register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Tähelepanukud Nitro kohta   1 2  
Poster Message
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Eile sain siis pudeli kätte täitmisest ja loomulikult sai ka kohe proovitud, kas ja kuidas töötab. :D
Kui Nitro hankisin, siis võtsin kuulda targemate inimeste soovitusi ja tellisin kohe ka Autometri kellad(bensusurve ja nitrorõhk) ja nitro pudeli soenduse, mis koosnes siis oranzist kummilärakast, millel tennid sees, releest ja paarist termotakisti/kaitsmest, mis siis kaitsevad pudelit ja kummilärakat ülekuumenemise eest.
Tähelepanekud siis järgmised:
Kui sõita autoga välja toasoojast garaazist (22 C), siis näitas näidik nitrorõhku 600 PSI, kui soenduse sisse lülitasin, siis tõusis rõhk umbes viie minutiga 900 PSI peale. Kui nüüd proovima läksin, siis rõhuga 900 PSI töötas asi eriti hästi, tõmme paranes ja mootor muutus palju erksamaks. Nüüd, kui proovi pärast tennid välja lülitasin, langes rõhk jälle 600 PSI peale ja tõmme polnud enam endine ning kuna bensusrve on konstantne, nitro on aga arvestatud minu teada 800-1000 PSI peale, siis sai auto kohe liiga rikast segu, mis väljendus selles, et peale mootori väljasuretamist ei tahtund enam hästi käivituda, ju oli vähe täis tõmmanud.
Siit järeldus, et kindlasti tuleb osat minu meelest nitro õigeks kasutamiseks meie kliimas nitrorõhu näidik ja pudeli soojendusvõimalus, viimast saab küll ka ise teha, bensusurve näidik on küll selline lisa, mis siis peab küll hoiatama, kui bensusurvega midagi hullu juhtub, siis tuleb nitro kohe deaktiveerida. See küll tõstab nitrokomplekti hinda ligi 10 kilo, aga aitab siis ka nitrot õieti kasutada, sest mulle jäi küll mulje ühe õhtu mängimisest, et nitro rõhul on siiski päris suur mõju ja seda peab olema võimalik jälgida ja mõjutada.
Kes aga ei taha või pole materjaalselt võimalik lubada neid lisasid, võivad siis valmistajatehase setupis muuta bensudüüsi ühe astme võrra väiksemaks, vähemalt mina teeksin niimoodi.
06.02.2002 at 09:37
corvus
Tähelepanukud Nitro kohta
mis auto, mis mootor ja mis nitro seti max output on (50-75 hp, 50-100hp, 100-200 hp jne)?
06.02.2002 at 09:56
LaSa
 
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
quote:
corvus wrote:
mis auto, mis mootor ja mis nitro seti max output on (50-75 hp, 50-100hp, 100-200 hp jne)?
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?TopicID=2126
06.02.2002 at 09:57
urmas
Tähelepanukud Nitro kohta
Nitro surve regulaator peaks olema ju elementaarselt nõutav, kuna pealevoolava nitro hulk nii mitmest asjast oluliselt sõltub.
06.02.2002 at 09:59
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Väikestel nitro kitidel (35-150HP) pole kaasas nitro rõhu muutmiseks midagi, kõik tuleb juurde osta eraldi. Kaasas on vaid nitrosolenoid(nitroklapp), bensusolenoid(bensuklapp), pihusti koos kotitäie düüsidega, lüliti, mis käib gaasihoovastikus, lüliti sisse, voolik pudeli ja nitrosolenoidi vahel, voolik nitrosolenoidi ja pihusti vahel, voolik bensusolenoidi ja pihusti vahel, voolik bensupumba ja bensusolenoidi vahel, pudel(osadel komplektidel ei sisaldu pudel) ja poetäis juhtmeid. Kõik muu on eraldi juurde ostetav.
06.02.2002 at 10:07
urmas
Tähelepanukud Nitro kohta
Järelikult on süsteemil suured reservid. Esmase kitiga ja täis pudeliga lüüakse hammas verele.
06.02.2002 at 11:19
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Sama teema juurde tagasi tulles, võttes hommikul väljas seisnud auto, on nitro rõhk vaid 400 PSI, mida on seldelt liiga vähe, s.t. tehae setupi järgsete düüsidega on bensu osa selgelt liiga suur, pärast pudeli soendamist selle eelpool mainitud tenniga 10-15 min. tõuseb rõhk 700 PSI peale, siis juba töötab normaalselt.
Muidu töötab asi nii, nagu hankimisel mõte oligi, et veerandi või poole mäe peal nitro aktiveerida pöörete 2500 RPM peal, tuleb jõudu nii juurde, et viskab kohe autot edasi mäetipu poole, isegi testikatsel Männiku polugoonil maantee(talve) rehvidega (Bridgestone Blizzak) sai alistatud peaaegu kõik tipud vabalt, vaid peagu püstloodis olevatul tõusudel kadus rehvi pidamine sedavõrd, et kaapis ennast liiva sisse tõusu tipu lähedal. Jääb vaid oodata, millal jää kaob ja on mahti teised (suve) rehvid(Bridgestone Off-Road 32) alla visata.:)
09.02.2002 at 11:29
urmas
Tähelepanukud Nitro kohta
Kõlab liiga lihtsalt, aga sul tuleks pudeli soojendamise regulaator panna. Et hoiaks rõhu soovitaval nivool. Mehh. gaasi surve regulaator on vist ikk õigem asi.
09.02.2002 at 11:37
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Nüüd siis sellised tähelepanekud, et sain esimestest küünaldest jagu.
Prooviks panin peale tehase spets. ettenähtud küünlad, aga üldiselt on nii, et mootori modides tuleb panna külmemad küünlad, aga siis külmkäivitus halveneb. Panin prooviks siis tehase spets. järgsed, et külmkäivitus oleks korras ja mõtlesin, et mis see +50 nitro HP ikka on, aga kahel küünlal neljast põlesid elektroodid ära.:( Nüüd proovin siis kasutada kaks astet külmemaid küünlaid, vaatame, mis juhtub, käima läks küll normaalselt.
Järeldus, et nitroga tuleb igal autol otsida ise sobivad küünlad, tehase spets. ei saa enam kasutada.
11.02.2002 at 13:36
Erkki
  
Tähelepanukud Nitro kohta
Mitu kilomeetrit nende küünaldega sõita said? Kui tõesti ainult paar päeva või?:uhoh
11.02.2002 at 14:25
peep
 
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
elektroodide vahe sätitakse ka väiksemaks btw.

Kas see küünalde hävimine lahjale segule ei viita ???
11.02.2002 at 15:11
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Lahjale segule ei viita, sest mul on segu pigem rikas, kuna nitro rõhku oli 600-700 PSI selle asemel, et olla seal 900-1000 PSI, bensusurve oli otse pumbast ja kuna nitro rõhk oli väiksem, siis samas ajaühikus vähem gaasi läks silindrisse, õige kogus bensu, nii et segu rikas vähe.
Nitro saitidel ongi soovitus, et küünlad jahedamaks, nii siis sai praktiliselt proovitud, et tuleb tõesti jahedamad küünlad peale panna.
Sõita sain 200 km + paar tundi nitroga mängida. :*(
11.02.2002 at 15:27
Erkki
  
Tähelepanukud Nitro kohta
Kui enne nitrot oli küünaldega OK, siis jääb sõelale kaks võimalikku varianti: kas küünalde vale hõõgarv või detonatsioon. Ega koormuse all mingit heledat kilinat ei kostunud mootorist?

11.02.2002 at 16:49
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Enne polnud midagi, küünlad olid sõitnud 15 000 km ja olid ilusad helepruunid, nii, nagu peab. Nüüd olid siis erkvalged, elektroodimetall ka valkjaks tõmbunud ja kahel küünlal elektroodid ära põlenud/sulanud.
Soojad küünlad soodustavad detonatsiooni ja samuti ka nitro, eks siis vaata, kuidas need kaks astet külmemat vastu peavad, tegin ka elektoodi vahe 3/4 peale ettenähtud normist. Sissepritsega autol ei pea süüdet hilisemaks keerama, seda teeb aju ise, kui tajub detonatsiooni. Täna ei jõua proovima minna nitrot enam, eks mõni õhtu, kui aega on, siis lähen. Sõidan nüüd uute külmemate küünaldega mõni päev, keeran siis maha ja vaatan, kuidas välja näevad, siis nitro taha ja siis uuesti maha, et kuidas siis väljanägemine on. :uhoh
11.02.2002 at 18:21
rustang
  
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
quote:
Indrek wrote:
Sissepritsega autol ei pea süüdet hilisemaks keerama, seda teeb aju ise, kui tajub detonatsiooni.
Tegelt se väide ei ole absoluutne, minu '87 Rustangil näiteks ei ole detonatsiooniandurit, kuigi tegemist päris korraliku mitmepunkti pritsega.
11.02.2002 at 22:18
urmas
Tähelepanukud Nitro kohta
Milleks siis Spark Retard Control unitit kasutatakse?
11.02.2002 at 23:00
peep
 
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
Ju siis nende mootorite jaoks, millel detonatsiooniandurit pole kasutataksegi...
12.02.2002 at 09:01
urmas
Tähelepanukud Nitro kohta
Misasi on detonatsiooniandur ja kuidas töötab? Polegi varem kuulnud asjast.
12.02.2002 at 09:03
peep
 
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
See on üks punn mootoriploki küljes, mis üritab aru saada, kas mootor tekitab normaalsele mehaanilisele mürale lisaks teravaid lööke mis viitavad detonatsioonile. Sellest punnist liigub signaal ajusse, kes seda töötleb ja siis vajalikul määral süüdet hilisemaks keerab. Ehk detonatsiooniandur võimaldab automaatset süüte hilisemaks keeramist detonatsiooni korral - väga mugav asi.

Tema algupärase kasutuselevõtu põhjus oli ilmselt vajadus panna kõrge surveastmega mootorid tööle ka kehvema bensiiniga. Kui Stangil seda pole, siis ehk ongi põhjus selles, et stock surveaste pole eriti kõrge ?

[Edited by peep on 12.02.2002 at 09:08 GMT]
12.02.2002 at 09:06
rustang
  
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
quote:
Mustang GT 94 wrote:
Misasi on detonatsiooniandur ja kuidas töötab? Polegi varem kuulnud asjast.
Ing.k Knock sensor.
EEC4 omab kyll knock sensori võimalust, nimetet andurit kasutatakse näiteks 2.3turbo ja veel mõne mootori juures. Millegipärast 5.0V8 jaoks ei peetud vajalikuks.
12.02.2002 at 09:38
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Nüüd on selgunud, et mu kartus on teoks saanud ja kaks astet külmemate küünaldega sõita igapäevaelus ilma nitrota sõita ei saa. Tehase spetsis olid Champion , soojusarv 12, koonus väljaulatuv. Prooviks keerasin siis laos peale soojusarv 10, koonus seespool. Nüüd on siis selline asi, et norm. sõidus, see tähendab pool linn ja sõit ka külmema autoga, et küünlad tahmuvad ära ja küünalde soojus jääb liiga väikeseks, et nõge küünalde peal ilusasti ära põletada. Nüüd on siis valida kas soojusarv 12, koonus sees, mis siis peaks minu tehase küünlaga soojusarvu poolest sama olema, aga koonus on vaid seespool, mis omakorda muudab küünla vaid jahedamaks, või siis soojusarv 11, koonus väljas, aga mitte niipalju, kui minu stock küünlal. Ka laost leidsin 12, koonus sees, siis proovin nüüd nendega nädalavahetuseni sõita, siis proovin nädalavahetusel koos nitro sõita ja kui enam-vähem vastu peavad ja küünalde värv jääb enam-vähem rahuldavaks, siis panen esmaspäeval tellimusse Platinium seeria küünlad, soojusarv 12, koonus sees. Nende vahe siis tavalistega on see, et küünal talub rohkem soojust, elektroodid on kaetud plaatinamõksiga ja ei põle nii kergesti ära, tehase(Champion) spetsi järgi kestab tavaauto puhul Platinium 100 000 km tavalise küünla 25 000 km. asemel.
14.02.2002 at 09:56
peep
 
Moderator
Tähelepanukud Nitro kohta
Nitro ja plaatinaküünlad ei sobi kokku.


quote:
Q. Should I change my ignition system in any way
(timing, plugs, etc.)?

A. All NX Stage 1 or Street systems are designed to
operate with no timing retard. Spark plugs should be
changed to non-platinum style, 1 to 2 steps colder
than stock.

http://www.nitrousexpress.com/q&a.htm

Täpsemat infi, miks saad vast mistahes usa foorumist, kus eraldi nitro alajaotus on. Ei hakka siin momendil oma sõnadega ümber jutustama miks, kuna isiklikku kogemust ei oma ja seetõttu eriti väidelda ei taha.
15.02.2002 at 21:04
Indrek
Tähelepanukud Nitro kohta
Kuna vahepeal polnud aega tegeleda nitroga, siis nüüd siis olen asja ilusasti tööle saanud, kui panin peale 1 aste külmemad küünlad, nitro aktiveerimiseks peab mootori täielikult soojaks sõita ja bensuks kasutan Shell 99+ V-Powerit, kuna nitro kasutamine eeldab ka väga head bensiini ja arvatavasti eestis tuleks alates +100 HP nitropauku kasutada ka beniini lisandeid, mis oktaani arvu tõstaksid, sest kuigi USA lubatakse veel +100 HP -ga sõita tänavabensuga 92+ ga, siis kuna meie bensuga on niigi jama palju, soovitaks nitro kasutamise ajal tankida min. 98, parem siis seda Shell 99+ V-Powerit, veel parem siis 98 + oktaan booster. Igal juhul minu auto puhul see Shelli 99+ töötas rahuldavalt.:)
Lisaks üks suht usaldusväärne tabel, mida olen kasutanud ja kus saab infot küünalde, süüte, bensiini ja düüside valikul:

http://www.nosnitrous.com/HiOctn/ProdLine/Products/NOS/baseline.html

[Edited by Indrek on 18.03.2002 at 12:50 GMT]
18.03.2002 at 12:49
wirx
  
Tähelepanukud Nitro kohta
vana teema, aga huvitaks selline asi, kas nitro gaas võib minna aasta jooksul "vanaks", kui lihtsalt pudelis seisab?

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
29.05.2008 at 12:16
madis
Tähelepanukud Nitro kohta
Kindlasti ta vananeb, kuid kiirus on kahtlane. Mida soojem ruum, seda kiiremini. Kui keegi ütleb, mis temp. juures sisselaskes nitro laguneb, siis sellest saaks tagurpidi arvutuse abil vananemise kiirust hinnata.
30.05.2008 at 01:46
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Tähelepanukud Nitro kohta   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.