Poster |
Message |
PlyVal64 |
populaarsest motospordist
Mina näiteks toetan Pärtli ideed. Samas tunnistan fakti, et Eesti oludes on see veel hästi pisut utoopia. Kuid olgem ausad, dragrace'ingu bracket on põhjusmõtteliselt ainus vaatemänguline autospordi ala maailmas, kus saab osaleda ja võita tuliuue autoga seda lõhkumata/ümberehitamata. Ehk bracket võiks ja peaks suurt huvi pakkuma Eesti uute autode müüjatele, kui üks päris hea reklaamikanal. Kuidas suhtuvad aga autofirmad asjadesse ... sellest on juba kordi ja kordi räägitud. ABCS ajal rääkisin isiklikult mõtte ära ka Vette maaletoojatele ... no ei võeta "lutti suhu". Praktiliselt igal autofirmal on vähemalt üks selline mudel, mida võib nimetada sportlikuks autoks ja mis suudab veerandmiili sõita 14.xxx sekundiga. Keegi ei keela ju sellist autot ka üleni reklaame täis kleepida.
Mis veel. Bracket peaks toimuma 1/8 miilil, siis läheb asi juba väga põnevaks. Tavaauto suudab 200 meetrit päris nobedalt teha, "surevad" nad just viimasel kahesajal. Üha rohkem hakkab mängima rolli reaktsioon ja õige indeks. 1/8 peal ei ole enam nii lihtne "lollitada", aeglasem indeks panna ja lõpus venitada. Indeksite vahe on väike ja kaudselt käib heads-up võidusõit. |
10.10.2005 at 10:19 |
Last edited 24.10.2005 at 11:58 by peep (Moderator)
|
japanspeed |
populaarsest motospordist
Väheke teemast out aga ...
PLyVal pakun et tunduvalt vaatemängulisemad alad kus saab võita tuliuue autoga ilma ümberehitamata on rahvaralli, moskvich liiga, romuralli jne.
Maailmas peaks neid näited olema veel hulgim tuua.
Mingid sisisevad teod roomavad mööda teed, mida seal vaadata on ?
Ma pakun, et 100 000 eest võiks osta hoopis politseioksjonilt usast mingi 10 kandilist autot ja nendega siledal kruusaovaalil teha väike maamehe nascar.
Oleks pealtvaatajale põnevam ja ehk tekiks väike usa autode baasil võidusõit ka lõpuks.
Autod võiks olla rendikad või pakkuda väljaostu või mis iganes. Te olete spetsid, nuputada välja siuke üpris kuulikindel pill, mis olek suur ja kandiline ning odav. Tuunida ei tohi peale sumbuti midagi. Häälestada võib.
Kuna arvele pole vaja võtta siis peaks hind ka siia tuues odavaks jääma.
Raja tegemine ei ole ka teab mis kallis lõbu. Mingi 50 tuhandega peaks selle valmis saama kui ühiskondlik töö sisse arvata.
Üritusi siin oskavad mõned tegelased hästi korraldada ja pakun, et teisel või kolmandal võistlusel hakkate tribüünide ehitamise peale mõtlema ...
Pole mõtet unistada et keegi ehitab spets kiirendusraja või ringraja jne. Usas hakati ka põllu pealt pihta.
Ja kaua neid mossesid peab passima. Võiks ju mingi võimsam ja lihtne liiga veel olla ?
Selline mõteke tuli pähe.
|
22.10.2005 at 13:55 |
|
peep Moderator |
populaarsest motospordist
Veel OT aga see jutt tõi mu meelde kaks sõna: sprint-car. |
23.10.2005 at 18:27 |
|
ReyMan |
populaarsest motospordist
Kui auto arvel ei peaks olema ja selline võistlus tõega toimima hakkab, pakun välja, et nii mõnigi mu tuttav, kaasa arvatud mina muretseks kindlasti endale vastava usaka võtaks kindlasti osa!
Väärt mõte! |
23.10.2005 at 23:37 |
Last edited 23.10.2005 at 23:39 by ReyMan
|
PlyVal64 |
populaarsest motospordist
Jaapanikiirus, Sa ikka oled elus korra mõnel rahvaspordiüritusel käinud? 100 kiloga teed ilma ainult MosseLiigas, isegi abimootoritega kaheveoliste hulgas kipub sellest rahast sitta kanti väheks jääma. Ja vaatemängu on seal kolme kopika eest. Muu tehnikaga rahvasport oli, on ja jääb tegijate rõõmuks, pealt vaadata pole seal suurt sittagi. Ma neid elus oma paarkümmend ära vaadanud ja 5-6 ise osalenud. Hädapärast rahvarallit kannatab vaadata. Tegelikult on toimunud ka üks tõeline vaatemänguline võistlus, ülemöödunud sügisene Mossede sprint Orikülas. Kuid selle tegi Roost minu soovitusel just dragrace'i eliminaatori põhimõttel, ehk knock out. Tõesti, kaks korda tuli finaalides sõit uuesti sõita, sest vahe jäi alla 0,1 sekundi ja üldreegel nii väikest marginaali ei tunnistanud.
Dragrace on aga puhas show ja esinemine pealtvaatajatele. See on koht, kus ennast näidata. Kaks autot kõrvuti ja kehvem langeb välja. Mida Sa arvad, miks on ka autorallisse sisse toodud paarisrajad? Miks tehakse ROC sõitu just sellisena? Sest ainult paaris sõites on pealtvaatajal vaatemängu, seda ta tahab ja viitsib vaadata. PUNKT. |
24.10.2005 at 01:24 |
|
japanspeed |
populaarsest motospordist
Sa PLyVal katsu süveneda mitte vastata vastamise pärast, et öelda midagi valenimega inimesele usa autode foorumis.
Ära too siia mingeid tobedaid näiteid eesti põhjal.
Dragrace on show aga mitte võidusõit, selles on sul õigus. Sealt kus drag lõpeb sealt võidusõit alles algab.
Plaan on aga võidusõit.
Kui sa nüüd usa asju natuke eeldatavalt tead siis dragi public numbrid pole teab mis suured ja seesama sprintcar on üsna samal tasemel olenevalt osariigist jne. Ja telest rääkides on seesama sprintcar ennast üsna eduliselt suutnud müüa isegi euroopas.
Kui sa nüüd aru saad siis minu mõttekeses sõidavad kümme autot korraga ühel rajal.
Aga ei viitsi vaielda inimesega kes on paar korda eesti rallit vaadanud ja ühe korra rahvarallit sõitnud.
Punkt.
|
24.10.2005 at 11:04 |
|
PlyVal64 |
populaarsest motospordist
quote: PlyVal64: Mina näiteks toetan Pärtli ideed. Samas tunnistan fakti, et Eesti oludes on see veel hästi pisut utoopia. Kuid olgem ausad, dragrace'ingu bracket on põhjusmõtteliselt ainus vaatemänguline autospordi ala maailmas, kus saab osaleda ja võita tuliuue autoga seda lõhkumata/ümberehitamata. Ehk bracket võiks ja peaks suurt huvi pakkuma Eesti uute autode müüjatele, kui üks päris hea reklaamikanal. Kuidas suhtuvad aga autofirmad asjadesse ... sellest on juba kordi ja kordi räägitud. ABCS ajal rääkisin isiklikult mõtte ära ka Vette maaletoojatele ... no ei võeta "lutti suhu". Praktiliselt igal autofirmal on vähemalt üks selline mudel, mida võib nimetada sportlikuks autoks ja mis suudab veerandmiili sõita 14.xxx sekundiga. Keegi ei keela ju sellist autot ka üleni reklaame täis kleepida.
Mis veel. Bracket peaks toimuma 1/8 miilil, siis läheb asi juba väga põnevaks. Tavaauto suudab 200 meetrit päris nobedalt teha, "surevad" nad just viimasel kahesajal. Üha rohkem hakkab mängima rolli reaktsioon ja õige indeks. 1/8 peal ei ole enam nii lihtne "lollitada", aeglasem indeks panna ja lõpus venitada. Indeksite vahe on väike ja kaudselt käib heads-up võidusõit.
Sry, moded aga kui minu tekst on OT, siis rohkem ma rääkida ei viitsi.
Iseenesest kirjutasin jaapaniiirusele ka vastuse ... aga las ta olla. Ei viitsi teist korda kirjutada. Ainult niipalju, et mina käisin esimest ja kaugelt mitte viimast korda Eesti autorallit vaatamas aastal 1975. Ma kardan, et enamus siinseid kasutajaid olid parimal juhul sel aastal veel sügelus isa munakotis, kui sedagi... |
24.10.2005 at 11:39 |
|
peep Moderator |
populaarsest motospordist
Teema oli Big Buck Bracket ja sellest teemast oli jutt tõesti väljunud, kuigi mitte Sinu algatusel. Sry, kui tekst kaduma läks, kui splittimise hetkel kirjutada, siis tõesti nii juhtub. |
24.10.2005 at 11:58 |
|
ArksColt |
populaarsest motospordist
Rahvarallis on 100000 juba üsna abiks ja kui ise piisavalt hea sõitja oled, siis ehk õnnestub mõnega isegi rinda pista. Küll aga on see tõepoolest rohkem sõitjate kui vaatajate rõõm. Kui oma tagasihoidliku arvamust avaldada, siis on seda ka Bracket ja samuti kiirendusvõistlused (vähemalt üle 12 sekundi aegade puhul). Tippude vaatamine peaks pakkuma publikule lõbu igal alal, ma usun.
Arks |
24.10.2005 at 19:11 |
Last edited 24.10.2005 at 19:12 by ArksColt
|
Andrus BHRA |
populaarsest motospordist
Lubage, ma panen ka nats OT'd!? Ei käi need asjad nii lihtsalt, et vaatad põllu, lükkad aga jossiga jälje sisse ja ongi ovaalrada ja saabki korraldada ilgelt vägeva võistluse! Ideel on jumet, kuid selle elluviimiseks ei piisa ainult tahtmisest ja 50 tuh. kroonist. Isegi kui maa on näiteks olemas, siis raja tegemiseks läheb ikka oluliselt rohkem seda rahakest. Võistlusrada ei tähenda ainult teed, kus sõidetakse, seal on veel turvaalad, turvaaiad, mis peavad õnnetuse korral need autod ka kinni püüdma, boksialad, parklad jne.,jne. Milliseks muutub see rada, kui näiteks nädalakese sajab? Kui on põlvini pori, siis ei ole vist ei pealtvaatajal, ega ka osalejal eriti tore seal sumbata ja kas need autod üldse sõitagi siis suudavad? Ei vaidle vastu, idee nagu on aga täideviijat |
24.10.2005 at 21:43 |
|
japanspeed |
populaarsest motospordist
Jep, Andrus see kõik on õige. Selistel aladega, üleüldse igasugu väliüritusega on nii et ilm on kas suurim abimees või vaenlane
Oleneb ju kõik sellest kuidas asja teha kas stepbystep põld ja jossiga rada või näiteks min 2-3 miljonilise eelarve kohe valmis asi. Ühel juhul siis kaotad vaikselt 2-3 milli teisel juhul nagu lupsti...see siis halb stsenaarium.
Aga isegi kui vaikselt teha, praegu minu teada autospordi ja motomehed istuvad üsna ühe laua taga ning omavahel suudetakse kokku leppida ka. Kui nüüd sinnasamasse ovaali sisse mahutada üks superkrossirada ja kõrvale 91 meetrit sirget sanddragi jaoks, ehk siis hoolikalt koostööd teha ja läbi mõelda saab neid riske kõvasti hajutada.
Ehk siis igal võimalikul juhul peab seal midagi toimuma. Seltskond on üsna sarnane kes kohal käib ja üks täiendab teist.
Ja ei olegi väga ilmvõimatu saada abi a'la phare programmidest, kohalikult vallalt jne.
Eriti kui asja taga on näiteks ka organisatsioon nagu BHRA kes on näidanud oma võimekust ürituste korraldamisel ja arvete maksmisel eksole.
Ka sugugi mittetähtis fakt.
Ja atraktiivsuse koha pealt veelkorra, enne kui lihtsalt hakata vastu vaidlema... kujutage nüüd korra ette et istute kuskil põõsavahel ja näete 5 sekundi jooksul tolmupilves mitsu evot või siis passite kuidas mingil paarisrajal venivad kaks mosset.... või istute tribüünil ja 15 v8 mootoriga autot lendstardist stardivad...
Või mõelge seda sama asja toetaja koha pealt. Ei kujuta ette , et väljastpoolt "tehnikaspordi tööstust " ( ehk siis eestis tähendab see oma firmat, sõpru ja heal juhul tuttvaid) eriti keegi oleks huvitatud toetamast kuskil põõsavahel ukerdavaid mitte eriti hea mainega autosid.
Aga tunduvalt reaalsem on see jälgitaval alal ja uhkete nimedega autodega, ehk siis reaalse autotööstusega on tegemist.
Nagu ka Erkki najal isegi vist võib öelda ?
Drag samas jääb aga lähima kümne aasta jooksul liiga kalliks kohalikele et tekiks piisav kogus kiireid masinaid. Ja dragi raja ehitus maksab sama palju kui see kruusaring koos tribüüniga,
Selline mõte siis pikemalt väljendudes.
Kommentaarid, mine drifti esiveolisega jne. samuti oodatud
|
24.10.2005 at 23:02 |
|
anti |
populaarsest motospordist
Jutt ei maksa midagi. Iga mees võidelgu ja vajadusel suregu oma ideede (nii lollid kui need ka pole) eest ise. Just do it! Organiseeri, korralda. Mäletan kuidas paar aastat tagasi me siin haukusime BHRA ja Andruse aadressil- et tee nii ja teisiti, ja kuidas ei saa, meie ju kirjeldame sulle täpselt. BHRA läheb nagu kaamel edasi ja edeneb jõudsalt aga jutuga maailmaarendajad ei kao. Kui midagi pole tehtud, siis on sellel kindel põhjus. Lepi sellega või võta ise jalad kõhu alt välja ja tõesta et saab.
Edit: Et sa ei tunneks, et sulle jälle liiga tehti, siis fakte ka. Võistlusrajad-kompleksid kerkivad siis kui ala areng seda nõuab, ehk nt Eestis varsti dragracingu areng nõuab parema pidamisega raja tegemist vähemalt. Enne on populaarne ala ja sõitjad ja siis tuleb reeglina (kui pole just poliitilisi otsuseid) muu, mitte vastupidi. Näiteid leiad motokrossist, kus nt Põlvas hr Meos enda eramaale lükkas staadionikrossi raja, Pärtelpoeg tegi oma raja. Nad on teinud seda aga põhjusel, et on isiklik huvi-põhjus (enda poisid sõidavad vms) ja ala ja harrastajad on olemas. Muidu juhtub nii, et on jäähallid aga seal ei toimu suurt midagi ja tribüünid koguvad tolmu. Leia parem autoehitajaid-sõitjaid-mõttekaaslasi, organiseerige võistlus ja kui rahvale meeldib, siis hakake kellegi suurema ja tugevama külje alla pugema. |
25.10.2005 at 07:44 |
Last edited 25.10.2005 at 08:02 by anti
|
Indrek |
populaarsest motospordist
quote: ReyMan: Kui auto arvel ei peaks olema ja selline võistlus tõega toimima hakkab, pakun välja, et nii mõnigi mu tuttav, kaasa arvatud mina muretseks kindlasti endale vastava usaka võtaks kindlasti osa!
Väärt mõte!
Samuti arvan, et kui selline asi teoks teha, hangiks ka endale (ja lisaks kindlasti veel mõnigi sõber) sellise mitte arvel oleva Usaka max. hinnaga kuni 50 000/60 000 EEK sellise otstarbe jaoks. Samuti oleks valmis aitama vajadusel asja teoks teha. Mõte on kõva ja huvitav, aga rahva kohele toomiseks on vaja vähemalt nii 30 või rohkem autot, et oleks eelsõidud, poolfinaalid ja finaalid ja asi oleks vaatemänguline.
|
25.10.2005 at 09:01 |
|
Andrus BHRA |
populaarsest motospordist
Näed, võtke nüüd ennast kokku, looge töögrupp ja tehke asi ära! Kui vaja, võin mingites positsioonides ka ise aidata! |
25.10.2005 at 09:31 |
|
Stealth |
populaarsest motospordist
Anti jutule lisaks vast omalt poolt ainult niipalju(et nagu ta mainis siin krossiradade loomist), et hr.Meosega olen ma isiklikult tuttav kuna tegu on mu sugulasega ja ma olen üpriski hästi kursis(mitte küll peensusteni ja viimse detailini aga üsnagi teadlik protsesside käigust) millise elulise vaeva ja millest heast-paremast loobumiste hinnaga see kompleks sinna püsti on pandud kuna sisuliselt nii väljamõtlejateks-planeerijateks-arhitektideks-ehitajateks ja teab kelleks veel, olid enamjaolt ainult pereisa ja tema kaks poega.(Abilisi oli ikka ka, aga põhitöö tegid ikkagi need kolm inimest.)
Arvuti taga filosoofiliselt klahve klõbistada ja planeerida üritusi,show-sid, midaiganes, neid on siin ennegi nähtud.
Enamasti see tavaliselt jutuks taandubki kuna selgub et ühe või teise ettevõtmise juures läheb planeeritust rohkem aega,raha ja midaiganes samu asju, nii et varem või hiljem tekib suuremal osal ettevõtnutest käegalöömistunne.
Selleks peab ikka kuradima roppu moodi entusiasmi, viitsimist ja seda kuulsat ja vintsket eesti jonni olema, et see alustatu,olenemata igasugustest takistustest, lõpule viia.
Ja seda enam on tänuväärne see seik, et leidub siin ilmas selliseid inimesi kes mitte ainult et teoretiseeri, vaid on ka nõus oma vaba aega, raha, energiat ja teab mida veel kulutama selle nimel et võtta kätte ja pakkuda rahvale mootorispordi ürituste korraldamise näol meelelahutust ja omakorda nende vaba aeg huvitavamaks ja sisutihedamaks muuta.
|
25.10.2005 at 10:02 |
Last edited 25.10.2005 at 10:12 by Stealth
|
japanspeed |
populaarsest motospordist
See kõik on õige ja isegi väga. Sellepärast ka see mõtteke sai välja öeldud.
Ja seetõttu ka jätkuvalt oodatud kõik kes oleks huvitatud asjast.
Meose asjaga ka ise tuttav ja kahjuks peab nentima, et see oli idee mis oli oma ajast meil siin natuke ees.
Ja ka koht natuke vale. Põlva aastal 2001 polnud just parim koht kuhu raha meelitada.
Ja ma ei öelnud seda nii, et ma hakkan tegema vaid see oli idee pigem, et näha kas keegi kinni haarab. Pole ju mõtet hakata tegema asja mida keegi ei vaja.
|
25.10.2005 at 11:35 |
|
vvt |
populaarsest motospordist
Vähem loba, rohkem tegusid, kasvõi pisiasjades
Pahad on need -ks lõpuga tegusõnad (ostaks, teeks, osaleks jne)
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
25.10.2005 at 12:10 |
Last edited 25.10.2005 at 12:11 by vvt
|
altraditional |
populaarsest motospordist
quote: japanspeed:Ja seetõttu ka jätkuvalt oodatud kõik kes oleks huvitatud asjast.
Heakene küll, hõikame siis välja et kui keegi peaks tõesti hakkama organiseerima usakate ovaalisõitu mistahes rajal või muud alternatiivset, siis palun mulle teada anda. Toetada saan nõu ja jõuga, ning mõne sõbra leiaks vast veel kui tarvis. |
25.10.2005 at 17:18 |
|
BlueStang |
populaarsest motospordist
Kuigi mode on minu kommentaare siin omavoliliselt kustutanud, arvan endiselt et tegemist on mingi BS-gs. Samas aga, kui tõesti keegi selle kruusaovaali tekitab ning senisted lubajad ja mõned tegelased veel omale vastava masina soetavad, siis olen ka üritsel nõus osalema.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
25.10.2005 at 18:48 |
|
japanspeed |
populaarsest motospordist
Selles suhtes on bluestang õigus, et seni ongi kõik bs kuni midagi tehtud pole.
Nagu ka sinu viimane lause.
Aga mode kustutas väga õieti siit nii sinu kui ka minu vastuse sulle,sest sellist bs aetakse tavaliselt privaatselt.
Katsu lihtsalt leppida sellega idee on hea. See et idee käis välja keegi kes pole siin ehk siis teab mis armastatud tüüp pole üldse oluline. Nagu pole ka oluline see kes selle täide viib. ( ja eg ma siit foorumist nüüd armastust ka otsi )
Nüüd aga olen surfanud nõks aega juba netis ja küsimus oleks härradele järgmine... Hea soovitus kust vaadata kasutatud autode hindasid usas peale teada tuntud variantide nagu ebay jne.
Vaja projekt valmis kirjutada.
|
25.10.2005 at 23:03 |
|
ROKIPEER |
populaarsest motospordist
Päris tige ettevõtmine(raja ehitus) ka juba pikemat aega haapsalu maantee
ääres toimub, seal kus vana veski.
Kas sellest ettevõtmisest ka keegi miskit pajatada oskab?
Mis tehnikat sinna rajale laskma hakatakse? |
26.10.2005 at 06:55 |
|
epsum |
populaarsest motospordist
Sinna peaks paarisrada esialgu tulema, info siin:
http://www.epl.ee/artikkel.php?ID=274463
|
26.10.2005 at 07:56 |
|
BlueStang |
populaarsest motospordist
No saab ehk mõned kiiremad ringid kevadel Hipodroomil ära pidada, enne kui see kokku lükatakse
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
26.10.2005 at 09:42 |
|
Kaido |
populaarsest motospordist
Põhimõtteliselt on olemas ju Linnuvabriku hipodroom - pisike, aga alustamiseks parem kui päris nullist... |
26.10.2005 at 10:44 |
|
Andrus BHRA |
populaarsest motospordist
Näed, jutt algas rajaehitusest, nüüd vennad otsivad hipodroome! Ma mõtlesin, et te natuke kauem rajaehituse idee juures ikka püsite, aga nähtavasti on tõesti järjekordne bs. Ükski töötava hipodroomi omanik ei lase autosid rajapeale vagusid kaevama! |
27.10.2005 at 08:50 |
|
|