register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : ET ja lõppkiiruse kalkulaator   1 2  
Poster Message
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Toksides oma auto andmeid ja eile sõidetud aegu kalkulaatorisse tekiks justkui üks loogikaviga. Küsimuse all ongi, kas minul, või lp. TikuTakus asuval kalkulaatoril?

Auto kaal peaks olema 1600kg, eile sõidetud aeg oli 13,8 (13,794). Need numbrid on teada. Hakates nüüd kombineerima muutujatega, läheb asi vähe sassi. Sisestades esmalt auto kaalu, seejärel, et saada ET-ks 13.8 peab võimsus tagarattast olema 265 rwhp. Nõus. Aga sel juhul peab lõppkiirus tulema 158,9. Mul oli aga 168,64 (teistel katsetel 166,83 ja 167,79), mis on siiski oluliselt rohkem. Näit. Peebul 13,21 aega sõites oli tal lõppkiirus 169,01. Temal olid all dragi kummid, mul uulitsa omad.

Ehk kokkuvõttes huvitab mind muidugi, mitu haapeed mul võiks kapoti all olla ? Kui palju õige rehv nende kiiruste juures maha võtaks ?

KiirenduseKurat on nüüd juba vähemalt ühe sõrme minult kätte saanud. Eks elu näita, mis edasi saab...



____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 11:29
newton
 
Moderator
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
ET sõltub pidamisest, lõppkiirus mitte eriti, seepärast arvutatakse võimsust viimase järgi. Lähed võtad http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62 lehelt teise kalkulaatori, sisestad andmed 1600kg, 168 km/h, saad 314 rwhp. Tundub natuke optimistlik, aga mõistuse piires, LS1-d dünovad minu loetu põhjal 290 - 310 tagarattast, kuid olevat ka kuni 320 nähtud.

Nüüd võtad ette järgmise kalkulaatori, sisestad 1600kg ja 314rwhp, ja näed, et ideaalne tulemus oleks sellise massi ja võimsuse korral 13.05@168. Ehk siis lõppkiirus klapib, aga parema pidamisega oleks lootus ET-st päris mitu kümnendikku maha saada - see kalkulaator lähtub üpris ideaalilähedasest pidamisest.

Lõppkiiruse järgi on su Camaro päris heas LS1 stock vormis :) ja madal 13 peaks võimalik olema. Palju võimsust on kapoti all - 350+ hj näiteks?

EDIT: Lisainfoks veel, et üks teine kohalik tehasekorras LS1 Camaro on üsna sama lõppkiiruse juures sõitnud tänavarehvil 13.6 aega.
14.05.2006 at 11:43 2 edits. Last edited 14.05.2006 at 11:47 by newton (Moderator)
foke
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Mida parem pidamine, seda kehvem lõppkiirus sageli tuleb + pehme drag võrreldes tänavarehviga kärbib (Sinu antud kiiruste juures) lõppu miskine 3-6 kmh. Minu arusaamistpidi on kalkulaator ideaalse pidamisega tingimustele vastav.
Võid öelda, et autol on umbes 300 hobujõudu:)
14.05.2006 at 11:47
peep
 
Moderator
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Ega jah, 2,2x 60-ft aeg on heast pidamisest kaugel aga 18" odavama otsa tänavarehvi kohta ok.

Nagu juba Sulle enne ütlesin, auto sõidab hästi küll, LS1 on tegija mootor !:)

Edit: newtoni pakutud 350 hj mootorist tundub väga reaalne.
14.05.2006 at 11:47 1 edit. Last edited 14.05.2006 at 11:48 by peep (Moderator)
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Peep, no ega ikka Dunlop Sport 9000 kõige odavama otsa kumm ka pole...

Järgnevaks sammuks on korralik õhuvõtt. Praegune eelmise omaniku poolt paigldatud koonusfilter on omadega ikka nii koonuses, et `spetsialistide` arvates peaks sobima 1,6-sele vabalthingavale. Endale tundub ka, et kihutamiskiiruste juures jääb autol kuidagi hing kinni.

PS. 60 feet 168,64 katsel oli 2,284

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 12:04
peep
 
Moderator
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Nimega rehvidest on see Dunlop kõige odavam, vähemalt nii palju kui mina olen hindu uurinud. Aga see pole iseenesest mingi mure, ega kallis tänavarehv a'la Michelin või Bridgestone palju juurde ei annaks ka, may-be mõned sajandikud 60 jala ajas.
14.05.2006 at 12:09
ats
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Dunlop 9000 on ikka siuke ökörehv kiirete rehvide seas. Ei pea ei kulu - ühe korra ostsin isegi - ainuke rehv, mis mul terve suve on vastu pidanud, muidu läheb ikka 2 paari tagumisi.
14.05.2006 at 14:46
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Kas keegi teab arvata (arvab teadvat) kui palju on ET vahe dragi kummiga vs uulitsa kummiga?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 17:48
max
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Mina mõõtsin kunagi G-techiga. Ainult rehvide vahetusega kukkus 14,7->13,5 so 1,2 sek. Esimesena sõidetud tänavarehv oli muidugi suht juust kah.

Minu arvates oli slikist kõige rohkem kasu paigaltvõtul (sai pedaali kohe põhja vajutada) ning 1.->2. käigule vahetus, mil muidu tänavarehviga kadus taas pidamine. Mainitud hetkedel on ainult gaasipedaaliga väga keeruline pidamise piiril opereerida. See siis minu isiklik arvamus ja kogemus.

Kas Sa ise tundsid, palju ratas ringi käis? Kui meelitamist oli palju, siis võib -0.5 sek üsna reaalne olla. Igal juhul on slikk aja/raha suhtes vist üks kõvemaid modifikatsioone kui mitte kõige kõvem. Mõttetu on mootoris jõudu omada, kui seda rajale rakendada ei saa.

edit: slikiga suutsin käigukasti tala pooleks rebida, kui 2. käik sisse lendas ning slikid rajal kiuksu tegid.
14.05.2006 at 18:03 1 edit. Last edited 14.05.2006 at 18:05 by max
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Nonii, hakkab pihta... Mina kogenematu autosportlasena vajutasin küll klotsi kohe põhja,kui rohelist tuld nägin. Polnud minul küll aega seal mingisugust pidamist `reguleerida`.

Kuidas vähemalt teoorias õige startimine käib?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 18:15
anti
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
quote:
hunt:

Kuidas vähemalt teoorias õige startimine käib?
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=45
14.05.2006 at 18:29
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Aitäh, Anti. See jutt muidugi ammu läbi loetud.

Küsin siis teistpidi -

Kas keegi (muidugi minuga ühte klassi aegu nökerdajatest) stardib teistmoodi, kui mitte klots kohe põhja ?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 18:40
foke
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Eelmisel hooajal käisin testipäeval vaatamas ja sõitsin 1 sõidu tänavaseades - kulunud ja kõvad tänavapastlad all, istmed-polstrid sees, summutid all, pool paaki 95-t (muidu sõidan tühjema paagi ja 98-ga), õhufiltrite jms. Sain ajaks 13,2, lõppkiirus oli mälu järgi 180.
Kohalt võtsin veerandgaasiga, ilma stallimata ja ca 30-40 m jooksul vajutasin sujuvalt põhja. Ratas ei käinud kordagi tuntavalt ringi. BO tegin kah korraliku, mis ikkagi aitab ka tänavarehvi puhul veidike.
Järeldus:
Lõppkiirus vaikse alguse ja selle setupi kohta üllatavalt hea, võistlusolukorraga enam-vähem samaväärne, siit moraal, pehme rehv ja hea pidamine vähendavad märgatavalt kiirust.
Aeg kehvem ca 1,1...1,2 sek, sellest pool paneks rehvide arvele ja teise poole seadele.

Ja lõppjäreldus:):
pelgalt kiiruse järgi ei saa kah hobujõudude osas väga kindlaid seisukohti võtta.

Võimalik, et kellelgi on sootuks erinevaid kogemusi.
14.05.2006 at 19:28
max
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
300+ hp tagarattast peaks siiski mingisuguseid pidamisprobleeme tekitama, kui just veojõukontrolli peal pole (mida sul peal polnud, nagu ma aru sain). Seega pidi Sul rattast suitsu ikka omajagu tulema, 1. käik+jupike 2. käigust. Kahjuks kohal polnud, ei näinud. Mõni päev mine vaiksemasse kohta harjutama, siis saad aru, kui palju vajutada saab, ilma et ratas meeletult tühja ei laseks. Kiiver peas ei pruugi seda kuulda.
14.05.2006 at 21:35
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Minu eilsed sõidud olivad

60foot ET speed

2,342 13,865 166,83

2,284 13,794 168,64

2,616 14,207 167,79

See viimane oli just koos veojõukontrolliga, nii et koos sellega just eriti kiiresti kohale ei purjeta

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 21:51
max
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Ma ei pidanud silmas, et veojõukontroll peaks parema aja andma. Teoreetiliselt (ja nagu ka praktikas selgus) on vastupidi. Veojõukontroll ei lase ratast libisema, mida ta siiski natuke tegema peaks.

Kas Sa vahetasid käiku käsitsi või vahetas kast ise? Mis shiftpoint oli?
14.05.2006 at 22:14 1 edit. Last edited 14.05.2006 at 22:14 by max
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Kõike tegi kast ise. Shiftpointi ei jõudnud jälgida. Peaks vist tõesti natuke käsitsi käiguvahetusi proovima, või on see ilma shift kitita tehasekorda taastatud kastilt palju tahetud?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
14.05.2006 at 22:32
foke
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Kunagi sai arvutatud, et 60 ft kaotatud/võidetud aeg korruta lõpujoonel 1,5-ga.
Kogu see pidamise asi on väga kinni ka turbiinis. Tehaseturbiin nakkab nii alt, et mootoris pole veel seda rammu ja slick ei pruugi superefekti anda. Midagi annab ta kindlasti, aga ennekõike sõltub see mootori karakteristiku ja turbiini/kasti koostööst. kui sa paneks omale nt. 3000 stalliga turbiini ja slicki, siis ma olen veendunud, et sekund on kohe maas:)
Käsitsivahetamisel on mõte ainult siis, kui kast ise vahetab ebasobival hetkel ehk liiga vara, st. mootor veab ka üle tehasekasti shiftpoint'i.
14.05.2006 at 22:45
Peeter82
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
60ft alla 2,2s tänavakummiga eriti ei tohiks saada, mina olen nii aru saanud. Mis pööretel käiku vahetasid?

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
15.05.2006 at 07:05
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Peeter, nagu üleval kirjutasin, vahetas käiku auto ise.

Investeering rehvidesse paistab vist olema odavaimad kümnendikud. Kirsipunane TransAm, mis sõitis laupäeval lõpuaja 14,533, startis 2,032

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
15.05.2006 at 07:50
Peeter82
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Einoh, see küsimus ongi, et mis pööretel ta vahetas. Ise käiku vahetades saaks ehk kõrgemale pöörded lasta.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
15.05.2006 at 08:05
ats
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
quote:
hunt: Nonii, hakkab pihta... Mina kogenematu autosportlasena vajutasin küll klotsi kohe põhja,kui rohelist tuld nägin.
See on juba esimene viga. Kui rohelist näed - siis oled juba kaotanud. Eriti bracketis :)
Eelsõitude ajal ürita startida viimase kollase või valgega, mis iganes need 3 enne rohelist on :) ja vaata, mis RT tuleb, siis loed järgmine kord mõttes üheni ja stardid ja siis kaheni jne, kuni siukese ohutu 0.1sekundise RT saad. Hea oleks ikka startida enne kui roheline süttib.
Samuti võid mängida sellega, et jätad ennast andurist võimalikult kaugele - samuti lisaaeg, kus andur veel auto liikumist ei võta, aga auto juba liigub ja ületad anduri täpselt õigel ajal.
15.05.2006 at 12:04
hunt
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Kas ei ole nii, et PEAD parkima kahe valge tule vahele.

Korra proovisin ka rohelist aimata, RT oli siis 0,2 roheline ära oodates oli 0,53 ja 0,59

Praegu aga läksin käiguvahetust harjutama...

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
15.05.2006 at 12:16
ats
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Peadki parkima 2 valge tule vahele, kuid seal on natuke manööverdamisruumi - mida kaugemal viimasest, seda parem, siis on nii, et kui isegi punasega lähed liikuma, siis võibolla on see vahemaa piisav, et ei saa punast, vaid 0RT.
0.2 on päris hea. 0.6ga kaotad juba 4 kümnendiku, mis 160km/h juures on ca 3 autopikkust.

Ja kui kavatsed drag rehvid rebida, siis pole vast mõtet praegu midagi harjutada, need käituvad teisiti ning võibolla õpid valed võtted kätte.
15.05.2006 at 13:34
Peeter82
 
ET ja lõppkiiruse kalkulaator
Mul muidu RT 4 sõitu järjest stabiilselt alla 0,2 :) Saab küll, kui ette aimata. Drag rehvisid võiks isegi kahasse osta, on selline hämar mõte...
EDIT: Mitte samal võistlusel kasutada muidugi.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
15.05.2006 at 13:42 4 edits. Last edited 15.05.2006 at 14:49 by Peeter82
tqhq.ee foorum : Autod : ET ja lõppkiiruse kalkulaator   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.