Poster |
Message |
BENBEN |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
Nii mõneski dragi videos on näha olnud avariid peale finišijoone ületamist(põhjanaabrite juureski). Võibolla on keegi uurinud seda asja, milles probla? Ehk siis justkui blokeeruksid veorattad ja tagumine ots tahab mööda minna. On see sõitja viga, või tehnika viga?
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee |
29.12.2005 at 17:39 |
|
Andrus BHRA |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
See võib olla nii tehnika kui ka sõitja viga. Peale finišijoont on ju auto kiirus kõige suurem, kõikide pöörlevate detailide kiirus on kõige suurem, kogu "kompotti" mõjutavad finišijoonel kõige suuremad jõud. Olgem ausad, ega enamus autodest ei ole selliste kiiruste jaoks ka projekteeritud(disainitud). Enamustel tekib finišijoone piirkonnas "hõljuki" efekt, ehk ei jätku enam downforce'i. Kahjuks pole enamustel aga peal dataloggerit, et seda tuvastada ja viga parandada. Teine oluline moment on see, et peale finišijoont lastakse gaasipedaal vabaks ja auto pidurdab ju sisuliselt vastu "õhuseina" ja lisaks sellel hetkel ( kui vedu ära kaob) muutub auto tagaosa "kergeks"- tulemuseks ongi see, et tagasild tahab "mööda sõita". Sellepärast tuleb ka pidurdusvarjud "täiskäigu" ajal lahti lasta.
Tehnika poole pealt on kõige olulisemad igasugu loksud, eriti tagasilla kinnituses, mis teatavasti veo lõppedes tahab ju muuta oma asendit ja seega ka sõidusuunda! |
29.12.2005 at 18:39 |
|
BlueStang |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
OT, aga seda videot vaadates tekkis küsimus
http://www.weekend.ee/?lk_id=30&pg=&key=&page=1&pilv=&id=533
Kas auto ringrajal õhkutõusmise põhjustab teisel liiga "tagumikus" sõit ja seetõttu downforce kadumine või on miski muu põhjuseks? Hea oleks enne järgmist Saugat teada saada |
21.01.2007 at 13:53 |
|
matukas |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
Ära Sina oma auto pärast muretse.
Täiesti aerodünaamiline probleem koosmõjus raja kõrgusprofiiliga.
BTW: Tegu oli siis Yannick Dalmase poolt juhitud Porsche GT1-98 masinaga.
Seda tüüpi masinatel on ennegi lennuomadusi täheldatud
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
21.01.2007 at 14:29 |
1 edit. Last edited 21.01.2007 at 14:35 by matukas
|
BlueStang |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
quote: matukas: Ära Sina oma auto pärast muretse.
Täiesti aerodünaamiline probleem koosmõjus raja kõrgusprofiiliga.
pigem siis ikka teatud "tihendi" probleem
|
21.01.2007 at 14:31 |
|
matukas |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
drafting over a rise oleks see tegelik põhjus. Merc-idel oli ka sama probleem
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
21.01.2007 at 14:37 |
1 edit. Last edited 21.01.2007 at 14:38 by matukas
|
partel |
Avarii kiirendusrajal peale finišit?
Kiirendusautodel tuleb tagurpidisaltosid ikka ette, esiotsal kaalu vähe ja kui natuke tuule alla võtab, siis...
Pidurvarju puhul on tähtis, et kinnituspunkti kõrgus oleks sama raskuskeskme kõrgusega. Liiga madalal - tõstab tagaotsa, liiga kõrgel - tõstab esiotsa.
____________________________
_ |
21.01.2007 at 15:49 |
|