register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Automaatkastiga auto käimajooksmine  
Poster Message
Servolett
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Viinaklaasikese veeredes väitis üks kaasnapsleja rinna pealt karvu rebides, et mingi ameeriklase (marki ei mäleta) manuaalis olla suisa kirjas, et hädaolukorras saab auto (automaatkastiga siis) pukseerides käima tõmmata kiirusel umbes 60 km/h. Kas jutul on jumet ka või kargas jutt pudelist välja?

Oma ratastoolil (Chevy Astro) on starteri pendiks kärvanud, käima läheks muidu "poolest pöördest". Probleemi poleks nööri otsas töökojani minna - piisavalt lähedal automaatkasti pukseerimiseks, kuid probleemid tekiksid kanali peale udjamisega. Igati mugavam oleks käima tõmmata, kui see tõmbamise jutt vastab tõele (saadaval pikk sirge allee). Kast vist TH 700.
03.11.2005 at 22:32
ervin
Automaatkastiga auto käimajooksmine
olukord oli selline, et sõitsin pontiaciga, auto suri sõidu pealt välja, ilma pidurdamata (suur auto, raske ilma võimuta pidurdada, manööverdamisest rääkimata) neutrali peale ja starterit. aku oli kutu ja tõmberelee klõpsimine oli ainus, mis juhtus. meeltesegaduses sai draivi peale tagasi pandud ja ennäe imet - auto tõmbas ennast käima. kuuldavasti pole see siiski kastile kuigi hea, kuna käigukasti õlitus puudub.
03.11.2005 at 22:54
tfr
 
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Mul oli kunagi automaatkastiga Rover 827, millel lambda-andur valetas täpselt WoA piiril, ehk siis andis valeinffi, aga parasjagu niipalju, et aju ei saanud veel aru, et see mingi jama on. Tulemus oli see, et peale ~10-15km sõitu hakkas aju juba lambda põhjal segu nii palju korrigeerima, et asi läks täiesti puusse. Lahenduseks oli see, et keerasid sõidu ajal hetkeks süüte välja ja sisse tagasi, ajusse kogutud datale tehti reset ja järgmised 10-15km sai jälle sõita. Reaalselt selle liigutuse peale (D oli koguaeg sees) tõmmati mootor ilmselt iga kord kastiga käima. Mina sõitsin niimoodi peaaegu 4 kuud, enne kui probleemist lõpuks läbi sai hammustatud. Kast igatahes probleeme ei ilmutanud.
03.11.2005 at 23:33
altraditional
Automaatkastiga auto käimajooksmine
TH 700 on piisavalt uus, et sellega ei tohiks õnnestuda. Aga esimestel automaatidel oli selline optsioon täitsa olemas. Kuna automaadi töö aluseks on õlipumba töö, siis oli näiteks Powerglide'il 2 õlipumpa, teine kardaani poolel. Kui see tagasillast piisavalt pöördeid sai, oli õliringlus olemas ja ühendus mootoriga loodud.
Roveri loo puhul on võimalus, et kuigi mootor oli vait, oli käiguosas piisavalt pöördeid, et pumpa ringi ajada, mis hoidis kasti piisavalt töös, et neid pöördeid pumba ja mootorini üle kanda.
04.11.2005 at 01:57
Olds
  
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Ka mina olen kuulnud, et selline asi on võimalik. Küsimus siinkohal aga targematele- mis krt. jutt see on, et kastil õlitus puudub kui mootor ei tööta. Olen ma mõelnud nii ja naa, aga ei saa aru kuidas saab puududa õlitus...minumeelest käivad võllid ikkagi ju ringi kui auto liigub ja kas mitte pump pole omavahel seoses võlliga, mis pöörleb seisva mootoriga vabajooksul? (tänu gardaanile)

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
04.11.2005 at 10:31
Raul
Automaatkastiga auto käimajooksmine
quote:
Olds: - mis krt. jutt see on, et kastil õlitus puudub kui mootor ei tööta. Olen ma mõelnud nii ja naa, aga ei saa aru kuidas saab puududa õlitus...minumeelest käivad võllid ikkagi ju ringi kui auto liigub ja kas mitte pump pole omavahel seoses võlliga, mis pöörleb seisva mootoriga vabajooksul? (tänu gardaanile)

Miks siis autofirmad soovitavad automaatkastiga autot nööri otsas mitte üle 50km vedada ja juhul kui vaja pikemaid otsi teha, siis on vajalik juba kastiõli jahutamiseks peatusi teha?
04.11.2005 at 10:34
Olds
  
Automaatkastiga auto käimajooksmine
quote:
Raul:
quote:
Olds: - mis krt. jutt see on, et kastil õlitus puudub kui mootor ei tööta. Olen ma mõelnud nii ja naa, aga ei saa aru kuidas saab puududa õlitus...minumeelest käivad võllid ikkagi ju ringi kui auto liigub ja kas mitte pump pole omavahel seoses võlliga, mis pöörleb seisva mootoriga vabajooksul? (tänu gardaanile)

Miks siis autofirmad soovitavad automaatkastiga autot nööri otsas mitte üle 50km vedada ja juhul kui vaja pikemaid otsi teha, siis on vajalik juba kastiõli jahutamiseks peatusi teha?


Raske öelda. Kindlasti pole see õlitus nii hea kui töötava mootoriga. Torque converter annab selleks raudselt oma suure osa (õlitusele). Kuid käimavedamine on nii lühiajaline tegevus, et selle maa peale on kogu kasti võllid piisavalt õlised, et miskit ei juhtuks. parandage kui eksin?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
04.11.2005 at 10:41
vvt
  
Automaatkastiga auto käimajooksmine
quote:
Olds: minumeelest käivad võllid ikkagi ju ringi kui auto liigub ja kas mitte pump pole omavahel seoses võlliga, mis pöörleb seisva mootoriga vabajooksul? (tänu gardaanile)

Pump käib ainult siis kui mootor käib. Vastasel juhul (kui pumpa ajaks ringi nt tagumine võll) pole kohaltvõtt võimalik, sest siduri lülitamiseks pole survet. Põhimõtteliselt ajab pumpa ringi hüdromuhvi jäik osa, mis käib koos hoorattaga ringi. Jõud auto liigutamiseks võetakse teise võlliga muhvi seest.

Põhimõtteliselt on jah sedasi, et suvalisel kiirusel suvalisele kaugusele ei saa vedada, sest õlitus käib pumba survega. Natuke päästab see, kui panna raks õli rohkem (üle normi), aga see ei asenda surveõlitust. Umbes sama asi nagu õlituseta mootor - käsitsi võid pukis seda ringi kruttida, aga käima panna ei tohi.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.11.2005 at 13:02 Last edited 04.11.2005 at 13:02 by vvt
altraditional
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Tuum on selles, et ilma õlisurveta ei kanta kardaani pöördeid üle mootori poolele, kus asub õlipump. Kui ma ei eksi, siis kogu planetaaride süsteem käib ringi, aga konverter ei lase ilma õlita pöörlemist edasi? Ja pump on rohkem mootori pool, kui konverter.
04.11.2005 at 13:03
vvt
  
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Jep, ilma õlisurveta on ülekandemehhanism (e planetaarid) nö vabakäigul, sest puudub õlisurve, et moodustada planetaaridest sidurite ja pidurilintide abil vajalikke ülekandekombinatsioone.

Õlisurve on automaatkastis kõige alus ja eeldus. Ilma selleta on tegemist veeretatava mänguautoga. Kast on nii tehtud, et ilma surveta seda aktiveerida ei saagi. Manuaalkastiga ei ole siin midagi ühist selles mõttes, et ilma õlita/surveta põhimõtteliselt sõita õnnestuks.

Kastis on sees vastavad vabakäigusidurid rullidega, mis töötavad analoogselt vene meesteratta vabajooksumehhanismiga, ehk jõudu saab kanda ainult õhes suunas. Autot vedades käivad ringi ainult need osad, mis on väljundvõlli küljes mehhaaniliselt või läbi hammasrataste.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.11.2005 at 13:08 Last edited 04.11.2005 at 13:11 by vvt
kkerem
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Aga ikkagi see käimavedamisasi? Mersudel "esra takso" tüüpi oli küll säärane featuur, et 50+ km läks käima. Kuidas see võimalik on? Kas neil kaks pumpa siis?

____________________________


-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)
04.11.2005 at 13:28 Last edited 04.11.2005 at 13:28 by kkerem
vvt
  
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Pead ei anna (võin üle kontrollida kui aega on) - et kas MB kastidel pole mitte selline featuur, et konstuktor on arvestanud auto käima sikutamise võimalusega, seda eelkõige diislite pärast. Kuskilt on väga uduselt meelde jäänud, pead ei anna. Mercedes teeb oma kastid ise (vähemalt tollal tegi) ja seal sees ikka üht-teist on, mida teistel pole.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.11.2005 at 20:36
fagott
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Jah,86a. E-klassi mersul oli lausa raamatus õpetus,et mingi 50kmh sisse,siis kast draivi peale ja tuld.
07.11.2005 at 20:21
madis
Automaatkastiga auto käimajooksmine
83 aasta 230 mersu läks lükates käima nagu vana mees. Kah automaatkastiga.
08.11.2005 at 00:58
nipi tiri
Automaatkastiga auto käimajooksmine
mersudel jah kaks pumpa, voib vedada kui kiiresti tahad,pidi oli jahutama kyll.

____________________________
cadillac eldorado
08.11.2005 at 06:04
toots
 
Automaatkastiga auto käimajooksmine
isegi olen kunagi oma mersut käima vedades t6mmanud ja käivitus probleemideta,kui 6ieti mäletan,polnud kiirust isegi 50-km h. autoks oli w-124 kere ja 3.0 autom.
14.11.2005 at 19:28
kaku
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Mersufoorum :)

Niipalju kui jutt Mersust käib, siis võib pukseerida ja käima lükata küll tänu sellele teisele õlipumbale. Aga mulle tundub, et jutt ei käi mersust ja enamus (kui mitte kõigi) USA autode puhul ei ole kumbgi tegevus soovitatav! Kui pukseerida, siis 30 km/h ja lühikesi otsi, aga parem on treiler. Ja käima lükata sa tõenäoliselt ei saa, vähemalt mitte ilma kasti lõhkumata.
18.11.2005 at 14:37
Pretender
 
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Sai olude sunnil Rootsist eestisse paela otsas tuldud 300KM. Kiirus oli jah 30-40 vahel ja pole hullu midagi. Rahakoti paksus ei võimalda alati treilerit (Rootsis küsiti 5000sek sadamani 250KM)

____________________________
Mazda 323 1.6TURBO R4 4WD '88
Oldsmobile Custom Cruiser STW 5,0 V8 '82
Passat 1.6D, '88
21.11.2005 at 15:19
Servolett
Automaatkastiga auto käimajooksmine
Ei viitsi praegu Chevy kokaraamatut välja otsida, aga tõesti oli väga lühike km, mida võib paelas vedada. Kiirus ka loomulikult 2km/päevas. Ikka see õlituse puudumine. Pikemateks pukseerimisteks kästakse kardaan lahti võtta.
Kas ma juba kuskil ei maininud, et minu ratastool juba sõidab! Probleem, mis oli mittetöötava mootoriga töökotta pukseerimisega/käimatõmbamisega/üle lävepaku/kanali peale ajamisega jäi ära, kuna kemmerg käivitus võtmest, pärast paarinädalast seismist esimese ehmatusega. (Enam ei julgenud seisma jätta - irw) Remondimehe diagnoos oli, et pendiks ise zajebiiss, aga pendiksi/tõmberelee kahvli üks haru oli maha murdunud...
21.11.2005 at 23:12
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Automaatkastiga auto käimajooksmine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.