Poster |
Message |
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Tekitaks teema et asjalikku infot koguda, sooviks nimelt TBI
hingeeluga veits tutvust teha.
Nimelt pisikesed probleemid vist päevakorras
Mootor küll töötab, aga kipub soojenedes veits puterdama.
Tühikäik on korralik, käiku sisse pannes ka ära ei koole.
Kui, siis kipub nats lainetama.
Hinge kipub kinni tõmbama õrnalt gaasi andes (sõites),
gaasi lahti lastes laseb nurrudes edasi.
SES tuli ei põle, kuigi sõiduajal vahest korra süttib.
Paar elementaarset asja oleks enne vaja välja vahetada
kui saaks konkreetselt viga otsima hakata.
Peaks õhu ja kütuse filtri välja vahetama, need juba
iidamast-aadamast ajast ja stroboga süüte paikka ajama.
loodan need puudused lähipäevil kõrvaldada.
Endal väike kahtlus lamdas, sai vana juustu kasutatud,
kurat teab kas toimib.
Süsteem muidugi seisnud pea kaks aastat.
Selline küsimus ka, kas veakoodi näitab kui tuli ei põle, aga
sõiduajal on vahest süttinud?
Nii et kes ka vahepeal on oma TBI-d kruttind oleks igast
huvitavat inffi tore kuulda.
Abistavaid ja informatiivseid linke võite muidugi ka soovitada
Panen ise kah mõned lingid siia:
http://www.4x4xplor.com/TBI.html
http://users.california.com/~eagle/howell.html
http://www.advanceautoparts.com/english/youcan/html/pht/pht20001001fi.html
http://www.goingfaster.com/spo/spo_technology_central.html
http://www.cfm-tech.com/GM_tbi_tuning_tips.htm
http://www.obd1.com/
Reguleeritav kütuse surve regulaator |
29.08.2006 at 09:09 |
5 edits. Last edited 04.03.2008 at 07:24 by ROKIPEER
|
ammi |
GM-i TBI infot
quote: ROKIPEER:
Paar elementaarset asja oleks enne vaja välja vahetada
kui saaks konkreetselt viga otsima hakata.
Peaks õhu ja kütuse filtri välja vahetama, need juba
iidamast-aadamast ajast ja stroboga süüte paikka ajama.
loodan need puudused lähipäevil kõrvaldada.
Sellest soovitaks ise ka alustada.Kuigi SES tuli ei põle,võid ju ikka koode lugeda.Kui sõiduajal on vilgatanud ju siis tahab sulle midagi öelda
|
29.08.2006 at 09:34 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Mis sellistest veakoodidest arvata? :
13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise
24. Circuit fault in vehicle speed sensor
Kas 13 kood võib näidata kui lamda andur liiga kaugel
originaal asukohast? Ja mis see mootori töös täpsemalt muudab?
Nimelt kippus auto paar korda välja surema kui oli
vaja järsemalt pidurdada et kuskile ära keerata,
või foori taha seisma jääda, külmema mootoriga probleeme
polnud, ainult töösoojalt.
|
10.09.2006 at 21:39 |
|
Vanaisa Moderator |
GM-i TBI infot
VSS ahelas on katkestus/lühis - kõigepealt vaata see üle.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
10.09.2006 at 22:18 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
quote: Vanaisa: VSS ahelas on katkestus/lühis - kõigepealt vaata see üle.
See üsna tundmatu mulle,
kus see VSS asuda võiks?
Edit: mõned päevad tagasi jamasin spido trossiga aga tööle
ei saanud, kas kala võib seal olla?
|
10.09.2006 at 22:31 |
1 edit. Last edited 10.09.2006 at 22:32 by ROKIPEER
|
LaSa Moderator |
GM-i TBI infot
VSS = vehicle speed sensor
ehk kiiruseandur |
10.09.2006 at 22:49 |
|
Raxo |
GM-i TBI infot
quote: ROKIPEER:
kus see VSS asuda võiks?
http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1a/ca/1e/0900823d801aca1e.jsp
Kui palju sellest abi on, aga midagi ikka.
____________________________
'00 Silverado
'10 Grand Voyager 3,8 V6 |
10.09.2006 at 23:01 |
1 edit. Last edited 10.09.2006 at 23:04 by Raxo
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Kas selline jubinas siis on kõigil kastidel?
Mul 350 kast ja omateada pole seal ühtegi juhet taga
edit1: Leidsin lääne foorumist sellise lause:
If a mechanical speedo, it's on the speedometer itself where the cable goes
into the speedo. For both the speedo to quit and throw a VSS code, the cable
would have to stop spinning the speedometer.
Kas siis andur hoopis spidomeetri sees? Sinna läks küll mingid
kaks juhet ja oli mingi silma moodi andur Kas võin äkki õigel teel olla?
edit2:
Veel netis sobrades leidsin sellise lehe:
http://www.jagsthatrun.com/Pages/SpeedSensors_Speedometer.html
Oma massinal oli kah vana roostes spido tross mis käis kahes
tükis, aga seal vahel polnud ühtegi andurit, kui ma nüüd
õigesti aru saan sellelt lehelt peaks vahel käima seesamune VSS, või kuidas
|
11.09.2006 at 05:40 |
2 edits. Last edited 11.09.2006 at 07:28 by ROKIPEER
|
max |
GM-i TBI infot
Minuga juhtus aastaid tagasi järgmine lugu. 2.8L V6 manuaalkastiga Camarol oli ainsaks veakoodiks seesama VSS. Kuna Camarol asus VSS spidoka taga ning kastist tulev spidokatross (samuti 2-st tükist koosnev) oli puru, siis ei töötanud spidokas ning koos sellega ka VSS. Ei osanud ma tol hetkel sellele erilist tähtsust omistada ning jätsin trossi vahetamata. Pikapeale hakkas pidurdamisel ja keeramisel aeg-ajalt väljasurev auto pinda käima ja otsustasin "igaks juhuks" uue trossi osta ning ainsast veakoodist lahti saada. Soetasin 300-400 eegi eest uue ühest tükist koosneva trossi, kulutasin asendamisele mitu tundi ja kutsusin appi peenemate kätega kodaniku (spidoka taha trossi kinnitamine oli suht PITA) ning asendatud see saigi. Loomulikult veakood kadus, spidokas ärkas ellu ning üllatuseks kadus koos sellega ka see väljasuremine pidustamisel-keeramisel. Kuna V6 aju ei viitsinud täpsemalt uurida, siis ei tea ma siiamaani, kuidas VSS anduri näit mootori tööd linnaliikluses mõjutab, aga mingi seos seal järelikult on. |
11.09.2006 at 10:15 |
1 edit. Last edited 11.09.2006 at 10:16 by max
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
quote: max: Minuga juhtus aastaid tagasi järgmine lugu. 2.8L V6 manuaalkastiga Camarol oli ainsaks veakoodiks seesama VSS. Kuna Camarol asus VSS spidoka taga ning kastist tulev spidokatross (samuti 2-st tükist koosnev) oli puru, siis ei töötanud spidokas ning koos sellega ka VSS. Ei osanud ma tol hetkel sellele erilist tähtsust omistada ning jätsin trossi vahetamata. Pikapeale hakkas pidurdamisel ja keeramisel aeg-ajalt väljasurev auto pinda käima ja otsustasin "igaks juhuks" uue trossi osta ning ainsast veakoodist lahti saada. Soetasin 300-400 eegi eest uue ühest tükist koosneva trossi, kulutasin asendamisele mitu tundi ja kutsusin appi peenemate kätega kodaniku (spidoka taha trossi kinnitamine oli suht PITA) ning asendatud see saigi. Loomulikult veakood kadus, spidokas ärkas ellu ning üllatuseks kadus koos sellega ka see väljasuremine pidustamisel-keeramisel. Kuna V6 aju ei viitsinud täpsemalt uurida, siis ei tea ma siiamaani, kuidas VSS anduri näit mootori tööd linnaliikluses mõjutab, aga mingi seos seal järelikult on.
Tänud , pean siis kiiremas korras selle teo või mis iganes seal kastiotsas on
ära vahetama, tross kastiotsas, aga ringi ei käi, on seal vist mingi
plastmass ammikas? |
11.09.2006 at 10:21 |
|
max |
GM-i TBI infot
Jah, suht lihtsalt käib lahti, plasthammakad sees. |
13.09.2006 at 22:11 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Veel rääkides sellest teost, täna käisin USPartsus ja neid
hammikaid oli valikus ikka jube palju, eri värvi ja erinevate
hammaste arvuga (10 - 50 umbes). Selge pilt et vana välja ja selle järgi uus,
aga kui on autol vahetatud käimakott 700 -> 350 kas siis pole
ohtu et spido valetama hakkab? Tegelt mul ettekujutus veel
puudub kah mihuke see jubinas seal välja näeb jne.
Mis selle juraka ingliskeelne nimetus olla võiks?
Või saab äkki spidoka margi järgi õige asja otsida?
Igaljuhul palju küsimusi. |
20.09.2006 at 15:39 |
|
mustus |
GM-i TBI infot
Ei tea kas abiks, aga samad sümptomid olid minu Fordil. Jama oli vigases EGR klapis. Tegin võimatut, ei muutunud midagi. Juhuslikult sai EGRi vaakumi toru maha võetud ja asi töötas nagu muiste. Panin uue klapi (teine oli puru), kuid auto tööle ei hakanud. Nüüd sõidan ilma klapi vaakumita ja töötab. |
20.09.2006 at 20:37 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Peris huvitav, kas keegi suudaks sellise asja maakeeli ümber tõlkida?
Too much EGR flow at idle, cruise or during cold operation may result in the engine stalling after cold start, the engine stalling at idle after deceleration, vehicle surge during cruise and rough idle. If the EGR valve is always open, the vehicle may not idle. Too little or no EGR flow allows combustion temperatures to get too high which could result in spark knock (detonation), engine overheating and/or emission test failure. |
20.09.2006 at 21:06 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Asi juba selgem, infi siis siin teemades:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3802
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=4788
Mul nimelt kah see järelpõletus süsteem minema visatud (juba ammu enne minu
kätte jõudmist)
Aga praegu TBI pea teine peal mille vaakum jookseb ikka klappi,
aga süsteem vist seega poolik ja peaks uuesti selle
klapi vaakumi kinni panema, nagu enne oli. |
20.09.2006 at 21:21 |
1 edit. Last edited 20.09.2006 at 21:23 by ROKIPEER
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Uuriks ja puuriks ka veidi tühikäigu kala. Nimelt tühikäik on
kõikuma hakanud, ja seda iseäranis külma mootoriga, laseb pöörded nii
alla et vaevu käib ja siis turtsatab jälle ellu, käib nats
aega stabiilselt ja siis jälle langeb ja otsast peale, välja ei
sure. Peale sõitu kui soe siis jälle ok. Kas peaks tühikäigu
mootorit lammutama? Või äkki lisaõhk kuskilt mängib rolli?
Veel üks küsimus, kui auto nats pikemalt seisab läheb käima
starterit mingi 2-3 sek. uhades, kui nats peale sõitu
või töötamist käivitada läheb poolest pöördest, mis
seda võiks põhjustada? Kas äkki penarõhuga midagi? |
22.09.2006 at 07:26 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Veel üks kasulik link siia teemasse. |
09.03.2007 at 10:51 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Kas keegi teab süütenurgast miskit TBI mootoril?
edit: PALUKS TÕLKEABI!
Set the ignition timing correctly making sure that you disconnect the set timing connector to set it.
In some cases you cannot set the timing with the connector disconnected and keep the engine running.
If this happens set timing to 15 degrees, allow the engine to fully warm up,
then disconnect the set timing connector to set the base timing to the correct specification. |
09.03.2007 at 10:52 |
|
Fog |
GM-i TBI infot
quote: ROKIPEER: Kas keegi teab süütenurgast miskit TBI mootoril?
edit: PALUKS TÕLKEABI!
Set the ignition timing correctly making sure that you disconnect the set timing connector to set it.
In some cases you cannot set the timing with the connector disconnected and keep the engine running.
If this happens set timing to 15 degrees, allow the engine to fully warm up,
then disconnect the set timing connector to set the base timing to the correct specification.
Võta jagaja küljest timingu pistik lahti ja pane süüde paika. Kui mootor välja sureb jms jama pärast ei saa seda teha, siis pane timing alguses 15 kraadi peale, oota kuni mootor soojaks läheb, võta pistik lahti ja pane süüde paika.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
09.03.2007 at 10:58 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
quote: ROKIPEER: Küsimus selline, milline on erinevus reaalses elus antud näitajate vahel.
Kui üldse tunda annab?
Varjant 1:
* VALVE LIFT (INT/EXH): .420/.442
* ADV DUR: 262/272
* DUR @ .050": 204/214
* RPM RANGE: IDLE-4000
* CENTER LINE: 112
Varjant 2:
* VALVE LIFT (INT/EXH): .420/.443
* ADV DUR: 278/288
* DUR @ .050": 204/214
* RPM RANGE: IDLE-4500
* CENTER LINE: 110
quote: partel: V1 on praegune? Kas V2 dur @ 50 ikka õige on?
Hakkas mu uudishimu nii pihta:
Kõnelesin ma mõni aeg tagasi http://www.tbichips.com/ tegelasega ja tema arvas et
praegune nukk mul väga stock pole ja soovitas ajus muditud kiipi kasutada (mure nats rikka seguga),
jäi aga asi vahepeal soiku kuna usast tellitud scankaabel polnud veel kohal, arvas `chipsionkel` et on abi kui
saab datalogi näha. Siis saab soovitada parajat kiipi.
Ja täna nägin eBays miskist Ultimate TBI camkiti ja tahtsin võrdlust praeguse nukaga.
Siin see ebay kama
Ja see eBay link ei paku küll juurde, et kui aga meite toreda cam kiti sisse paned siis vaheta ka ajus kiip välja.
Võta nüüd kinni.
Sellest ka see huvi nende erinevate nukkide kohta, kas siis minu praegune peaks süüdi olema segu rikkuses. |
04.02.2008 at 23:25 |
|
partel |
GM-i TBI infot
Nojah, sa ei taha minu arvamust kuulda
278/288 ja 204/214 duration tähendab (kui see trükiviga pole), et dünaamiline surveaste väheneb, kuna klapid lasevad niipalju silindrirõhku läbi, ilma voolavust suurendamata. Nojah, nuka-degreesid ju ka ei ole...
Milleks nähakse nii palju vaeva, et ainult mingite jamadega power ära killida?
TBI kohta ei oskagi midagi öelda, ise viskaks selle pikema jututa minema ja kasutaks karpat, rullnukka... Mis surveaste on?
Kui kasvõi Performer RPM kaaned on, siis 400+ hj tuleb.
Sellele oleks hea ka kasti turbiin.
Aga, jah, raske öelda, algandmeid ei ole piisavalt...
____________________________
_ |
05.02.2008 at 11:24 |
|
ROKIPEER |
GM-i TBI infot
Kas keegi on oma TBI-le reguleeritava kütusesurve regulaatori veel külge kruvinud?
Oleks vaja teada millise surve peale oleks see vaja timmida, sain süsteemile kella vahele
ja hetkel näitas tühikäigul 16psi aga gaasi andes number küll märgatavalt ei suurenenud.
Samas leidsin sellise lause netist:
The psi range for a TBI pump should be 14 (idle) to almost 30 (wide open throttle).
Kas peaks kahtlustama pumpa, või pean regulaatorit kruttima.
Ehk keegi teab? |
11.04.2009 at 09:00 |
|
Fog |
GM-i TBI infot
quote: ROKIPEER: Kas keegi on oma TBI-le reguleeritava kütusesurve regulaatori veel külge kruvinud?
Oleks vaja teada millise surve peale oleks see vaja timmida, sain süsteemile kella vahele
ja hetkel näitas tühikäigul 16psi aga gaasi andes number küll märgatavalt ei suurenenud.
Samas leidsin sellise lause netist:
The psi range for a TBI pump should be 14 (idle) to almost 30 (wide open throttle).
Kas peaks kahtlustama pumpa, või pean regulaatorit kruttima.
Ehk keegi teab?
See sõltub vaakumist otseselt. Kohapeal gaasi andes 0 vaakumini ei jõuagi, või kui jõuab, siis on bensiinikellal natuke ka viidet.
Kui mootor EI tööta, siis pole ka vaakumit, seega proovi nii: 14 tühikäigul ja 28 "süüde sees, mootor väljas"
Edit: Ega sul meh. pump pole? Kui on siis tühikäigul 14, siis võtad vaakumvooliku lahti regulaatori küljest, peab 28 kanti tõusma.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
11.04.2009 at 09:34 |
1 edit. Last edited 11.04.2009 at 09:35 by Fog
|
antennimees |
GM-i TBI infot
TBI regulaator asub TBI pea sees ja reaalset vaakumvoolikut sinna ei lähe, kui siis ainult mingi sisemise kanaliga. Reguleeriga saab regulaatori peal olevast kruvist vedru pinget. Ja see 30psid tundub WOT asendi korral ebareaalne. Kindlasti on võimalik seda tuunida aga tark programm ütleb nii:
On TBI systems, a constant fuel pressure of 9-13 psi (.6-9 kg/cm2 ) is maintained by a factory preset,
nonadjustable, spring loaded diaphragm contained within the throttle body. Spring tension maintains a
constant fuel pressure to injector regardless of engine load.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
11.04.2009 at 10:19 |
|
Fog |
GM-i TBI infot
quote: antennimees:On TBI systems, a constant fuel pressure of 9-13 psi (.6-9 kg/cm2 ) is maintained by a factory preset,
nonadjustable, spring loaded diaphragm contained within the throttle body. Spring tension maintains a
constant fuel pressure to injector regardless of engine load.
Seljuhul pead oma "muudetava regulaatori" vaakumi otsa üldse lahti jätma, kuna aju arvestab ise pulsipikkust juurde/vähemaks vastavalt MAP andurile.
Rõhk keera 9-13 vahele nagu kirjas.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
11.04.2009 at 13:00 |
|