Poster |
Message |
tfr |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Ardo Kalda
Ardo.Kalda@aripaev.ee
Aivar Hundimägi
Aivar.Hundimagi@aripaev.ee
Eestis ootab autoparklates ja müügikohtades ligi kolmkümmend USAst toodud luksusautot. Need sõidukid tulevad müüki kohe, kui majandusminister -Edgar Savisaar allkirjastab määruse, millega kaotatakse USAst imporditud autodele kehtiv müügipiirang.
Määrus jõustub tõenäoliselt veebruaris ning selle tulemusena võivad Eestis langeda luksusautode hinnad enam kui kümme protsenti. Uus eelnõu kaotab keelu tuua mujalt regioonidest Eestisse -autosid, millel on Euroopa mudel olemas.
Muudatuse vastu on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL), mis koondab Eestis ametlikke automüüjaid. AMTELi juhi Jaak Uudla väitel tekitab uus määrus tarbijates segadust, sest USAst imporditud sõidukitele ei laiene tehase garantiitingimused.
Premium Motors Grupi nõukogu esimehe Jürgen Vesteri väitel satuvad suurima löögi alla Saksa automargid. Euroopas on need autod märgatavalt kallimad ja vahe tema arvutuste kohaselt on 5-17%. Hinnavahe suurus oleneb automargist, odavamate markide puhul on hinnavahe väiksem.
Näiteks Porsche Cayenne Turbo maksab USAs sama palju kui meil odavam variant Cayenne S. Ameerikas on Mercedese M klassi luksusmaastur samuti umbes 10 protsenti odavam. Samas on niigi odavama hinna eest USAs müüdavad Porsche Cayenne ja ka M klassi Mercedes parema varustusega, võrreldes Euroopa mudelitega.
Üks mudel, mis pärast määruse jõustumist Eesti turul surve alla satub, on Chrysler Voyager. Palju võib kannatada Chrysler 300C, mille Ameerika teisikut ehk Dodge Magnumit praegu veel Eestis registreerida ei saa. Konkurents tiheneb ka Lexuse müüjate vahel, sest tõenäoliselt hakatakse Eesti turule USAst tooma maastureid RX330, LX ja GX. Nimetatud automargid hakkavad siin turul isegi pärast Euroopa Liidu kümneprotsendise maksu tasumist maksma märgatavalt vähem, kui on kohalike diilerite praegused hinnad.
Jürgen Vesteri sõnul on tal andmeid ligi 30 sõiduki kohta, mis juba praegu Eesti parklates uue määruse jõustumist ootavad. Palju räägitakse Eestis ka suurest hulgast sõidukitest, mis ootavad Ameerikas uue määruse jõustumist, et need siis sealt Eestisse müüki tuua saaks.
Vesteri hinnangul võib esialgu suurimaks kannatajaks olla Porsche ametlik esindaja, sest Cayenne on populaarne mudel ja Ameerikast tulnud autod on odavamad ja võivad Eestis selle mudeli müügiga tegeleva firma müüginäitajad alla viia.
Andrus Lint Porschede müügiga tegelevast Baltijas Sporta Auto Eesti filiaalist ütles, et keeruline on momendil uue määruse mõju hinnata. Ta oli aga päri, et konkurents tiheneb ja USAst imporditud autod võivad kuni veerandi nende klientidest ära tõmmata.
Näiteks võib maastur Porche Cayenne’i puhul USAs hind olla 30 protsenti madalam kui Eestis. 1,5 miljoni kroonise auto puhul on 30% juba suur hinnavõit ja seetõttu uus määrus kohalikku autoturgu kindlasti mõjutab.
Lint lisas, et USAst toodud luksusautodele ei laiene tehase ametliku esindaja poolt pakutavad tehase garantiitingimused ja on kliente, kes eelistavad seetõttu osta auto ametlikust esindusest. Teisalt on hinnavõit suur ja luksusautode ostjate majanduslik seis hea. Seetõttu võivad nad eelistada tehase garantiita sõidukit, sest probleemide korral suudavad nad remondi enda taskust kinni maksta.
"Väikese põntsu see määrus senistele müüjatele ikka paneb," lausus Lint. Teisalt aga suureneb klientidel valikuvõimalus ning Eestisse on nüüd võimalik tuua ka selliseid -autosid, mida siin varem ei saanud müüa.
Siiski ei saa mainimata jätta seda, et autotootjad ise on asunud oma Euroopa edasimüüjaid kaitsma. Jürgen Vesteri sõnade kohaselt on Ameerikas määratud kindlad diilerid, kes võivad ekspordiks müüa. Neid oli kunagi 30-40, kuid tänaseks on neid alles vaid 5-6. Autotootjad teevad kõik selleks, et USAst oleks võimalikult raske autosid kätte saada.
Andrus Lint lausus, et autotootjad võivad sekkuda siis, kui USAst hakatakse autosid tooma suurel hulgal. Kui aga vahendajad hoiavad madalat joont, siis tõenäoliselt ei hakata ka USAs nende tegevust piirama.
Uue määruse väljatöötamisega tegelenud majandusministeeriumi ametnik Priit Vene ütles, et uue määruse iseloomustamiseks sobib väljend - kirik keset küla. AMTEL soovis jätkata konservatiivselt ja oli piirangute leevendamise vastu. USA -autode impordist huvitatud ettevõtjad soovisid aga veelgi liberaalsemat lähenemist.
Vene ei osanud hinnata uue korra mõju kohalikule autoturule. "Selge on see, et tarbijale lisandub valikuvõimalusi. Kindlasti on selliseid tarbijaid, kes soovivad sõita eksklusiivsete autodega ja nende jaoks valik suureneb," rääkis ta.
Uus autode tüübikinnituse eeskiri toob kaasa kaks olulist muudatust
Uus eelnõu muudab ära hetkel kehtiva majandus- ja kommunikatsiooniministri 12. märtsi 2004. aasta määruse nr 44 "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri". Kaks olulist muutust on esiteks sõidukitüübi perekond, mis tahetakse kaotada, ja teiseks üksiksõiduki tüübikinnitus, mis on vajalik Euroopas tüübikinnitust mitteomava sõiduki arvele võtmiseks. ARK tehnoosakonna juhataja Andres Soots selgitab: "Sõidukitüübi perekonnad kaotatakse, kuid testid jäävad. See tähendab, et iga üksiksõiduki arvele saamiseks on teste vaja teha."
Küsimusele, miks meil sellist seadusemuudatust vaja on, vastab Andres Soots: "Me ei ole autotootja maa, meil ei ole turgu, mida kaitsta. Autode toomise kord läheb lihtsamaks sellega, et kaob sõidukitüübi perekond. Kõikvõimalikud liiklusohutuse jaoks vajalikud nõuded ju ikkagi jäävad."
Uue määruse jõustumine võib turule tuua palju uusi üksiküritajaid. Kindlasti tasub ostmisel ettevaatlik olla sellega, kas autol siin regioonis garantii kehtib või mitte ja kas seda siin üldse arvele saab. Nagu Andres Sootski, manitseb Premium Motors Grupi nõukogu esimees Jürgen Vester inimesi ettevaatusele, sest võib küll juhtuda, et saadakse kuskilt odavalt auto, aga seda Eestis arvele ei saa, kuna ta ei lähe testidest läbi. Uuena on -autod tehtud eri regioonide jaoks ja eri regioonides on erinevad nõuded. Vester mainib, et enne, kui keegi hakkab midagi endale tooma, võiks internetist auto VIN-koodi järgi uurida, kuhu regiooni auto tehtud on ja kas ta üldse saab kunagi testidest läbi. Muidu jääbki -auto mõnda Eesti sadamasse nukralt ootele.
Eestis arvele võtmiseks tuleb USAst toodud sõiduk testida
Enne Eestis registreerimist tuleb USAst toodud autole teha testid. Eestis neid teste praegu teha ei saa.
Uus protsess USAst auto toomise puhul näeks välja nii, et tuuakse auto, mis vastab praegu kehtivale sõidukitüübi perekonna mõistele ehk millel on Euroopa mudel olemas. Paberid, mis on antud sõidukile tehtud erinevate testide kohta ARKs juba olemas, ei kehti USA mudeli kohta seni, kuni tootja või ELi poolt aktsepteeritud sertifitseerija pole kinnitanud, et testi tulemused on samad mõlemal mudelil.
Toodud autole peab tegema testid, mis kinnitavad auto vastavust Euroopas ja Eestis esitatavatele nõuetele. Eestis neid teste veel teha ei saa ja lähim koht selleks on Soome. Premium Motors Grupp ASi nõukogu esimehe Jürgen Vesteri sõnul on keskmiselt testide maksumuseks 3000 eurot. Siiski nendib mees ka seda, et hind kõigub erinevate mudelite puhul päris palju.
Hoopis teine lugu on kasutatud autodega, mis tarvitades ikka kuluvad. Asi nimelt selles, et kõikvõimalikud näitajad langevad ja testide läbimine on veelgi küsitavam.
Kogu loo teine pool on, mis juhtub selle määruse jõustumisel Eesti autoturul. Kõik osapooled nendivad, et puudutab see küsimus ju tegelikult kasutatud autosid ja uusi kallemaid sõidukeid. Viimaseid sel põhjusel, et näiteks USAs on turg märksa tihedam ja suurema konkurentsiga ja seega autod odavamad ja paremini varustatud. Juhtuda võib see, et üksiküritajad hakkavad Ameerikast autosid tooma ja neid siin müüma. Nii lihtne see siiski pole, nimelt peab autol olema tüübikinnitus ja garantii. Siin tulevad mängu jälle erinevad regioonid, sest mitmetel automarkidel on garantiid regioonipõhised. Näiteks Toyota, Lexus, Nissan ja Infinity annavad oma autodele garantii regioonis, mille tarvis nad toodetud on, ehk kui auto on tehtud Ameerika turu jaoks, siis kehtib garantii seal, ja kui -auto on tehtud Euroopa jaoks, siis kehtib garantii Euroopas. Tõsi on küll see, et näiteks Daimler Chrysleri autodel on ülemaailmne garantii, kuid Toomas Kreek Silberautost nendib, et USAst toodud autodele ei laiene Eestis Mobilo Life’i mobiilsusgarantii.
Kui auto on pärit teiselt mandrilt, võib juhtuda see, et omanikust läheb mööda ka täna tavaliseks muutunud tagasikutsumine. Üllar Taniberg Viking Motorsi juhatuse esimees selgitab: "Kuna tootja teab, kuhu turule on üks või teine mudel vastava kerenumbriga müüdud, siis teavitab ta esindusi, milliseid -autosid tuleks ülevaatusele kutsuda. Selle käigus teeb esindus vajalikud muudatused ja kliendi jaoks ei ole see mure, samuti ei maksa see kliendile midagi. Kui auto on omal käel toodud Ameerikast, siis tehasel ei ole aimugi, et see auto asub kusagil mujal. Teinekord võib mõnigi tagasikutse olla tõsise iseloomuga, kui räägime piduri- või roolimehhanismidest."
AMTEL ei taha uut määrust
Eelnõu koostamise jooksul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ühendust võtnud ka Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liiduga, et teada saada tema seisukoht uue eelnõu kohta.
Kahes ministeeriumile kirjutatud kirjas väljendab AMTEL oma seisukohta, olles selgelt muudatuste vastu.
AMTELi juhatuse esimees Jaak Uudla kirjutab esimeses kirjas: "Leiame, et juhul kui samasse sõidukitüübi perekonda kuuluvatele sõidukitele on juba omistatud Eestis riiklik tüübikinnitus, puudub igasugune vajadus nende impordiks väljastpoolt Euroopa Liitu." Samuti nenditakse kirjas ministeeriumile seda, et võimaluse loomine teistele turgudele (USA, Venemaa, Austraalia, Hiina, India) mõeldud sõidukite turustamiseks Eestis mõjub negatiivselt nii tarbija huvidele kui ka keskkonnale ja liiklusohutusele.
Määruse muutus võib Uudla sõnul müügile mõjuda küll. Siiski nendib ta, et mõjusid võib näha enamjaolt kallimate autode segmendis, mida Ameerikast tasub tuua. Alla poolt miljonit maksvate autode segmendis Jaak Uudla muutusi ei karda, sest neid tema arvates eriti tooma ei hakata. |
06.01.2006 at 04:11 |
Last edited 06.01.2006 at 04:12 by tfr
|
Stealth |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
No... näis, mis siis veebruaris toimuma hakkab. Igatahes positiivne uudis Hoidkem siis pöidlaid et asi õnnestuks
|
06.01.2006 at 04:55 |
|
426 |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
quote: Nimetatud automargid hakkavad siin turul isegi pärast Euroopa Liidu kümneprotsendise maksu tasumist maksma märgatavalt vähem, kui on kohalike diilerite praegused hinnad.
Millele see 10% veel laieneb? Ega ometi vanematele masinatele. Või olen ma valesti aru saanud?
quote: Me ei ole autotootja maa, meil ei ole turgu, mida kaitsta
Kus nende ajud varem olid
quote: Hoopis teine lugu on kasutatud autodega, mis tarvitades ikka kuluvad. Asi nimelt selles, et kõikvõimalikud näitajad langevad ja testide läbimine on veelgi küsitavam.
Kas mul jälle paranoia või keeratakse nende testidega meile, vanemate masinate austajaile (loe: vaestematele), jälle üks vinku?
quote: Alla poolt miljonit maksvate autode segmendis Jaak Uudla muutusi ei karda, sest neid tema arvates eriti tooma ei hakata.
Naiivitar
Aga põhimõtteliselt jääb seis ikka enam-vähem samaks?
Kui tahan näiteks Ford F-650 tuua siis üksiktüübikinnitust vaja ei ole aga testid (see 3000 euri) tuleb läbida, mis pole vist eriti kindel. Et auto a la mõõtmed on nii ja naa ning muud asjad.
Ja hinnale ka 10% otsa
(paluks mitte seda näidet siin kommenteerida loomulikult)
Mina vaatan seda uudist igatahes suurte eelarvamustega.
Porsche, Mersu jne ostjatele vist tõesti hea uudis... who cares
____________________________
Kevad tuleb!!! Minge garaaži! |
06.01.2006 at 05:51 |
|
mr. RocknRoll |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Näiliselt on vabad käed või kirik keset küla nagu mainis. Tekstist jääb mulje, et kohalikud püüavad kaitsta rohkem EU turule toodetavaid EU autosi USA turule toodetud autode mersud, lexused jne. eest. Eks ta paras turu solkimine ole aga
äri on äri. Mis toimub Dodge Chevy jne. meil muidu mitteesinevate mudelite/markidega, ei muutu sisuliselt midagi. Kõik testid ja toimingud jäävad samaks. Ametnikel hea öelda-näe, lasime rihma lõdvemaks.
____________________________
44269 |
06.01.2006 at 09:25 |
Last edited 06.01.2006 at 09:25 by mr. RocknRoll
|
peep Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Kui nii läheb, siis peaks Eesti impordireeglid olema umbes vastavad sellele mis kehtib Saksas, UK's vms. kohas. |
06.01.2006 at 10:33 |
|
JmKorraldaja |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
sry, ma ei saa sellest artiklist muhvigi aru. ümmargune jutt.
sisuliselt muutub nagu midagi heaks,
kuid löppsöna vötab asja kokku täpselt samamoodi, nagu see täna on.
ei näe mingit vahet, ning ei saa siis ka aru, et kui pole vahet, miks siis emtel selle vastu on.
kummaline.
: ) samas tahaks teada, kuidas on nüüd see usast toodud auto ohtlikum liiklusohutusele, kui kuuri alt välja aetud ja kokku klöpsitud sierra vöi senator. ülevaatused jäävad ju ka neile kehtima. pigem arvan, et usa prügimäelt toodud nn nende "ront" on ka siin ikka tösiselt paremas tehn.korras, kui sama aasta söidukid eestis.
____________________________
- sm jaamakorraldaja - |
06.01.2006 at 10:59 |
|
Messer |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Suhteliselt möttetu uudis.
Muutused seadustesse ja need hakkavad möjutama yle milli maksvate autode exporti Eestisse?
Keda see peaks puudutama, usa-autode huvilisi, kes ostavad yle milli maksva auto? Kes need veel on? Millised need autod on?
Kohalikul turul on tösiseid probleeme myya juba yle saja tuhande maksvat usakat
Möttetu sahmimine teemal, minu arust isiklikult.
____________________________
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_293
Dodge Dart Swinger`73
Rebel by nature |
06.01.2006 at 11:00 |
|
Mällo |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
10% on tollimaksumäär, mis kehtib Euroopa Liidu suhtes nn kolmandast riigist imporditud sõiduautole. St USAst autot tuues ei pääse sellest 10% maksmisest mitte kuidagi. Lihtsalt nüüd räägitakse võimalusest importida neid sõidukeid, mida varem ei saanud. |
06.01.2006 at 11:17 |
|
peep Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Kui te nüüd uuesti loeksite, siis ehk märkaksite, et jutt ei ole ainult USA tootjate autodest vaid kõikide maailma autotootjate USA turule toodetud autodest. Näiteks, Mercedes, BMW, Audi, Lexus, jne.-jne.
Usa auto huviliste jaoks muutub vaid niipalju, et saab sisse tuua uusi usakaid millistest on euroversioonid olemas, n. Chrysler 300 C. Mina isiklikult näen positiivsena vaid võimalust importida nüüdsest Corvette'i odavamalt kui neid meie salongis müüakse. Teine eelis on, et avaneb võimalus sisse tuua SRT mudeleid, nagu Neon ja Viper aga ka 300 C. |
06.01.2006 at 11:19 |
|
PlyVal64 |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
See määrus puudutav valusalt väga paljusid automüüjaid.
loomulikult ei hakka ükski väikeauto müüja ennast vaevama 3000EUR+transa maksva testimisega aga 300+K maksvate autode puhul hakkab see raudselt toimima. Kui võtta, et jämedalt maksab too testimine 60K krooni ja 10% tollimaksu veel 30K, siis 90K on küll selline piir, millega saab ülirikkaliku varustusega USA-versiooni müüa siin plangu euroversiooniga samas hinnas. Igaüks võib ju ise USA hindasid vaadata.
Siiani olid sama mudeliperekonna USA-versioonid keelatud. Näiteks nii ei saanud tuua 300C USA vendasid Dodgesid, USA Viperit ja Vettet, USA Poschesid ja Ferrarisid, Mersusid, Bemme, Audisid jne jne. Nüüd saab. Kuna enamjaolt neil autodel muud vahet peale varustuse ei ole, siis miks peaks ka väga edukas inimene maksma lihtsalt lambist mõned sajad tuhanded niisama? Küll sellised tegelased juba oskavad raha lugeda. Kindlasti ei saa see Eesti turul väga otsustava tagajärjega seaduseparanduseks, sest kallite autode müük ei määra peaaegu midagi turul, kuid see annab inimestele õiguse valida. Just õiguse, mida me siingi oleme kogu aeg rõhutanud. Kui ikkagi inimene TAHAB sõita just USA-versiooniga, siis on tal see võimalus. Siiani ei olnud, mis oli inimese vaba valiku põhimõtte rikkumine. |
06.01.2006 at 11:19 |
|
426 |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
quote: Uuena on -autod tehtud eri regioonide jaoks ja eri regioonides on erinevad nõuded. Vester mainib, et enne, kui keegi hakkab midagi endale tooma, võiks internetist auto VIN-koodi järgi uurida, kuhu regiooni auto tehtud on ja kas ta üldse saab kunagi testidest läbi. Muidu jääbki auto mõnda Eesti sadamasse nukralt ootele.
Neid mida varem ei saanud? Seda lõiku lugedes jääb küll mulje, et si**gi ei muutu. Niiet seis on ikkagi suht sama.
Järjekordne keerutamine.
Ja sellest ma ka aru ei saanud kas see üksiksõiduki tüübikinnituse punk siis eemaldatakse või käis see ainult selle "perekonna" kohta?
Mulle tundub, et siin artiklis toodud punktid lähevad kohati vastuollu.
Ehk olen ka valesti aru saanud.
Appi. Kas tõesti riigisepad midagi konkreetset välja mõelda ei taha/saa/suuda/oska?
Turu kaitse...möga! Eestis on ikka kohutavalt suur turg küll (võrreldes ülejäänud Euroopaga). Ikka tahetakse viimast võtta.
Kolime Eesti Californiasse ja elame häppili ever äfter.
Ei viitsi rohkem selle rumaluse peale mõelda aga õli on tulle valatud juba.
Edit: minu arvamused keskenduvad siis USA autodele.
____________________________
Kevad tuleb!!! Minge garaaži! |
06.01.2006 at 11:21 |
Last edited 06.01.2006 at 11:24 by 426
|
urmas |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Lugesin ka huviga selle artikli läbi.
Kokkuvõtlikult:
- maksud jäävad alles
- testid jäävad alles
- testimise vanusepiirangust mitte sõnagi
- USA spetsifikatsiooniga auto saab arvele ka siis kui on olemas vastav EU spetsiga auto
- USA-autehase garantii kadumise jutt on järjekordne kuki-muki
See on kohaliku diileri õnnetus, et USA-st tulnud Porse Kajenn maksab vähem, kui kohalik. Ei maksa siis üritada ühes maailma nurgas rasvasemat suppi keeta. Autoturule tuleb üritajaid juurde. Oluliselt pilt ei muutu.
|
06.01.2006 at 11:24 |
|
wagoneer |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Minuarust igati positiivne muudatus. Nagu eelpoolgi mainitud annab see muudatus inimesele kellel on piisavalt raha uue/pruugitud auto soetamiseks/liisimiseks valikut juurde just USA turule tehtud autode näol. Hetkel ju seda ei saa teha kui olemas eurjoopa versioon(perekond) antud autost. Võrreldes varustusi leiab mikist sellist varustust autodelt mida eurjoopa inimene meile tehtud autodest ei leia kunagi või peab selle eest maksma utoopilise summa lisana.
Wagoneer@sellise valiku lisandumisega igati rahul
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
06.01.2006 at 11:35 |
|
japanspeed |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Huvitav on see enesekindlus automüüjatel, et alla poole milli autosid ei hakata tooma
Kõige kallim Toyota Tacoma on mingi 25 000 $. Honda Ridgeline truck on 27 000.
On küll valed margid selle foorumi jaoks kuid täitsa õiged minu jaoks |
06.01.2006 at 11:46 |
|
tfr |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
quote: japanspeed: Huvitav on see enesekindlus automüüjatel, et alla poole milli autosid ei hakata tooma
Kõige kallim Toyota Tacoma on mingi 25 000 $. Honda Ridgeline truck on 27 000.
On küll valed margid selle foorumi jaoks kuid täitsa õiged minu jaoks
Millisel hetkel seda poolt milli loetakse?
$25000 USAs + ~$2k toomine = $27000 = 350k
Tollimaks 10% = +35k = 385k
Käibemaks 18% = +69k = 454k
Testid 3k EUR = +47k = 501k
Sinna juurde esmane arvelevõtmine, Soomeskäik ja kõik muud kulud. Kui ise ei aja, siis Premium Motors & Co võtavad ka oma protsendi, ehk ka $25k auto on siin juba üle 500k. |
06.01.2006 at 11:52 |
|
PlyVal64 |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Tfr, see 25K USD on ju nn letihind. Kõik sõltub suhetest ja teoreetiliselt saab diiler sellise masina kätte 20K doltsiga. Muidugi, on autosid, mida pole kunagi mõtet hakata sealt tooma. Kuid näiteks väikesed 4WD kastikad küll: meil saadaval ainult diislid ja vähegi arvestatava varustusega Nissan maksab juba 600K ja rohkemgi. Sama raha eest saad juba kätte Nissan Titan V8
No ja siis kõik need Lexused, Mersud ja muud autod.
Võtame kasvõi tolle Mersu ML 350. Eestis on baashind 763 460. Selle eest saad rooli ja rattad. Ja kolmeharulise tähemärgi. Vähegi varustusega masina hind on 900K. Samasugune maksab letis USAs 45K USD ehk 585K aga on juba sarnases varustuses meil 850K maksvaga. Selline saadakse USAst kätte 40K eest ja müüakse siin juba pädeva kasumiga koos maha 750K eest. 100K on ikkagi väga suur raha, sest olgem ausad, absoluutselt igalt poolt on kuulda, et Silberist tuleb peale ostmist nii või teisiti väga kaugele hoida. Ja kõige kurvem on see, et nii väidavad väga austatud kodanikud, kes teps mitte mingid remondiluksepad või niisama autopeded ei ole.
Vast kõige rahulikumalt võib ennast tunda Lexus, sest nende müügi- ja teeninduskultuur on saanud ainult kiita. Kuid just see absurdsuseni küündiv hind võib margitruud kodanikku panna uut autot ostma mitte ametliku maaletooja, vaid mõne suvalise automüüja käest.
Edit: no ja näiteks unelmate massin CL65 AMG maksab meil letis 3,2 milli, USAs letis 2,34 milli. 0,9 milli vahe ... no andke andeks |
06.01.2006 at 12:49 |
Last edited 06.01.2006 at 13:29 by PlyVal64
|
vvt |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Uute autode äris juhtub mis?
Naiivsed inimesed....
USA turule valmistatavate/USA hindadega uute autode siia ametlikku toomist ei hakka toimuma. Punkt. Autotootja keelab lihtsalt selle ära ja kui mõni mees keelust kinni ei pea, siis lõpetatakse tema diilerileping.
Üle maailma müüdavate mudelite valik ja hinnapoliitika pannakse paika tehase, mitte suvalise kohaliku diileri poolt. Ja Eesti suuruse väiketuru pärast ei hakka sega keegi muutma.
See iseenesest ei välista, et mõni mees ostab eraisikuna mõned uued autod ja müüb siin, aga massimüüki ei tule.
Ja et osa autosid on USA-s poole odavamad kui siin, ei tule mitte kohalike diilerite ahnusest, vaid autotehase hinnapoliitikast diilerile ning muudest margiga seotud kuludest (nt teenindus, diagnostika, kirjandus, koolitus jne). Ei ole mõtet võrrelda Corvette hinda 0,5M elanikuga USA linnas ja siin. Nende autode müügivahe on vähemalt 10 korda ka. Paljud inimesed ei kujuta endale vist ette, millised kulutusi tegi nt Viking, et Corvettet ametlikult müüa?
Kokkuvõttes on tehas huvitatud sellest, et ta oleks oma turupiirkonnas esindatud tugevate maaletoojatega, kes suudavad lahendada ka muid küsimusi peale auto mahamüümise. Ja loota, et Eesti-suguse mikroturu pärast keegi erandeid teeb, on naiivne. Vastupidist nimetatakse turu solkimiseks ja seda ükski autotehas tegema ei hakka.
300K väikekesklassi USA turule mõeldud mudeleid siia massiliselt esinduste kaudu ei tule, sest nad ei konkureeri siin. Parimaks näiteks on nt Neon - no kumba müüakse rohkem, kas plankvarustusega eurot/japsi või täislisedega Neoni? Automüüjad teavad seda väga hästi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.01.2006 at 13:02 |
Last edited 06.01.2006 at 13:04 by vvt
|
Vanaisa Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
vvt - minu arusaamise järgi see ongi ju asja idu, et kes tahab, saab selle auto kas või Edeku-Pisikese kaudu tuua - selles osas ju vabadust küll ja veel.
Pole mõtet arutleda suurte toomise numbrite üle, meie turg ei tarbi nii palju usakaid, et see äriliselt väga tasuv oleks.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.01.2006 at 13:14 |
|
vvt |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Selge, selge, ma pidasin silmas rohkem Ply märkust nende euroopa masinate kohta.
Samas on selge see, et kui taoline tegevus muutub piisavalt arvukaks, siis hakkavad tehased takistusi tekitama.
Ükskikeksemplaride osas pole ilmselt mõtet piiranguid teha, sest autotehaste huve see ei kahjusta märkimisväärselt ning kohalikku liiklusohutust ka mitte.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.01.2006 at 13:34 |
|
Vanaisa Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Jep, nii ta on.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.01.2006 at 13:36 |
|
bastion |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
tere,
väheke jääb nüüd arusaamatuks. koguaeg üks usa-usa-usa. aga kui ma tahan jaapanist-austraaliast auto tuua, millel on rool paremal pool.
kuidas siis nende masinatega lood on , kas saab neid arvele kui roolimehhanismid on vasakule tõstetud ja kõik testid on läbitud postiivselt.
ühesõnaga selle artikli point on see et kaob ära see 01.01.98 piirang ning kui on erinevale mandrile toodetud sama autot siis sõltumata vinkoodist on peale testide läbimist positiivselt võimalik arvele saada? |
06.01.2006 at 13:49 |
|
Vanaisa Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
parandage, kui eksin aga minu teada vale poole rooliga autot ei saa arvele, olgu ta kas või otse Brüsselist toodud.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.01.2006 at 13:54 |
|
vvt |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Ümberasuja auto ning postisõiduk on erandid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.01.2006 at 13:58 |
|
peep Moderator |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
bastion, artikli point ei ole see, et 01.01.98 piir kaob ära - selles osas jääb kõik samamoodi. Point on, et laieneb nende autode ring, mida tuua saab.
Teoreetiliselt ei näe probleemi ka muude mandrite autode toomisel peale rooli õigele poolele viimist aga minu mäletamist mööda peavad tuled-klaasid-turvaseadmed olema setifitseeritud kas E või DOT standardi järgi. Ma ei mäleta, kas Japsi sisestandardeid (oli vist JIS?) ka tunnustatakse ? Igatahes n. Vene või India siseturu autosid, millel pole eelkirjeldatud sertifitseeringuid ja/või katalüsaatoreid, ei saa ikkagi tuua. |
06.01.2006 at 14:01 |
|
vvt |
Äripäev: Ameerika turule toodetud uued autod tulevad Eestisse
Õige-parempoolse rooliga auto näitab parempoolses liikluses vastutulejale tulesid näkku ka E-tähistuse olemasolul...põhimõtteliselt pole siis vahet, kas USA või E-laternad ees...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.01.2006 at 14:06 |
Last edited 06.01.2006 at 14:07 by vvt
|
|