Poster |
Message |
kadjakas |
Auto soojaks enne sõitu?
Lugesin miskist tehnika-ajakirjast autot eelsoojendavast sisteemist, mis lühidalt töötas nii: Vajutad toast puldinuppu, mispeale auto läheb käima, kuid uksed suletuks jäävad. Pärast läehed välja, vajutad teist nuppu ja kobid sooja autosse. Kui keegi enne teise nupu vajutamist kakkuma läheb, suretab mootori välja ja lükkab immod-signad-viled peale.
Vähe sellest, et ei suuda leida toda ajakirja, ei leia ka ühtegi paigaldajat netist. Juhm vist.
Sõnaga- kas keegi teab sellisest värgist midagi, parem veel, kui paigaldajani juhatab. |
10.01.2006 at 12:48 |
|
Vanaisa Moderator |
Auto soojaks enne sõitu?
Sellised seadmed meil liikunud minuarust juba aastat 4...5
On nii eraldi seadmeid, kui ka signalisatsiooniga kokku ehitatuid.
http://www.autoalarm.ee/index.php?enginestart
http://www.svalarmid.ee/web/?id=12&keel=ee
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
10.01.2006 at 12:56 |
|
Maik |
Auto soojaks enne sõitu?
Ei tea kas seda enginestarti camarole ka annaks paigaldada ? Lisakanalit otseselt nagu ei ole. Küll aga on kõrvalistuja poolse ukse avamine nagu 2x nupuvajutusega. Ehk annaks seda ümber teha,et 2 kordse vajutuse peale paneb mootori käima ja uksed teeb 1 korraga lahti (kas keegi eestis on teinud nii?). Pagasniku avamise nupu alt saaks ka lisakanali võtta teoreetiliselt...
abiks asi talvel. Suvel eriti vaja poleks.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
10.01.2006 at 13:05 |
|
kadjakas |
Auto soojaks enne sõitu?
Tänud!
Kuratlikult rõve on iga neetud päev veeta pool tundi hambaid plagistades. Lõppegu see sado-maso! |
10.01.2006 at 13:05 |
|
PlyVal64 |
Auto soojaks enne sõitu?
Map nüüd tea, kas keegi on veel sellest kirjutanud aga äkki Sa mõtlesid minu kunagist artiklit Autolehes?
See kõige tavalisem Webasto ja Embacher, kui kallitest autonoomsetest süsteemidest rääkida. Odavam ots on Defa elektrilised küttekehad aga need vajavad juhet ja stepslit. Kaugjuhtimine on lihtsalt lisavarustus.
KG Knuttson on Webasto ja Defa diiler, Saksmanni paigaldas vist Redford. Hea süsteemi puhul arvesta 20K väljaminekuga. Mõnus ta ju on aga tasub peale panna vist ainult uuele kallile autole. Paljudel uutel diislitel on lisaahi juba standardis, tuleb vaid pisut elektroonikaga edasi aidata(kaugjuhtimine). Pidid olema diiselBemmidel ja kallimatel rahvaautodel etc küljes. Uued diislid ju ei suuda piisavalt sooja tekitada, sestap see eraldi kuuma õhu tekitamise seade.
Kasutatakse loomulikult veel ka haagissuvilates ning veesõidukites. |
10.01.2006 at 13:13 |
|
kadjakas |
Auto soojaks enne sõitu?
PlyVal64, ei olnud Autolehes, see võis olla Tehnika Maailm või hoopis väljamaa värk. Kui õigesti mäletan, oli tegu leheküljesuuruse reklaamtekstiga.
Su artiklit nagu oleks kah lugenud.. A Webastod ja muud autos põlevad vidinad mulle ei istu. Meenub sovjetiaeg, kui vanad Maz-i all lõket tegid... |
10.01.2006 at 13:25 |
|
rai |
Auto soojaks enne sõitu?
Pigem on need lõkke süsteemid mõistlikumad, esimene süsteem näiteks õuealal keelatud kasutada. Ebersprächer ja Webasto tulevad mõlemad Saksamaalt ühest linnast, tehased lihtsalt piltlikult öeldes "üle tänava". Diisel Chrysler (Grand) Voyager kasutab Webasto toodangut, salongi on muidu peaaegu võimatu soojaks saada. Hind, aga on nendel süsteemidel jah veidi krõbedavõitu, lihtsama komplekti hind alates 15000 kroonist plus paigaldus. |
10.01.2006 at 13:46 |
|
kadjakas |
Auto soojaks enne sõitu?
Rai, mispoolest Webastod on paremad eelkäivitusest? Õuealal kasutamise keeld ilmselt tingitud käigu sisse unustamisest? Sellist jama peaks aitama vältida andurid, mis käiguvalitsa vale asendi fikseerivad. Või... |
10.01.2006 at 13:52 |
|
vkx |
Auto soojaks enne sõitu?
quote: kadjakas: Õuealal kasutamise keeld ilmselt tingitud käigu sisse unustamisest?
See keeld ikka selleks, et ei müristataks ega tossutataks elurajoonis majade vahel ja akende all liiast.
____________________________
Seville STS `02 |
10.01.2006 at 13:56 |
|
kadjakas |
Auto soojaks enne sõitu?
Nu jah, kui mingi taksojuht oma antiikdiiselmersut Õikas pool tundi soendab... |
10.01.2006 at 14:04 |
|
UmmiV6 |
Auto soojaks enne sõitu?
Säästusoojendus:
3x2.5 kummikaabel kuni 5m - hind 70 krooni
Korgiga kummipistik IP67 - 400 krooni <- ise panin tavalise pistiku, nüüd olen paar aastat kasutanud, märja ilmaga on huvitav (siiski ei soovita)
Must pistiku pesa salongi 65 krooni
must või valge 2000w soojapuhur - kuni 300 krooni
Taimer digi võimeline lülitama 16A - 150 krooni
----------------------------------------------------------------
kogu maksumus 985 krooni
oleneb auto ehitusest kuni paar tundi tööd.
Puhur kõrval istuja jalge juurde.
Jälgida üldiseid puhuri ohutus nõudeid.
Ja kõik on korras.
____________________________
Chrysler Newport '74 400 / 727 / 8,25 |
10.01.2006 at 14:12 |
|
riisiveski |
Auto soojaks enne sõitu?
quote: UmmiV6: Säästusoojendus:
/.../
Ja kõik on korras.
Mis moodi see mootorit soojendab?
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
10.01.2006 at 14:21 |
|
kenu |
Auto soojaks enne sõitu?
Kasulikum ikka autu soojaks sõita, läheb palju rutem. Asi nüüd see 10 min jahedas autus istuda.
Eramaja juures võib veel aru saada pooletunnilisest pläristamisest, aga kortermaja juures on see küll kaaskodanike närvidel mängimine, lisaks veel mõttetu bensiinikulu.
Pealegi on õuealal keelatud üle 2 min töötava mootoriga seista. Mootor on mõeldud eelkõige ikka auto liigutamiseks. Külmakartlikud võiks ennast parem karastada, muidu ei saa ilma vatijopeta külmkapi juurde ka minna varsti. |
10.01.2006 at 14:22 |
|
Maik |
Auto soojaks enne sõitu?
Seda varianti saad sa koduõues ainult kasutada. Kuskil suurte majade ees vaevalt sa kaableid vedama hakkad.
10 min auto käimisest piisab küll,et kõik aknad juba puhtad enamvähem oleks ja mootorgi kõvasti vähem sõidu ajal bensiini võtaks... webasto ja asjad ikka väga kallid kahjuks
edit: mis plärisevatest sumpsidest te räägite - tehke korda siis
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
10.01.2006 at 14:23 |
Last edited 10.01.2006 at 14:23 by Maik
|
kenu |
Auto soojaks enne sõitu?
quote: riisiveski: quote: UmmiV6: Säästusoojendus:
/.../
Ja kõik on korras.
Mis moodi see mootorit soojendab?
No aga mootorit ei olegi vaja soojendada, vaid salongi. mootor soojendab ennast ise pealegi on mootori (liigne) soojenemine ebasoovitatav nähe -- 30% bensiinist kulub mootori soojendamiseks, mis omakorda kulub atmosfääri soojendamiseks.
Tänapäeva mootorid ja õlid on sellised, et jumala rahuga võib külmalt minema kütta. Need ajad, kui mootor, pidi liikumise alustamiseks töösoe olema, on küll läbi.
|
10.01.2006 at 14:26 |
|
reo |
Auto soojaks enne sõitu?
kadjaka küsitud ja vanaisa viidatud asi on mul juba varsti aasta tagasi paigaldatud. Justnimelt see mootori käivitamise variant, mitte eelsoojendus. Väga hea asi on, kusjuures sugugi mitte ainult talvel, vaid ka suvel mõnus. Nimelt hakkab salongi soojendus ju tööle reziimis, mis autost lahkudes viimati sisse lülitatud oli, seega suvel teeb kliimaseade toa mõnusalt jahedaks just selleks ajaks, kui ise auto juurde jõuad. Minu oma mõikab näiteks ca 350...400m pealt, mõned hooned võivad muidugi signaali häirida (õlle Suurhallist näiteks käivitada ei õnnestunud, kuigi auto päris lähedal oli ja tuli sooja nahaga külma autosse lõdisema minna). |
10.01.2006 at 14:29 |
|
diesel |
Auto soojaks enne sõitu?
mina võin sõna võtta just selle webasto teemal. mul on ta traktoril vist kuus aastat nüüd pääl olnud. väga bueno asi. mul küll vanamoodne ja ainult taimeriga. aga abiks seegi. hommikuti on ikka tõeliselt mõnus istuda sooja autosse ja käivitada soe mootor ja sõita minema, kui kõrval kodanikud jäätund klaase kratsivad. minu oma maksis koos paigaldusega veits alla 15 kilokrooni ja on ennast kordades tagasi teeninud. esiteks muidugi mõnu maksab midagi aga põhiline on vast see, et pole külmkäivitusi. kone ikka kulub kõvasti vähem ja kütusekulu on ju ka pisem. ma jämedalt arvan, et see mis ahi ära põletab, hoitakse kohe "toore" arvelt kokku. peris külmade ilmadega lasen teisel sõiduajal ka tiksuda. kui sisteem soe siis ahi jääb nö. stand by reshiimi ja kui temp langeb siis visatakse jälle "puid ahju". käib üsna vaikselt ja üldse mõnus asi.
paljudel mu sõpradel on ka nüüdseks ahjud autodes ja keegi ei kurda ega kahetse.
soovitan soojalt kaaluda. |
10.01.2006 at 15:19 |
|
UmmiV6 |
Auto soojaks enne sõitu?
mootori soojenduse saab iga üks juurde osta see on ju juhtme jupiga spiraal ...? 220v? teete ühendus karbi sealt
viite ühe otsa spriraali külge teine läheb vajadusel salongi, kui siis enam salongi on vaja soojendada.
spiraal - oleneb autost 700 kuni ....
sinna juurde originaal ühendus juhe 700 krooni umbes ... + spiraali paigaldus plokki.
Ise pole veel seda paigaldust ette võtnud kui proovida ju võiks .
Risk on muidugi päris põnev, kui lööd selle spiraali viltu sisse siis rikud lihtsalt ploki ära
____________________________
Chrysler Newport '74 400 / 727 / 8,25 |
10.01.2006 at 15:39 |
|
peep Moderator |
Auto soojaks enne sõitu?
Auto tühikäigul soojendamine mootorile hästi ei mõju, kui just alla 20 kraadi külma pole ja siis ka üle mõne minuti ei soovita. Muidugi, kui on uus auto, mis 3 aasta pärast vahetusse läheb, siis vahet pole.
Webasto on väga mugav asi, mul kahel viimasel autol oli tehasevarustusena peal, nüüd sellel mis praegu on kahjuks ei ole. |
10.01.2006 at 15:50 |
Last edited 10.01.2006 at 15:51 by peep (Moderator)
|
ammi |
Auto soojaks enne sõitu?
Mul VAN`is selline el. DEFA süsteem.
http://www.pildid.ee/albums/userpics/10278/HPIM1371.JPG
Taimer,kell,laadimine,aku vool,sise ja välis temperatuur.
Iga hommik mootor ja tuba soe
Vanem mall aga toimib. |
10.01.2006 at 15:57 |
|
PlyVal64 |
Auto soojaks enne sõitu?
quote: peep: Auto tühikäigul soojendamine mootorile hästi ei mõju, kui just alla 20 kraadi külma pole ja siis ka üle mõne minuti ei soovita. Muidugi, kui on uus auto, mis 3 aasta pärast vahetusse läheb, siis vahet pole.
Peale iga sellist tühikäigusoojendamist tuleks korra autol ikka hingata ka lasta. See on too vanainimeste ja naiste autode fenomen: nad lihtsalt ei liigu, sest pole pöördeid saanud. Küünlad tuleb jälle puhtaks sõita.
Külmkäivitus. Bensiiniatodel see polegi nii hull aga turbobensukatel ja turbodiislitele peaaegu kohustuslik meie kliimas. Mul kogemus oma Astrast: see ainult külmkäivitusi saigi ja 100K kilomeetriga kustus täiesti ära. Kui elatakse veel maal, kus alati tunduvalt külmem, kui Tallinnas, siis ilma ei saa kuidagi. |
10.01.2006 at 16:12 |
|
Cardo |
Auto soojaks enne sõitu?
See et puldist auto käima on juba üle 10 a vana teema, esmakordselt nägin seda teenindusmaja taga kui sai patrullitud kesklinnas, algul ei saand matsule pihta kui 2 mersut ühtäkki tööle läksid ja omanikud 5 minutipärast autosse istusid ja ära sõitsid, siiamaani olen mõelnud ka sellele süsteemile, aga on olnud Ebersprecheri süsteemid mõnel autol ja ei ole vaja läinud. |
10.01.2006 at 16:50 |
Last edited 10.01.2006 at 16:51 by Cardo
|
erik |
Auto soojaks enne sõitu?
quote: PlyVal64: quote: peep: Auto tühikäigul soojendamine mootorile hästi ei mõju, kui just alla 20 kraadi külma pole ja siis ka üle mõne minuti ei soovita. Muidugi, kui on uus auto, mis 3 aasta pärast vahetusse läheb, siis vahet pole.
Peale iga sellist tühikäigusoojendamist tuleks korra autol ikka hingata ka lasta.
Mul autol peal mingi centurion alarm, mille kohta kunagi siin ühes teemas ka küsisin. Seni töötab. 10 minti soojendad ja nüüdsest alates siis PlyVali soovitusi järgides lasen esimesed paarsada meetrit suurema ristmikuni rehvid suitsema (et seda vanainimeste sündroomi autole ei tekiks). Käiguosa jubinad ilmselt odavamad kui uus moto.
Ei, mugav asi on. A kui panete, siis arvestage, et mida aeg edasi, seda soojemasse autosse tahate istuda. Ja kui teil on kombeks kulutatud bensiiniliitreid lugeda, siis don't bother.
quote: kadjakas:
Kõlab samamoodi nagu see, mis mu - Centurion Two Way System. Ammu bookmarksidesse salvestatud veebilehe kohaselt seda nagu enam ei müüdaks, a ilmselt on nüüd edasiarendused olemas. |
11.01.2006 at 00:28 |
Last edited 11.01.2006 at 00:38 by erik
|
sten666 |
Auto soojaks enne sõitu?
Kui kaua peaks hagu andma, et küünlad puhtaks põletaks ?
Korra paar käiku lõpuni sõita ? Rohkem?
Ise ka olen rahuliku sõidustiiliga ja teinekord natuke vajutades tunnen kuidas auto hakkab paremini liikuma. |
11.01.2006 at 00:42 |
|
PlyVal64 |
Auto soojaks enne sõitu?
Sten, kasvõi korraks "köhatada", juba see aitab. Tühikäigul ei ole segu kunagi ideaalne, eriti veel külmas härmas keskkonnas. Küünlad tahmavad ära. On's põlemiskamber, väljalaskeklapp ja väljalase ise täpselt samasugused asjad, kui ahi, siiber ja korsten. Nagu märja puu ja kehva tõmbega pigitub ahi, tahmab ja pigitub külmalt tühikäigul töötades ka auto mootor. Kui sellele ei järgne hea kõrgrõhuga kõva tõmme, tekib ahju šlakk. Mootorisse samasugune ködi, mis tuleb sealt välja puhuda.
Rääkigu inimesed, mida tahes ja pangu insenerid sinna mootorisse, mida tahes, bensumootor tahab tööd teha, mitte lontsida. Selleks 700 rpm on vähe teised mootorid Mida moodsam auto, seda vähem on probleeme, kuid olematuks ei tee seda mitte üks moodne tehnoloogia. Selliseid autosid nii ise kui sõbrad palju-palju näinud, mis algul kohe üldse ei liigu. Just sellised vanapapide Mossed-Ladad, millega sõidetud 100K kilomeetreid kõta-kõta, max rpm on olnud üldse 3000. Annad veidikenegi agu, hakkavad liikuma. Hakkavad liikuma ja vähem bena võtma ka need suured V8 mootorid, millel otsas automaat. |
11.01.2006 at 01:13 |
|