Poster |
Message |
mcsainc |
usa raua vastupidavusest
viimasel ajal on pilk pidama jäänud camarol, mis oli tootmises vist 82-92 (aastaarvu pakun umbes. vist nn. 3 gen f-body?). aga ameeriklaste hingeelu siit foorumist uurides on silma jäänud rahutuks tegevad asjad. suht tihti keegi kuulutab, et peab oma V8 jõuallikal jälle saalesid-vänta-kepse vahetama ja silindreid hoonima. see on arusaadav, et ma vanema auto ostmisel sellel suht kohe lasen kere üle vaadata ja kõpitseda, aga kohe uut mootorit ja jooksuosa ma küll ehitama ei tahaks hakata. ja nii jõhkraks usa raua fänniks ma ennast veel ei pea, et olen nõus oma viimsegi papi autosse matma, peaasi, et oleks made in USA.
et kas GM, FoMoCo või Mopari tehnika ongi just vanematel autodel (enne 90 aastat) siis nii lagunev ja ressursinõudlik, kui esmapilgul paistab? kui ma juba ostan, siis ikka enam-vähem igapäevaseks sõidukiks ja mitmeks aastaks. ja ma pole eriti huvitatud, et iga 2 aasta tagant peaks mootori pilbasteks kakkuma ja kogu sisu uue panema. või ongi nii vanadel V8 mootoritega masinatel tavaline nähtus, et müümise hetkeks on mootor hõredaks paarutatud? |
14.05.2006 at 16:37 |
1 edit. Last edited 14.05.2006 at 16:44 by mcsainc
|
fire83 |
usa raua vastupidavusest
Ükskõik millist entusiastide foorumit vaadates võib leida kirjutisi kuidas keegi midagi modib. Paljud on siin hobiinimesed ja siis veel mõned perfektsionistid. Iga auto ja mootor on muidugi oma ajalooga ja ühtset vastust siin anda ei ole. Kui otsingut teed siis 3 gen camarost firest on siin palju kirjutatud ja Su küsimus ei ole esimene selline. Lühidalt võib öelda, et alati saab hooldamatuse ja vihase ruunamisega jagu ükskõik kui heast ja tugevast ning võimsast mootorist. Ilmselt tuleb valida, kas alguses kokku hoida ja võtta odav auto ja siis ehitama hakata, või võtta kallim ja mitte kohe esimesel õhtul ehitama hakata, vaid nädalavahetusel. Võib ka lootma jääda lotovõidule, et saab odavalt hea asja. Ehk siis kõik sõltub juhtumist.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
14.05.2006 at 18:16 |
|
mortx |
usa raua vastupidavusest
Üldjuhul on 3 gen Camarod ja Firebirdid ikkagi rohkem hobiautodena arvel kui igapäeva liikurina. Parandage mind kui eksin.
Isiklik kogemus on olnud ainult positiivne, sai eelmine suvi ostetud 88 aasta Firebird, suve jooksul mõõtsin üle 10 000km Eesti teid. Selle aja jooksul sai vahetatud ainult üks tihend (80.-). Pakun, et ega ta rohkem ikka ei lagune kui mõni sama ajastu eurooplane või japs. Vähemasti on suurem osa juppe väga odava hinnaga ning suht lihtsalt kättesaadavad.
Ei tasu aga unustada, et kõik mis liigub, see ka kulub.
____________________________
'88 Pontiac Firebird Trans Am 5.0L |
14.05.2006 at 18:40 |
|
hunt |
usa raua vastupidavusest
Palju õnne Sulle, mortx!
Sa oled kindlasti siit seltskonnast ainuke, kellel niimoodi on vedanud...
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
14.05.2006 at 19:02 |
|
altraditional |
usa raua vastupidavusest
Ei tea, ei ütleks. Ma sõitsin oma esimesega 3 aastat järjest igapäevaselt ja kogu töö oli 2 korda sumpa ehitamine käepärastest materjalidest ja soojendusradika vahetus. Tegemist ei olnud küll 3gen ega ka V8ga, aga ajastu ja tootja olid samad. |
14.05.2006 at 19:19 |
|
max |
usa raua vastupidavusest
Mul pole samuti suuremaid jamasid olnud - võtit ja sõida. Korraline hooldus, veermiku kuluvad osad, piduriklotsid jms on elementaarne. |
14.05.2006 at 21:17 |
|
Maik |
usa raua vastupidavusest
ei remontinud samuti oma v8 5l firet kordagi tehnilise poole pealt tõsiselt... 2 pisiasja ja kõik. Senine mulje tehnilisest vastupidavusest on hea Igapäeva sõidukina päris ei soovitaks samas...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
14.05.2006 at 22:08 |
|
w-cc |
usa raua vastupidavusest
Seda pideva kõpitsemise ja ehitamise juttu ei tasu minu arust üks-ühele USA päritolu masinate vastupidavusele üle kanda. Nagu siin juba mainitud, siis Eestis on paljude puhul tegemist siiski hobikatega ja sinna lihtsalt laotakse mõnuga ja eriliselt koonerdamata pappi sisse. Kui ma enda auto peale kulutatut vaatan, siis "parandan-ehitan-sest-äkki-saab-parem-ilusam" vs. "parandan-sest-läks-katki" suhe kipub olema rohkem kui suurusjärgu võrra esimese kahjuks. |
15.05.2006 at 10:45 |
|
vicat |
usa raua vastupidavusest
Teretulemast usapasa maailma:
Nii need kogemused tulevad, et peab igat asja remontima Õnneks seal miskit väga ülemõistuse rasket pole.
Hooldus on vägatähtis, siis tasub ära!
____________________________
H-D |
15.05.2006 at 12:46 |
|
mcsainc |
usa raua vastupidavusest
erilist modimist ma silmas ei pidanudki. kui mingi X + y hobust tahan mootorist välja saada, siis on loomulik, et läheb kõvemaks ehitamiseks ja juppide vahetamiseks paremate vastu. esialgu mõtlen ikka stock masinat. nojah, kunagi ei tea, mis tuuled puhuma hakkavad ja äkki hakkavd mullegi suured hobused pähe...
aga ühesõnaga... kui satun korraliku eksemplari otsa ja seda regulaarselt hooldan, siis ei tohiks lagunemisega muret eriti olla? et GM toodang seisab paremini koos kui sama vana prantsuse või korea toodang (ärge võrdluse pärast maha tapke)?
aga hakkan isegi kahtlema 3-gen f-body mõttekuses daily driver'ina... |
15.05.2006 at 13:38 |
1 edit. Last edited 15.05.2006 at 13:43 by mcsainc
|
DJ Seebimull |
usa raua vastupidavusest
ma arvan, et 3 gen suht stockina igapäeva autona on väga normaalne móte, üks aasta sóitsin ise terve suve, oligi tol hetkel ainuke töökorras auto.
____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam) |
16.05.2006 at 10:12 |
|
Otto |
usa raua vastupidavusest
Miks siis 3-gen igapäeva autona mõttetu on ma ei saa ikkagi aru? Loomulikult kui sul mingit kaupa või inimesi vaja vedada siis jääb ruumist puudu võibolla. Ise olen juba ligi aasta firebirdiga iga päev sõitnud ja ei kurda. Ka talvel. |
16.05.2006 at 12:44 |
|
Peeter82 |
usa raua vastupidavusest
Igapäevase sõiduga kaasneb tavaliselt suur läbisõit ja vanad autod seda ei kipu kannatama. Pluss meie teede sool, pori ja augud - mul poleks küll südant aasta ringi iga päev ringi lammutada.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
16.05.2006 at 15:44 |
|
mortx |
usa raua vastupidavusest
Suvel igapäevase sõidukina kasutada on igati mõistlik, teine asi on talvel. Eelpool mainitud sool ja keemia, mis siin iga talv maha külvatakse on kerele pisut karm. Loomulikult on see eelkõige kinni omanikus, kuid minul pole samuti südant talvel enda oma välja ajada.
Kindlasti ei ole väga meeldiv lumes sõita laia rehviga, tagaveolise ning üpris äkilise autoga. See on muidugi kinni rooli ja istme vahelises tihendis.
Võib-olla tasuks keskenduda järgmistele punktidele:
1. kui suur on aastane läbisõit?
2. kui palju on sellest maanteed ning linna?
3. kui palju oled valmis kütusele kulutama (talvel kogemused puuduvad, kuid ilmselt rüüpab oluliselt rohkem), seda juhul kui on plaanis V8
4. kas auto peaks ka praktiline olema?
____________________________
'88 Pontiac Firebird Trans Am 5.0L |
16.05.2006 at 16:02 |
|
Olds |
usa raua vastupidavusest
Terve USA sõidab ringi oma nii väiksemate kui ka suuremate mootoritega valmistatud massinatega iga päev ning USA vahemaad on siiski öö ja päev võrreldes meie olematute vahemaadega. Seega vastus peaks olema suhtkoht lihtne või mis?
Loogiline, et iga auto vajab korralist hooldust ja hoolt. Sellest ei pääse sa olenemata sellest, millega sõidad. Isiklikult soovitan küll soojalt USA liikurit. Sõidumugavus on siiski see, mis maksab. Kas just 3-gen sõidumugavuselt parim lahendus on, see jääb igaühe enda otsustada kuid valik on ju lai ning maitsed erinevad
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
16.05.2006 at 16:15 |
|
tryku |
usa raua vastupidavusest
Daily driveriks oleks mõtekam otsida mingi odavam v6 mootoriga 4-gen. 3-generatsiooni masin on siiski hobiauto staatuses juba. |
16.05.2006 at 16:42 |
|
Front |
usa raua vastupidavusest
Varsti saab 2 aastat nii suvel kui tavel 3-gen Firega igapäevaselt sõidetud. Olles pidanud hoolikat arvestust kõigi remondi- ja hoolduskulude kohta (mille sees on ka 1 jooks uusi talverehve), saan keskmiseks kuluks ühes kuus ~1000.-. Ei ole küll võrdlusmomenti ühegi teise masinaga, aga ise hindan seda täiesti mõistlikuks summaks, mida olen nõus maksma sellise autoga sõitmise eest
Seega soovitan soojalt!
____________________________
Jeep Cherokee '99
Blue Firebird '91
|
17.05.2006 at 08:50 |
|
tann28 |
usa raua vastupidavusest
Endal säästu versiooni mustang.
Kulud bena peale ca 2k kuus.
Kindlustus 1 kuu=287 eeksu
Remont keskmiselt paar kilo 3 kuu peale.
Sõitsin aastaläbi ja kõlbab ilusti igapäeva sõituteks.
Keskmiselt siis kuus ca 2,5k. Ei ole üle mõistuse siin midagi.
Ennem omasin öko riisi ja kulud olid vaat, et suuremad
|
18.05.2006 at 07:33 |
|
mcsainc |
usa raua vastupidavusest
läbisõit aastas on aint 10000-15000, enamus sellest suvel. maantee ja linna suhe on 1/3 linn, 2/3 maantee. esialgu ma 5.0L Z28 mudelit küll vaadata ei julge. alustuseks piisab ka 2.8 mootorist. eks ta lahja on, aga stiilne on ta ju sellegi poolest. ja praktilisusest: kas sellel 3-gen camarol tagumist pinki alla klappida/välja visata saab, kui tahan näiteks oma velosipeedi või sat'i panni transportida? |
18.05.2006 at 15:05 |
|
Front |
usa raua vastupidavusest
Kui sul läbisõit nii väike, millest enamuse nagunii moodustab maantee, siis soovitan kindlasti V8-t, kui finants võimaldab. Loomulikult võid sa alustuseks ka V6 proovida, kuid arvesta sellega, et sellise mootoriga isendil on järelturg arvatavasti üsna olematu.
Tagumine seljatugi käib tõesti maha, aga ega see palju ruumi juurde ei tekita. Aga näiteks 3-meetrised põrandaliistud mahtusid ilma vaevata ära
____________________________
Jeep Cherokee '99
Blue Firebird '91
|
18.05.2006 at 15:56 |
|
Maik |
usa raua vastupidavusest
Istme allaklappimine tõesti ruumi ei tekita,pigem võtab ära... Kas oled sellisel sees ka olnud? Selles mõttes,et minul võtab suure ratta sinna mahutamine küll kukalt kratsima... aga võibolla mahub kah...
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
18.05.2006 at 18:53 |
1 edit. Last edited 18.05.2006 at 18:55 by Maik
|
DJ Seebimull |
usa raua vastupidavusest
mina soovitaks kah juba suuremat mootorit, ega see 2,8 on ka üsna janune ja suure auto jaoks mannetult jóuetu
____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam) |
18.05.2006 at 20:21 |
|
mcsainc |
usa raua vastupidavusest
OK. siis peab veel mõnda aega ootama, et saaks korraliku V8 isendi raha kokku. kuulan teie sõna ja ei hakka V6-ga jukerdama. |
24.05.2006 at 13:47 |
|
tahanlennata |
usa raua vastupidavusest
ise käisin eile üht 3,1 firet proovimas ja ei ütleks et ta nii mannetu oleks liigub kyll ja kui vaja siis veelgi kiiremini ja ei rüübanud ta midagi nii palju et peaks V8-ga võrdlema hakkama
quote: mcsainc: OK. siis peab veel mõnda aega ootama, et saaks korraliku V8 isendi raha kokku. kuulan teie sõna ja ei hakka V6-ga jukerdama.
|
24.05.2006 at 14:13 |
1 edit. Last edited 24.05.2006 at 14:14 by tahanlennata
|
Vanaisa Moderator |
usa raua vastupidavusest
Üldjuhul:
suur mootor = suurem vastupidavus, väiksem kulumine (ei sõida ju kogu aeg redlines), suurem vääne.
Väike mootor = väiksem tööressurss, väiksem vääne
Kütusekulu on suure kahjuks max liiter-paar ja seda linnas - maanteel võtavad nad kõik suht sarnaselt.
Hobujõududest pole ka mõtet rääkida - vääne on see, mis mootori juures tähtis on. Ja mida madalama pöörde juures ta tuleb, seda parem.
IMO
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
24.05.2006 at 14:19 |
|