olen Ply'ga täiesti ühel nõul! 500 kg eemaldamine sellest autost küll ei ole kukepea, kuid täiesti teostatav. Samas, tuleks aga kohe plekitööde käigus panna "puur" sisse, sest siis pole peale esimest võistlust "probleeme"! |
06.09.2005 at 13:30 |
|
Gambrinus |
Olemas mootor - vaja autot
PlyVal64-ga nõus! Oman ise W126 500 SEC-i ja tean, kui palju seal igasugu trääni on, mis auto sõitmist otseselt ei mõjuta
W107 oleks õige valik küll jah...igati stiilne pill ju, aga peab olema piisavalt pann, siis tasub ümber ehitada, muidu peaks ikka sellist autot originaalina säilitama |
06.09.2005 at 13:47 |
|
Lembit |
Olemas mootor - vaja autot
Ma soovitaks 126 SEC'd - erinevate automarkide kokkuehitamine tundub jama.
Selle mootori otsa sobivate käigukastide ning nende tugevate/nõrkade külgede kohta oskab vist kõige paremat infot anda Hr. Kuno Talimaa |
06.09.2005 at 14:00 |
|
Jansa |
Olemas mootor - vaja autot
Kinnitan ka ply juttu kaalusäästu osas |
06.09.2005 at 14:06 |
|
Olds |
Olemas mootor - vaja autot
vvt poolt pikalt vaikus olnud juba...vist jooksis otsima W116 Mercedest, mida lammutada, et veenduda
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.09.2005 at 14:13 |
Last edited 06.09.2005 at 14:14 by Olds
|
Joel |
Olemas mootor - vaja autot
Ma mõtlesin ise ka W107 peale, aga minu arvates ei sobi sellest kiirendusautot teha, kuna see on liiga äge auto, et ta ära retsida. Ja juhul kui ta on juba liiga raibe, et enam äge ei ole, siis ei kõlba ta ka enam 700nm vihmavarjuks. Teema algataja mainis ka midagi edasi arendamisest, st slickrullide, turvaraami ja Lexani paigutamise jaoks võiks ju mingi suvalisem toorik olla kui W107. Selliseid autosid ei saa ka kuskilt Vastseliinast vahtra alt sigulli mootoriga varustatuna leida, sest nad on liiga kallid külaseppade jaoks. Muidu kerekuju ja kaalu poolest on ta iseenesest hea variant. Aga kui kindlasti mesa kere taga ajada, siis võiks kaaluda W123 universaali, mis oleks kiirendusautona samuti suht originaalne ja mille kaalujaotus peaks kompressoriga V8'ga varustatud W107'le kuhjaga silmad ette tegema. Neid saab eestistki. Sellegipoolest, kuna kiirendusautol on kere ainult mootori vihmavari, siis ei näe ma vajadust mesa mootorile tingimata mesa kere ümber panna. Kui sul on auto, millel tahad mootorit vahetada, siis otsid ikka reeglina sama margi toodangust asenduse. Aga kui sul on mootor, mille ümber on kere vaja, siis pole IMO mingit vahet, sest margiideoloogia selles situatsioonis ei tööta...
____________________________
2xV8 |
06.09.2005 at 14:34 |
|
Gambrinus |
Olemas mootor - vaja autot
Joel quote: Selliseid autosid ei saa ka kuskilt Vastseliinast vahtra alt sigulli mootoriga varustatuna leida, sest nad on liiga kallid külaseppade jaoks.
Gambrinus Vastseliinas momendil, siit pärit ja praegu ka siin elan! Ära Sa Joel "ülba" () midagi, ok W107-t ei saa, aga W126 SEC-i saaks küll, lausa kaks tükki, kui vaja.
Ise mõtlen, et peaks mersu 6 liitrise V12-ne mingi 7,5 liitriseks puurima ja bloweri peale asetama, peaks ka peris palju jõudu saama Nali muidugi...esialgu vähemalt |
06.09.2005 at 15:13 |
|
Joel |
Olemas mootor - vaja autot
BTW, mul tuli meelde, et sõbra isal oli kunagi üsna täpselt selline Opel Rekord. Sellel on kapoti all ruumi haljaavalt, tagavedu ja kerge kere kah. Peaks ju sobilik olema küll...
____________________________
2xV8 |
06.09.2005 at 18:11 |
|
Silwer |
Olemas mootor - vaja autot
quote: Joel:
BTW, mul tuli meelde, et sõbra isal oli kunagi üsna täpselt selline Opel Rekord. Sellel on kapoti all ruumi haljaavalt, tagavedu ja kerge kere kah. Peaks ju sobilik olema küll...
No see on juba päris ropendamine...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
06.09.2005 at 22:53 |
|
|