Poster |
Message |
BlueStang |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Siin kindlasti teadjaid.
Kui Eesti käibemaksukohuslasest juriidiline isik müüb sõiduauto EL liikmesriigi füüsilisele isikule, kas siis kehtib KMS (ehk, et kas käive on 0-määrase maksuga):
(3) Käibemaksumäär on null protsenti järgmiste kaupade maksustatavast väärtusest:
1) eksporditav kaup, välja arvatud juhul, kui käesoleva seaduse § 16 kohaselt on selle kauba käive maksuvaba;
2) kaup, mille võõrandamist ja teise liikmesriiki toimetamist või teise liikmesriiki toimetamist ilma võõrandamiseta käsitatakse kauba ühendusesisese käibena, välja arvatud juhul, kui käesoleva seaduse § 16 kohaselt on selle kauba käive maksuvaba;
Ja kuidas selline protseduur välja näeb
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
09.11.2005 at 10:58 |
|
peep Moderator |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Ei viitsi seaduses näpuga ridu taga ajada aga KM ülprintsiip on selline EÜ sees, et nulliga saad arve panna ainult EÜ's regatud KM kohuslasele. Ehk kui see füüsiline isik ei oma EÜ KM kohuslase numbrit siis paned talle koos km-ga. Vaata ühendusesisese käibe definitsiooni, sealt peaks see ka välja tulema vist.
Targemad parandagu, pole maksundusega viimasel ajal palju tegelenud. |
09.11.2005 at 11:21 |
Last edited 09.11.2005 at 11:23 by peep (Moderator)
|
Maik |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
peep räägib õigust.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
09.11.2005 at 11:25 |
|
Kaspar |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Siin on tegelikult küsimus ka selles, et kas tegemist on uue või kasutatud autoga. Uue auto puhul peab käibemaksu maksma mittemaksukohustuslasest ostja, nö välismaine müüja rakendab nullmäära. Meie KMS § 3 lg 6 p 3 on selle kohta järgmine jutt: Käibemaksu peab maksma ka maksukohustuslasena või piiratud maksukohustuslasena registreerimata isik, kes soetab uue transpordivahendi teisest liikmesriigist.
Uus transpordivahend (peale autode veel ka veesõidukid jmt) on defineeritud KMS § 2 lg 7 ja autode kohta on seal järgmine tekst: uus transpordivahend käesoleva seaduse tähenduses on maismaa mootorsõiduk mootorimahuga üle 48 kuupsentimeetri või mootori võimsusega üle 7,2 kilovati, mis on võõrandatud enne kuue kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või millega on sõidetud alla 6000 kilomeetri.
Ja kasutatud auto puhul võib üldse kõne alla tulla nn erikord (vt KMS § 41). Ehk tegelikult peaks täpsemad andmed olema vastuse andmiseks. Et kas on uus auto ning kellelt ja kuidas auto soetatud on (kas käibemaks maha arvatud või mitte).
|
09.11.2005 at 11:34 |
|
BlueStang |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
quote: Kaspar: Siin on tegelikult küsimus ka selles, et kas tegemist on uue või kasutatud autoga. Uue auto puhul peab käibemaksu maksma mittemaksukohustuslasest ostja, nö välismaine müüja rakendab nullmäära. Meie KMS § 3 lg 6 p 3 on selle kohta järgmine jutt: Käibemaksu peab maksma ka maksukohustuslasena või piiratud maksukohustuslasena registreerimata isik, kes soetab uue transpordivahendi teisest liikmesriigist.
Uus transpordivahend (peale autode veel ka veesõidukid jmt) on defineeritud KMS § 2 lg 7 ja autode kohta on seal järgmine tekst: uus transpordivahend käesoleva seaduse tähenduses on maismaa mootorsõiduk mootorimahuga üle 48 kuupsentimeetri või mootori võimsusega üle 7,2 kilovati, mis on võõrandatud enne kuue kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või millega on sõidetud alla 6000 kilomeetri.
Ja kasutatud auto puhul võib üldse kõne alla tulla nn erikord (vt KMS § 41). Ehk tegelikult peaks täpsemad andmed olema vastuse andmiseks. Et kas on uus auto ning kellelt ja kuidas auto soetatud on (kas käibemaks maha arvatud või mitte).
Tegemist ikka kasutatud autoga ja see on autot müüval juriidilisel isikul soetatud teiselt Eesti juriidiliselt isikult ning tasutud on ka arvel olnud käibemaks. Nüüd vaja see auto müüa EL eraisikule ja vaja teada seda käibemaksuvärki täpsemalt.
Ja ka protseduur - arvelt mahavõtmise jms kohta oleks hea midagi teada saada.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
09.11.2005 at 11:49 |
Last edited 09.11.2005 at 22:55 by BlueStang
|
Maik |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=16479
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13477
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
09.11.2005 at 12:16 |
|
BlueStang |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
quote: Inferno: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=16479
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13477
Sry, aga kuidas need lingid minu probleemi peaksid lahendama? Mind ei huvita soome maksud vaid kas ma pean EL liikmesriigi eraisikust ostjale esitataval arvel käibekat näitama või ei
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
09.11.2005 at 15:06 |
Last edited 09.11.2005 at 22:56 by BlueStang
|
peep Moderator |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Siiani pole keegi toonud konkreetset paragrahvi mille alusel ei pea. St. oluline pole mitte näitamine füüsiliselt arve peal (see ka muidugi soovitatav) vaid deklareerimine. |
09.11.2005 at 15:56 |
|
ats |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Teoreetiliselt on EU sees müük nö sama, kui eestis ehk:
Kui ise oled käibemaksukohuslane, siis EU sees eraisikule müües pead näitama käibemaksu - sama kui eesti eraisikule müüd.
EU sees mittekohuslasele pead näitama käibemaksu.
EU sees poolpidusele (on ka siuksed,kel kord on ja kord mitte vastavalt juhule pead näitama käibematsu).
Kui on käibemaksukohuslane ja teed talle 0% käibemaksu (EU sees olev 0%), siis tema võtab selle nii arvele, et arvestab enda maa määraga sisendkäibemaksu ja arvestab selle nö kohe tagasi - teeb paar lisarida ja võtab asja arvele justkui oleks selle ostnud käibemaksuga ja maksu kohe tagasi saanud. Sama kui eestist keegi ostab EUst 0%ga, siis arvestab oma sisendkäibemaksu 18% edasi tagasi.
Selles on Peebul õigus, et ei pea näitama, sest eraisikut niikuinii ei huvita, aga kuna deklareerima pead, siis enda süsteemis enda arvele pead kirja panema.
Ehk võtad kuskilt paberi, et auto on romu ja väärtus on null. Kannad firmas maha kui väärtusetu vara. Müüd romu kilohinnaga mingile eraisikule, kes pole firmaga seotud ja see müüb EU sees edasi juba selle hinnaga millega tahab ja käibemaksu probleemi pole. |
09.11.2005 at 17:23 |
|
BlueStang |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Tänud,
asi puust ja punane
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
09.11.2005 at 17:34 |
Last edited 09.11.2005 at 17:35 by BlueStang
|
Kaspar |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Ma veidi kordan atsi juttu üle, aga ehk mitmel erineval moel selgitamine ongi parem
Kui müüd teise liikmesriiki eraisikule (mittemaksukohustuslasele), siis läheb käibemaks otsa. Ei ole vahet, kas ostja on Eesti isik või keegi teine.
Kui ostja oleks käibemaksukohustuslane, siis tekib ühendusesisene käive (KMS § 7 lg 1 p 1) ja arve läheb nullmääraga (nullmäär tuleneb juba viidatud KMS § 15 lg 3 p 2). Kauba võõrandamisel peab teada olema, et ostja on käibemaksukohustuslane (vastavalt KMS § 37 lg 7 p 4 peab olema arvel kauba soetaja või teenuse saaja maksukohustuslasena registreerimise number, kui tal on maksukohustus kauba soetamisel või teenuse saamisel). Seega pead saama kliendi käibemaksukohustuslasena kontrollima: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/vieshome.htm.
Süsteem toimib selliselt, et ostja ise arvestab käibemaksu (ja tõenäoliselt arvab ka maha, kui tal enda riigis käibemaksuseadus seda lubab, Austrias nt saab maha arvata teatud autode puhul - kaubikud. Selliseid piiranguid võib veel teistest nö vanades liikmesriikides olla).
Edit: tundub, et juba asi selge, aga ma ei hakka seda enam ära kustutama siit. Teinekord, kui kellelgi küsimus, siis lihtsam
|
09.11.2005 at 17:57 |
Last edited 09.11.2005 at 18:07 by Kaspar
|
erik |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
quote: ats: Ehk võtad kuskilt paberi, et auto on romu ja väärtus on null. Kannad firmas maha kui väärtusetu vara. Müüd romu kilohinnaga mingile eraisikule, kes pole firmaga seotud ja see müüb EU sees edasi juba selle hinnaga millega tahab ja käibemaksu probleemi pole.
Kuigi nii on teadaolevalt tehtud, siis ma soovitada seda kellelegi ei julgeks. |
09.11.2005 at 20:39 |
|
urmas |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
quote: quote ats: Ehk võtad kuskilt paberi, et auto on romu ja väärtus on null. Kannad firmas maha kui väärtusetu vara.
quote BlueStang: Tänud, asi puust ja punane
Kiss my ass! Asi küll punane, aga mitte puust ja väärtusetu vara. Asja nimi on '96 Mustang Cobra! Või ma eksin? |
09.11.2005 at 21:00 |
|
ats |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Mustang Cobral juhtub näiteks selline asi, et mootor läheb katki eks. Mootori remont/uus mootor maksab rohkem kui auto hetkel väärt. Ja tulebki maha kanda.
Lihtsalt kui häda väga käes, siis võib riskida ise ei teeks, aga selline võimalus on. |
09.11.2005 at 22:03 |
|
BlueStang |
K: Käibeka küsimus auto müügil EL-s
Ei juhtu selle Cobraga midagi - täiesti tippvormis läheb müüki - tahtsin lihtsalt legaalset nõu, kuidas eesti juriidiline isik peab vormistama kasutatud sõiduki müügi EL eraisikule. Ilmselt siis õigem eraisikule müüa eraisikuna ja jur. isikule jur. isikuna
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
09.11.2005 at 22:50 |
Last edited 09.11.2005 at 23:04 by BlueStang
|