Poster |
Message |
dodge |
BE kategooria?
Probleem selles, et politsei andmetel ei tohi ma juhtida autot koos kerghaagisega, kui nende registrimass kokku on üle 3500 kg? Oman B ja C kategooria juhiluba.http://www.ark.ee/atp/?id=273 siit selgub, et võin C kategooria lubadega sõita
autoga, mille täismass on üle 3500 kg pluss veel kerghaagis?
Sel juhul on ju autorongi registrimass kuni 7500 + 750 kg?
Et siis kuni 8250 kg on OK, samas 3100 + 750 kg ei tohi?
Ehk keegi oskab seletada? |
20.12.2005 at 13:18 |
|
Astro SS |
BE kategooria?
Peaks vist nii olema : b-kat auto täismass kuni 3500 ja lisaks kerghaagis täismassiga kuni 750kg
Endal pole veel kordagi sellise kombinatsiooniga probleeme olnud (lubadeks ainult B-kat )
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
20.12.2005 at 13:27 |
|
margus61 |
BE kategooria?
Ma loen ARKi lehelt ka välja nii, et B-kati auto koos kerghaagisega on ikkagi B-kati sõiduk, mida võib loomulikult juhtida B-kati lubadega.
Varematel aegadel, kui mul auto+haagis ülinapilt B-definitsiooni alla mahtus ja BE tegemata oli, tassisin alati Liikluseeskirja kaasas. Ja tubli politseinik, kelle vaimse potentsiaaliga on kõigevägevam siiski veidi koonerdanud, saab sündmuskohalt lahkumata viia oma nägemuse seadusest kooskõlla seaduseandja omaga, enne kui aktsiaid asub emiteerima. |
20.12.2005 at 13:52 |
|
Saemees |
BE kategooria?
Samas ise küsisin kah ARK-ist järgi ja nende jutu järgi auto + haagis=3500kg+(ehk siis täismassid) eeldab jah BE katti, mis muidugi väga tobe. (Ckatist pole antud juhul mingit kasu) Meie miilitsad kuulu järgi aga peedivad mõnuga.
____________________________
Dodge RAM 1500 '10
Cadillac CTS '08
Bobcat S175 |
20.12.2005 at 14:06 |
|
rustang Moderator |
BE kategooria?
Seadusest: B-juhiloaga tohib juhtida -
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
BE -
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg
Autorong on autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsioon.
Lisaks peab vajadusel vaatama piduriteta haagise suurimat lubatavat registrimassi vedava auto teh. passist. |
20.12.2005 at 14:27 |
|
sten666 |
BE kategooria?
Veel üks küsimus minu poolt:
ARK i andmetel võib juhtida B kat lubadega ka R kat ratastraktorit. Kui traktoril on haagis järel kas siis peab ikkagi mingi E kat ka olema ?. Või on traktorite/liikurmasinate puhul mingid omad nõksud?
|
20.12.2005 at 14:42 |
|
Cardo |
BE kategooria?
Palju see E kat maksma läheb, oleks isegi huvitatud selle omandamisest, autokoolide kodulehed suht napisõnalised selle kohapealt. |
20.12.2005 at 14:47 |
|
margus61 |
BE kategooria?
quote: Cardo: Palju see E kat maksma läheb...
Ma tegin 3...4 aastat tagasi, siis oli eelarve koos ARKi eksamitega miski 4...5 kilo, kui mälu ei peta. Käisin Haja autokoolis Pärnu mnt. viadukti kõrval Tallinnas.
Iseenesest on ühelt poolt tobe, teiselt poolt päris naljakas elukogemus, kui oled 25 aastat pea iga päev nii käruga kui ilma käruta ringi nühkinud, autosid ehitanud/lappinud ja muud pulli teinud. Ja siis pistetakse uuesti koolipinki, tutvustatakse auto ehituse üldisi ja tööpõhimõtteid ning liikluseeskirju ja -seadusi. Muidugi käib asja juurde õppesõit platsil ja kui õpilane on saavutanud piisava vilumuse, usaldatakse isegi rooli taha Tallinna vaiksematel tänavatel tipptundidevälisel ajal... Elagu AS EV. |
20.12.2005 at 15:14 |
|
Raxo |
BE kategooria?
quote: Cardo: Palju see E kat maksma läheb, oleks isegi huvitatud selle omandamisest, autokoolide kodulehed suht napisõnalised selle kohapealt.
Kui ma eelmine aasta Rakveres C-kategooriat tegin, maksid nii C- kui E-kat. 4500.- tükk (kool ainult).
____________________________
'00 Silverado
'10 Grand Voyager 3,8 V6 |
20.12.2005 at 15:28 |
Last edited 20.12.2005 at 15:28 by Raxo
|
ltcv8 |
BE kategooria?
Mina käisin 2 aastat tagasi E-kati tegemas,siis maksis koos kooliga+ARK eksamid=4 300eek. |
20.12.2005 at 15:51 |
|
tfr |
BE kategooria?
quote: margus61:Iseenesest on ühelt poolt tobe, teiselt poolt päris naljakas elukogemus, kui oled 25 aastat pea iga päev nii käruga kui ilma käruta ringi nühkinud, autosid ehitanud/lappinud ja muud pulli teinud. Ja siis pistetakse uuesti koolipinki, tutvustatakse auto ehituse üldisi ja tööpõhimõtteid ning liikluseeskirju ja -seadusi.
Kui ma ise uurisin, siis räägiti jah, et teoorias tuleb uuesti istuda ja toodi põhjuseks, et kui B-kat kunagi 10 aastat tagasi tehtud, siis kindlasti on pool LE-d meelest läinud ja teine pool vahepeal muutunud.
Paraku aga ei suutnud nad mulle ühtegi mõistlikku põhjendust tuua sellele, miks ma ei saaks käia ühe korra teooriavärskenduskursusel ja siis õppesõitu teha ja korraga juurde teha BE ja C, vaid pean sellisel juhul kaks korda järjest teooriatundides pinki nühkima. |
20.12.2005 at 17:44 |
|
Cardo |
BE kategooria?
ühesõnaga hakkab nu....z pihta ?
odavam on ma ei teagi mida teha....
kas teooriaeksam ka tuleb teha ?? |
21.12.2005 at 00:01 |
Last edited 21.12.2005 at 00:03 by Cardo
|
jungle |
BE kategooria?
quote: sten666: Veel üks küsimus minu poolt:
ARK i andmetel võib juhtida B kat lubadega ka R kat ratastraktorit. Kui traktoril on haagis järel kas siis peab ikkagi mingi E kat ka olema ?. Või on traktorite/liikurmasinate puhul mingid omad nõksud?
Astusin hiljaaegu ühest autokoolist läbi ja lasin ennast harida nii traktorite, kui E-kat'i koha pealt.
Räägiti, et plaanitakse muudatust, mis keelab B ja C kat'ga traktori juhtimise - hakatakse T ja R kat'i nõudma. Jama aga selles, et Tartu kandist ma ei ole leidnud kohta, kus neid lube teha saaks. EPA's küll keegi pakkus võimalust, kuid tolle kohta on ainult negatiivset tagasisidet olnud.
Traktor+haagis kohta räägiti niipalju, et eraldi E-kat'i ei nõuta. Samas ei tohi töötada traktoriga, kui R või T kat'i ei ole - ehk pead politseile selgeks tegema, et oma lõbuks vead 10t vilja näiteks.
E-kat'i koha pealt tehti selgeks, et B peale ei ole mõtet teha, eriti kui tulevikus plaanis C'd teha. B'le tehtud E ei luba sõita CE'd nõudva masinaga, kui C peale BE'd tehtud. Ise lähen seda teed, et teen C ja siis E. CE'd ei saa teha enne, kui C päris käes. Ja CE on ülim E - võib sõita ka DE'ga.
Jungle@ei ole pidanud veel politseid veenma ..
____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD |
21.12.2005 at 00:49 |
|
dodge |
BE kategooria?
Ikka ei anna rahu, et C-ga võib kerghaagist vedada ilma 3500 registrimassi piiranguta.
Ja seda sõidukiga,
MIS EI OLE D KATEGOORIA SÕIDUK! |
21.12.2005 at 02:54 |
|
margus61 |
BE kategooria?
quote: dodge: ... ilma 3500 registrimassi piiranguta.
Ma ajan ikka oma joru ja arvan, et politseinik on eksinud, kui ta on 3500 kg registrimassi piirangust pajatanud KERGHAAGISE puhul.
Nimelt haagis ja kerghaagis on kaks ise asja LE seisukohalt. Vist oli põhimõistete lahtiseletuses ka kirjas.
B-kategooria sõiduki definitsioonis sinu toodud ARKi lehel on ülemises lahtris selgelt kirjas, et B-kati sõiduk on: "auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ...; sama auto koos KERGHAAGISEGA". Ei mingit auto+KERGHAAGIS registrimassi piirangut siinkohal. Seadusesilm pole seda matsu lahti jaganud ja on rakendanud B-kati alumises lahtris olevat auto+HAAGISE kohta käivat registrimassi piirangut 3500 kg.
Seega mina saan küll LE-st nii aru, et kui 3500 kilose registrimassiga B-kati autole panna sappa KERGHAAGIS, mis on niigi max 750 kg registrimassiga, saame tulemuseks ikkagi B-kati sõiduki. Registrimasside summa tuleb max 3500+750=4250 ja peaks olema B-lubadega legaalselt juhitav. Siit edasi on BE, C (kui on KERGHAAGIS veoka sabas) või CE lube vaja.
Nt. 760 kg registrimassiga käru on juba HAAGIS, rakendub alumise lahtri piirang 3500 kg ja ette mahub max 2740 kg registrimassiga auto, et olek B-kati sõiduk.
Palun parandage, kui kellelgi on teistsugune tõlgendus. Eks see värk on üsna segane, tahaks dodgele abiks olla ja selguseni jõuda. Aluseks peaks olema ikkagi seadus, aga mitte see, mida üks või teine võimuesindaja ütleb. |
21.12.2005 at 10:00 |
|
tfr |
BE kategooria?
quote: jungle: E-kat'i koha pealt tehti selgeks, et B peale ei ole mõtet teha, eriti kui tulevikus plaanis C'd teha. B'le tehtud E ei luba sõita CE'd nõudva masinaga, kui C peale BE'd tehtud. Ise lähen seda teed, et teen C ja siis E. CE'd ei saa teha enne, kui C päris käes. Ja CE on ülim E - võib sõita ka DE'ga.
E peaks ikka kõigile kattidele eraldi käima. Vähemalt olen ma näinud "täislube", kus kategooriana kirjas ABECEDE. |
21.12.2005 at 10:47 |
|
ltcv8 |
BE kategooria?
Jutt jumala õige,minu on ka BE,CE |
21.12.2005 at 11:19 |
|
epsum |
BE kategooria?
Aga CE annab õiguse sõita ka BE'ga - ehk siis maksma pead ikka ühe eest, lubadele lüüakse ainult 2 kategooriat.
|
21.12.2005 at 11:41 |
|
dodge |
BE kategooria?
Tänud, asi selge. Kerghaagis ei kuulu E kategooria alla. Aamen. |
21.12.2005 at 13:41 |
|
riisiveski |
BE kategooria?
margus61 jutt õige.
Samas E lube tegema asudes on nii, et õppides BE autorongiga saad C kat olemasolul vaid BEC, kui aga sõidad CE autorongiga, saad BECE. Ning kui on olemas ka D, siis sellele E saab vaid CE kati olemasolul.
Karmo@BECE
PS. tfr - täiuslikum rida on ABECEDE+TR
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
21.12.2005 at 13:58 |
|
elwood |
BE kategooria?
quote: täiuslikum rida on ABECEDE+TR
saaks lisada ka veel trolli ja trammi. |
21.12.2005 at 14:47 |
|
ReyMan |
BE kategooria?
quote: elwood: quote: täiuslikum rida on ABECEDE+TR
saaks lisada ka veel trolli ja trammi.
mida veel.... allveelaev, kosmosesüstik...
milleks seda kõikke vaja kui ise ei kasutaks neid kõikki enamus inimesi |
21.12.2005 at 22:35 |
|
valts |
BE kategooria?
Usa lubadel on s6iduauto E kategooria Any non-commercial vehicle with less than 26,001 lbs |
21.12.2005 at 22:39 |
|
Milman |
BE kategooria?
[/b]quote: margus61:
Ja tubli politseinik, kelle vaimse potentsiaaliga on kõigevägevam siiski veidi koonerdanud, saab sündmuskohalt lahkumata viia oma nägemuse seadusest kooskõlla seaduseandja omaga, enne kui aktsiaid asub emiteerima.
....lõpphea....:o)))
|
22.12.2005 at 00:53 |
|
Servolett |
BE kategooria?
Kunagi Soome NSV-s elanuna tean pajatada, et ka seal leiutati 90.aastatel BE-juhiluba. Kuigi seda infi ei levitatud, liikus suust suhu, oli nn. üleminekuajal mingi n kuu jooksul võimalik B luba lihtsalt vahetada BE vastu. Marssisin minagi nimismehe kontorisse, tere-palun-mulle-BE. Ole-hyvä-täida-blankett. Mõnikümmend marka riigilõivu, paari nädala pärast BE taskus. Aga pärast seda,kui see niisama-vahetusaeg täis tiksus, saab ka Põderlandis BE-luba ainult autokooli kaudu. |
24.12.2005 at 12:08 |
|