Poster |
Message |
rustang Moderator |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Nõrganärvilistel mitte klikkida.....
http://members.roadfly.com/wu88/forum_temp/vette_wreck.jpg |
01.12.2005 at 12:17 |
|
Tim |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
selliseid ja veel hullemaid (verisemaid) pilte peaks kõik reklaam tahvlid täis kleepima ja võimalikult suurelt.
peale rootsist tagasi tulekut näiteks tundus siin see liiklus nagu hullumaja...nüüd hakkan juba vaikselt harjuma. |
01.12.2005 at 13:49 |
|
Jansa |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
hämmastav, et sellises seifti-kantsis nagu usa, pole rekkadel ühtegi allasõidutõket. |
01.12.2005 at 14:36 |
|
kenu |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: Jansa: hämmastav, et sellises seifti-kantsis nagu usa, pole rekkadel ühtegi allasõidutõket.
No pildi järgi oletades oli sõiduautu kiirus nii suur, et mingisugune allasõidutõke ei seganud teda. Allasõidutõke on mõeldud ikka normaalkiirusega liikuva sõiduki jaoks, mitte kosmiliste kiiruste jaoks. |
01.12.2005 at 15:31 |
|
anti |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: Jansa: hämmastav, et sellises seifti-kantsis nagu usa, pole rekkadel ühtegi allasõidutõket.
Tõkis "natuke" nihkunud...
|
01.12.2005 at 15:56 |
|
rustang Moderator |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Rekka tagaluugil on tõenäoliselt vettejuhi näo jälg :-O |
01.12.2005 at 16:07 |
|
rrrr |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: Tim: peale rootsist tagasi tulekut näiteks tundus siin see liiklus nagu hullumaja...nüüd hakkan juba vaikselt harjuma.
Sama siin peale Soomest tulekut sadamast ülemisteni jõudmiseni olid juba närvid läbi.
Samas, kui seda loevad lugupeetud rekkamehed, siis palun hakake kasutama tagumisi udutulesid, sest lumiste teeoludega ei ole eriti lõbus musta kogu alles auto ninaees avastada. Sama kehtib ka kõikide teiste liiklejate suhtes. Meil põlevad udutuled tavaliselt neil kes sinust mööda sõidavad aga mitte neil kes aeglaselt nina vastu tuultklaasi liiklevad. Saksas oli veel see hea asi, et ees pidurdav auto lülitas ka ohutuled sisse kui liikumise kiirus kordi aeglasemaks muutus. Näiteks teeremont.
Mis veel nädalavahetusel Soomes Kuusamos käies esialgu häirivalt silma hakkas oli see, et kaugtulede pealt lähituledele lülitavad põhjanaabrid ümber võrdlemisi hilja. Eestis vastupidiselt juba kilomeetri kauguselt hakatakse sinule vilgutama, et tuled ära kustutaksid ja pimedas sõidaksid.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
01.12.2005 at 17:00 |
|
Madlobster |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
täna narvast tulles selline tore juhus meie autojuhtidega, et hakkan siis 60 sõitvast sõiduautost ja rekkast mööda sõitma, saan sõiduautost mööda annab rekka vasakut suunda et vastu tuleb üritan siis tagasi oma ritta naasta sõiduautoga sõitev tölla aga arvas et ta on nii kõva mees et ei lase mind oma ritta st tema ja rekka vahele. pidurdasin siis lögas vänderdades nii palju maha, et sain jeeli jeeli tölla taha. Linnavahel veel saan aru kui mõni on ästi isake ja kunagi ei lase teistel rivistuda aga maanteel sellist idiootsust korraldada. lp autojuht 278 TEB kui kuidagi peks see inf sinuni jõudma siis ausõna tõmban sul pea otsast. Infoks veel nii palju et lp töllal polnudki plaanis rekkast mööduda, uinus vaikselt seal taga kordagi möödasõidu soovi näitmata. |
01.12.2005 at 22:24 |
|
olevtoom |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: rrrr:Samas..., siis palun hakake kasutama tagumisi udutulesid, sest lumiste teeoludega ei ole eriti lõbus musta kogu alles auto ninaees avastada. Sama kehtib ka kõikide teiste liiklejate suhtes.
Lugupeetud kaasliiklejad, ÄRGE JUMALAPÄRAST seda nõu kuulda võtke. Ei ole võimalik mingit rõvedamat tulede väärkasutust välja mõelda kui selge või poolselge pimeda ilmaga tagumiste udulaternate kütmine. Ja, rrrr, kui Sa pole oma esilaternate valguses suuteline eesliikuvat veoautot avastama, siis lihtsalt sõidad oma tuledest mööda. Võta üks tellis gaasipedaalilt ära.
Muide, Saksamaal on tagumise udulaterna kasutamine lubatud ainult tiheda udu korral. Ja sama udu korral on keelatud sõita kiiremini kui 50 km/h. Tegel't võiks teha elektroonilise vidina, mis tagumise udutule sisselülitamisel piirabki kiiruse 50 peale...
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
01.12.2005 at 22:35 |
|
Madlobster |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: olevtoom: quote: rrrr:Samas..., siis palun hakake kasutama tagumisi udutulesid, sest lumiste teeoludega ei ole eriti lõbus musta kogu alles auto ninaees avastada. Sama kehtib ka kõikide teiste liiklejate suhtes.
Lugupeetud kaasliiklejad, ÄRGE JUMALAPÄRAST seda nõu kuulda võtke. Ei ole võimalik mingit rõvedamat tulede väärkasutust välja mõelda kui selge või poolselge pimeda ilmaga tagumiste udulaternate kütmine. Ja, rrrr, kui Sa pole oma esilaternate valguses suuteline eesliikuvat veoautot avastama, siis lihtsalt sõidad oma tuledest mööda. Võta üks tellis gaasipedaalilt ära.
Muide, Saksamaal on tagumise udulaterna kasutamine lubatud ainult tiheda udu korral. Ja sama udu korral on keelatud sõita kiiremini kui 50 km/h. Tegel't võiks teha elektroonilise vidina, mis tagumise udutule sisselülitamisel piirabki kiiruse 50 peale...
täiesti nõus. Enam värdjalikumat tuld pole olemas kui tagumine udutuli.
|
01.12.2005 at 22:38 |
|
Tim |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
ega esimesed ka paremad pole |
01.12.2005 at 22:48 |
|
peep Moderator |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Tagumiste udutuleda väärkasutus on ebameeldiv küll aga konkreetsel juhul ei näe küll põhjust emotsionaalseteks üleskutseteks. Piisab kui rrrr'i algne tekst tähelepanelikult läbi lugeda. Muidugi, see on nagu netisuhtlemise elunorm, et ei loeta vaid ainult kirjutatakse aga tasub vähemalt üritada. Ehk lumiste teeoludega on tagumiste udutulede kasutamine vägagi ok ja turvalisust parandav. Ikka vahel juhtub, et ise tuled kiirelt ja mõni asi venib aeglaselt ning kehva nähtavuse korral (lumepilv rekka taga lumesajus) võib pidurdamisega kiireks minna, eriti kui kohtumine toimub kurvis. |
01.12.2005 at 22:55 |
Last edited 01.12.2005 at 22:56 by peep (Moderator)
|
ervin |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: Tim: ega esimesed ka paremad pole
täiesti nõus. eriti sellised, mis on valesti reguleeritud, ehk siis pimestavad. |
01.12.2005 at 22:59 |
|
smr |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Sekundeerin peebule
smr@eelmisest nädalavahetusest positiivsed kogemused |
01.12.2005 at 23:01 |
|
olevtoom |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: peep: Tagumiste udutuleda väärkasutus on ebameeldiv küll aga konkreetsel juhul ei näe küll põhjust emotsionaalseteks üleskutseteks. Piisab kui rrrr'i algne tekst tähelepanelikult läbi lugeda.
Ma lugesin kõnealuse teksti üsna tähelepanelikult läbi, enne kui kirjutasin. Kordan: kui te ei suuda enda ees samas suunas liikuvat veoautot oma tulede abiga avastada, siis sõidate oma tuledest mööda. Asendage nüüd sama, kiirusega ehk 60-70 km/h teie eest ära sõitev rekka jalakäijaga, kes liigub 5 km/h teie poole, ja mõelge üks kord veel. (Jalakäijatel udutulesid tavaliselt pole).
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
01.12.2005 at 23:12 |
|
ReyMan |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Aga jalakäijal peab olema helkur, kui pole on tema süüdi.
Kui on kehv ilm, siis tuleb sõita teeoludele sobivama kiirusega ja rekkad teha ka nähtavaks, sest neid on tõesti halvasti näha, kuna neil taga tuled ka tavaliselt soppased ja seega väga hämarad (udutuled vist ei aitaks tõesti). Ja kui jakakäijal oleks natukenegi nutti kehva ilmaga välja minnes võtaks ta taskulambi ka kaasa. |
01.12.2005 at 23:19 |
|
peep Moderator |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Sihipärasel kasutamisel suurendavad tagumised udutuled liiklusohutust, see on fakt mida mina ja ilmselt ka paljud teised on omal nahal kogenud. Loomulikult mõjuvad liiklusohutusele veel paljud muud tegurid aga siin kehtib reegel, et iga pisiasi aitab ja võib ära hoida õnnetuse.
BTW. ma ei hakka momendil numbreid otsima aga oli vist nii, et hea nähtavuse korral pimedas 90 kmh sõitev auto ei suuda pooltulede nägemisulatuses peatuda ehk reaalelus on tuledest möödasõitmine pigem reegel kui erand. Pakun, et tihedas lumesajus sõidurajal olev jalakäija aetakse 99% tõenäosusega alla. |
01.12.2005 at 23:36 |
Last edited 01.12.2005 at 23:42 by peep (Moderator)
|
rrrr |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Veel on meie liiklejatel üks paha komme sõita eesõitva auto sabas ja nii moodustada maanteedele kolonne. Sellised grupi sõidud aga muudavad ohtlikud möödasõidud veelgi riskantsemateks. Eriti veel, kui seal sattub olema mõni Madlobster-i poolt kirjeldatu.
Tagumine udutuli muutub häirivaks just grupisõidu armastajatele. Soovitus hoia pikivahet või sõida võimalusel mööda. Vastutuleva auto tuledesse ära kunagi vaata vaid hoia pilk paremal teeservas.
Liiklemine on nagu meeskonnatöö kus kõik peavad ühtemoodi mõtlema ja tegutsema. Samas sageli ohtlike olukordi põhjustavatest kihutajatest ei ole vähem ohtlikud aeglased (loe venijad) sõitjad.
Suuremates riikides Soomes, Rootsis, Saksas kus olen tuhandeid km oma autoga läbinud on liiklus sujuv. Maanteedel on kiirus lubatud+ km/h ja on võimalik autopiloodiga sõita. Itaalia kus kõrval sõidetud on juba teine temperament. Seal käib signaali laskmine ette, kui soov reastuda, siis koos suunatulega ka törts signaali tuli lasta. Jalakäiat vöötraja juures seismas nähes lasti igaksjuhuks signaali, et see teele ei astuks.
Jälakäiatest veel niipalju, et Soomes olles sai ka jalksi linnas liigutud, siis huvi pärast hakkasin jälgima sealseid vöötradu ja selgus, et alles kolmas auto laseb üle tee. See tundus päris reegel seal olevat.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
02.12.2005 at 00:32 |
|
jjanno |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Tere
quote: olevtoom:Ma lugesin kõnealuse teksti üsna tähelepanelikult läbi, enne kui kirjutasin. Kordan: kui te ei suuda enda ees samas suunas liikuvat veoautot oma tulede abiga avastada, siis sõidate oma tuledest mööda. Asendage nüüd sama, kiirusega ehk 60-70 km/h teie eest ära sõitev rekka jalakäijaga, kes liigub 5 km/h teie poole, ja mõelge üks kord veel. (Jalakäijatel udutulesid tavaliselt pole).
Kui teeolud on tõesti nii kehvad, et kiirust tuleb oluliselt vähendada, siis olen mina õnnelik igasuguse eest tuleva info kohta. Kui kehva nähtavusega hakkab eessõitja tagumine udutuli segama, siis saab ju alati pikivahet suurendada. Tihedas udus kaob tuli üsna kiirelt. Ma arvan, et siinkirjutajad ikka kujutavad ette, mis asi on tihe udu ning milline on igapäevane traditsiooniline uduloor.
Eesti võib küll pisike olla, kuid tiheda udu korral muutub ka lihtlabane Tartu - Tallinn ots 5 tunniliseks. Eessõitja tuled on sellisel puhul väga abiks.
jJanno |
02.12.2005 at 07:10 |
|
Jansa |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
siin mõni nädal tagasi kuskilt lugesin v rääkis keegi tark raadiost, pole oluline hetkel, et eraldusribaga maanteel pole vaja vastutulijat nähes kaugtulesid maha võtta. Et tee laiuse tõttu need tegelt ei pimesta, aga endal ohutum. Ma kohe testima. Sõitsin ääsmäeni kaugtuledega, eesliikujaid oli ka vähe õnneks, vastutulijaid-katsealuseid küllaga Muidugi enamus algul vilgutas ja siis, karistuseks, lahvas omad prosed mulle 'silma', aga minu arust oli spetsil küll õigus olnud- oma sõidusuunda jälgides polnud erilist häda vastutulijate tuledest.
Üritasin tegelt tee käänakuid kah jälgida ikka, et minu vihud kaasliiklejate trajektooriga ei lõikuks.
See kauguse hindamine pimedas ongi vast üks asju, mida väga paljud ei jaga ning nahaalsus kipub neid paljusid just siis maha jätma, kui oleks tarvis meelekindlalt veel mitusada meetrit kaugtuledega uhada, nagu rrrr soome näite varal ülalpool kirjeldas. |
02.12.2005 at 16:36 |
|
ats |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Villu Vane rääkis ka kunagi, et pole vaja maha võtta. No Maardu kandis seda ei teinudki, miski auto SEISIS teisel pool ja vilgutas. Ca 4 öösel. Kuna mind tema tuled ei pimestanud, siis enda omi ka maha ei võtnud - natukese aja pärast oli disko seljataga ja uuriti, et miks ma tulesid maha ei võtnud ja lasti puhuda
Aga muidu soovitatakse küll vaadata enda teepeenart ja mitte teise auto tulesid ja vahetada alles siis kui mõlema auto lähituled vahepealse ala ära katavad, et ikka suhteliselt lähedalt alles tuleb kaugtuled maha võtta - mitte jah nagu eestis 1km kauguselt hakatakse vilgutama.
|
02.12.2005 at 17:49 |
|
krss |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Olge jah ettevaatlikud, sest jää peale pandud sool võib teha tee ikka eriti libedaks, mis ei andesta enam mingeid juhtimisvigasid. Eile suutis naine oma vastostetud autoga "lavastada" SELLISE pildi... Õnneks jäime kõik terveks ja öö otsa kangutamist, ning täna sõidab ka auto |
02.12.2005 at 18:23 |
|
Madlobster |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
quote: ats:
Aga muidu soovitatakse küll vaadata enda teepeenart ja mitte teise auto tulesid ja vahetada alles siis kui mõlema auto lähituled vahepealse ala ära katavad, et ikka suhteliselt lähedalt alles tuleb kaugtuled maha võtta - mitte jah nagu eestis 1km kauguselt hakatakse vilgutama.
Reeglina hakatakse vilgutama ikkagi siis kui vastutulevad tuled häirima hakkavad. Tihti on raske hinnata kui kaugel vastutulev auto on ja tihti peale isegi kähku tuled ümber lükanud ja siis saad aru et vastutulev on ikka väga kaugel. Siis lükkan suured jälle põlema ja vastutulija mõtleb et ma vilgutan talle ning võtab kähku oma tuled maha.
|
02.12.2005 at 19:41 |
|
ull17 |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Olen juba ammu tahtnud kirjutada teemal udutulede kasutamine, aga pole aega saanud. Kuna selles teemas on just jutt udutulede kasutamisest, siis vast paras hetk(kuigi algusteemast mööda, sorry).
Meie liikluskultuuris on kahjuks tavaks saanud norm, et kõik tuled, mis on ette topitud peavad millegipärast põlema. Vastutulev lülitab kaugtuled ümber lähituledeks, aga udutuled jätab põlema....miks?
Kas olen ma ise ebapädev, aga minu teada tohib udutulesid kasutada vaid udu korral.
Udutulede valgusvihk on ju kitsas ning lai spekter.
Ja mida annab ilma uduta sõites udutuli juurde? Mulle tundub, et mitte midagi vaid pimestab vastutulijat!
Siinjuures küsikski udutulega sõitjalt (kui on neid siin), tema versooni ja vaatenurka antud asja kohta!
|
03.12.2005 at 17:51 |
|
Taurus_93 |
Teed on libedad, ärge palun kihutage!
Udukad tänapäeva autol teepinda küll ei valgusta. Vähemalt mitte Audi A6, Chrysler 300M, Peugeot 406, MB e-klass. Proovinud, vaadanud.
____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6 |
03.12.2005 at 18:16 |
|
|