register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.  
Poster Message
Pedaal
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Kui keegi veel pole käinud ja teinud siis oleks tore nüüd seda teha ja kaasa aidata.
Teretulnud algatus IMHO.

http://www.maantee186.net/

02.03.2006 at 13:30
Vanaisa
  
Moderator
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Ühtlasi soovitaks modedel asi kohe ka lukku panna, et koledaks läbuks ei läheks?

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.03.2006 at 14:01 1 edit. Last edited 02.03.2006 at 14:02 by Vanaisa (Moderator)
tohoh
 
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Kasutan võimalust ja ütlen, et raha on ka mujale panna. Ei ole see maantee nii halb midagi (v.a. üksikud lõigud). Pigem on need hukkunud tulnud kellegi äärmiselt lollist sõidustiilist. Patrullid välja!

____________________________
Ford Mustang ´96
Põrnikas `69
Dodge Avenger ´08
GAZ 24 ´84
02.03.2006 at 15:44 1 edit. Last edited 02.03.2006 at 19:20 by tohoh
karikas
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Minuarust ei peaks tegema kogu teed 4 rajaliseks, vaid piisab kui mõningad lõigud 3 rajalised mingi vahemaa tagant. See lahendaks probleemi täiesti. Põhiprobleem on ju rekkad, millest vaja mööda saada ja mille tõttu tihti madal-lennul egoistid 3. raja tekitavad.

Praegu hõreda liiklusega ei ole möödasõidud nii suureks probleemiks, kuid mõne aasta pärast sõidab autosid nii tihedalt vastu, et ei olegi enam võimaliust rekkast mööda saada. Kõige mõistlikum olekski hakata jupiti neid möödasõidu kohti looma, mitte terves ulatuses 4 rajalist ehitama.
Henry
02.03.2006 at 17:25
Kaido
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Selle raha peaks investeerima eestkätt Saaremaa silla ja siis ringraja ehituseks - riigi arengu suhtes olek see vast mõistlikum käik. OK, ringrada oli lisaks emotsiooni ajel, aga ka see on vajalik - inimeste sõiduoskus on nigel ja seda pole võimalik kusagil ka turvaliselt õpetada/täiendada, Tartu maanteel toimuvad õnnetused juhtuvad enamasti puudulikust kogemusest, auto kehvast tehnilisest seisukorrast ja nende koosmõjust. Tartu maanteed saab parandada ka jupiti, püsiühendust nii ei loo. Lisaks tuleks lõpetada ka libeda, ilma täiendava katteta pigiasfaldi mahapanek - see üllatab ka kvaliteetrehve, ammuski siis säästumarketi omi...
02.03.2006 at 17:44
Vanaisa
  
Moderator
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
oehh, here we go - minu arust peaks Tartu maantee asemel arendama raudteed - nagu normaalne susla nt. saksas - nii 150km linnalähirong...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
03.03.2006 at 06:43
mortx
 
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
See teema on järjekordne lõputu vaidlusteallikas. Oma hääle panin sinna kirja.
Samas miks ei võiks võtta eeskujuks naabrite lätlaste mudeli, kus teeääred on tehtud laiemaks. Aeglasemad sõidukid liiguvad rohkem tee ääres ning tekitatakse keskele nö kolmas rada ohututeks möödasõitudeks.


____________________________
'88 Pontiac Firebird Trans Am 5.0L
03.03.2006 at 07:36
mave
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Poolas on ka nii? Ennast pani imestama kui enamus autosid tõmbas tee äärde ja näitas suunda kui mööduda võis.
03.03.2006 at 09:46
rasmus
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
quote:
Poolas on ka nii?
Enamus maailmas on nii. Välja arvatud Eestis kus egode suuruse ning sõiduoskuse puudulikkuse tõttu ei mahu tihti kaks väikest autot 8m laia tee peale.

IMHO tuleks Tartu mntl üle vaadata asulatest läbisõidud ning ehk mõnda kohta teha möödasõidu rajad, kiirtee on kõigest märg unenägu. Pole meil seda kiirteed vaja. Esiteks ei oska 90% Eestlastest seda kasutada ning teiseks nagu keegi eelnevatest postitajatest juba mainis, on meil teisi kohti kuhu tee ehituse raha suunata.
03.03.2006 at 10:48
Gambrinus
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Kuulge halloo!!! Mismoodi pole vaja, vaja on ikka, raha on iseasi, kust seda leida nii, et ka muud valupunktid oma osa saaks!

quote:
Esiteks ei oska 90% Eestlastest seda kasutada

Ole nüüd normaalne... Eestis on ju ka mõnes üksikus kohas kaherealisi teid ja minu arust juhtub seal raskeid õnnetusi haruharva ja üldiselt omavad inimesed siukest asja nagu õppimisvõime, enamus loomasidki on selleks võimelised! Usun, et ka Sina, kuigi nende oskamatute all ei pidanud Sa kindlasti ennast silmas!

Kui 2010-ks oleks kasvõi 50-100 km kaherealist, oleks sõit Tartust-Tallinna või vastupidi tükk maad mugavam juba, vaielge siis vastu!

Kõike toredat!
03.03.2006 at 11:04
raix_
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Kes ikka korduvalt peab seda trassi läbima, teab, kui jube seal sõita on. Pikad jorud, eriti just bussidest tulenevalt....mistõttu tekib sinna 2km autode rivi järgi.

Ilm on pime, lund ja lörtsi sajab, tee on ülilibe ja hakka siis sellest rivist mõõduma, vastu tuleb koguaeg autosid.
Sa võid vabalt seal jorus 25km sõita, kiirusega nii 60km/h.

Kõlab toredalt, mis?
03.03.2006 at 11:33
madis
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
IMHO on ikka parem teha investeeringuid infrastruktuuri kui kulutada seda mingi jura jaoks. Järvevana - Sõpruse ühendamine ja tehtud sillad on minu arvates üks parimaid teeehitusi siiamaani. Sõidad siuhti ühest linnaservast teise.

Jura all pidasin silmas igasugu eesti märke ja kepikõnde.
03.03.2006 at 11:35
madis
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Venimisega seoses - sõitsin kunagi Tartu mnt. vihmaga 30km veoka taga, kiirus oli 70kmh. Kütusekulu (Stangiga) oli ~5liitrit sajale. Super :)
03.03.2006 at 11:36
nokitseja30
 
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Olen neljarealise tee poolt. Krt liiklejatel veel palju areneda. Mõni sõidab Pärnu ja reastub juba Laagris teisele reale - haruteel tee ju jaguneb.
Pikkad jorud ja ohtlikud mööda sõidud enamasti põhjustavad juhid kes ei osak/taha sõita. Viimati tartus käies ( sõitsin reedel, ja tln välja 21:00). Miski fordimees nägi lund ja ja sõitis 50km - oi milline joru tekkis........

____________________________
Toyota Celica 1,6
kärr D4
http://www.falkonet.ee
03.03.2006 at 12:08
spark
 
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
4 realise asemil piisaks määdasõidu taskutest
kui Rootsit eeskujuks tuua, siis seal on servades ~2.5m asfaldist teeperved (nagu meil narva mnt. 4 realisel), kuhu aelasemad (ja vastutulijad) sõidavad, kui tagant keegi kiirem tuleb
03.03.2006 at 12:16
karikas
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
quote:
madis:Järvevana - Sõpruse ühendamine ja tehtud sillad on minu arvates üks parimaid teeehitusi siiamaani. Sõidad siuhti ühest linnaservast teise.
Kahju, et see umbe läinud on. Pääse-teeks oleks Tehnika tänava ja Odra tänava (Filtri tee) ühendamine mööda vanat raudteetammi. Veerenni rist sillaga. Saaks kohe otseteed Kristiinest Lasnamäele. Praegu peab kas Liivalaia või Järvevana pidi ringi minema.
See plaan oli juba 80-datel, kuid kesklinna surnuaed ajas sõrad vastu. Panid isegi võrk-aia ette, muidu oleks see ots isegi autoga läbitav.

Aga Tartu maantee puhul tuleks tõesti esmalt teha laiendused iga 10 või 20km tagant, et ka lahjemad autod rekkadest ja bussidest mööda saaks. Asulatest võiks välja minna 2 rada ja sisse tulla 1. Siis piisab täiesti 1km lõigust. Kui juba asi 4 rajaliseks areneb, siis võiks suuremad kiirused kah lubatud olla.

Edit: Delfi arvustus

Sry. et müra sellesse teemasse tekitan, kuid pole mujale mõtteid maha panna. Samas annan siiski ka oma poolthääle.
Henry
03.03.2006 at 12:25 1 edit. Last edited 03.03.2006 at 12:35 by karikas
mortx
 
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Pigem juhtuvad õnnetused mitte ainult oskuste puudumisest vaid enda ja auto võimete ülehindamisest. Sõidan kuus vähemalt 5000km, seda nii Eestis kui ka väljaspool. Ei ole vist korda kus ei teki ohtlike olukordi, olgugi, et olen viimasel ajal väga rahulik juht, st püüan mitte liikluseeskirja rikkuda.
Viimane eredam näide pärineb umbes nädal tagasi Tallinn-Tartu maanteelt, kus rekka hakkas sõidukist mööduma, temale võttis omakorda sappa miski Passat. Kuna veokitel peaks kiirus olema piiratud umbes 85km/h, siis võttis see möödasõit omajagu aega. Pidurdasin juba varakult hoo maha, jättes nendega paraja vahe sisse. Lõpuks jõudis rekka napilt enne kurve möödasõidu lõpetada, kuid Passat otsustas veel omakorda temast mööda sõita. Nii kui rekka oli jõudnud tagasi reastuda oli vastassuunas vastas teine veok ning väga lähedal. Passati tüüp oli totaalselt karbis. Päästis õnneks vastu sõitnud veoki juhi väga hea reageerimine, suutis masina teeäärele juhtida. Umbkaudseid kiirusi arvestades oleks see pauk väga kole olnud.

____________________________
'88 Pontiac Firebird Trans Am 5.0L
03.03.2006 at 12:26
Raul
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
quote:
karikas:

Aga Tartu maantee puhul tuleks tõesti esmalt teha laiendused iga 10 või 20km tagant, et ka lahjemad autod rekkadest ja bussidest mööda saaks.

Henry

Pigem tuleks hetkel liikluses valitsevat olukorda arvestades sõnastada see lause nii: Aga Tartu maantee puhul tuleks tõesti esmalt teha laiendused iga 10 või 20km tagant, et ka bussid lahjematest autodest ja rekkadest mööda saaks.

Eelmisel nädalal Võrus käies jäin ka 100-110 km/h liikudes liinibussidele jalgu ning mööda üritas buss sõita täiesti pimedas kurvis ning kui siis rekka vastu tuli ei jäänud mul enam muud üle kui gaas lihtsalt põrandasse vajutada, et ka buss jõuaks oma ritta tagasi reastuda.
03.03.2006 at 12:51
PlyVal64
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
quote:
karikas:et ka lahjemad autod rekkadest ja bussidest mööda saaks.
Sa vist millestki valesti aru saanud või olen mina oma 100 km/h sõitmisega maanteel liiga aeglane? Just bussidel on vaja rida, et korralikest liiklejatest täiega paduvihmas, udus või lumetuisus mööda kihutada.

Aga asjast. Maanteeametil on suured plaanid, kuid minu hinnangul hakatakse peaaegu alati asju tegema absoluutselt valest otsast. Täna on neil plaanid ja ägedad projektid, kuidas näiteks Mäo kolmnurgast vägev kiirtee mööda ehitada. Kulutada sadu miljoneid totrusele. Väljaspool Tallinnat, Tartut ja Pärnut peab kõiksepealt need asulate vahelised lõigud valmis tegema ja alles siis hakkama mingi olematu probleemiga tegelema. Just väljaspool asulaid on liiklus hull ja laibarida järel. Mäo rist on absoluutselt olematu probleem, hea ongi vahepeal juhte pisut "jahutada". Viitnast saan aru, seal on juba ammusest ajast tamm ja sillad olemas. Käies enda kohta viimase kahe kuu jooksul lugematu arv kordi Tallinnast Rakverre pimedas, udus ja ka lumesajus, siis Viitna paari kilomeetrine vana lõik ei seganud absoluutselt.
Suurtes linnades(mida Eestis on siiski vaid kolm) on keeruliste liiklussõlmede esmajärjekorras ehitamine õigustatud. Just see Piiteri uulitsa-Ringtee ala, kogu Ülemiste sõlm jne. Ehk kogu selle õige algatuse taustal peaks siis jälgima, et järjekordselt ei asutaks suvaliselt ja vastutustundetult raha tuulde loopima. Mina isiklikult võin nii Kosel, Ardus kui Mäos kiiruse minutiks alla lasta ja pisut puhata, kui ülejäänud 80 km saaks sirgelt ja turvaliselt sõita.
03.03.2006 at 12:53
jjanno
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
Tere
quote:
spark:kui Rootsit eeskujuks tuua, siis seal on servades ~2.5m asfaldist teeperved (nagu meil narva mnt. 4 realisel), kuhu aelasemad (ja vastutulijad) sõidavad, kui tagant keegi kiirem tuleb
Kui Rootsit juba eeskujuks tuua, siis nägin viimati sealmail sõites ka 3 realisi teid, kus vastassuunad olid omavahel ketiga eraldatud ning keskmine rida vahetas enese suunda umbes iga 3 km järel. Küllap aitaks seegi pisut olukorda leevendada?

jJanno
03.03.2006 at 13:46
diesel
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
well, ma küll igapäev ei sõida, aga ikka ühtepuhku tuleb tartu suunal sõita. ei tea, kas mul midagi viga või milles asi, aga mingit erilist troppi pole ma kunagi täheldanud. kogu tee ju täitsa normaalselt sõidetav ja pealegi üsna hõrda liiklusega.
kui keegi on ehk sõitnud helsinki-turku vahelist otsa, siis see võiks eeskujuks olla. liiklus kindlasti tihedam ja tee profiil märksa raskem kui meie tln-tartu trassil. ja needsamad möödasõidu read on iga natukse aja tagant. sääl nad sageli johtuvad tee tõusudest paljuski, aga meil võiks need teha just närvivapustuse ääre peal olevate juhtide jaoks ja täitsa tasastele kohtadele. kui nii iga 5-10 versta tagant tuleks paariverstane lisarada, siis oleks see tee veel aastakümneteks sellisena rahulikult sõidetav.

märksa rohkem oleks vaja raha toppida pudelikaeltesse.
mujalt linnadest ma ei tea, aga tallinnas ülemiste ja haabersti ristid kindlasti ja muud sarnased kohad. abi liikluse sujuvusele oleks kindlasti kordades suurem.
ja veel üks point.
selsamal ülemiste "ristmikul" kaotatud aega ei tee sageli tasa ka siis kui kogu tartu otsa saaks nö. sirge jalaga lasta.
:)
03.03.2006 at 13:50
ReyMan
Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.
quote:
rasmus:
Enamus maailmas on nii. Välja arvatud Eestis kus egode suuruse ning sõiduoskuse puudulikkuse tõttu ei mahu tihti kaks väikest autot 8m laia tee peale.

IMHO tuleks Tartu mntl üle vaadata asulatest läbisõidud ning ehk mõnda kohta teha möödasõidu rajad, kiirtee on kõigest märg unenägu. Pole meil seda kiirteed vaja. Esiteks ei oska 90% Eestlastest seda kasutada ning teiseks nagu keegi eelnevatest postitajatest juba mainis, on meil teisi kohti kuhu tee ehituse raha suunata.

Kivi autokoolide kapsaaega :D
Tegelikult pole see kiirteel sõitt keeruline, tunnduvalt lihtsam kui läbi Tartulinna sõitta tipptunni ajal.
04.03.2006 at 13:20
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.