Poster |
Message |
tfr |
Talverehvivalik
Vajalik mõõt oleks 225/55R16. Enda konkurentsitut lemmikut, Gislaved NF3, sellisena ei pakuta - lähim on 215/65R16. Küll aga pakutakse õiges mõõdus järgnevat:
NOKIAN HKPL NRW -- 5500 eek/4tk
CONTINENTAL WINTERVIKING 1 -- 8080 eek/4tk
PIRELLI CARVING -- 8500 eek/4tk
GOODYEAR UG 500 -- 8720 eek/4tk
NOKIAN HKPL 2 -- 9130 eek/4tk
NOKIAN HKPL 4 -- 12270 eek/4tk
Viimase jätaks vast välja finantsmajanduslik-ratsionaalsetel põhjustel, esimese põhjusel, et kui nad niipalju odavamad on kui ülejäänud, siis peab sellel mingi põhjus olema.
Aga on ülejäänutest mõni selline, mis juba NF3-le aktsepteeritav alternatiiv on? |
03.11.2005 at 21:45 |
|
retro |
Talverehvivalik
reaalne kogemus UG500 ja conti WV1.
mul perifeerias, kus lumesahad alles kl 10 välja aetakse, oli reaalsetes talveoludes (jää ja lumi) UG500 küll väga vedel ja kehva pidamisega, samas WV1 oli pidamine gisla NF2 tasemel. isiklikult meeldis NF2 pidamine rohkem, kui NF3. samas on nii kuiva kui märja asfaldiga gisla pidamisega paremad kogemused. nii continental kui goodyear jäid isikliku kogemuse põhjal alla. nii et sellest valikust conti WV1. samas ühe ja sama auto all pole erinevaid teste teinud. UG500 oli 205/55R16 ja WV1 185/65R14 - erineva mõõduga rehvid eri suurusega autode all ei näita vbla suurt midagi. |
03.11.2005 at 22:22 |
Last edited 03.11.2005 at 22:25 by retro
|
peep Moderator |
Talverehvivalik
Võib-olla on mul jäänud ekslik mulje ajakirju lugedes aga erineva aastakäigu samad rehvimudelid ei ole alati omavahel võrreldavad seoses pideva arendustööga. Ehk see, et n. kaks aastat tagasi ostetud x brandi rehv oli sel ajal parim valik võrreldes teiste brandidega, ei pruugi täna enam kehtida, kuigi tootenimed ja välimus on neil sama.
Seetõttu ma kas ostaks just selle hooaja testis hästi esinenud rehvi (enne tuleks tulemust korrigeerida vastavalt oma eelistustele) või kõige soodsama hinnaga saada oleva tuntud tootja mudeli. |
04.11.2005 at 10:00 |
|
Riho |
Talverehvivalik
Continental WinterVikingu + race naastuga ühe hooaja sõitnud - pidamine oli mu arust väga hea.
Kuiva asfaldi peal oli veidi ebamäärane see olemine, kuid muidu ei oska ühtegi halba sõna öelda.
Tegemist siis eelmisel sügisel ostetud parima optsiooniga, mis suutsin leida. Jooksu hind vist oli ca 10 keeku, aga seda väärt on ka. |
04.11.2005 at 10:05 |
|
rai |
Talverehvivalik
Eelmine aasta sõitsin Conti 4x4 kogu 10000km ja kevadeks oli kogu jooksust lahkunud 1 naast, pidamine on jah hea, ainult täiesti kiilasjääl võiks parem olla . Pirellit pole proovinud, Good Year kah meeldib ja Nokia vist on natukene üle hinnatud. Ja seda esimest Nokia rehvi mida mainisid ei suutnud tuvastada Nokia hinnakirjas.
Selline on minu subjektiivne arvamus. |
04.11.2005 at 10:32 |
|
Martin460 |
Talverehvivalik
Mina olen sõitnud igapäevaautoga Goodyear UG 500-ga 2talve ja ühtegi pauku pole pannud.Võrrelda teistega ei oska sest need on mul elu esimesed naastrehvid.
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
04.11.2005 at 10:39 |
|
Madman |
Talverehvivalik
Nimekirjast jätsid välja
Dunlop Graspic 225/55 16 10840.- /4 tk (jaehind)
Enda autole panin need just alla aga noh pole libedat veel olnud. Hinnast saaks ca 2000.- ka alla ma usun.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
04.11.2005 at 10:41 |
|
vvt |
Talverehvivalik
quote: tfr: Vajalik mõõt oleks 225/55R16. Enda konkurentsitut lemmikut, Gislaved NF3, sellisena ei pakuta - lähim on 215/65R16. Küll aga pakutakse õiges mõõdus järgnevat:
Kui sul just 2-tonnise tühimassiga S-klassi mersu ei ole, siis on 205 kõige laiem mõõt, mida mõistlik alla panna. Ehk sellest kompotist on Gislaved kõige mõistlikum mõõt ka. Talverehv peaks olema kõrgem ja kitsam kui suvine, kõik need 225/50 jne teemad on eputamine, millega pidamisel ja praktilisusel vähe ühist. Minu arvamus.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2005 at 12:15 |
|
tfr |
Talverehvivalik
quote: vvt: Kui sul just 2-tonnise tühimassiga S-klassi mersu ei ole, siis on 205 kõige laiem mõõt, mida mõistlik alla panna.
No ega palju puudu ka ei ole - tühimass on pealt 1800kg. Aga eks ma uurin, mis mõõtu need veljed ise on ja millist laiust sinna peale panna kannatab. |
04.11.2005 at 12:24 |
|
margus61 |
Talverehvivalik
Mul on 225/55R17 WV1 race naastuga. Tootja/mudeli valiku tegin Peebu soovitatud põhimõtete järgi: valisin eelmise talve rehvitestist mulle vajalike omaduste järgi parima ja vaatasin, et seejuures hind mõistlik oleks. NF3 oli nagu jääle/lumele väga hea veidi nigelamate kuiva/märja asfaldi omadustega. WV1 tundus parim kompromiss, kuna 60...90% minu talvist sõitu käib ikagi lahtisel asfaldil.
Rehvi mõõtu valides oletasin, et auto valmistaja pole loll ja võtsin kitsaima tootja poolt sellele autole soovitatud mõõdu. Tühimass on 1925 kg.
Kuna ma sõita ei oska ja piiri peale ei roni, siis sõiduomaduste kohta ei oska midagi muud öelda, kui tsiteerida Martinit mõni post ülalpool. Sõitnud nendega ka vähe, alates veebruarist. Ise olen valikuga rahul, vähemalt N-rootsi jääteed oli mõnus lasta 100+ rauas ja trajektoor ei olnud üldsegi sirge.
Eelmisel saral oli NF3 all. Nende kohta ütles kaupmees, et väga hea rehv, aga küljed on õrnad. Vähemalt NF2 puhul vastab jutt tõele, naine on neid 2 tk külje pealt puruks kärutanud. |
04.11.2005 at 13:42 |
|
vvt |
Talverehvivalik
Minul selline subjektiivne arvamus, et kui teed on hullud (sügav lumi, rööpad, ukerdamine), siis tuleks varuda sellised vanemamoelised Nokia klotsmustriga naelkummid (HKPL 1 näiteks). Need moodsad asjad IMO liiga "lamelliks" aetud, mustrit pole ollagi.
NFII paistis vanasti silma sellega, et naelte sees seismine sõltus seeriast.
Samas on ka korralikke talverehve märksa soodsama hinnaga, kuid mitte tuntavalt viletsamad - Kleber, Fulda jne.
Laiuse kohta niipalju - selle asemel, et viimasel hetkel närve rikkuda kummivahetuses ja iga aasta 2x kumme ringi lapata võiks osta teised veljed ja panna sinna märksa tagasihoidlikuma mõõduga rehvid. Mina nt üle 195 pole mitu aastat kasutanud (vajadusel teised veljed ostetud, peale seda kui ühe korra 225-ga täiesti ootamatult katusele maandusin. Lisaboonus on see, et ei sõltu ilmast, kui teised närvitsevad tööajal kummivahetuse järjekorras, võtad kenasti garaazist teised rattad ja krutid alla. Ja võib kindel olla, et poldid on määritud/õigesti pingutatud ja muud asjad tehtud ära parimal viisil
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
04.11.2005 at 13:55 |
|
tfr |
Talverehvivalik
Erinevate velgede mõtet on täiesti kaalutud. Küll sellest aspektist, et kevadel peaks suvekate jaoks 17/18" ostma. |
04.11.2005 at 14:16 |
|
Kaspar |
Talverehvivalik
Eile käis Mustang teeninduses (10000 km läbitud) ja lisaks sai alla ka uued talverehvid. Soov oli naastrehvid alla panna, kuna talvel saab sõita väga erinevatel maanteedel ka maapirkondades, kus tihti on puhas jää metsade vahel.
Selgus selline tõsiasi, et naastrehvide osas väga suur valik ei ole, eriti veel mõõdus 215/65 R16. Lõpuks läks alla Continental 4*4 Icecontact. Ei oskagi nüüd öelda, et kas on sobivad või mitte. Nagu maasturi rehv tegelikult... Ehk keegi targem kommenteerib. Samas ei tahtnud ka mingeid vuhvleid alla panna. Algselt oli enda soov Gislaved NF3, kuid seda lihtsalt ei saand.
Varasemalt on hea kogemus Gislaved NF2, mis oli vastupidev ja hea pidamisega rehv. Kuigi, pidamine võis suht järsku kaduda. Selles mõttes oli lollikindlam eelmisel aastal kasutatud Continentali WinterViking. See oli selline "vanainimese" rehv. Libisemisest said kohe aimu, ei olnud järsku pidamise kadumist. Kõik toimus väga rahulikult ja mingeid üllatusi ei olnud. Ainus asi oli see, et veotelje rehvid kulusid kiiremini kui eelnimetatud Gislavedi NF2.
|
05.11.2005 at 18:42 |
|
vvt |
Talverehvivalik
Neid talverehviteste muide ei saa väga tõsiselt võtta. Ei ole sugugi kindel, et testis ja poes olevad rehvid on täpselt samad, kahjuks on selliseid petuskeeme ja juba välja tulnud (TM testid).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.11.2005 at 10:20 |
|
rrrr |
Talverehvivalik
Vaja on Minivanile talveks uusi 205/70R15 mõõduga rehve. Paraku ei paku sellise mõõduga rehve peale Cooperi vist keegi. Ei ole aga nende testi tulemusi juhtunud nägema. Seega on teretulnud kasutajate kogemused ja arvamused nende talverehvide osas.
Teistel autodel olen siiani ainult Gislavedi kasutanud.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
06.11.2005 at 11:02 |
|
mrtn |
Talverehvivalik
need jube agressiivselt müüdavad UG500-d (Alerol all) on äärmiselt keskpärased rehvid, peavad keskmiselt halvasti nii asfaldil, lumel kui ka jääl. umbes samas klassis päris säästukatega nagu Mastercraft Glacier Grip, sama kehtib mürataseme kohta. ma pole väga paljude talverehvidega sõitnud küll (u. 8 erinevatega), aga võrreldamatult parimad on siiani Gislaved NF esimene põlvkond, mis on mul siiani HR-V-l all (nüüd küll viimast hooaega). |
06.11.2005 at 12:08 |
|
vvt |
Talverehvivalik
"Testivõitjate" osas mõjuks kenakese dushina vist tänases Äripäevas lk 16 avaldatud katse tulemused, kus TTÜ mehed panid kõrvuti Michelini, Wanli ja Masteri proti. Lugege, edaspidiseks mõtteainet, kas on tark mõne klantsajakirja "erapooletu" testi tulemuste järgi tuhandeid tuulde lasta
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.11.2005 at 13:59 |
Last edited 09.11.2005 at 14:00 by vvt
|
Quattro |
Talverehvivalik
Masteri prott on minu silmis ikka täielik saast! Audil olid need all ja juhitavus ning kohaltvõtt olid ikka õudusunenägu. Muster nagu Nokial aga kummisegu on vist puhas plastmass. Peale selle on rattad nii rasked, et kõik puksid hävinesid ja kütusekulu tõusis umbes 3l.
____________________________
Passat,R1100GS |
09.11.2005 at 14:14 |
|
raix_ |
Talverehvivalik
Testi tegid Tehnikakõrgkooli "tegelased" (mitte ttü). Aga see selleks.
Ka omal on iidamast-aadamast kogemused Masteri protiga (hkp1 muster), mis olid nii kõvad, et ahjus vist kah ei põleks. Saast kuubis.
Aga väidavad tõesti, et uuemad protid pidi täiesti viisakad olema. Seda küll teatud kulumise astmeni, nagu ka testis ära märgiti. |
09.11.2005 at 14:31 |
|
vvt |
Talverehvivalik
Mõte polnudki promoda protikumme (mille vastaline ma ka ise olen oma kogemustest), vaid see, kui väiksed need vahed ikkagi on. Mis puudutab kulumisest tulevat omaduste kadumist, siis kaks talve sõitnud suvalise firma naelad on jaanitule kaup.
Samas iga asi areneb edasi, ka protid ja näiteks AGI (rootsi) on saanud ka TM katsetel paremaid tulemusi kui "teise klassi" firmakummid.
Ise pole neid mastereid proovinud, aga nt Primades pakutavad Marix Glacial on küll omal nahal ära proovitud ja tunnistaks need kõige viletsamaks kummiostuks üldse. Samas kui 15 tollise hind on 600+krooni kummist...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.11.2005 at 15:26 |
|
Broncist |
Talverehvivalik
quote: rrrr: Vaja on Minivanile talveks uusi 205/70R15 mõõduga rehve. Paraku ei paku sellise mõõduga rehve peale Cooperi vist keegi. Ei ole aga nende testi tulemusi juhtunud nägema. Seega on teretulnud kasutajate kogemused ja arvamused nende talverehvide osas.
Teistel autodel olen siiani ainult Gislavedi kasutanud.
Sõitsin eelmise talve Continental WinterVikingi naastrehvidega ja jäin üsna rahule. Kuna kukkusid sülle uued talvekas, siis pakuks sind huvitavat rehvimõõtu. Küllalt hea pidamisega on ka BF Goodrichi Winterslalomid.
Broncist |
09.11.2005 at 15:47 |
|
vvt |
Talverehvivalik
quote: Quattro: Masteri prott on minu silmis ikka täielik saast! Audil olid need all ja juhitavus ning kohaltvõtt olid ikka õudusunenägu. Muster nagu Nokial aga kummisegu on vist puhas plastmass. Peale selle on rattad nii rasked, et kõik puksid hävinesid ja kütusekulu tõusis umbes 3l.
Jäi see teema otsingus ette. Täna olude sunnil (1 kumm läks puru) sai nö teisele autole 2 Master Nordic 2 rehvi soetatud ja sai nendega natuke jäätanud teedel liigutud. Mul oli see kaalujutt hästi meeles ja enne monteerimist katsusin käega ära selle raskusejutu ja võin kinnitada, et see jutt vett ei pea, mingit kaaluvahet firmarehviga küll ei ole. Kütusekulu ei oska kahjuks veel hinnata, aga silma jäi see, et all olnud Fulda naeltest oli veeremine märgatavalt vaiksem ning mingeid pidamise draamasid küll ei täheldanud. Tüki hind (195/65R15) oli tiba üle 600 krooni tükist. See puksihävimise ja kolme liitri jutt läheb ilmselt ilukirjanduse alla.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.12.2005 at 18:34 |
|
tfr |
Talverehvivalik
Ahjaa, kui see teema juba üles tõstetud sai, siis paneks enda kui algataja lahenduse ka välja - valituks osutusid lõpuks hoopiski Michelin X-Ice North nimelised rehvid. Ja ikkagi tehase originaalmõõdus (225/55R16).
Kui klassifitseerima peaks, siis ütleks nende kohta vist "naeltega lamellid" Ehk siis pehme lamellisegu (mitte nagu NF3 jms) ja kummaski servas üks rida naelu. Päris kiilasjääd pole veel jalgu jäänd, kus naelte eelis/olemasolu kõige rohkem peaks välja tulema, aga muus osas võib küll kiita nii pidamist kui seda, et võrreldes "tavanaeltega" on asfaldil ikka suurusjärgu võrra vaiksemad. |
17.12.2005 at 20:13 |
Last edited 17.12.2005 at 20:14 by tfr
|
rai |
Talverehvivalik
Samas võin ütelda, et sellel aastal on talverehvide saamine tõeline probleem. Maaletoojad ei suuda tarnida. Väidetav probleem on selle, et tehased ei jõua toota, aga minu arvamus on, et meie maaletoojad on oma tellimused tegemata jätnud ja loodavad, et saavad lao kaupa odavamalt. Konspiratsiooni teoreetik nagu ma olen. |
17.12.2005 at 22:36 |
|
raimo_r |
Talverehvivalik
hmm, lugesin ja minuarust on üks väike asi kahe silma vahele jäetud. nimelt on nii, või vähemalt mulle tundub, et kui mingi X kummifirma toob turule uue versiooni-variandi oma rehvist, siis vana müüakse odavama kaubamärgi all edasi ning seda tunduvalt soodsama hinnaga.
vähemalt saksast tulevatel euroautodel on küll tihti nii, et firmanimed on täiesti erinevad aga muster ja muu täpselt sama.
minu 4x4 masinal oli ka ostes all kaks conti wintercontact ja kaks samasuguse mustri ning naastude arvuga viking rehvi.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
18.12.2005 at 11:08 |
|