Poster |
Message |
kw107 |
Mootori vahetus?
Tere kõigile ja head uut aastat! Oman autot Vauxhall Chevette Hatchback aastast 1976. Originaal mootoriks 1256 ccm ja mingi 40 kW (vist). Tõstsin vahele mootori 2.9 V6 (Ford) 107 kW. Nüüd siis dokumentidega probleem. Kuidas legaliseerida antud liikurit. Saatsin siia ka e-maili ja sain vastu hunniku teemasi, mille ka läbi lugesin (tänud saatjale). Sellega seoses tekkis paar küsimust. Lubati ka väike teema teha, niiet siin ta on.
1: ARK-s on lubatud mootori vahetusel teljekoormust suurendada kuni 10% (see suht vähe). Aga auto tootja on kerele trükkinud max esisilla raskuse. Kui seal on märgitud 600 kg siis ei tohiks ju ARK-il midagi öelda olla?
2: Mootori töömaht? Mis jama nad sellega seoses ajavad. Töömaht ei ütle mootori kohta midagi. Ta ei tee autot kiiremaks, ei suurenda heitgaase, ei suurenda esisilla raskust, põhimõtteliselt isegi pöördemoment ei olene sellest. Mis värk sellega siis üldse on?
3: Mootori võimsust on lubatud tõsta kuni 30%. Vauxhallist on veel paar võimsamat versiooni mudeli tähisega HS ja HSR. HSR on varustatud 2.3 R4 mootoriga millel on võimsust 160+ hobujõudu. Ma ei küündi oma V6 sinna ligilähedalegi. Mootor istub nii ilusti, et ei pidanud mitte midagi ümber lõikuma. Käigukasti kinnitus on ka täiesti omal kohal ja originaal juppidega. Mootori kinnitusi on lubatud ümber teha ja need on ainukesed mis on ka tehtud. Kapotti pidi ka vähe tõstma, sest muidu ei mahtund ära.
Paar sõna siis ARK-lt endalt:
Asendusmootorina on lubatud paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Näiteks toodetakse Opel Astrat 9 erineva mootoriga, millest 3 on diiselmootorid.
Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb lähtuda järgmistest nõuetest.
1. Asendusmootori näitajad ei tohi originaalmootorist erineda rohkem kui:
- mootori võimsus > 30%,
- mootori töömaht > 20%,
- mootori mass > 10%;
2. Asendusmootori paigaldamiseks ei tohi sõiduki kerele või raamile teha sisselõikeid, muuta võib ainult mootori kinnitusdetailide ehitust;
3. Keskkonna saastamine heitgaasidega ei tohi suureneda.
Seda vaadates jääb minu probleemiks töömaht? ja mass. |
05.01.2006 at 11:03 |
|
Maik |
Mootori vahetus?
Ei saanud nüüd aru : kas probleem on ülevaatusest läbi saamisest või auto arki arvele saamisest? Eeldusel,et auto on arvel, võiksid ju hämaral teel saadud üv-sega ikkagi sõita - omal riisikol muidugi. EV seadused on ju kõigil jalus... lätti arvele ?
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.01.2006 at 11:17 |
Last edited 05.01.2006 at 12:06 by Maik
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Üritan ikka autot legaliseerida selle mootoriga, tahaks teda siis arvele võtta. Ei soovi omada valel teel tehtud ülevaatust. Ja seda läti arvele võtmise värki olen juba mõelnud, kui seal võib, siis oleks inimest kaasa vaja kes on niimoodi juba enne teinud või teab seda arvele võtmise värki.
Valel teel läbitud ülevaatusega on sellised probleemid ka veel, et kui politsei kinni peab ja häält kahtlaseks peab ning kapotti vaatab, siis võib sealt suur jama tulla. |
05.01.2006 at 11:26 |
|
tfr |
Mootori vahetus?
No see 10/20/30 reegel on seadusesse raiutud ja sellest Sa ripsmete volksutamisega mööda ei pääse. Ainsaks õlekõrreks on see, et see deviatsioon on lubatud võimsaimast sellele mudelile paigaldatud mootorist, mitte sellest, mis Sinu autol tehasest peal oli.
Ehk siis, kui Seda Vauxhalli on tehtud ka 2.5-liitrise mootoriga, oled mäel. Kui ei, siis - tough luck. |
05.01.2006 at 11:31 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Et siis nagu on lootust v? Krt kui saaks kellegi targemaga jutule, et seal ARK-s ära käia ja tehnoosakonnaga rääkida. |
05.01.2006 at 11:35 |
|
Fog |
Mootori vahetus?
Ma ei tea fordi mootoritest eriti midagi, kuid imho oli ka pisem v6 neil olemas mis pea samasugune välja nägi? 2.3 oli vist mahuks.
Eeldusel et eelnev on õige:
uuri välja palju on sinu opeli raskeim mootor(alati pole see võimsaim). võimsaim, ja suurim(cid).
Nüüd vaata kas fordi 2.3 v6 mahub piiridesse. Kui mahub, siis natuke mootori tähise kallal keevituse ja muude asjadega, ning legaalselt registrisse fordi 2.3 v6'na. Nendel ei tee enam keegi vahet.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.01.2006 at 11:36 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Originaal mootor on näiteks üleni malm ja on tõsiselt raske. Sama raske kui fordi 2.0 V6 (tõstes tundub). Esi telje raskust vaatasin ülevaatuse paberi pealt ja seal oli 492 kg. See on siis vist koos ülevaatajaga endaga. Taga sild on 421 kg. Ma võin ju originaali koos kastiga ära kaaluda ja V6 koos kastiga ära kaaluda.
See 10% on siis esitelje kaalust, jah? 10% 492-st on 42,9 kg. See teeb kokku siis 541,2 kg. Nii palju võib siis esitelje koormus suurem olla.
Mida tähendab IMHO? (algajate värk) |
05.01.2006 at 11:42 |
|
Fog |
Mootori vahetus?
quote: kw107: Mida tähendab IMHO? (algajate värk)
In My Humble Opinion - Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.01.2006 at 11:55 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Krt, auto kaotab niimoodi oma juhitavuse. Esisild niipalju raskem. Samas ei ole mingit vajadust kihutamise jaoks. |
05.01.2006 at 12:01 |
|
wax |
Mootori vahetus?
quote: Fog: Ma ei tea fordi mootoritest eriti midagi, kuid imho oli ka pisem v6 neil olemas mis pea samasugune välja nägi? 2.3 oli vist mahuks.
Fordi V6 2.3 näeb välja nagu 2.0 V6.
2.9 tunneb iga ARK vana kohe ära.
|
05.01.2006 at 12:07 |
Last edited 05.01.2006 at 12:07 by wax
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Mootori töömahust nii palju, et võimsaim mudel on 2279 ccm ja 20% suurem sellest on ainult 2734 ccm. Nüüd on ikka selle töömahuga jama.
Samas tundub, et Eesti teatud seadustest on võimalik ka kuidagi mööda minna.
Kui ma panen hetkeks sellise mootori vahele, mis vastab kõigile nõuetele ja saan dokumendid korda. Siis vahetan uuesti veel võimsama vastu, mis eelmise mootori näitude järgi uuesti piiridesse jääb. Kahtlane küll, aga siiski. |
05.01.2006 at 12:11 |
|
426 |
Mootori vahetus?
Hangi omale siis Fordi 2.4 V6 (vist oli). Tulemused enam-vähem samad kui mootor korralik on.
____________________________
Kevad tuleb!!! Minge garaaži! |
05.01.2006 at 12:15 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Alguses oli mul aiste vahel 2.0 V6, aga see jäi seistes lahjaks (seistes!!!). Sellel oli karpa, veepump ja jagaja puudu. Nende jubinate raha eest sain põhimõtteliselt komplektse 2.9 Scorpa, ainult sildasi polnud all ning maksis 1500 eeku.
OT:
Vale mootoriga tuleb igasuguseid huvitavaid asju meelde. Kord sai golf 1 ülevaatusel käidud nii et paberites 1,1 ja peal 1,6. Vanad ei saanud aru, mis siis et üks mootor ette poole kaldu ja teine tahapoole.
EDIT: Kas saab keegi veel aidata, on kellelgi kogemusi, on kellelgi kunagi aega koos minuga minna ARK tehnoosakonda sellel teemal jahuma. Kõik abi oodatud. |
05.01.2006 at 12:20 |
|
41Degree |
Mootori vahetus?
quote: kw107: Alguses oli mul aiste vahel 2.0 V6, aga see jäi seistes lahjaks (seistes!!!)...
Vabandan ette, aga head inimesed, harige natuke noort ja rumalat: kuda mõista, et mootor jääb seistes lahjaks? |
05.01.2006 at 12:49 |
|
epsum |
Mootori vahetus?
No aga 2.7l alla mahub ju täpselt ära seesamunegi fordi 2.4V6 mootor mida ka osadele scorpadele peale pandi. Ja vähemasti mina (pole ka miski fordispetsialist) ei suuda eristada 2.4 mootorit ja 2.9 mootorit .. ehk siis teed arki avalduse mootorivahetuseks aga paned kirja 2.4 mootori - ja ongi kõik.
|
05.01.2006 at 12:54 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
To 41Degree
See rohkem naljaga pooleks öeldud. Tavalisel 2 liitrisel mootoril ei ole tõesti millegagi hõisata, pöördemomenti ka ei ole eriti. Ja kuna suurema mootori sain ikka väga odavalt, siis ei hakanudki selle peale enam mõtlema.
Kas 2.4 on õhumõõturitega v? 2.9 igatahes pole. Teen väikse uuringu mõlema mootori kohta ja siis vaatab edasi. |
05.01.2006 at 13:04 |
|
kadjakas |
Mootori vahetus?
Waxi jutu täienduseks: Fordi V6 2.0 näeb välja nagu 2.3, mis omakorda on äravahetamiseni sarnane 2.8-ga.
Nii et |
05.01.2006 at 13:09 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Nii et 2.0, 2.3 ja 2.8 on täiesti sarnased. Minu enda teadmiste kohaselt on 2.0 ja 2.3 isegi samas plokis. |
05.01.2006 at 13:30 |
|
anryo |
Mootori vahetus?
Jah. Plokk ja isegi kaaned on samad. Vahe oli vist vaid kolvikäigus. Mul oli kunagi V6 Taunus. Küll 2.0
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
05.01.2006 at 13:47 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Kuidas seal lätis ümberehitatud autosi siis arvele võetakse? Huvitav millised nõudmised on seal? Kuidas ülevaatusel käima hakata kui auto seal arvel? |
05.01.2006 at 14:32 |
|
raimo_r |
Mootori vahetus?
quote: kw107:
Samas tundub, et Eesti teatud seadustest on võimalik ka kuidagi mööda minna.
Kui ma panen hetkeks sellise mootori vahele, mis vastab kõigile nõuetele ja saan dokumendid korda. Siis vahetan uuesti veel võimsama vastu, mis eelmise mootori näitude järgi uuesti piiridesse jääb. Kahtlane küll, aga siiski.
nalja teed ?
Asendusmootori näitajad ei tohi originaalmootorist erineda rohkem kui ...
ehk mitte sellest mida sina juba sinna peale pannud olen vaid tehaseliselt paigaldatud suurimast/võimsamast/raskemast mootorist
Ahjaa, kust ARK need mootorite kaalud peaks võtma ? Ma usun, et nad ei viitsi sellega väga palju vaeva näha. ARK kasutab põhiliselt Autodatat vist ja mina mootorite kaale sealt leidnud veel ei ole.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
05.01.2006 at 17:24 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Esisilla raskus tuleb nähtavale kõige paremini ülevaatusel. Muidugi juhul kui nad passi vastava märke teevad.
EDIT: Uurisin vähe "maad". Selgus, et ainuke vahe mis tavamodifikatsiooni ja HSR-i vahel on, on manta tagasild koos piduritega ja kahe pikivarda asemel on neli. Krt otsimise käigus tuleb igasugu huvitavaid asju veel nähtavale. Nimelt HSR on hoopis 250 hj. Infi sain www.chevettes.com lehelt. Need fanaatikud räägivad seal, et HSR on "maailma" parim tagaveoline. Mina igatahes olen oma auto üle nüüd natuke uhkem |
05.01.2006 at 18:30 |
|
Maik |
Mootori vahetus?
quote: kw107: Esisilla raskus tuleb nähtavale kõige paremini ülevaatusel. Muidugi juhul kui nad passi vastava märke teevad.
Käi siis sellistest kohtades kus raskust ei mõõdeta, ntx tartus.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.01.2006 at 18:35 |
|
kw107 |
Mootori vahetus?
Viljandis ka selline koht. Autobaas. Isegi pidurdus jõu näidik on veel seieriga, mehaaniline vist. |
05.01.2006 at 19:33 |
|
Jarmo |
Mootori vahetus?
quote: kw107: Nii et 2.0, 2.3 ja 2.8 on täiesti sarnased. Minu enda teadmiste kohaselt on 2.0 ja 2.3 isegi samas plokis.
Scorpio 2.9 on ju pritsega ja ei näe kohe kindlasti 2.0 ja 2.3 moodi välja. Vanemad suurema töömahuga Fordi V6-d (3.0 näiteks ja 2.6) see eest peaksid olema küll väljast sarnased 2.0 ja 2.3-ga.
Edit: ennetades küsimust 2.6-e kohta, siis selliseid oli ennemuistsel ajal Taunustel peal. Ehk mõndadel muudel ka, kuid ma lihtsalt Taunuse kohta tean.
____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint |
05.01.2006 at 21:59 |
Last edited 05.01.2006 at 22:01 by Jarmo
|