Poster |
Message |
Mell |
K:Nukkvõlli lihvimine ehk reprofiilimine?
Krt,ma asjast arusaamisega natuke segadusse aetud...sry,kui nüüd väga loll küsimus tuleb,aga otsinguga ka midagi targemaks küll ei saanud kuskil!
Kuna praegu prooviks kaane uuristamisega tegelen,siis sellega käsikäes tuleb ennast nukkvõllide hingeeluga ka kurssi viia...ja ühes saksa Opeli foorumis,kus ma siiamaani päris palju asjalikku teavet R6 24v kohta saanud,väidab rohkem kui üks asjamees,et Opeli C30SE mootorite edasiarendustel (EVO500 mootor 3,0 230hp ja Irmscher 4,0 272hp siis)on 0,5mm suurema avamisega ja vist 250asemel 260kraadi nukkvõllid C30SE originaalidest välja lihvitud?
Ok,muutus pole suur,ja muidu võiks asi usutav olla...aga mul praegu garaazis mõlemad olemas ja kui mõlemal on nn.nuki põhiosa raadius sama (34mm),aga nuki kogukõrgus koos põhiosaga on seerias 42,5mm ja tehase kangematel versioonidel 43,0mm...siis ta krt ei saa ju kuidagi olla originaalist välja lihvitud?
Ma ei ole kindel,kas ma sellest nuka nn.reprofiilimisest õieti aru olen saanud vanemate ja vast teadjamate meeste suusõnalisest jutust,aga kui midagi ümber lihvida,siis ei saa ju ometi nukki suuremaks lihvida?Mõni kogemust või hästi teooriat valdav inimene võiks valgustada,kui nüüd väga valesti mõistnud olen asja.Panen siia igaks juhuks pildi ka,kuidas ma asjast aru olen saanud...küll "paint" abiga tehtud (sellepärast ei maksa mõõtude omavaheliste proportsioonide pärast numbrit teha...),aga mis teha,kui paremat pole arvutis võtta ja ega ei oskaks ka ilmselt,kui oleks...vast minu arusaamine piltlikult on siin näha:
näitlikult,heleroheline on siis see,palju nuka raadiust vähendades omakorda nukk selle suhtes suureneb(ehk palju klapi tõus suureneb?)
sinine üritab siis näidata seda,et väiksema nukaraadiuse puhul seda siis nüüd selle suhtes endisest suurema nukiga kokku viies saaks justkui klappi mõni kraad kauem lahti hoida?
kollased sektorid näitavad seda,et selle võrra saaks justkui klappi rohkem maksimaalselt avatud hoida,kui väga suur "lift" ei ole vajalik või on lausa paha (siis seda puunasetriibulist osa vajaliku maksimaalse avamise järgi maha lihvides)
mulle tunduks sedasi see kõik justkui hästi loogiline ja võimalik...aga ikkagi selle järgi võimatu 1 nuki läbimõõtu suuremaks lihvida...äkki fritsud foorumi autoriteedid ajavad midagi segi ikka,võibolla on EVO ja Irmscheri nukad lihtsalt samadest algtoorikutest välja lõigutud millest reamootori nukad,mitte reamootori valmisnukkadest...
Edit:siin paar hädist pilti kah nukkadest ja mõõtmisest...
http://www.pildialbum.org/pictures.php?action=4&id=2540
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
19.06.2006 at 20:56 |
1 edit. Last edited 19.06.2006 at 21:00 by Mell
|
Fog |
K:Nukkvõlli lihvimine ehk reprofiilimine?
Vaata seda nuka läbilõiget, ja mana sinna pildile nookur.
nookuri 0 asend oleneb nuki vastas oleva koha raadiusest.
Tõus nuki koha pealt raadiusest.
Kui see suhe originaal nukil on 20mm/30mm ja uuel on 18/30
siis tõus on 1.variandis 10mm 50% ja teises variandis 66,67% 12mm
Nüüd paned nookuri paika nii et ikka klapp kinni läheb.
klapitõus:
1.5 nookurite korral oletame et esimesel juhul 15mm ja teisel juhul 18mm
Edit: ehk siis ei suurendata tõusu vaid vähendatakse 0-punkti on kogu regrindi mõte.
Disclaimer: minupoolt praegu pildi põhjal tehtud hüpotees, pole ma mingi mehhaanik ega kedagi.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
19.06.2006 at 21:13 |
1 edit. Last edited 19.06.2006 at 21:15 by Fog
|
vvt |
K:Nukkvõlli lihvimine ehk reprofiilimine?
Lihvitud ehk reground nukad on IMO pärisnukkadele odav ja viletsam alternatiiv. Mõnikord praktiseeritakse seda lihtsal põhjusel, et plokikaan ei kannata suuremat tõusu. Ka on see odavam lahendus "midagi" ära teha, sest nukatoorikuna kasutatakse vana nukkvõlli (reground nukk on uuest peaaegu poole odavam).
Esiteks ei anna paljud nukad korralikku durationi/lifti suhet füüsiliselt välja. Teiseks on nuka pind pindkarastatud ja kuidas selle kvaliteet peale "käiamist" parasjagu jääb, sõltub juba tugevasti tegijast. Tutvusringkonnas on kurbi kogemusi ostetud autodega, kus mootoris on Eestis "taastatud" nukk mõne kuuga diisli häält tegema hakanud. Variant on veel pealekeevitamine, aga sama jutt, mis käiamisega.
Euroopa autole on soovitav osta Schricki nukad, mis ei ole mitte käiatud, vaid reeglina valmistatud tehase originaal-nukatoorikust. Need Irmsheri nukad on ilmselt valmistatud 3000 nukatoorikutest, mitte nukkadest.
Mis puututab tagumise raadiuse vähendamist, siis teatud hetkest tekib ka vajadus muretseda kõrgemad tõukurid või nookurid. Ehk siis tasub hoolega kaaluda, kumb on odavam, kas osta 2 korralikku nukka ja panna lihtsalt sisse või jamada käiamisega (kvaliteet sõltub kohast) ja osta pärast veel tõukurid/nookurid ka.
Enne tasuks uurida ka, kui suurt klapitõusu aktsepteerivad olemasolevad klapipuksid (tihendi ja taldriku alumise pinna vahele peab max lifti peal jääma vähemalt 1,0 mm vaba ruumi.
Lifti ja durationi kohta olen ise asju uurides aru saanud, et nad peavad olema mingis kindlas vahekorras, mingi peen teadus klapi kiirusest ja kiirendusest. Ehk siis durationi kasvades peab ka lift kasvama. Selles veendumises on vaja lahti lüüa suvaline uute nukkade kataloog - sama tõusu, kuid nt 40 deg suurema durationiga nukka sealt naljalt ei leia.
Kui eeldada, et seeriamootoril on tõus ja lift õiges tasakaalus, siis portide suurendamisel tuleks ju ka lifti või klapipesa sisemõõtu suurendada, et tagada eelpool nimetatud ristlõikepindalae tasakaal.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.06.2006 at 09:11 |
5 edits. Last edited 20.06.2006 at 12:26 by vvt
|
|