Poster |
Message |
Polkovnik |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Tekst |
02.10.2006 at 14:50 |
1 edit. Last edited 20.11.2018 at 21:09 by Polkovnik
|
Peeter82 |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Liikluskindlustuse süsteem on meil üldse ülijabur.
Kui enda auto maha müüd, tõstavad riskikoefitsendi 6! kuuga rõõmsalt ülespoole.
Või kui sõidad tööandja autoga vahepeal, siis samuti. Justkui oleks võimalik 6 kuuga eriti ohtlikuks liiklejaks saada.
Lisaks, kui kuskil käppa sees pole ja ise nõudja mees ka ei ole, on alati suur oht peedistatud saada.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
02.10.2006 at 16:17 |
|
Joel |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Mul (õigemini mu abikaasal) oli täpselt sama värk, aga erinevus selles, et asi ei saanudki korda.
Nimelt juhtus minu abikaasa nimel olnud autoga 2003. aastal avarii - sai autot laenatud inimestele, kes selle üle kaela keerasid. Kuna inimesed olid viisakad, siis nad hüvitasid kulud, mille eest meie ostsime uue auto. See uus auto sai arvele võetud samuti mu naise nimele aga seda enne kui eelmise auto avariilisena ühele huvilisele üles löömiseks maha müüsime.
Nüüd on see auto meil 3 aastat olnud ja naisel on tollal kehtinud 1,2 koefitsendi asemel 0,74 vms. Sel aastal kirjutasime veel 1 auto naise nimele ja järsku teatati, et koefitsent on sellel 1,2!! Ja liikluskindlustusfondist uurides selguski, et selle eelmise auto (mis puruks sõideti) koefitsent jäi mu abikaasat kuueks aastaks ootama. Sellepärast, et uus auto sai arvele võetud enne kui romu oli ära müüdud. Silmapaistev on veel see, et fantoomkoefitsent kehtib ainult autodele - mootorratastele mitte. Sellise jutu peale ei oska krt vihastada ka - see on lihtsalt nii uskumatult idiootne. Ma saaks veel aru kui inimesel ei ole ühtegi autot, et siis tal istub see vana koefitsent 6 aastat. Aga kui on registris ja kindlustatud auto, millel on 0,74 koefitsent - mille krdi pärast on siis veel seda vana koefitsenti vaja rakendada? LKF on varmas viitama seadusele, aga kas selline müstika on sinna meelega sisse kirjutatud või on kogemata kujunenud on mulle endiselt arusaamatu...
____________________________
2xV8 |
02.10.2006 at 17:53 |
|
tfr |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Polkovnik:Ausalt öelda oli mulle endale sellise zombi-koefitsiendi olemasolu ja ka võimalikkus täielikuks üllatuseks. Loomulikult on loogika, mille järgi vana koefitsient uuele masinale siirdub täiesti olemas, kuid vaevalt oli seda reeglit luues eesmärgiks romutatud auto koefitsiendi siirdumine 5 aastat hiljem soetatud masinale.
Nii et inimesed - olge valvsad! - ärge jätke oma müüdud/romutatud masinate kindlustuslepinguid õhku rippuma vaid kontrollige et nad korralikult ära oleks lõpetatud.
No nagu Joel juba oma postituses mainis, siis seaduse järgi jääb määrang rippuma 6 aastaks - niiet tegelikult oleks see 1.2 Sulle kaela sadanud ka siis, kui toona oleks see leping ilusti ja korrektselt ära lõpetatud. |
02.10.2006 at 17:57 |
|
Polkovnik |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Kui mu loogika mind ei peta siis on võimalik ju asjast mööda pääseda veel nii, et registreerid enda nimele mingi mingi fiktiivse masina - iseenesest piisab ka paljastest dokumentidest |
03.10.2006 at 07:14 |
1 edit. Last edited 20.11.2018 at 21:10 by Polkovnik
|
Polkovnik |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: tfr: quote: Polkovnik:
Nii et inimesed - olge valvsad! - ärge jätke oma müüdud/romutatud masinate kindlustuslepinguid õhku rippuma vaid kontrollige et nad korralikult ära oleks lõpetatud.
No nagu Joel juba oma postituses mainis, siis seaduse järgi jääb määrang rippuma 6 aastaks - niiet tegelikult oleks see 1.2 Sulle kaela sadanud ka siis, kui toona oleks see leping ilusti ja korrektselt ära lõpetatud.
Selle peale eioska tõesti muud öelda, kui: "Issand, sa näed ja ei mürista..!" |
03.10.2006 at 07:16 |
|
margus61 |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Üks nüanss veel, kasulikuma poole pealt.
Hobiautole on vahel vaja kindlustust paariks päevaks või nädalaks. Kuna nüüdsel ajal enam ei saa teha ühte poliisi või lepingut mitme auto peale kallima auto andmetega, tuli muid lahendusi nuputada, kuidas päästa raha tuulde lendamast kõrge päevahinnaga lühiajalise kindlustuse tõttu.
Mugavaim ja ilmselt soodsaim on võtta kohustuslik liikluskindlustus neti iseteenindusest. Kui aastaks võtta on ühe päeva hind kõige madalam. Niipalju kui ma olen küsinud ja katsetanud, siis nüüdsel ajal tagastatakse poliisi maksevabaks muutmisel kasutamata summa 100% kogu järelejäänud päevade eest miinus teenustasu 25.- krooni. Protseduur eeldab avalduse blanketi täitmist kontoris. Varem oli vist täis kuude eest ja 80%.
Kui on plaan autoga aasta sõita ja võtad netist aastase kindlustuse, ei või ju kunagi ette aimata, millal ta täiesti ära laguneb ning suur ja määramatu tähtajaga remont jälle ees seisab. Ja ikka laguneb nagu nõiaväel juba päeva või nädala või kuu pärast (kui nt. Talveralli läbi) või kuus kuud pärast kevadet (kui talv niisama käes ja auto järgmist kevadet ootama hakkab). Sellise "ootamatu" sündmuse puhul on väga otstarbekas ka kindlustusfirma kontorist läbi astuda, kindlustusleping maksevabaks muuta ja järelejäänud raha lasta oma pangakontole tagasi kanda paari päeva jooksul...
Aga tavaliselt ei osutugi viga nii hulluks ja saab üllatavalt kiiresti korda ja on oodata, et saab jälle aastakese sõita jne. jne...
Palun kontrollige ja rehkendage ka. |
03.10.2006 at 09:39 |
|
ollo |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Polkovnik: Kui mu loogika mind ei peta siis on võimalik ju asjast mööda pääseda veel nii, et registreerid enda nimele mingi mingi fiktiivse masina - iseenesest piisab ka paljastest dokumentidest. Masinale sõlmid liikluskindlustuse ja tõmbad kõrgema koef. sellele kaela. Järgmise auto koef peaks juba inimlikum kujunema...
Jah, aga uuele saad sel juhul olemasolevate keskmise, s.t. kui sul juhtub olevat üks "ootel" 1.2 (mille fiktiivsele autole kannad) ja üks käigusolev 0.4, siis kolmandale saad 0.8.
Palju õnne Eest Vabariigi poolt...
Mul endal peaks üks 0.4 veel 4 aastat ootel olema... |
03.10.2006 at 09:42 |
|
Jesper |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: margus61: Hobiautole on vahel vaja kindlustust paariks päevaks või nädalaks.
Inimlik süsteem pole see ka, Soomes peaks mingitel tingimustel olema võimalus osta kuupäevalahtritega poliis, noh näiteks 30 lahtriga ning seda siis jooksvalt täita - vaatad hommikul aknast välja et ohoh, 3.10.2006 tõotab ilus ilm tulla, täidad pastakaga ühe lahtri ära ja lapatsit.
|
03.10.2006 at 10:07 |
|
margus61 |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Jesper: Soomes peaks mingitel tingimustel olema võimalus osta kuupäevalahtritega poliis, noh näiteks 30 lahtriga ning seda siis jooksvalt täita - vaatad hommikul aknast välja et ohoh, 3.10.2006 tõotab ilus ilm tulla, täidad pastakaga ühe lahtri ära ja lapatsit.
Soomes muidugi võib toimida. Neil on üldjuhul läbimata meile eelneva ühiskonnakorra poolt pakutud karastav koolitus. Ja seetõttu nad ei tule selle peale, et poliisi täitma võib hakata auto kõrvalistmel alles siis, kui juba sinise vammusega tüüp värvilise kepi/kettaga tuuleklaasi ees vehib ja hoopiski mitte hommikul öökapi peal päeva plaane tehes...
|
03.10.2006 at 10:27 |
|
Jesper |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Nojah, minu vaated on üldiselt sellised, et kaakidel tuleb näppe sahtli vahele taguda (regulaarselt ja otsustavalt, et tekiks tingitud refleks), mitte ei pea kümme korda suuremat korralike inimeste massi ahistama.
Samas natuke fantaasiat kasutades oleks kindlasti võimalik teha ka veidi kaagikindlam süsteem, kasvõi mobiili teel nagu praegu see parkimine. Poliis ei hakka kehtima kohe, vaid näiteks pooletunnise viitega, see välistab ülalkirjeldatud stsenaariumi.
Lihtsalt tahe on puudu, miks teenuseid arendada, kui niisama on ka pappi silmini. |
03.10.2006 at 10:34 |
1 edit. Last edited 03.10.2006 at 10:35 by Jesper
|
margus61 |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Jesper:Lihtsalt tahe on puudu, miks teenuseid arendada, kui niisama on ka pappi silmini.
Nii ta on. Vaikselt loodan tulevikus Unicu ja Ply lobile.
Muidu kunagine ühe poliisi süsteem mitmele autole oleks ju endiselt täiesti toimiv. Võibolla arvutis/netis on veidi tülikam realiseerida, aga miskit eriti problemaatilist ei tohiks olla. Kahe jalgrattaga korraga õnnestub veel sõita, aga kahe tavalise autoga läheb füüsiliselt juba väga keeruliseks. |
03.10.2006 at 10:52 |
|
Polkovnik |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Seekord läks siiski õnneks.
Paber taskus ja seal kenasti 0.62 kirjas
Ehk siis õnnestus algset pea poole jagu vähendada. Nii et asi päris lootusetu ei ole - tuleb lihtsalt sõbralik kindlustusfirma leida... |
03.10.2006 at 14:35 |
|
tryku |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Natukene teemast väljas kuid siiski. Hetkel on mul 1.2, seega kaua ma pean sõitma sellega, et hakkaks langema ning mis järgmine aste on? |
03.10.2006 at 17:07 |
|
jass |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
aasta ja siis langes vist 0.8 või 0.9 peale
kui see kõikidel ühtemoodi langeb |
03.10.2006 at 17:33 |
1 edit. Last edited 03.10.2006 at 17:34 by jass
|
tfr |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Kui kindlustusaasta ehk 1.10-30.09 jooksul oled vähemalt 182 päeva kindlustanud, korrutatakse järgmisest kalendriaastast (alates 1.01) koefitsent 0.8-ga läbi. Ehk siis 1.2 pealt kukub esimese aastaga 0.96 peale. |
03.10.2006 at 17:52 |
1 edit. Last edited 03.10.2006 at 17:52 by tfr
|
rollingjack |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: tfr: Kui kindlustusaasta ehk 1.10-30.09 jooksul oled vähemalt 182 päeva kindlustanud,
Ahhaa, mul just sellega jama oligi, millest see 1.10-30.09 tekib? Tahtsin 182 päeva võtta, mais alates. Siis kindlustuse naesterahvas ütleb, et see peab jah ühte kindlustusaastasse jääma. Ja aasta alguseks kindlustuslepingu esmane sõlmimine. Ehk see, kui aasta või kaks tagasi suure kisa ja ähvardustega kõigile kindlustuslepingud pähe määriti, siis hakkab ka minu leping augustist. Nüüd peab minu 182 päeva olema just ühe kindlustusaasta sees, mis just augustist hakkab.
Hobiautol, mida kasutan näiteks maist novembrini ei saa seega kuidagi koefitsenti langema.
____________________________
Have fun and be safe! |
03.10.2006 at 18:09 |
|
olevtoom |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: rollingjack: ...Hobiautol, mida kasutan näiteks maist novembrini ei saa seega kuidagi koefitsenti langema.
Esimesel kindlustusaastal ei saa, järgmistel siiski, kui aastas vähemalt 182 päeva kindlustad.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
03.10.2006 at 18:36 |
|
Peeter82 |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: rollingjack:
Hobiautol, mida kasutan näiteks maist novembrini ei saa seega kuidagi koefitsenti langema.
Tee uus leping!!! Või tee mõned kuud rohkem kindlustust, lõpuks tasub ära. Peedistada saad nende käest alati, kui nõuda ei oska.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
03.10.2006 at 18:38 |
2 edits. Last edited 03.10.2006 at 18:41 by Peeter82
|
action |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
mul oli sama jama GC. Enne oli riisi sööja ja konf. 0,96 ootasin veel millal aasta täis saab ,et masinat müüa. Ja mis oli muidugi kõige toredam LK fondist väideti ,et praegune seadus kaitseb neid kellel 2 või rohkem autot. F....k oinas roolis on ju nii ühes kui teises autos. Ja mina sinisilmselt uskusin demokraatiasse.
|
03.10.2006 at 22:09 |
|
BlueStang |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Head inimesed, seoses auto registreerimisega oleks vaja aadressi Jõgevamaal Palun privasse
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
23.11.2006 at 16:03 |
|
Joel |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Polkovnik: Seekord läks siiski õnneks.
Paber taskus ja seal kenasti 0.62 kirjas
Ehk siis õnnestus algset pea poole jagu vähendada. Nii et asi päris lootusetu ei ole - tuleb lihtsalt sõbralik kindlustusfirma leida...
Võtan juba arutatud teema üles, aga ütle, Polkovnik, kuidas see Sul õnnestus?
Mul on nüüd endal selline situatsioon täpselt käsil nagu ma siin teemas ülalpool oma abikaasa juhtumist kirjutasin. Nimelt 2004. aastal sai Saksamaalt toodud Audi S6. Paralleelselt oli olemas ka tolleks hetkeks pea 3 aastat omatud Audi S4, mis S6 kohale jõudes müüki läks ja mõne nädalaga ka realiseerus. Müües oli S4 kindlustuskoefitsendiks 0,8. S6 sai sama koefitsendi ja on hetkeks 0,4 peale langenud. Nüüd, 2007.a sai lisaks ostetud BMW, millele see S4 müügist ootele jäänud 0,8 koefitsent külge hüppas, kuna S6 oli ostetud varem kui S4 ära müüdud sai. Nüüd on selline huvitav lugu, et S6-l on mul 0,4 ja BMW'l on 0,8. Vanarahvatarkustest hoolimata ei ole ma BMW'ga sõites kuidagi liiklusohtlikum kui Audiga. Abikaasa juhus on eriti drastiline - tema nimel oleval autol on 0,6 koefitsent (mis oktoobris 0,5 peale kukub), aga sugulaste poolt lõõtsaks pandud eelmise auto 1,2 ripub tal peakohal ja nüüd jälle 6 aastat, kuna 2006 aastal oli Corvette tema nimel, mis ka selle 1,2 koefitsendi külge sai. Autod on reeglina üle 200kW, seega tekitavad need fantoomkoefitsendid üsnagi korraliku lisakulu.
Ehk siis ma leian, et selline fantoomkoefitsendi teema on räigelt ebaõiglane inimeste suhtes, kellel on jooksvalt olemas vähemalt 1 auto, mis on aastaringselt kindlustatud. Normaalne ja mõistlik oleks ju iga lisanduva auto ostmisel võtta selle koefitsendiks olemasolevate keskmine, mitte mingit kuradi salakavalat 6 aasta vanust koefitsenti inimestele selga lajatada. Ilmselge ju, et see teenib kindlustusandjate rahalisi huve, kuna 6 aastaga jõuavad koefitsendid korralikel inimestel päris palju langeda. Küsimus Teile - kelle poole pöörduda soovi korral vastavasisuline muudatus kindlustuspoliitikas läbi viia (st vähemalt kodanikualgatuse korras üritada). Kas see pull tuleb kuskilt õigusaktist või on see seltside kartellilepe?
____________________________
2xV8 |
04.06.2007 at 16:08 |
|
DevilDeVille |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
kui nüüd roppu nalja teha, siis pöörduma peab muudatuse asjus vanajumala poole ja tema teadupärast avitab neid, kes end ise aitavad. sisuliselt on ikkagi kindlustusvõtja see loll, kes toidab persetäie kontorirotte ja uue seaduse valgel maksab kinni ka selle jalgratturi ratta, kes sulle süüdlasena sisse sõitis, ning kellelt tsiviilhagina ehk viie aasta möödudes mingi kopika oma lõhutud auto eest saad.
quote: Joel: quote: Polkovnik: Seekord läks siiski õnneks.
Paber taskus ja seal kenasti 0.62 kirjas
Ehk siis õnnestus algset pea poole jagu vähendada. Nii et asi päris lootusetu ei ole - tuleb lihtsalt sõbralik kindlustusfirma leida...
Võtan juba arutatud teema üles, aga ütle, Polkovnik, kuidas see Sul õnnestus?
Mul on nüüd endal selline situatsioon täpselt käsil nagu ma siin teemas ülalpool oma abikaasa juhtumist kirjutasin. Nimelt 2004. aastal sai Saksamaalt toodud Audi S6. Paralleelselt oli olemas ka tolleks hetkeks pea 3 aastat omatud Audi S4, mis S6 kohale jõudes müüki läks ja mõne nädalaga ka realiseerus. Müües oli S4 kindlustuskoefitsendiks 0,8. S6 sai sama koefitsendi ja on hetkeks 0,4 peale langenud. Nüüd, 2007.a sai lisaks ostetud BMW, millele see S4 müügist ootele jäänud 0,8 koefitsent külge hüppas, kuna S6 oli ostetud varem kui S4 ära müüdud sai. Nüüd on selline huvitav lugu, et S6-l on mul 0,4 ja BMW'l on 0,8. Vanarahvatarkustest hoolimata ei ole ma BMW'ga sõites kuidagi liiklusohtlikum kui Audiga. Abikaasa juhus on eriti drastiline - tema nimel oleval autol on 0,6 koefitsent (mis oktoobris 0,5 peale kukub), aga sugulaste poolt lõõtsaks pandud eelmise auto 1,2 ripub tal peakohal ja nüüd jälle 6 aastat, kuna 2006 aastal oli Corvette tema nimel, mis ka selle 1,2 koefitsendi külge sai. Autod on reeglina üle 200kW, seega tekitavad need fantoomkoefitsendid üsnagi korraliku lisakulu.
Ehk siis ma leian, et selline fantoomkoefitsendi teema on räigelt ebaõiglane inimeste suhtes, kellel on jooksvalt olemas vähemalt 1 auto, mis on aastaringselt kindlustatud. Normaalne ja mõistlik oleks ju iga lisanduva auto ostmisel võtta selle koefitsendiks olemasolevate keskmine, mitte mingit kuradi salakavalat 6 aasta vanust koefitsenti inimestele selga lajatada. Ilmselge ju, et see teenib kindlustusandjate rahalisi huve, kuna 6 aastaga jõuavad koefitsendid korralikel inimestel päris palju langeda. Küsimus Teile - kelle poole pöörduda soovi korral vastavasisuline muudatus kindlustuspoliitikas läbi viia (st vähemalt kodanikualgatuse korras üritada). Kas see pull tuleb kuskilt õigusaktist või on see seltside kartellilepe?
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
04.06.2007 at 23:59 |
1 edit. Last edited 05.06.2007 at 00:00 by DevilDeVille
|
Polkovnik |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
quote: Joel: quote: Polkovnik: Seekord läks siiski õnneks.
Paber taskus ja seal kenasti 0.62 kirjas
Ehk siis õnnestus algset pea poole jagu vähendada. Nii et asi päris lootusetu ei ole - tuleb lihtsalt sõbralik kindlustusfirma leida...
Võtan juba arutatud teema üles, aga ütle, Polkovnik, kuidas see Sul õnnestus?
Mul on nüüd endal selline situatsioon täpselt käsil nagu ma siin teemas ülalpool oma abikaasa juhtumist kirjutasin. Nimelt 2004. aastal sai Saksamaalt toodud Audi S6. Paralleelselt oli olemas ka tolleks hetkeks pea 3 aastat omatud Audi S4, mis S6 kohale jõudes müüki läks ja mõne nädalaga ka realiseerus. Müües oli S4 kindlustuskoefitsendiks 0,8. S6 sai sama koefitsendi ja on hetkeks 0,4 peale langenud. Nüüd, 2007.a sai lisaks ostetud BMW, millele see S4 müügist ootele jäänud 0,8 koefitsent külge hüppas, kuna S6 oli ostetud varem kui S4 ära müüdud sai. Nüüd on selline huvitav lugu, et S6-l on mul 0,4 ja BMW'l on 0,8.
Hmm.. nagu ma aru saan siis sinu juhtumi puhul ei olegi võimalik seaduslikult midagi teha. Mul õnnestus asi ilmselt selle tõttu, et omal ajal (2001) jäi mul lõõtsaks sõidetud auto leping lõpetamata kindlustusfirma klienditeenindaja näpuka tõttu, ning uus firma suhtus juhtumisse mõistvalt. Ilmselt oli veidi abi ka samas firmas töötava sõbra eestkostest.
Kusjuures algselt sain asjast nii aru, et õhus rippuv koef "surutakse maha" ainult konkreetse auto (Oldsi) puhuks. Ilmselt tehti sellega siiski midagi koledamat, sest kahele järgnevale masinale lepingut sõlmides pole ta enam esile kerkinud.
Ainuke variant, mida mina oma peaga välja suutsin mõelda ja mis mingistki otsast JOKK tundub olevat on see, millele ma ühes varasemas postis ka viitasin - fiktiivse auto tekitamine ja "rippuva" koefitsiendi sellele kaela määrimine. Järgmise auto saad juba nende kahe koef keskmisena. Teine variant on sama asja variatsioon - müü olemasolev madalama koefitsiendiga auto maha - siis selle koef liigub õhus rippuvale lisaks, nad paarituvad ja järgmise auto saad jällegi arvele nende keskmisena ehk siis antud puhul 0.4 ja 0.8 annavad kokku 0.6
Seda muidugi eeldusel, et ma Liikluskindlustusseadusest õieti aru sain.
Ajuvaba aga mis teha |
05.06.2007 at 01:04 |
|
hunt |
Liikluskindlustuse nüanssidest...
Mina ajan kõiki oma kindlustusasju sellises kindlustusmaaklerifirmas, nagu OPTIMAL . Seal Katrin - tel. 6562815. Asub Kadaka teel, vana VAZ-i keskus.
Seltsi ja maaklerikunturi vahe selles, et selts on iseenda, maaklerikuntur, kes müüb kõigi kindlustusfirmade tooteid, kliendi huvide eest väljas.
Alati pakutakse, seaduse piires muidugi, parimad lahendused välja ja telepoonitsi tuletatakse meelde, kui mõni leping hakkab otsa saama.
Soovitan teilegi !
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
05.06.2007 at 08:02 |
|
|