Poster |
Message |
PlyVal64 |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Ei taha mitte fleimi tekitada, kuid nüüdsest siis tegu EMV ehk pisut kõvema üritusega, kui tavaline "külavõsitlus". Kuidas hakkab alakomitee ja teh.ülevaatus jälgima autode reegleid? Kuipalju esimene aasta "anda aega atra seada", kuipalju mitte. Hetke teh.tingimused lähevad kohe esimese viitega FIA reeglitele paljuski vastuollu. Kui kommentaator teab liiga palju dragist, on ju paha. Ja on selles suhtes pedant, et kui reegel on, siis olgu ta täitmiseks ja kõigile. Pagana hea oleks endalgi teada, kusmaalt see "punane peenike joon" jookseb, et kellegile liiga ei teeks.
USA-rauaga on asi selge, siin on SFI saadaval ja 99% autodest RWD ning jäiga sillaga. Kuid näiteks Krumi uus "ulmebemm" alla 10,999 sõita ei tohi, kui jääb M3 tagadiffer ja sõltumatu sild. Maksimiga sama asi(kuid millal ta selleni jõuab). Äkki võiks alakomitee teha miski selge juhendi, millised rahvusvahelised reeglid "raudpolt" kehtivad ja millised siis mitte. Ütleme nii, "Juhendmaterjal dragracingu võistlusauto ehitamiseks 2005". Kaidol on vist ikkagi tark enne värvimist see tagasild õigeks ehitada, kui peale esimest võistlust nukralt koju minna ja Alastaros üldse mitte peale saada. Peaks ju tulema isega alla 10-sekundi auto. Sama nende turvakatete, rõngaste, varustuse(tulekindel) ja palju muuga. Kiire auto on tore asi, kuid kuskohta esimene aasta see mõistlik piir tõmmatakse?
Näituseks seesama tagasilla asi FIA reeglitest. Ja siis edeveduste turvanõuded, need üldse suht segased. Vast Kaimo oskab jällegi öelda, miks tal peab funnycari puur olema, kui alla 10-sekundi sõita tahab. Üldiselt peaks võistlusauto ehitamine käima nii, et auto kõrval on kogu aeg rulesbook, kuskohast näpuga järge aetakse.
2.3 REAREND
Aftermarket axles and axle-retention device mandatory on any car running 10.99 (*6.99) or quicker or any car with locked differential.
Cars running 10.99 (*6.99) or quicker that weigh more than 2,000 pounds (907 kg) and have independent rear suspension without upper and lower (both) control arms must replace swing axle rear end with conventional rear end housing (Example: 1963 through 1982 Corvette.) Cars with independent rear suspension using upper and lower (both) control arms may retain swing axle assembly, regardless of weight or e.t. Must have 360 degree, minimum 1-inch wide by 1/4-inch thick (25 x 6.4 mm) axle retention loop on each axle. See General Regulations 2.11. |
10.05.2005 at 14:41 |
|
RannoT |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Aruteluks siis:
Ma ei näe küll põhjust miks ei tohiks ei Krumm ega Maxim sõita sõltumata ja diffirga. Tuleb juurde lisada ainult rõngas?
Locked differential and limited slip on vist kaks ise asja?
BHRA lehepeal on kirjas "Eesti Meistrivõistluste Tehnilised Tingimused" - ehk siis mida nõutakse.
See mis FIA reeglites kirjas on aplikeerub ainult turvapuuri nõude puhul.
Ühes eelmises teemas sai ka öeldud miks ei ole minu arust võialik rakendada FIA reegleid täies mahus
- sest, et siis tuleb ka võistluste korraldamisel ja läbiviimisel lähtuda FIA võistluste korraldamise reeglitest, mis siis tähendaks;
FIA nõuetele vastavat rada http://www.fia.com/resources/documents/206658873__Drag_Strip_Approval_a.pdf
ja korraldust http://www.fia.com/resources/documents/2130756830__Annuaire2005_ChampEuropeDrag.pdf
Mis puutub sinu ühte eelmisesse väitesse,
et importide või siis japside puhul ei ole võimalik saada SFI spec tooteid
- siis ei saa ma aru kuskohast selline info pärit on?
Endal nii sidur, sidurikorv, hooratas ja palju muud SFI karmimate nõuete järgi
Ning minu arvamus on kui igast nõuetega liiale ja absurdseks minnakse siis on kiire tekkima alternatiivne
võistlussari kus rohkem võistlejaid - kaua sa ikka paari üht
sama autot ja mõnda soomlast vaatad.
Algust on juba reisserite poolt tehtud ja kui sinna nyyd mõni tõsisem isik ka käe alla paneb siis...
Ja eeskuju võtaks ma ka Ameerikamaalt kus see ala pärit on aga mitte soomest, rootsist.
____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
|
10.05.2005 at 15:22 |
Last edited 10.05.2005 at 15:25 by RannoT
|
vvt |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Probleem puudutab Krumi siis kindlasti (E34 on ühekordsete tagaõõtsadega, mis koormamisel tingivad tagaratta pööramise ümber püsttelje. Live axle asemel on alternatiiv tõsta kola ümber kas E36 või E39 keresse, mis on tagant topeltõõtsadega.
Probleem on vist selles, et keelatud on autod mille ratta külgkalle vedrustuse koormamisel muutub. Päris kindlasti puudutab see ka Ur-quattrot, sellel ka semi-trailing taga. Uuemate coupe'de kohta ei tea.
Muidugi siinsetel radadel on tagaveo ja ühekordsete õõtsadega sillaga 10,9 saamiseks vaja vähemalt 800 hobujõudu.
Ply, Kaimo Civikul on juba ammu 4-link taga, ise Hobiklubis veel kirjutasid. Olen ise näinud. Pealegi - kas seeriaciviku tagasild pole topeltõõtsadega (Accordil igatahes on).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.05.2005 at 15:33 |
Last edited 10.05.2005 at 15:35 by vvt
|
PlyVal64 |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Vvt, mõeldakse ikka vedavat silda, mitte niisama veerevat silda. See veeregu, kuidas tahab .. vist?
RannoT
Need nõuded radadele ja korraldusele puudutavad otseselt FIA EM etappide korraldust. Kohalike võistluste asjad paneb paika ASM ehk kohalik autospordiorganisatsioon(EAL läbi BHRA). Samas on need kõigile soovituslikud, eriti, mis puudutab raja turvalisust.
SFI on kindlasti saadaval, kuid kõike ikka ei saa ... või maksab kolepalju. SportCompact on nii uus asi lihtsalt. Ja reeglid on karmid, oi kui karmid.
Kuid need reisserid ei tee mitte midagi. Omaette võib ju sõita, keegi ei keela. Või õigemini asub väga ruttu EAL keelama. Niipea, kui tegu on võistlusega, peab BHRAs olema regatud. Miks peaks aga alaliit seda tegema? Seega unustage juba eos selline asi ära. Täpselt sama "tark" oleks hakata korraldama alternatiivseid EMV autorallis. Väide, et tehnilised reeglid "segavad" näitab, miks mina striitreissereid ei armasta. Palun, Suur Venemaa oma hundiseadustega on teile avatud. Või siis mõni soe arengumaa. Selles on küll õigus, et lolliks ei tohi minna, kuid päris niisama ka ei saa. Kui ikka on miski asi keelatud, siis ei ole see keelatud lihtsalt keelamise pärast. Meie striitreisserid ei ole kaugelt targemate ja suurte kogemustega tehnikasportlaste ning asjatundjate hulka kuuluv kaader. Või on?
IHRA tegijatele ka ei meeldinud NHRA tegevus. Mis tuli lõpuks ikakgi välja? IHRA on osa suurest dragracingust ja keelab-käseb NHRA. Aga see oli USA, mitte Eesti. Hetkel Eestis veavad omamoodi vägikaigast Eriste ja krossikomitee. Kuid karta võib, et "peale" jääb siiski Kutsar ja EAL ning Eristel tuleb superkrossi asjad selle järgi sääda. Kuigi temal on toimiv sari ja palju võistlejaid. Kuid sel pole üldse probleem turvanõuetes vaid hoopis muus. Niipea, kui turvaasjadega jonnima hakatakse, tõmmatakse "vesi peale" ja imekähku. |
10.05.2005 at 16:06 |
|
tfr |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
quote: vvt: Probleem puudutab Krumi siis kindlasti (E34 on ühekordsete tagaõõtsadega, mis koormamisel tingivad tagaratta pööramise ümber püsttelje. Live axle asemel on alternatiiv tõsta kola ümber kas E36 või E39 keresse, mis on tagant topeltõõtsadega.
Krum ehitabki E36 (inff, pildid). |
10.05.2005 at 16:25 |
|
devilc
Moderator |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Minu arusaam asjast on sama, mis RannoT juba mainis:
BHRA lehel on kirjas "Eesti Meistrivõistluste Tehnilised Tingimused" - ehk siis mida nõutakse.
See, mis FIA reeglites kirjas, rakendub ainult turvapuuri nõude puhul.
See link FIA reeglitele on seal ilmselt üldharivas mõttes. Selguse huvides oleks ta hea sealt ehk eemaldada? Ehk teisisõnu, Priit, ära tekita mõttetuid fleime. |
10.05.2005 at 17:34 |
Last edited 10.05.2005 at 17:35 by devilc (Moderator)
|
vvt |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Ply, jutt oli alla teatud kaalu oleva auto tagasildadest veoskeemi mainimata....võimalik, et fwd on nii harv erand, et ei hakata reegleid muutma?
Tegelikult täitsa huvitaks millest selline jäiga silla/topeltõõtsade nõue. Loogika ütleb, et sellesama kalde pärast -aga kas ka tegelikult
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.05.2005 at 17:48 |
|
RannoT |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Hmm.. pigem pidasin silmas nõuete vastavust, et kui juba FIA siis kõik FIA, mitte nii,
et nõuame osalejatelt kõik FIA aga nõudjad ei pea mingitele nõuetele vastama
või siis vastavad sellele millele sobib.
PlyVal64
Mis SportCompacti puudutab siis näiteks NHRA reeglistiku järgi ei pea muutmata kere ja
tulevaheseintega ET 10,00 sõitev auto omama turvapuuri vaid piisab turvakaarest.
Turvalisuse kysimuses olen ideeliselt sinuga ühel meelel, on ainult üks aga, näiteks siis reeglite kohaselt ei tohiks
ma Diablo-ga võistlema tulla?
Mis striitreissereid puudutab siis minu seisukoht on sinu omast (mingu Venemaale) erinev
- kas lihtsam ei oleks selgitada neile asja, lasta autod korda teha ja samuti võistlema?
Kumb on parem kas reissimine pimedatel maanteedel või kontrollitud alal?
Et väljundit ei anta sest ei meeldi ja kõik.
Omaette huvitav fakt on see mida sa peaksid ka teadma, millest see Dragrace asi on alguse üldse saanud
ja millest on ta eestis alguse saanud...
Aiaiai kes ei mäleta ajalugu, see elab....
Milline tehniline reegel mind segab - ainult FIA ei luba tõesti AWD autodel sõita alla ET12,00
- kas see on seotud turvalisusega - EI, aga miks see nii on?
See nagu rohkem hundiseaduse moodi...
Nagu näha on eestis siis 4 EMV etappi ja ülejäänud on siis erakorraldajad...
Milline alternatiiv saaks välja nägema, toon lihtsa näite kui reeglistik teha selliselt sobivaks,
et EMV sarjas sõitmiseks ei tohi sa ehitada AWD autot samuti mitte omada Lamborghinit või Bugattit
ja veel mõni lahe punkt, siis on kiire tekkima olukord kus keegi teine sponsor/korraldaja
paneb sõidu auhinnaks 2000 usd, jagab samuti punkte ja hooaja üldvõitja saab näiteks 4000 usd
- siis ongi olemas alternatiivsari ja EMV punktid lähevad jaotamisele kyll aga kui valida on punkt vs. papp?
Juriidiliselt ei ole võimalik ühelgi alaliidul keelata sellist tegevust. Asi erineb Rallist selliselt,
et Ralli on üldteedel ja lihtsalt loa saamine raskendub.
Aga dragi puhul...
Topicu juurde tagasi tulles, siis tausta mõeldes saan aru miks PlyVal64 see küsimus tekkis?
Ilmselt formuleering oli sutike vale.
Kas reeglid jäävad nii nagu BHRA lehe peal või on plaanitud üleminek FIA reegiltele mingi aja jooksul.
Ehk auto ehitamine ei ole vist ühe kuu küsimus, vähemalt enamusel mitte, et siis kui ma tellisin endale
2005 reeglite kohase jupi mis maksis kena raha, siis aastal 2006 võin selle prügikasti visata,
sest reeglid muutusid...
Kes ralliga kokku puutuvad teavad vist viimaseid FIA muudatusi, mis tingisid iga rallika
puuri ümbertegemise ja summasid vist pole mõtet mainida.
Pikk jutt s.. jutt aga,
Loodan, et ei muutu - aga lisaks tõesti sarnaselt NHRA-ga ET 10.00 autode kohustusliku iga-aastase põhjaliku ülevaatuse.
____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
|
10.05.2005 at 18:57 |
|
Raceboy |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
RannoT, tabasid oma mõttekäiguga naelapea pihta
____________________________
www.vems.ee |
10.05.2005 at 19:03 |
|
Gsinut |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Striitreisseritele on bracket ja streetman olemas!
Dragrace'i puhul räägimime me siiski sellejaoks muudetud/ehitatud autodest. Krt no kiiretel autodel PEAVAD nõuetele vastavad puurid olema. Leedu eelmise aasta viimasel dragrace'il võis ka kohata puuriga autosid, aint et puur oli tehtud sumpsitorust
On see siis normaalne või? Turvareeglite täitmisel räägime me siiski eelkõige sõitjate endi tervisest ja ma ei tea küll ühtegi alaliitu kellele see savi oleks. Jah autode ehitamine pole odav lõbu, kuid millal siis dragrace odav on olnud? |
10.05.2005 at 19:21 |
Last edited 10.05.2005 at 19:36 by Gsinut
|
jaanus |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
7. National competition rules
Each ASN may draw up its own national competition rules which will compulsorily be sent to the FIA.
7. Rahvuslikud võistlusmäärused
Iga ASN võib koostada oma rahvuslikud võistlusmäärused juhul, kui ta sellest teatab FIA-le
Täiendav tekst - http://www.bhra.ee/content/view/13/43/
Punast peenikest ei eksisteeri. Juhendmaterjali ei ole. Reeglites kirjeldamata elemente vaadeldakse igal juhul eraldi ning vastavalt vajadusele viiakse reeglitesse sisse muudatused. FIA reeglitega kooskõlas tehtud muudatusi aksepteeritakse.
|
10.05.2005 at 21:31 |
|
Ets |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Reeglid on olemas ja igaühel (kes iganes eesti või inglise keelt valdab) on ligipääs reeglitele olemas!
"Peenike punane joon" võib eksisteerida AINULT kohtunike peades ja seda AINULT ühise teineteisemõistmise tingimustes. Mina nimetaks seda loomingulisuseks lähenemiseks. Kohtunikekolleegium kogunes Haapsalu esimesel EM-etapil 2 korda. Ja mõlemal korral sai vastu võetud otsus, mille tagajärjel olid rahul nii võistlejad kui korraldaja!
Haapsalus tehtud loomingulised otsused "rockisid täiega".
Ehk ka edaspidi??
Priit, Sinu edaspidiseid dragiüritusi kommenteerimisi olen ma varmalt valmis Sinuga arutama!
|
10.05.2005 at 22:05 |
|
PlyVal64 |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
quote: RannoT:
Topicu juurde tagasi tulles, siis tausta mõeldes saan aru miks PlyVal64 see küsimus tekkis?
Ilmselt formuleering oli sutike vale.
Kas reeglid jäävad nii nagu BHRA lehe peal või on plaanitud üleminek FIA reegiltele mingi aja jooksul.
Ehk auto ehitamine ei ole vist ühe kuu küsimus, vähemalt enamusel mitte, et siis kui ma tellisin endale
2005 reeglite kohase jupi mis maksis kena raha, siis aastal 2006 võin selle prügikasti visata,
sest reeglid muutusid...
Hea, et see niigi läits! Just see ongi asja uba.
Mis neisse 10,0-10,99 non-altered keredega Sport Compacti puudutab, siis on seal tagamaaks puhas autoehituse areng. Kuna seal on täpselt ära määratletud lubatud kered, siis on nende kerede tugevusvaru teada. Selge, et SC klassi uute autode modimata kerede endi kandestruktuurid on piisavad asendamaks täispuuri. Kered on ise piisavalt rasked, mootoriehitus, vedrustus jne. piiratud, et vast mõni üksik selline auto on üldse olemas, mis 10,0 modimta sõidab. Peaasjalikult on need AWD autod sünniaastaga 1990 ja hiljem. Ja niipea, kui üle 135mph läheb, peab ikkagi puur olema. Reaalselt võiks ka Eestis teha nimekirja autodest, mille kerede kandestruktuur sellise ETni(10,0) võiks asendada täispuuri. Samamoodi "tekitada" Eesti oma Sport Compact. Sellega võiks lausa kahel käel nõus olla, SC on siiski uute ja modimata kujul reaalselt turvaliste autode sari. Kuid seda, et äraroostetanud 70-80´tel projekteeritud turvalisusvabad autod a´la Kadett, Civic, CRX, Calibra, Corolla, 323, Pony, 80, Coupe, 100"sigar", 3-seeria, Ibiza etc vabastada teatud nõuetest, selle vastu olen ma küll. Ja ma usun, et 99,9% nõustub sellega. See puuriasi ja tagasilla mittekohustuslik ümberehitus ongi ainsad erinevused SC ja "tavalise" dragi reeglite vahel. Ja siis see "jõulisaja" mõiste ning "lubatud kered". Kuid "lubatud kered" on kaudselt ka Pro Stockil(kuni 15 aastat vanad 2-door). |
11.05.2005 at 17:59 |
|
Silwer |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
quote: PlyVal64: Kuid seda, et äraroostetanud 70-80´tel projekteeritud turvalisusvabad autod a´la Kadett, Civic, CRX, Calibra, Corolla, 323, Pony, 80, Coupe, 100"sigar", 3-seeria, Ibiza etc vabastada teatud nõuetest, selle vastu olen ma küll.
Roostes kere keelamise poolt olen küll aga selle poolt olla ei saa, et kõik vähegi odavamad "doonorid" ärakeelatakse.
Kui eelnimetatud nimekirjas toodud autod keelata, millega siis üldse sõita saab?
PS! See et autol neli ratast veavad on minu jaoks sama loomulik, kui ka see et kõik neli ratast pidurdavad.
EDIT: Minu arvates on need ületuunitud ja puuduliku pidamisega tagaveolised mis 400-st meetrist 300 sõidavad külg ees tunduvalt ohtlikumad. Oled sa näinud mõnda neliveolist mis oleks analoogselt rajal laperdanud?
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.05.2005 at 22:33 |
Last edited 11.05.2005 at 22:43 by Silwer
|
vvt |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Silver, samavõrra ületuunitud neliveolised laotavad enamasti oma käiguosa juppe esimesel sajal meetril raja peale maja.
Kuna maailmas pole veel konstrueeritud 2000 hj/1500Nm kannatavaid sõiduauto neliveosüsteeme nagu ei ole või on nad siinse maksejõu kohta liiga kallid. Tavaautodel kasutatavad süsteemid suurt üle 500 hj ei kanna.
Ply, sinu loetletud turvavabasid autosid päris ühte patta ära löö. See nimekiri jaguneb selgelt rauast enam-vähem korralikeks (100, 3ne) ja tainasplekist karpideks (ülejäänud).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.05.2005 at 08:35 |
Last edited 12.05.2005 at 08:40 by vvt
|
rustang Moderator |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Remargi korras - rallikrossis ju sõidetakse kuni 1000 hj turbomootoritega 4-veoga vanadest B-rühma rallikatest edasiarendatud autodega (paari aasta tagune Pat Dorani Ford RS200 näiteks Inglise sarjas). Kuigi jah, need ei stardi liimirajal. |
12.05.2005 at 08:49 |
|
vvt |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Võimsate (2000+) kiirendusautodel põhinebki jõuülekande ühte tükki jäämine rataste libisemisel.
Taskukohased neliveosüsteemid - Imprezal ei seisa käigud sees, Audit ei tea (see ehk kõige kõvem saadaolev), iX on arvestatud 20 Nm töötama jne jne jne
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.05.2005 at 09:03 |
|
RannoT |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Natuke tekib loogika vastuolu,
kas 2000 hj puhul peaks kasutama taskukohast nelikveosüsteemi?
Siis kysiks kuda eestimaalasele taskukohaselt oleks võimalik 2000 hj saavutada?
Miks FIA poolt on nelivedu keelatud - ainult ühel põhjusel, audi quattro süsteem oli ringrajal liig edukas
ja siis otsustati bannida kogu nelivedu FIA võistlussarjadest, kaasaarvatud drag nagu "unfair advantage".
Mis nyyd kere ehitusse ja keelamisse puutub siis oli mõte ikka selles,
et lubada uutel doonoritel pehmemaid turvanõudeid puuri ehitusel kuna uute autode keredesse
on juba tehase poolt korralik turva sisse ehitatud.
Mitte aga erinevate kerede ehituseks keelamist. Lihtsalt tugevalt roostes kere ilma tugevduste
ja puurita ei lubata kasutada.
____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
|
12.05.2005 at 10:36 |
|
Silwer |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Ka neliveolisel võivad rattad läbilibiseda (enamikel Eestis sõitavatel Audidel käibki stardis neli ratast all ringi) aga vähemalt nad ei hakka siis "saba liputama"...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.05.2005 at 10:43 |
Last edited 12.05.2005 at 10:51 by Silwer
|
Silwer |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Lihtsalt ilus vaadata, kuidas neliveolisega sõidetakse 1/4 miili...
Copy / Paste AC foorumist:
http://racemovie.mine.nu/movies/sundis/krb_urquattro_10.03_206_bysundis_widedivx.avi
859hp / 873nm ja sõidab veerandmiili 10,038 sek. Kasutusel vana hea 20vT, mootor tahapoole liigutatud, otselülitusega käigukast, WRC keskdiffer jne.
Ei tahaks, et Eestis sellise auto ehitamine mõtetuks muudetakse.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.05.2005 at 10:51 |
Last edited 12.05.2005 at 10:58 by Silwer
|
madis |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
öelge mulle lollile mis kasu on kiirendusautol vedavatest esiratastest ? Kui mingid labad küljes oleks, ehk siis ? |
12.05.2005 at 11:07 |
|
vvt |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Good point, kui rääkida päris-kiirendusautodest, siis saab natukenegi loogiliselt mõtlev inimene aru, et 2000+hj korral sõidab auto pool maad niiehknaa tagaratastel. Ja neliveo korral on see auto niiehknaa juhitamatu, vahe on selles, et siis läheb ta kahe rattaga libisemise asemel neljaga libisedes ning libisev ratas ei ole teadupärast juhitav.
Juhitavuse point toimib ehk seal seal 400-800 hj vahemikus. Korralikul võistlusel ei saa nii nõrga autoga mujal isegi esikümnesse. Eestis võiks ehitada. Kui rääkida dragist üldisemalt, siis algab kiirendusauto 2-3 korda suuremast võimsusest. Kui nelivedu teeks nt Funny cari ohutumaks, siis miks ameerikas sellega ei sõideta juba?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.05.2005 at 11:16 |
|
foke |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Eelmine hooaeg sai Erkki oma sangpommiga isegi esirattad lahti.. mingit liputamist polnud, aeg oli 10,3. Milles jutt käib?
Lauril pole vedrustuse seaded paigas, loogiline ju! Auto on kandekonstruktsioonide osas talvega täielikult ümber ehitatud ja alles esimesed stardid. Meenutamaks eelmist aastat, on siin hea pilt.
Mille alusel te väidate, et 1000-1500 hp neliveoline ei hüppa nagu pinksipall seal betoonplaatidel? Esialgu on meie 4wd autod vaid 300-400 hp. Lätakatel oli pea 500 ja juba hakkas põrkama.
Ma ei mõista, miks paljud arvavad, et dragrace on raudteel sõit! Kes korra elus kasvõi 10-11 sek autoga sõitnud, ei räägi sellist juttu. Ärge unustage, et rehvides on vaid 0,5-0,7 atm ja rehv on paras pall, mitte püksirihm vankrirattal. Auto ujub ikka üksjagu ja enamasti ehmatab see tunne esialgu päris ära. Muide ujub samamoodi ka täisliimrajal. Aga 10-11 s autod pole veel mingi Drag Racing... Räägime vähemalt 7 sek autodest ja näeme, et ka need ujuvad mööda liimi 2 m amplituudiga algusest lõpuni ja see on normaalne. Kiirel autol on vedrustuse seadistus selline, et kogu 400m jooksul on esirattad vastu maad vaid selleks, et mingil määral rooliga korrektuure saaks teha. Isegi kui need veaksid, poleks sellest vähimatki kasu. See tagarehv on oma kontaktpinna, suuruse, mehhaaniliste omadustega niikuinii 10 korda üle 4WD auto esirehvide võimetest. Mõistate?
Dragil 4WD on sama jabur jutt nagu 2WD tsikliga veerandmiilil tavalise RWD tsikli vastu saada
Minul isiklikult pole mitte midagi FWD ja 4WD autode vastu, isegi positiivne, eksisteerib liigirohkus, mis võimaldab igal pealtvaatajal leida oma lemmikud. Ma ei tea küll siiani ühtki korda, kus ma oleks 4WD autole kaotanud, kuna tal vedasid kõik 4 ratast. Kui kaotan, on asi hobujõududes. Kas keegi teab, mis oli viimase võistluse parim 60ft? Minu 1. sõit oli 1,75. Usun, et vist palju kiiremini ei startinud ükski 4WD |
12.05.2005 at 11:20 |
|
newton Moderator |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Sry, kui asi on minu tähelepanematuses, aga kust kogu see paanika alguse sai ja kus täpselt on kirjas, et ei tohi praegu või lähemas tulevikus 4WD autoga kümneid, üheksaid, kaheksaid sõita? |
12.05.2005 at 11:36 |
|
Silwer |
küsimus BHRA kohtunikele-teh.asjatundjatele
Newton - kuskil eelmises teemas oli kirjas, et alla 11 sek ei tohi neliveolisega sõita...
Jutu jätkuks siis:
Nagu eeltoodud videost näha ei ole neliveolisel vaja poole meetri laiust pastelt alla, et sõita 10,03 aega, samuti ei tõuse ka esirattad õhku. Audil jagab veojõudu Torsen just nendele ratastele kus on parem pidamine...
Eesti oludes ongi vast vaid kuni 900hp arendavad 4wd masinad võimalikud. Rohkem jõudu nendest masinatest välja võtta on juba kosmiliselt kallis...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.05.2005 at 11:48 |
|
|